Lähettäjä: .
Päivämäärä: 11.12.24 17:42:21
Itse en koe että on minun velvollisuuteni asiakkaana päteä toiselle asiakkaalle miten asiat tehdään. Niin kauan siis kun näen ettei hevonen ole kivuissa tai tee selviä kipukäyttäymissignaaleja, jota omistaja ei huomaa. Tallinomistaja voi sen sijaan ehdotella muutoksia parempaan suorittamiseen oli se sitten mitä vaan ja asiakas voi sit torpata jos ei kuulosta hyvältä. Usein tallinomistajat ei turhaan jaksa puuttua, jos siis ovat niitä asiallisia omistajia.
Pahin asiakas jonka olen tallilla tavannut oli mimmi, joka koki velvollisuudekseen muidenkin hevoset! Meni salaa "maastakäsittelemään" jonkun toisen asiakkaan hevosia, jotka omasta mielestään ei totellut hyvin. Ainakin joku oli tosi raaka, nuori suokki ori. Sellainen että ei ihme jos ei ole aina täydellinen taluttaa. Piilotti myös tallinomistajalta, koska tiesi että tallinomistaja ei olisi missään nimessä suostunut. Kyseinen nainen ei ollut edes mikään ammattilainen vain itsestään liikoja luuleva riidanhaastaja. Tunnetaan alueella vaikeana ihmisenä. Minunkin hevonen kuulemma aivan jumissa ja kipeä, koska painoi ihan kummallisesta kohdista. Oli jopa minun heppaa käynyt ilman lupaa ratsastamassa, kun vuokraaja oli tullut! Oli vaatinut päästä vuokraajaan sijaan ratsastamaan ja "ratsuttamaan". Niin kovamielinen, että vuokraaja lopulta antoi ja kertoi minulle. Onneksi tallinomistaja heitti pihalle jossain vaiheessa, koska kukaan asiakas ei tästä tykännyt :D Nyt vainoo muita muualla..
|