Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: Lopen kyllästynyt 
Päivämäärä:   11.12.24 17:07:25

Täällä jollain palstalla oli aiheesta jonkin verran keskustelua mutta jostain syystä se poistettiin. Joku siis harkitsi tallin vaihtamista ilmapiirin vuoksi. Onko ihan oikeasti niin että aihe on sellainen mistä ei saa keskustella. Eikö nimenomaan asiaan tulisi puuttua!

Tallilla jossa käyn on muutamia ihmisiä jotka puhuvat toisten hevosen pidosta ilman että asianomaiset on paikalla. Arvostellaan liikutusta, ruokintaa ja toiminta tapoja. Sinä joka näin toimit, niin miksi? Jos koet että hevosen omistaja tekee väärin miksi et mene sanomaan sitä sille suoraan? Vaan pohdit hevosen elämää toisten tallilaisten kanssa. Varmaan sustakin olisi mukavaa jos toiset arvostelis sun seläntakana sun tekemisiä. Jos sulla ei oo mitään muuta puheenaihetta tallilla niin älä sit puhu mitään. Itse en ainakaan halua kuulla sitä jauhamista. Minulle on ainakin opetettu ihan jo työelämässä että asiat puidaan henkilökohtaisesti eikä muiden kanssa seläntakana juoruten. Eli vinkki jos sun mielestä sillä tallin ponilla on kaikki asiat pielessä niin anna vinkit sille omistajalle!

Tallin pitäjiäkin tullut vastaan kaikenlaisia. On ollut niitä mukavia jotka ei juorua eikä lähde puhumaan toisista vaan vaikenevat eivätkä lähde juttuihin mukaan. Se on ammattimaista. Eikö tallin pitäisi olla kaikille turvallinen ympäristö harrastaa tulematta kiusatuksi tai arvostelluksi. Kenenkään kaveri ei tarvitse olla mutta soisi kaikkien olla kaikille ystävällinen.

Re: Tallin huono ilmapiiri

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.12.24 17:09:49

Tuollaistahan se on ratsutalleilla =(

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.24 17:12:47

Olisi kyllä tärkeä aihe. Tiedän muutaman tallin, jossa ilmapiiri on myös todella huono työntekijöitä kohtaan asiakkaiden ja pomon takia. Asiakkaat mielistelee pomon persettä ja molemmilla niin ilkeä luonne, että työntekijät saa tehdä ihan kaiken ja olla silti ihan paska. Toisessa tallissa mennyt niin pahaksi, että aikuiset ihmiset (asiakkaat) tekee jotain sotaleirejä siellä kuin jossain selviytyjissä missä on omat ryhmät ja kilpaillaan keskenään ihan kaikesta. Toinen ryhmistä sattuu oleman pomon suosikki, joten he saavat rauhassa haukkua ja vittuilla toisille asiakkaille jotka eivät kuulu heidän ryhmään. Pomo heittää asiasta hanskat tiskiin "en minä voi asiakkaiden juttuihin puuttua". Juu etpä..

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   11.12.24 17:17:15

Tuttua. Eniten inhoan sitä, kun kaikki puhuvat pahaa toisista selän takana. Juorukellojen suu käy jatkuvaan ja naamatusten esitetään mukavaa. Itse kun yrittää pysyä erossa näistä pahanpuhumisista niin saat myöhemmin kuulla, että sinusta puhutaan pahaa sitten sen takia kun et osallistu mihinkään juorurinkiin. Älytöntä menoa, aikuiset ihmiset!

Päivämäärä:   11.12.24 17:18:46

Hahha no siitähän vasta hyvä ilmapiiri tuleekin jos päin naamaa sanotaan. Meillä on tällä hetkellä samassa tallissa uusi hevosenomistaja, jota valmentaa senpäiväinen tietäjä ettei mitään rajaa. Hevonen ei toimi, ratsastaja ei osaa ja valmentajasta ei ole mitään apua. Kailottaa kyllä kovaan ääneen kokoajan jotain, mutta harvoin edes varsinaisia neuvoja ja jos sellaisia joskus tuleekin niin ei niillä kyllä mihinkään päästä. Kun varovasti yrität kysellä että mites menee uuden hevosen kanssa, niin vastataan et tätähän tää nuorten hevosten kanssa on että vähän haasteita, mutta onneksi on hyvä valkku. Niin joo, on saatettu käytävällä päivitellä tilannetta. Pyytämättä annetut neuvot menee harvoin perille, joten miksi vaivautua.

Lähettäjä: Lopen kyllästynyt 
Päivämäärä:   11.12.24 17:37:54

Piste nimimerkki. Asiat voi ilmaista myös ystävällisesti. Eli vinkkejä voi antaa rakentavasti taito sekin. Lähtökohtaisesti toi miten kirjotat on jo agressiivinen tapa. Ennemmin siis pohdit asiaa nätisti sen omistajan kanssa, kun et keskustelet siitä muiden kanssa. Jos omistaja ei ota siitä koppia ei oo sun tehtävä alkaa asioita muuttaan. Ihan varmasti se hepan omistaja arvostaa sua kun sanot sen sille etkä puhu seläntakana. Muut ei välttämättä edes osaa nähdä asiaa niinkuin sinä. Eikä oo kiinnittäneet siihen huomioo miten se liikkuu tai on mut ei halua kuitenkaan puuttua kenenkään hevosen pitoon ja ei sit asiasta keskustelis vaan vaikenis.

Päivämäärä:   11.12.24 17:42:21

Itse en koe että on minun velvollisuuteni asiakkaana päteä toiselle asiakkaalle miten asiat tehdään. Niin kauan siis kun näen ettei hevonen ole kivuissa tai tee selviä kipukäyttäymissignaaleja, jota omistaja ei huomaa. Tallinomistaja voi sen sijaan ehdotella muutoksia parempaan suorittamiseen oli se sitten mitä vaan ja asiakas voi sit torpata jos ei kuulosta hyvältä. Usein tallinomistajat ei turhaan jaksa puuttua, jos siis ovat niitä asiallisia omistajia.

Pahin asiakas jonka olen tallilla tavannut oli mimmi, joka koki velvollisuudekseen muidenkin hevoset! Meni salaa "maastakäsittelemään" jonkun toisen asiakkaan hevosia, jotka omasta mielestään ei totellut hyvin. Ainakin joku oli tosi raaka, nuori suokki ori. Sellainen että ei ihme jos ei ole aina täydellinen taluttaa. Piilotti myös tallinomistajalta, koska tiesi että tallinomistaja ei olisi missään nimessä suostunut. Kyseinen nainen ei ollut edes mikään ammattilainen vain itsestään liikoja luuleva riidanhaastaja. Tunnetaan alueella vaikeana ihmisenä. Minunkin hevonen kuulemma aivan jumissa ja kipeä, koska painoi ihan kummallisesta kohdista. Oli jopa minun heppaa käynyt ilman lupaa ratsastamassa, kun vuokraaja oli tullut! Oli vaatinut päästä vuokraajaan sijaan ratsastamaan ja "ratsuttamaan". Niin kovamielinen, että vuokraaja lopulta antoi ja kertoi minulle. Onneksi tallinomistaja heitti pihalle jossain vaiheessa, koska kukaan asiakas ei tästä tykännyt :D Nyt vainoo muita muualla..

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   11.12.24 21:37:17

Ongelma on naiset. Aina, kun naisia on ”liikaa” samassa paikassa oli se sitten työpaikka tai mikä tahansa muu alkaa pskanjauhanta ja selkään puukotus.
Itse naisena sain tarpeeksi naisvaltaisesta alasta ja vaihdoin miesvaltaiselle alalle ja on huomattavasti helpompaa ja hommat sujuu!

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.12.24 21:53:39

Hevoseni loukkasi tapaturmaisesti jalkansa niin kuulin, että oli jo ehditty juoruamaan, että johtui siitä kun treenaan kunnolla ja hevoselle oli tullut hiki =D

Ihmisten ja koirien ongelmat johtuu siitä, ettei liikuta tarpeeksi mutta ekaa kertaa kuulin, että hikistyminen on pahasta hevospiireissä!

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   11.12.24 21:54:42

Kuules Ulla, miehet ne vasta juoruaakin, kun sinä et ole paikalla.

Päivämäärä:   11.12.24 21:55:48

Tulin sanomaan samaa kuin Pulla.

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   11.12.24 23:36:00

Ulla, jos koet että ongelma on naiset, niin eikö kannattaisi aloittaa muutos itsestään ja lopettaa selkäänpuukotus ja paskanjauhanta?

Päivämäärä:   12.12.24 00:17:27

Juu ei miehetkään kaikki ole kivoja. Monta naistuttua työskentelee miesvaltaisella alalla ja kuulemma melko yleistä että miehet puhuu keskenään pahaa naisistaan. Välillä tosi rivojakin juttuja. Ja miehet draamailee myös, tosin he ehkä osaavat paremmin yleisellä tasolla selvittää asiat heti ja kasvotusten keskustella ilman asioiden kaunistelua, joka auttaa pidemmän päälle.

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   12.12.24 07:03:54

Hello, miksi luulet minun lähteneen mukaan moiseen?
Tämä on vain oma huomioni, kyllä on huomattavasti mukavempi tulla nykyään töihin. Meillä ei ole työyhteisössä draamaa.
Aina ennemmin teen miesten kanssa töitä, kuin palaisin naisvaltaiselle alalle katselemaan sitä hirveää touhua.

Lähettäjä: Poni 
Päivämäärä:   12.12.24 07:17:13

Olen huomannut mies- ja naisvaltaisissa työpaikoissa sen eron, että miehet usein vaan tekevät mitä pitää eivätkä ajattele niin paljon. Naiset taas usein tekevät aivan viimeisen päälle ja venyvät, ja stressaantuvat jos kaikki muutkin eivät tee yhtä hyvin. Kyllähän se käy mielen päälle ja saa äreäksi. Parhaita työpaikkoja ovat olleet ne, joissa on ollut sekaisin eri ikäisiä miehiä ja naisia. No, tästä voisi varmaan perustaa oman topicin.

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   12.12.24 08:59:41

Ulla, toivottavasti ymmärrät että sinulla on sisäistettyä naisvihaa. Kannattaa varmasti tutkiskella itseään ja tätä asiaa.

Itse olen nuorempana ollut kova arvostelemaan ja juoruamaankin, olen hakenut tällä hyväksyntää ja oppinut toimintamallin lapsuudenkodista. On muuten todella syvään juurtunut tapa, vaikka olen tehnyt todella paljon töitä itseni kanssa päästäkseni siitä eroon! Onnekseni voin sanoa, että olen nykyään jo miltei eri ihminen kuin aiemmin.

Nykyään olen myös tallinpitäjä ja toisinaan on "pakko" kertoa muiden asiakkaiden asioista jonkun verran muille, että tallilla on ymmärrys siitä, miksi joku asia tehdään kuten tehdään. Koen olevani reilu ja mukava tallinpitäjä. Jotkut tilanteet vaativat kuitenkin sitä, että kerron myös oman puoleni jos jollain asiakkaalla heittää pahasti oman elämänhallinnan kanssa ja asiat menevät myös hevosenomistamisessa pieleen. Vältän puhumasta toisten yksityisasioista, mutta jos tallistamme esim. levitetään täysin perättömiä valheita niin korjaan kyllä asian. Onneksi näitä on ollut 20v aikana äärimmäisen harvoin! Yritän valita mukavia ja fiksuja asiakkaita, aina välillä jollain kuitenkin ilmaantuu elämään ongelmia jotka heijastuvat myös talliin ja tallikavereihin.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   12.12.24 10:15:39

Voi Ulla, miten sä voit olla mukava ja reilu, vaikka olet NAINEN?! Sinunhan pitäisi olla selkäänpuukottava juoruilija...

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   12.12.24 14:57:37

Ulla, koska olet nainen ja sanoit ongelman olevan naisissa.
Yleensä nämä "not like other girls"- naiset aiheuttavat eniten draamaa.

Päivämäärä:   12.12.24 15:35:37

"Voi Ulla, miten sä voit olla mukava ja reilu, vaikka olet NAINEN?! Sinunhan pitäisi olla selkäänpuukottava juoruilija..."

Niinpä. Ja näiden muut naiset sellaisiksi, tällaisiksi ja tuollaisiksi haukkuvien naisten kannattaa muistaa, että ette te saa miehiltä yhtään enempää arvostusta sillä, että parjaatte muita naisia. Ainoat, jotka hyötyvät jos naiset kyräilevät toisiaan, ovat miehet. Miehet lietsovat epäluuloa naisten keskuuteen, koska on tunnettu tosiasia, että jotakin ihmisryhmää on paljon helpompi sortaa jos tämän ryhmän jäsenet eivät ole solidaarisia toisilleen.

Lähettäjä: Tp 
Päivämäärä:   13.12.24 10:49:35

Itse en ota miehiä asiakkaaksi ellen tunne tyyppiä koska miehet ne vasta pätee ja juoruaa ja kokevat siihen oikeutusta. Ja sitten on sen seitsemän pick-me-ullaa jotka komppaa munap3rsettä sanoopa se mitä tyhmää tahansa.

Omista ystävistä ihan sattumalta iso osa on miehiä, mutta en kyllä pidä heitä yhtään ylempinä olentoina kuin naisia. Vaikka nää kaverimiehet ei olekaan naisia vähätteleviä sovinisteja.

Naiset mielestäni ansaitsee edes jonkun paikan missä naiseus ei ole handicap, eikä tarvitse miellyttää eikä mielistellä.

Lähettäjä: Niin... 
Päivämäärä:   13.12.24 12:20:13

Täälläki on huono ilmapiiri ja täälläkin valtaosa on naisia... Go figure.

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   13.12.24 12:24:59

Jos olisit mies, pääsisit tutustumaan heidän keskinäiseen v*ttuiluun ja kyräilyyn.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.