Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras irtotee?

Lähettäjä: teepuu 
Päivämäärä:   11.12.24 17:20:38

Mielellään semmoinen jota löytää tavallisesa kaupasta. Mielellään vihreääteetä mutta mustakin käy :)

Re: Paras irtotee?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   11.12.24 19:36:37

Tätä et halunnut, mutta..Tilaan TheHuoneelta kerran vuodessa isomman määrän. Monia hyviä, mutta appelsiininkukkatee on lemppari. Mustaa teetä en kovin usein juo, valkoisessa ja vihreässä vähemmän kofeiinia.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   11.12.24 19:45:51

Mä tykkään Teeleidin sekoituksista, jotain niistä löytää ainakin Cittareista mutta netissä parempi valikoima. Enkä muista, oliko "markettisarjassa" maustamatonta jos sellaista siis kaipaat.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.12.24 19:48:48

Valitettavasti paras irtotee ja tavallisen kaupan valikoima ei sovi samaan lauseeseen... Mä tilaan Aromiartesaanilta ja mun suosikit on Miss Grey ja kirsikka vanilja, ja iltapäivä/iltateenä Mummon päiväuni :D

Lähettäjä: mi 
Päivämäärä:   11.12.24 20:54:50

No esim vihreä Earl grey, Forsman mango-meloni(vihreä tee), forsman paratiisi Sencha (vihreä tee.) Ja Forsmanilla on muutenkin hyviä teitä :)

Lähettäjä: Melli 
Päivämäärä:   11.12.24 21:04:16

Viimeisin löytö Fingerporin Askon aamunavaus (Vihreä tee, mango, auringonkukan terälehdet) oli mukava ylläri! Prismasta ostin.

"Talousteeni" eli se, mitä juon joka päivä pannullisen, on Forsmanin Paratiisi (passionhedelmä, kiivi, ananas, appelsiini ja ruusun terälehdet).

Markettivihreistä ihan juotavia ovat myös Forsmanin:
- Vihreä tyrnitee (Vihreä tee, tyrnirouhe, tyrnin lehdet, porkkanalastut, tyrniöljy ja aromi)
- Luomu Päärynä (Luomu vihreä tee, päärynäöljy ja jasmiinin nuput)
- Vihreä Sitruunatee (Vihreä tee 95 %, sitruspalat 3 %, sitruuna-aromi 2 %)

Tampereella käydessäni poikkean aina Koskilinnan Kahvikaupassa. Yleensä mukaan lähtee Mangobelle (Vihreä sencha, jossa mangoviipaleita, valkoisia ruiskaunokin terälehtiä, kesäkukkia sekä aromit), mutta hyviä on olleet myös Sitruuna sencha (sitruunan kuoripalat, sitruunaruoho, luonnollinen sitruuna-aromi ja luonnolliset aromit) ja jasmiinilla maustetut vihreät teet. Senchasta tykkään erityisen paljon ja hedelmäisesti maustettuna.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.24 21:15:04

Thehuone on myös mun suosikki. Käyn Espoon Tapiolassa. Vihreistä teistä on ehdottomia suosikkeja "ranskalaiset" eli Versailles, Marie Antoinette ja vastaavan nimiset! <3

Earl Grey excelsior on myös erinomainen

Lähettäjä: Sverige 
Päivämäärä:   11.12.24 21:15:07

Haen (ja välillä tilaan) omat irtoteeni Ruotsista. Gotlannin saarella olevasta Kränku-teekaupasta. Tukholmassa on myös heidän jälleenmyyjiään.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.12.24 21:18:24

Melli: kummassa on mielestäsi parempi valikoima, Koskilinnan kahvikaupassa vai Ratinan TakeT:ssä? Itsellä kokemusta vain jälkimmäisestä.

Helsingin suunnalla liikkuvien kannattaa käydä myös Triplan Chayassa. Kattava valikoima ja paljon parempi palvelu kuin TheHuoneella.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.12.24 21:40:00

. , asioidaan näemmä samassa teekaupassa. Oma suosikkini on Thehuoneen superior jasmine.

Päivämäärä:   11.12.24 21:40:35

Mä oon tykännyt enemmän Koskilinnasta, koska vaikka valikoima on todella paljon pienempi, en pidä siitä että teehen on sekoitettu niitä sokerikukkia sun muita sokeriasioita niin kuin tuolla Take T:ssa =). En laita teen joukkoon mitään ja sokeri siellä ei maistu hyvältä omaan suuhuni. Take T:ssa on kyllä runsaasti sitten taas erilaisia maustamattomia teelaatuja, joten varmasti enemmän hifistelijöiden mieleen =).

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   12.12.24 07:43:20

Sekoitinpa muuten lahjakkaasti nuo kaupat ajatuksissani. Tarkoitin sitä hieman edempänä Hatanpään valtatiellä olevaa puotia. Näyttäisi olevan nimeltään The Hidden.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   12.12.24 09:17:10

Täälläkin tyytyväinen théhuoneen asiakas =)

Päivämäärä:   12.12.24 09:23:08

Tavis: sielläkin olen käynyt kyllä, mutten löytänyt mitään ostettavaa. Verkkokaupan mukaan valikoimassa ei ole maustettua vihreää teetä ollenkaan, mutta muita vihreitä laatuja kyllä.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   12.12.24 09:30:27

Mulla vaihtelee suosikit tosi paljon ja välillä tulee palattua takas vanhoihin suosikkeihin. Se mistä en pidä on muuttuvat reseptit. Aika monta ennen hyvää teelaatua on mennyt juomakelvottomien kasvavaan kasaan. Miten ne pilataan, noh, yksinkertaisesti vaihtamalla luontaiset aromit keinotekoiseen paskaan mikä tekee teestä kuin teestä hajuvedeltä haisevan ja maistuvan litkun. Tähän syyllistyvät yhtä lailla kotimaiset kuin ulkomaiset valmistajat.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.