Lähettäjä: RR
Päivämäärä: 13.12.24 12:22:56
Mulla on suurin osa vinttikoiria ja niille tärkeintä on päästä juoksemaan vapaana riittävästi. Asumismuoto on niille sopivaksi järjestetty, eli riittävän suuri tontti kahden metrin aidalla. Mulla on kohtuullisen kokoinen peltoalue aidattuna koiria varten ja kun ne siinä pääsevät päivittäin juoksemaan porukalla niin paljon, kuin haluavat, ovat hyvin tyytyväisiä. Vintithän on arkielämässä hyvin helppoja ja mutkattomia, kun tämä liikunnan tarve täyttyy. Nuo muun rotuiset porhaltavat mukana. Remmilenkit tehdään pienemmillä porukoilla. Harrastetaan käytännössä tällä hetkellä vain näyttelyitä parin koiran kanssa. Kilpakoiraa kokeisiin ei nyt ole (liian nuoria, treenaamattomia ja vanhuksia). Muutenhan mä elän kokonaan koirien ehdoilla, eli tämä on elämäntapa.
Mulla on ollut aikanaan pk-rotuisia 2-3 yhtäaikaa ja enemmän niiden kanssa joutui tekemään, kun tämän lauman. Jossain vaiheessa ymmärsin oman parhaani ja lopetin pk-hommat kokonaan! ;) Se tekeminen, mitä niihin koiriin joutui panostamaan ihan vain arkielämästä selvitäkseen (liikunta,aktivointi, treenit) oli jäätävä, mutta tehtävä se oli, ettei dobberit syöneet koko kämppää. Nykyään on varsin mukavaa, että kun noi on tarpeeksi rallattaneet, niin ne jäävät nukkumaan mun töihin lähtiessä ja heräävät, kun tulen.
|