Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten kestät ihmisen pahuutta

Lähettäjä: TV 
Päivämäärä:   11.12.24 10:27:09

Varmaan monille muillekin naisille on miehet tehneet pahaa, on huudettu ja lyöty. On käytetty hyväksi, varastettu rahaa, puhuttu pahaa ja käännytetty muita itseä vastaan. Miten kestätte tätä kaikkea? Olen päässyt hulluista eroon mutta ne teot vaivaa edelleen pahasti, aamulla saattaa ensimmäinen ajatus olla että se mies varasti pois muuttaessaan sen lapsuudenkodistani saamani antiikkiesineen. Maailmassa tapahtuu pahempiakin asioita mutta ilmeisesti käsittelen näitä alitajuisesti edelleen. Se on rankkaa eikä ne asiat lähde päästä vaikka mitä tekisi. Heikko ihminen kostaa mutta on ihmisiä jotka ansaitsisivat tietynlaisia vahinkoja.

Re: Miten kestät ihmisen pahuutta

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   11.12.24 10:29:09

Kuten sanoit, heikko ihminen ei osaa päästää irti eikä antaa anteeksi. Anteeksi antaminen ei tarkoita, että hyväksyt teon, mutta sen avulla voit päästää itse irti. Mitä kauemmin noissa vellot, sen enemmän annat niille ihmisille valtaa itseesi.

Lähettäjä: kk 
Päivämäärä:   11.12.24 10:33:07

Kosto on parasta kylmänä, itse olen odottanut vuosia että olen päässyt kostamaan. Sitä tunnetta ei voita mikään.

Lähettäjä: Inez 
Päivämäärä:   11.12.24 10:36:46

"Kuten sanoit, heikko ihminen ei osaa päästää irti eikä antaa anteeksi. Anteeksi antaminen ei tarkoita, että hyväksyt teon, mutta sen avulla voit päästää itse irti. Mitä kauemmin noissa vellot, sen enemmän annat niille ihmisille valtaa itseesi."

Olen eri mieltä. Anteeksi voi antaa, mutta kun sen tekee, ei se mitenkään mystisesti tyhjennnä kovalevyä ja estä sitä, että ne muustot tulvivat mieleen.

Lähettäjä: TV 
Päivämäärä:   11.12.24 10:37:11

Juu kyllä itsekin kostan kun tilaisuus tulee, sen verran kovaa kohtelua sain. Mutta haluaisin elää jo ilman niitä ajatuksia. Kaikki maailman pahuus kuormittaa ja vaikka pidän lihasta niin joka kerta kun syön sitä ajattelen niitä eläinparkoja. Saisipa päästään ajatukset pois.

Lähettäjä: Ei ei 
Päivämäärä:   11.12.24 10:40:27

Olen kiltti ihminen, ja kokenut tuollaista. Ei sitä unohda, edes vuosiin, ei kymmeniin.

Kirjana purkasin kaiken. Kosto on kirjan julkaisu, mutta en ajattele sitä kostona niinkuin voisin kostaa. Kirjan kirjoittaminen on ollu terapiaa. Se vain tuli, oli pakko kirjoittaa että sain ajatukset ulos. Kostaa voisin eritavallakin, ja voi olla, että tilaisuuden tullen jotakin tapahtuu, aika näyttää kuinka menee, mutta kiusaajat luulevat että asia on unohdettu,koska itse niin haluavat. Voin kertoa, ne asiat ei ole unohtunut.

Lähettäjä: m 
Päivämäärä:   11.12.24 12:12:26

"Kuten sanoit, heikko ihminen ei osaa päästää irti eikä antaa anteeksi. Anteeksi antaminen ei tarkoita, että hyväksyt teon, mutta sen avulla voit päästää itse irti. Mitä kauemmin noissa vellot, sen enemmän annat niille ihmisille valtaa itseesi."

Melkein sanoisin, että nimenomaan toisin päin. Voin hyväksyä teon, näin on tapahtunut ja henkilö on näin tehnyt. En voi tapahtumille tai asioille enää mitään, en voi muuttaa menneisyyttä.
Mutta en missään tapauksessa mitenkään päin voi antaa tekoa anteeksi. Anteeksi antaminen vaatisi sen, että toinen on pahoillaan ja pyytää anteeksi, mutta harvoin satuttanut ihminen niin tekee. Ainakaan aidosti.
Jos satuttanut ihminen on aidon oikeasti pahoillaan, asia voidaan hänen kanssaan käsitellä ja antaa anteeksi, eikä pahimmassa tapauksessa vuosikausia kestävää kaunaa pääse edes syntymään.

Itselle anteeksi antaminen on korkeampi kynnys. Miten annoin toisen kohdella itseäni niin? Miksi kestin sitä niin kauan? Miksen laittanut hommaa poikki jo ensimmäisestä töyssystä? Miksi olin tyhmä, miksi olin heikko, miksen puolustautunut, miksen kertonut tilanteesta muille ja hakenut tai hyväksynyt apua? On tärkeämpää olla armollinen itselleen ja siksi kai se myös on hankalampaa.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.12.24 12:19:58

Siten, etten ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Problem solved.

Lähettäjä: Aijaaa 
Päivämäärä:   11.12.24 12:24:37

Kiusaajat teki sen niin taitavasti koska olin nuori,uusi ja heikko.

10 vuotta myöhemminkin olen aikuinen ja vahvempi. Viisaampi ja minulla on pidempi pinna. ihme, jos ei kiusaajat vielä joskus kadu syntymäänsä. Sen verran ilkeitä asioita tekivät. Ei aika paranna. Aika muuttaa kokonaisuutta.

Lähettäjä: *ä* 
Päivämäärä:   11.12.24 12:37:05

Keskityn elämään omaa elämääni, enkä anna kiduttajille ajatustakaan. Jos kohdalle sattuvat, näytän kv. käsimerkin, potkaisen tai työnnän ojaan.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   11.12.24 12:40:06

No tällä hetkellä nykyisen sadistihallituksen tahallinen täystuho alkaa oikeasti tuntua jo sielussa. Miten tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa jotka eivät vaan piittaa yhtään mistään? :/

Lähettäjä: elli 
Päivämäärä:   11.12.24 12:53:43

Pitäisiköhän teidän kostajien keskittyä nykyiseen ja tulevaan enemmän kuin siihen menneeseen? Miksi haluatte pyöriä edelleen huonoissa asioissa? Mitä saatte niistä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.24 12:58:40

"Siten, etten ole tekemisissä sellaisten ihmisten kanssa. Problem solved."

Tää on tosi hyvä ohje esim. raiskauksen yhteydessä

Lähettäjä: Sanonta 
Päivämäärä:   11.12.24 17:06:31

Kosto elää.

Päivämäärä:   11.12.24 17:33:11

Anteeksiantamisen voisi ajatella poisantamisena, irtipäästämisenä, ettei se teko enää pilaa sinun tämänhetkistä elämääsi. Ettet anna pahsntekijän enää vaikuttaa elämääsi.

Oikeast, haluatko elää kaunassa ja katkeruudessa monta kymmentä vuotta? Silloin pahantekijä on voittanut kun se on vienyt koko elämäsi.

Vai päästätkö irti ja otat oman elämäsi ja voimasi takaisin?

Päivämäärä:   11.12.24 17:36:18

Mulla oli lukion jälkeen väkivaltainen suhde ja päätin sen loputtua että en ikinä enää anna kenenkään miehen satuttaa itseä. Se päätös on pitänyt.

Oma paranemisprosessi oli pitkä. Meni 15 vuotta ennen kuin sain etäisyyttä asiaan oman pään sisällä kunnolla. Siihen asti asiat pyöri päässä.

Iso osa toipumista oli 2 asiaa; annoin itselle anteeksi että annoin sen suhteen tapahtua enkä pitänyt parempaa huolta itsestä ja toinen asia oli ymmärtää, että jäin siihen suhteeseen koska toimin silloin parhaan mahdollisen ymmärrykseni mukaan kun olin niin nuori.

Pääsin yli eikä tapahtuneet enää vaivanneet. Siinä elämäntilanteessa silloisella järjelläni en olisi päässyt eroon siitä suhteestä yhtään nopeammin. Eikä muistot enää vaivaa koska mulla on turvallinen olo; noin ei voi enää koskaan tapahtua minulle koska suojelen itseäni niin hyvin. En ole mikään uhri vaan vahva nainen. Ajattelen entistä miestä häviäjänä ja ressukkana mikä hän onkin.

Mitä tulee ihmisten pahuuteen niin sitä näkee mihin huomion kiinnittää. En tiedä millaisissa piireissä liikut mutta itse en ole pahojen kanssa tekemisissä koska suojelen itseä hyvin. Vältän kaikkea hämäräperäistä seuraa, suosittelen samaa. Ihmisethän on hyviä, toisia autetaan, halutaan tehdä hyvää. Se että olet päästänyt väkivaltaisen miehen elämääsi voi vääristää käsitystä elämästä pitkäksi aikaa

Lähettäjä: lyöty ja potkittu 
Päivämäärä:   11.12.24 17:49:42

Älä anna pahantekijälle sitä iloa että pelkäät!

Lähettäjä: Mmm 
Päivämäärä:   11.12.24 17:58:21

Itse mietin usein sitä että ihmiset jotka syövät lihaa eivätkä välitä lihan alkuperästä ja eläinten kasvatusoloista, kuitenkin ovat huolissaan siitä jos jotakin koiraa ei esimerkiksi käytetä riittävän pitkillä lenkeillä. Miten tuo sian ja naudanliha tuotanto, onko niillä tilaa ja mahdollisuutta liikkua tarpeeksi? Valitettavasti vain harvoilla tiloilla joilla olen vieraillut.

Lähettäjä: Dadaa 
Päivämäärä:   11.12.24 18:09:31

Pitää tosiaan hankkiutua eroon tuollaisista. Sitten vain mietit, miten tyhmä se tyyppi on ja että karma kyllä kostaa. Sillä tavalla voit jatkaa eteenpäin vahingosta viisastuneena. Ja tavara on aina vain tavaraa!

Lähettäjä: linda 
Päivämäärä:   11.12.24 18:17:14

Kyllä se omatunto alkaa niillä pahantekijöilläkin jossain vaiheessa kolkuttaa. Ja se syyllisyys ei sitten lähde ihan heti, ei edes anteeksipyytämällä..itse kiusaajalta kuulleena, en tiedä onko muilla kiusaajilla samaa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.24 18:19:33

Kuten sanottu, vahingoista viisastuu.
Tavara taas on aina vain tavaraa, elotonta ja sitä ei kannata surra.

Varmasti nykyään osaisit varoa tällaista samanlaista miestä etkä enää ottaisi samanlaista eikö niin?

Keskity oman itsetunnon vahvistamiseen tästä eteenpäin. @Henriikkaronkkonen antaisi sulle hyvää sisältöä elämään.

Lähettäjä: Dadaa 
Päivämäärä:   11.12.24 18:58:31

Oikeesti karma on kyllä kostanut joillekuille. On mennyt työpaikka tai terveys. Pelottavaa.

Päivämäärä:   11.12.24 19:14:26

No ei karmakaan kaikkea hoida. Monet todella törkeästi toimivat menestyvät elämässään vallan mainiosti. Karma hoitaa- lohduttaa ja auttaa ainoastaan väärin kohdeltua selviämään. Joskus voi karmakin olla asialla, muttei läheskään aina.

Kannattaa antaa itsensä tuntea kaikki ikävät tunteet ja siirtyä sitten eteenpäin. Niille idiooteille ei kannata uhrata omasta elämästään sen jälkeen sekuntiakaan!

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   11.12.24 20:11:16

Mä saan just voimaa siitä tiedosta, että koston päivä koittaa (kylmä kosto). Ei ole epäilystäkään, etteikö raaka kosto osu kiusaajaani, kello tikittää. Tik. Tik. Et pääse nilviäinen siitä millään keinolla yli etkä ohi.

Lähettäjä: Onko 
Päivämäärä:   11.12.24 20:27:27

"Kyllä se omatunto alkaa niillä pahantekijöilläkin jossain vaiheessa kolkuttaa. Ja se syyllisyys ei sitten lähde ihan heti, ei edes anteeksipyytämällä..itse kiusaajalta kuulleena, en tiedä onko muilla kiusaajilla samaa?"

No en mä nyt tiiä. Kiusaajalle ei jää sellaista muistijälkeä tapahtumista kuin kiusatulle.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.12.24 20:43:10

TV lopettaa nyt vaan sen lihansyönnin niin saat siitä hyvän omantunnon. Ei se sen kummempaa ole.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   11.12.24 20:59:46

Aina kun se ajatus tulee, tokaise ääneen "äiti!". Ajattele että sisäinen lapsesi tarvitsee sinut vahvana, eikä anna sinun antaa voimaasi niille pahantekijöille.Siksi se lapsi komentaa sinua aina tällä lyhyellä sanalla. Tee joka kerta, niin siitä tulee automaattista.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.