Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkäri kirjoitti Ozempicia

Lähettäjä: Laihdutukseen 
Päivämäärä:   10.12.24 22:44:29

Kävin muun asian tiimoilta yksityislääkärillä ja mainitsin että pitkän laihdutus urakan jälkeen, 3 vuotta ja normaalipainoon, yli sadan kilon lähtöpainosta, päästyäni pelkään alkavani jojoilemaan ja lihomaan.
Lääkäri samantien kirjoitti Ozempic-reseptin. Jonka kävin hakemassa apteekista. Maksoi hieman yli satasen...
Kotiin tultuani aloin sitten tutkia lääkkeen vaikutusta, mahdollisia sivuvaikutuksia, Seuranta, yms.
Käyttöä jne. Lääkäri oli vaan ohjeistanut katsomaan you tubesta miten aine pistetään. Hän ei puhunut mistään seurantaverikokeista...
Itse opiskelin että voi nostaa mm. Maksa-arvoja. Ja koska minulla on aiemmin biotiini ja kolesterolilääke jo nostaneet ne Maksa-arvoja, aloin epäillä koko juttua.
Luin muistakin haitoista ja päätin jättää lääkkeen ottamatta.
No, nyt minulla on satasen arvosta ozempicia ja harmittaa...

Re: Lääkäri kirjoitti Ozempicia

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 22:46:36

Saako kukaan läheisesi sitä? Varmasti voisit lahjoittaa ne hänelle. Ei se laillista ole toki, mutta jos toisella on jo resepti niin mitä väliä.

Päivämäärä:   10.12.24 22:51:14

Ei ole.

Päivämäärä:   10.12.24 22:51:49

Mielelläni niin tekisin.

Päivämäärä:   10.12.24 23:13:16

Hieno tarina. Ihan varmasti tosta noin vain kirjoitettu resepti ilman ohjeistusta ja seurantaa.

Päivämäärä:   10.12.24 23:15:05

Kyllä juuri näin.
Olen näin jälkikäteen aika ihmeissäni. Ja se lääke löytyy jääkaapistani.
Kyseessä yksityislääkäri palvelusetelillä pk-seudulla.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   10.12.24 23:17:07

Käytät vaan sitä. Mikä maksaa.

Päivämäärä:   10.12.24 23:17:28

Vielä. Aluksi olin innoissani kun resepti irtosi niin helposti. Sillä painelinkin mitään ajattelematta suoraan apteekkiin.

Lähettäjä: Pierre U Lemoix 
Päivämäärä:   10.12.24 23:17:52

Katso Youtubesta miten pistetään...? Ettei vaan käskenyt kysymään hötönetistä...?

Päivämäärä:   10.12.24 23:18:25

Pelkään sivuvaikutuksia. Eikä minulla ole lähetettä seurantaverikokeisiin.

Päivämäärä:   10.12.24 23:19:47

En usko et itse pitämisessä on ongelma, vaan pelkään sivuvaikutuksia, ja you tubesta olen katsonut ohjeita.

Lähettäjä: Bvccx 
Päivämäärä:   10.12.24 23:22:37

Trolololololllololollololooooooo

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.12.24 23:33:22

Ei välttämättä ole keksitty juttu. Sain itse reseptin aikoinaan ozempiciin ja ohjeistettiin joko käymään jossain hoitajalla tai katsomaan youtubesta kuinka pistetään. Katsoin youtubesta. Mitään opastusta ei ollut verikoeseurannasta ja puhelimitse vaihdettiin ozempic rybelsukseen saatavuusongelmien takia.

Päivämäärä:   10.12.24 23:36:21

Kiitos M!
Miten hoidit verikoeseurannat?

Päivämäärä:   10.12.24 23:42:42

Minulla oli kolesterolilääkitys niin sen tiimoilta kävin verikokeissa. Mutta sekin siis omasta aloitteesta, taisi vierähtää parisen vuotta väliä. Sinulle on nyt kirjoitettu alkuun se kaikista pienimmällä annoksella oleva resepti että siitä sitten kokeilemaan. Jos on siis pelkkään painonhallintaan tarkoitettu niin tuskin tarvitsetkaan isompaa voimakkuutta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.24 08:11:16

Minkä takia tuota kukaan alkaisi syömään varoiksi? Jos olet kerran laohduttanut ja normaaliapinossa, niin miksi?? En vaan ymmärrä.toki jos olet just ja just bmi ylärajalla eli käytnnössä vieläkin liian lihava, niin sitten kai...tosin en ymmärrä miksei sit vaan jatka laihduttamista. Turhaan vetää lääkkeitä, jos ei ole pakko.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.12.24 08:18:13

Ylipaino on luultavasti epäterveellisempää kuin lääkkeen sivuvaikutukset. Sinuna ottaisin lääkkeen.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   11.12.24 08:51:18

Tarina ei ole totta, normaalipainoiselle ei kirjoiteta Ozempiciä ”varmuuden vuoksi”; juuri nyt ei ole saatavuusongelmia, mutta niitä on ollut aika tavalla.
Tämä on taas outo tapa tuoda lääke vaarallisena framille.
Lisäksi en usko, että kukaan maksaa satoja euroja hetken huumassa saatuaan lääkereseptin. Lääke aloitetaan pienellä annoksella, ja hiljakseen nostetaan kuukauden välein. Senkin vuoksi jojoiluun sitä on vaikeaa käyttää, huono olo on jo parin kk käyttötauon jälkeen aikamoista; siihenhän lääke perustuu. Ei tee mieli syödä ja jos syöt, paha olo tulee.
Sivuvaikutuksia voi olla, perusverikoeseuranta työhterv huollossa/tkssa riittää.
Pistäminen ei ole rakettitiedettä, sitä ei tarvitse vastaanotolla harjoitella. Kynä on helppokäyttöinen, neula on seitinohut ja lyhyt, tarkoitettu ihonalaiseen rasvakudokseen asti.

25 kg laihduttanut sillä, nyt tauko ihan muista syistä, mutta aloitan taas alusta, jos tämä toinen juttu ei ditä estä. Onhan se mahtava aine, kun pääsee siitä ikuisesta ruuan ajattelusta pois, syyllisyydestä, kun nyt söin taas kuusi kalapuikkoa, eikä surullisenakaan ala ensimmäisenä etsiä Kotipitsaa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.12.24 08:56:07

No herrajumala, pistät sitä lääkettä. Todella harva käy missään seurantakokeissa ja vielä harvemmalle tulee mitään seuraamuksia. Lähinnä hyviä seuraamuksia tiedossa.

Lääkärit suhtautuu näihin jokainen tavallaan. Olen itsekkin syönyt lääkettä, jossa toisen lääkärin mukaan ehdottomasti olisi pitänyt olla seuranta ja toinen sanoi, että seurataan jos tulee oireita.

Voit olla myös määränneeseen lääkäriin yhteydessä huolinesi niin kuulet mitä hän sanoo.

Lähettäjä: Cb 
Päivämäärä:   11.12.24 09:00:45

Voin ostaa sen sulta! Asun Hki.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.24 11:00:56

"Tämä on taas outo tapa tuoda lääke vaarallisena framille."

Öö ei vaan nimenomaan niin päin, että tämän lääkkeen suosio on räjähtänyt käsiin jopa niillä, joilla ei edes ole tarvetta laihduttaa. Lääkkeellä todellakin voi olla haitallisia sivuvaikutuksia eikä se sovi kaikille, ja asiasta pitää puhua.

Päivämäärä:   11.12.24 11:09:20

Oletko tutustunut positiivisiin ”sivuvaikutuksiin”?

Lähettäjä: JLM 
Päivämäärä:   11.12.24 11:25:44

Juuri luin jostakin että kyseinen lääke on aiheuttanut hyvin vakavia sivuvaikutuksia, että ihmiset on ihan sairastuneet sen vuoksi. En sit tiedä sen enempää. Kannattanee googletella tarkemmin ennenkuin alkaa ottamaan.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   11.12.24 11:32:06

"Oletko tutustunut positiivisiin ”sivuvaikutuksiin”?"

Eiköhän jokainen ole, joka tätä lääkettä lääkäriltä pyytää? Joka ikisellä lääkkellä voi silti olla myös haittavaikutuksia.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.12.24 11:41:03

Mäkin oon saanut piikitettävään verenohennuslääkkeeseen reseptin puhelimitse ja ohjeen kattoa youtubesta video kuinka se pistetään. Ei ollut edes korona-aika, vaan toinen verenohennuslääkkeeni vaihdettiin raskauden ajaksi klexaneen.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   11.12.24 11:44:33

Miksi olisi määrätty tai miksi käyttäisit jos normaalipaino on jo saavutettu..

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.24 15:29:49

Huh, olisin valmis antamaan vaikka munuaiseni Ozempic-reseptistä - normaalipainoisena, mutta aina raivonälkäisenä kituuttajana!

Päivämäärä:   11.12.24 19:21:11

Cb: sopii! 70€.
Laita s-postii niin sovitaan jonnekin treffit.
Tai teen anonyymin s-postii, en halua nimeäni tälle palstalle.
Ja siis olen normaalipainon yli jonkin verran. 167 cm, nyt taitaa olla kohta 80 kg mittarissa... En ole uskaltanut käydä puntarilla vähään aikaan. Jojoilutaustaa mulla.
Nyt yritän saada tsempistä kiinni taas.
Pahimmillani painoin noin 120 kg.

Päivämäärä:   11.12.24 20:40:22

Tuota taustaa vasten on ymmärrettävää että olet reseptin saanut. Itse painoin 96 kg ja nyt 72kg, painonpudotuksen alkuun auttoi nimenomaan lääkitys. Itse en täyttä annosta tarvinnut koko aikana vaan pärjäsin puolitetulla. Tällä hetkellä kaapista löytyy rybelsus-paketti henkisenä tukena, voi olla että en sitä tarvitse mutta en epäröi sitä käyttää jos siltä vaikuttaa. Lääkehän ei itsessään laihduta vaan sen avulla on helpompaa tehdä niitä muutoksia joiden on tarkoitus olla pysyviä.

Lähettäjä: Oi kyllä 
Päivämäärä:   11.12.24 20:41:48

Lähettäjä-
Päivämäärä11.12.24 15:29:49

Huh, olisin valmis antamaan vaikka munuaiseni Ozempic-reseptistä - normaalipainoisena, mutta aina raivonälkäisenä kituuttajana!

Sama täällä!!

Päivämäärä:   11.12.24 20:53:36

M: kerro Rybelsuksesta!
Minulla on ongelma lähinnä se, että syönsyönsyön!
Ei niinkään nälkä. Vaan hallitsematon mieliteko, jota en pysty katkaisemaan.
Kävin juuri lenkillä ja töiden jälkeen kävin vaatekaupassa miettimässä etten halua taas lihoa ulos vaatteistani, Juri kun olen saanut kasattua uuden ja kivan garderobin.

Päivämäärä:   11.12.24 21:11:45

Rybelsus on sama lääke kuin Ozempic, se vain on tablettimuodossa.

Lähettäjä: haha 
Päivämäärä:   11.12.24 21:20:51

Se on niin helppoa tää nykyaika, lääkäri vaan kirjoittaa reseptin tai neuvoo tekemään jotakin itsehoidollista toimenpidettä ja sitten vaan sanoo "katso youtube-video" :D Sillä oletuksella että ne videot siellä on automaattisesti päteviä antamaan lääketieteellistä neuvontaa :D:D:D

Päivämäärä:   11.12.24 22:49:39

Kuten . jo mainitsi niin vaikuttava aine on sama kun ozempicissa. Itselläni vaikutti juuri siihen tunteeseen että on pakko syödä vaikka kaikki järki sanoo ettei ole tarvetta. Nopeasti lääkkeen aloittamisen jälkeen, jo siis ihan pienellä annoksella, huomasin että ei tullut enää sitä pakonomaista tarvetta koluta jääkaapilla. Nykyisin pystyn siis syömään hyvin ja monipuolisesti ja kestää kyllä kohtuullisen herkuttelunkin eikä paino ole lähtenyt nousemaan. Aivan valtavan hieno tunne on se että järkevästi koostettu ateria riittää määrällisesti. Ei tule tarvetta ottaa lisää. Aiemmat painonpudotukset kaatuivat aina siihen näläntunteeseen. Minulla ongelmana eivät olleet höttöhiilarit, siiderit, karkit tai muukaan epäterveellinen vaan valtavat annoskoot. Kyllä se terveellinenkin ruoka lihottaa jos sitä syö tolkuttomasti.

Missään nimessä en väheksy sivuoireita, itsellänikin oli etova olo alkuun enkä pystynyt suurinta annostusta käyttämään oikeastaan ollenkaan. Lääke tehosi minulla hyvin joten pysyin pienemmässä.

Lähettäjä: Nappi 
Päivämäärä:   11.12.24 23:05:07

Mieheni aloitti Rybelsuksen ajatuksena siirtyä myöhemmin Ozempiciin (oli saatavuusongelma silloin) ja sai siitä parin kuukauden päästä haimatulehduksen mitä hoidettiin sairaalassa. Onneksi ei aloittanut suoraan Ozempicilla kun se vissiin vahvempaa tavaraa ja selvisi näin ettei tuo lääke hänelle sovi.

On onnistunut sen jälkeen pudottamaan painoa 30kg ihan luomuna, mikä on hieno homma koska lääkärin mukaan se Ozempic olisi ollut todennäköisesti loppuelämän mittainen lääkitys jos ei halua että paino nousee takaisin, olisi kalliiksi tullut.

Päivämäärä:   12.12.24 07:34:04

Laihdutukseen: jono, jos ei Cb ota :)

Päivämäärä:   12.12.24 14:06:55

Viiva: mielelläni luovun. Minne tehdään treffit? Jonnekin Triplaan esim. Tai Oodiin?

Päivämäärä:   12.12.24 16:07:06

"Viiva: mielelläni luovun. Minne tehdään treffit? Jonnekin Triplaan esim. Tai Oodiin?"

Kumpi vaan kävis kyllä, mutta olis ehkä pitänyt miettiä tätä vähän tarkemmin - mistä mä nyt tiedän ootko oikeesti ap vai joku Pervo-Iivari69 :'D

Päivämäärä:   12.12.24 18:47:03

En ole pervo-iivari 
Siksi ihan yleiselle paikalle ajattelin sopia tapaamisen.
Olen töissä huomenna ja lauantaina klo 9-17, sen jälkeen voisi sopia. Sunnuntaikin sopii.
Myös Malmin aseman tienoilla käy.

Päivämäärä:   12.12.24 19:15:14

"En ole pervo-iivari 
Siksi ihan yleiselle paikalle ajattelin sopia tapaamisen.
Olen töissä huomenna ja lauantaina klo 9-17, sen jälkeen voisi sopia. Sunnuntaikin sopii.
Myös Malmin aseman tienoilla käy."

Sunnuntaina onnistuis mihin aikaan vaan, ja tuo Malmi itse asiassa olis kätevin mutta keskustakin käy. :)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.12.24 19:37:06

Ei sit kannata myydä sitä jollekin uunolle jolla ei ole Ozempiciin reseptiä, eikä mitään tietoa voiko hän sitä turvallisesti käyttää. Eikä se uuno edes yhdestä pakkauksesta mitään apua saa. Kannattaa myydä vain sellaiselle jolla on resepti, luonnollisestikin silloin joutuu myymään selvästi halvemmalla kun muuten on sama hakea apteekista, saatavuusongelmia kun ei tällä hetkellä ole

Päivämäärä:   12.12.24 20:27:01

Hmm: totta tuokin. En halua vaikeuksia itselleni.
Viiva: onko sulla resepti?

Päivämäärä:   12.12.24 20:38:35

"Hmm: totta tuokin. En halua vaikeuksia itselleni.
Viiva: onko sulla resepti?"

Ei ole reseptiä, oon harkinnu jonkun aikaa mut olis kiva kokeilla ennen ku maksaa satasia yksityislääkäristä. En ihan ymmärrä, miten tästä voisit vaikeuksiin joutua mutta ymmärrän kyl ettet niitä halua tokikaan :)

Päivämäärä:   12.12.24 20:43:43

Minkä ikäinen olet? Noin? (Teinille en halua myydä)

Päivämäärä:   12.12.24 20:50:03

"Minkä ikäinen olet? Noin? (Teinille en halua myydä)"

Olen 44 :)

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.12.24 20:50:13

Reseptilääkkeen myyminen toiselle on lääkerikos, mutta ei siitä kiinni jää ellei viiva sitten kerro mahdollisen (1 sadasta) haimatulehduksen kourissa sairaalassa kun mietitään mistä se on tullut.

Päivämäärä:   12.12.24 20:53:14

"Reseptilääkkeen myyminen toiselle on lääkerikos, mutta ei siitä kiinni jää ellei viiva sitten kerro mahdollisen (1 sadasta) haimatulehduksen kourissa sairaalassa kun mietitään mistä se on tullut."

Jep, ja jos ei henkilötietoja vaihdeta niin vaikea mitään kertoa :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.12.24 20:58:54

"Jep, ja jos ei henkilötietoja vaihdeta niin vaikea mitään kertoa :D"

Huoh, ostat lääkepakkauksen näkemättä apteekin tarralappua? Noi laihdutuslääkkeet on nykyään suosituimpia lääkkeitä mitä kopioidaan. Niitä sitten tilaillaan ulkomailta ja voidaan kyhätä epämääräinen tarina kun tietää että heti on joku epätoivoinen punkero ostamassa oma-aloitteisesti.

Päivämäärä:   12.12.24 21:08:23

Avaamaton paketti ja sen tarralapun voi kyllä repäistä irti.
Toisaalta, eipä poliisit juuri puutu Kurvin huumekauppaankaan... Että.

Päivämäärä:   12.12.24 21:12:38

"Avaamaton paketti ja sen tarralapun voi kyllä repäistä irti.
Toisaalta, eipä poliisit juuri puutu Kurvin huumekauppaankaan... Että."

No niinpä. Voidaanhan me teeskennellä että se on herskaa niin ketään ei häiritse :D Mut joo ymmärrän jos et halua riskeerata.

Päivämäärä:   12.12.24 21:18:53

Mietin vielä. Palataan. :)

Päivämäärä:   12.12.24 21:25:12

"Mietin vielä. Palataan. :)"

Jeps! Tosin epäilen et tää keskustelu tulee kyl poistumaan :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.