Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten fiilistelet jo joulua?

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   11.12.24 10:05:37

Ja heti aluksi Älä vastaa, jos meinasit kirjottaa, ettet mitenkään, koska inhoat joulua. Pidetään tämä joulufanien topiccina.

Itse kuuntelen Sian joululevyä, jokavuosi. Siivoilen kotia pikkuhiljaa, joo- ja myös niitä kaappeja, ompahan motivaatiota tehdä sitäkin edes kerranvuodessa. Polttelen kynttilää iltaisin.

Re: Miten fiilistelet jo joulua?

Lähettäjä: Syringe 
Päivämäärä:   11.12.24 10:09:19

Kaapit on siivottu ja kirpparilla käyty (myymässä). Osa joulukoristeista ja jouluvalot on paikoillaan, vielä pitää siivota ja tehdä jotain ruokia. Eilen laitettiin lapsille kuuset, ja havuja on maljakossa. Oikea kuusi puuttuu vielä. Kuuntelen täällä töissä jouluradiota. Lahjat on hankittu ja hyasitit sekä ylä- että alakerrassa.

Näistä se fiilis tulee.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   11.12.24 10:19:28

Mullakin eka hyasintti pöydälle. Sitä nuuhkailen aina paikalle tullessa. Tänään tähti ikkunaan ja kynttelikkö keittiönikkunalle.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   11.12.24 10:30:37

Syön suklaata, juon viiniä.

Lähettäjä: Dove 
Päivämäärä:   11.12.24 10:31:07

Lahjat hankittu ja ekat jo annettukin kauas joulunviettoon lähteneelle ystävälle. Piparitalon osat tuli myös eilen illalla paistettua, tänään koristelua ja rakentelua tiedossa. Kivaa! :)

Lähettäjä: Pilkku 
Päivämäärä:   11.12.24 11:35:03

Kävin joulumyyjäisissä josta ostin piparkakkutalon, glögiä ja havukranssin. Olen laitellut jouluvaloja ja tallissa on jo joulukuusi. Olen poltellut iltaisin kynttilöitä ja syönyt suklaata.

Lähettäjä: tonttu 
Päivämäärä:   11.12.24 13:24:06

Jouluvalot ikkunassa, hyasintti ja kukka-asetelma sohvapöydällä. Tonttu-ukko ikkunalla sekä adventtikynttelikkö käytössä. Tästä pikkuhiljaa siivoilemalla ja lahjojen paketoinnilla. Välillä kuuntelen jouluista musiikkia.

Lähettäjä: …… 
Päivämäärä:   11.12.24 13:27:40

Eikö Yök osaa lukea?

Siivoilen, koristelen, tuikkuja ja kynttilöitä. Niin ja joululeffoja.

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   11.12.24 13:28:48

Laitoin ulkovaloja ja jouluvaloja ikkunaan, kuuntelen joululauluja radiosta, lajittelen ja paketoin lahjoja ja ostin jouluolutta saunakaljaksi :)

Lähettäjä: Tip tap 
Päivämäärä:   11.12.24 13:37:35

Vähän samoin kuin aloittaja eli siivoilua ja joululauluja siinä ohessa.
On mulla jouluvalot jo sisällä sypressissä ja ulkona valohuppu obeliskissa. Lisää tuee koristetta kunhan saan siivoiltua. Ensi viikolla sitten ruokia ja leivonnaisia tekemään. Kinkku pitää ostaa jo pakkaseen ja joulukortit lähetinkin
jo. Onneksi joulukuusi on katsottuna tienvarresta niin on helppo hakea.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.12.24 13:37:56

Olen ripustanut pieniä tuikkukynttilöitä (led) järvelle lenkkipolun varteen. Kiva kävellä siellä ja seurata kynttiläpolkua.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   11.12.24 14:25:20

Taloyhtiölle laitettiin perinteinen kuusi jo adventtina, laulujen ja glögin kera. Kotona sauna puunattu, kausivaloja laiteltu parvekkeelle ja kynttilät palaa sisällä. Koristeet laitetaan varmaan vkl kun saadaan siivottua. Glögiä kuumennellaan iltaisin, joululevyjä kuunnellaan ja joulukuusikin varmaan kohta sisälle. Lahjojen hankinta vähän vielä vaiheessa. Taatelikakut pitäisi tekaista myös. Ai että kun ihanaa kun on pitkät pyhät ja joulu tulossa!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.24 15:22:57

Olen laittanut joulukoristeita ja lyhtyjä pikkuhiljaa ja nyt taitaa olla koko arsenaali esillä. Olen askarrellut lähipiirille joululahjoja. Ostin kaupasta valmiskinkua siivuina (mun salainen herkku) ja olen sitä sinapin kanssa herkutellut menemään. Muutan jouluherkuista on mennyt vain suklaa ja kerran ostin joulutorttuja. Voisin ostaa myös torttutaikinaa ja luumuhilloa ja tehdä aina pari torttua kerrallaan.

Autossa olen kuunnellut koko kuukauden jouluradiota.

Muut kuin omatekemät joululahjat olen tilannut ja ne toivottavasti tulevat kaikki ennen joulua, noissa olin vähän hidas. Vielä pitäisi ottaa kiva joulukuva lemmikeistä somea varten tai käsitellä joku vanha tälle joululle.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.12.24 15:25:39

Joululauluja soittaen ja lahjoja paketoiden.

Lähettäjä: Kätevä emäntä 
Päivämäärä:   11.12.24 16:33:18

Kotona on ollut jouluvalot jo pari viikkoa. Muita valoja en käytäkään kuin esimerkiksi ruokaa laittaessa tms. Ihanan hämyistä. Naapuri sanoi, että ulospäin näyttää kuin meillä ei olisi ketään kotona. :D Jouluradio on päällä melkein koko ajan, kun olen kotona. Hyasintti olisi ihana, mutta olen herkistynyt sille niin, että tulee sairas/flunssainen oli heti, jos oleskelen samoissa tiloissa hyasintin kanssa. :( Ostin sitten punaisen tulilatvan jouluiseen ruukkuun. On ainakin kaunis katsella.

Lähettäjä: Vanilli 
Päivämäärä:   11.12.24 17:18:55

Joululahjat on hankittu ja jonkun verran olen viritellyt valoja asuntooni. Jukkapalmuihin ripustetut valoketjut tuo yllättävänkin hyvin joulutunnelmaa :D

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   11.12.24 17:35:51

Meillä iso omakotitalo ja siivoan ja samalla tontut yms koristeet tulevat esille. Kuusi jo haettu mutta ulkona.

Lähettäjä: Se aito M 
Päivämäärä:   11.12.24 17:38:07

Valoja laitellut sisälle ja ulos.
Vähän koristeluita ja verhot on vaihdettu jouluisiin.
Lahjojakin on ostettuna ja jotain on paketoitunakin jo.
Kinkku on hankittu.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.12.24 19:15:06

en vielä mitenkään, ei oo oikeen sellanen fiilis vaikka joulusta pidänkin... tavallaan haikeaa kun haluis jouluttaa mutta tuo myös ikäviä muistoja.

on mulla kausivaloja ollut jo pari, kolme kuukautta. ehkä vois mennä kaiveleen kaappeja jos tulis inspiraatiota :)

mulla on sellaset karmeat siniset ledivalot, ne vois ripustaa johonkin puunoksalle naapurien kauhuksi :D

Lähettäjä: hete 
Päivämäärä:   12.12.24 10:25:23

Mulla on koko viikko vapaata joten useampi viinipullo + muita juomia ja paljon erilaista herkkua tulee menemään joulun aikaan. Noin muuten en joulua juhli mutta nautin vapaista.

Päivämäärä:   12.12.24 11:29:28

Olen laittanut kaikki koristeet ja kuunnellut joululauluja ja tehnyt aattoa varten ruokalistan.

Päivämäärä:   12.12.24 11:43:41

Pipareita leivottu samoin torttuja ja poltan ulkona metallilyhdyissä kynttilöitä iltaisin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.12.24 12:03:35

Meillä koko talo hävityksen kauhistuksen vallassa. Vein minäkin kirpparille tavaraa, osa tuli takaisin, lisäksi on ollut muita kiireitä. Mies korjasi kaapin ja se kaappi piti toki tyhjentää, lajitellaan nekin tavarat ennen kuin laitetaan takaisin. Sain myös yleiskoneen, jolle piti raivata kaappiin tila, se projekti on vielä kesken. Lapsi sisustaa huonettaan ja pyysi apua tavaroiden kanssa... eli joulusiivous hieman paisuu. Aina kun tulee vastaan joulukoristeita, ne kasataan jo pöydälle odottamaan.

On tässä myös leivottu, jouluvalot loistavat ja kuunnellaan joululauluja. Lahjat on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.