Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia keuhkokuumeesta toipumisesta?

Lähettäjä: Köhä 
Päivämäärä:   10.12.24 22:22:31

Täälläkin varmaan joku on sairastanut keuhkokuumeen. Millaiset oireet olivat ennen diagnoosia ja miten muuttuivat lääkityksen myötä? Kuinka kauan yskä jatkui?

Minulla kuume laski parissa päivässä antibioottien aloituksesta, mutta limainen yskä jatkuu toista viikkoa. Antibioottia on enää pari annosta jäljellä ja mietin pitääkö yskän jatkumisesta huolestua vai lieneekö normaalia. Yskösten koostumus on muuttunut lääkityksen myötä juoksevammaksi ja on siten helpompi yskiä ylös. En yski 24/7, mutta hereillä ollessa varmaan muutaman minuutin välein.

Ja juu, kysyn toki tarvittaessa lääkäristä viimeistään antibiootin loppumisen jälkeen, mutta olisi kiva kuulla kokemuksia.

Re: Kokemuksia keuhkokuumeesta toipumisesta?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.12.24 22:35:15

Itse sairastin keuhkokuumen lokakuussa kyllähän se yskä kesti pitkään vielä Ab kuurin jälkeen.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   10.12.24 22:36:38

Yskähän se on yleensä mikä jää viimeiseksi oireeksi ja välillä ärsyttävän pitkäksi aikaa. Kerran menin lääkäriin kuukauden yskittyäni ja lääkäri tuhahti mulle, että pitkittyneestä yskästä voidaan puhua sitten, kun se on kestänyt 3kk. Keuhkokuumeessa olin 15v sitten ja ennen lääkäriin menemistä olo oli vain ihan hirveä, joka paikkaan koski, makasin vain sängyssä enkä sietänyt mitään ääniä. Kuumetta ei noussut, oli siis kuumeeton keuhkokuume. 2 antibiootilla lähti, mutta kyllä kuukauden päivät meni täysin paranemiseen.

Lähettäjä: u 
Päivämäärä:   10.12.24 23:22:32

Mykoplasma meni kehuhkokuumeeksi. Tätä kun ei osata suomessa hoitaa. Suomessa hoitosuositus 9vrk doksisykliiniä, jenkeissä 2kk !

Jos lääkkeen saa heti eli parin vuorokauden alussa, paranee nopeasti. jos ei, voi mennä kuten itsellä, 2kk .... ja pari vuotta alentuntunut vastustuskyky..

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   11.12.24 05:42:21

Aluksi nukuin korkeassa kuumeessa varmaan viikon, en jaksanut edes pitää silmiä auki. Soitin terkkarille että tämä ei ole normaalia mutta luulivat kyseessä olevan vain perus flunssan ja sanoivat että lepäile. Menin töihinkin sitten lopulta kun pakko oli, sielläkin kuuntelivat että pahan kuuloinen yskä. Lopulta eräs tuttu lääkäri kuunteli keuhkot ja sillähän se selvisi. Antibiootit helpottivat sitten oloa .uutta ainakin yhteensä 3 viikkoa meni kunnes pystyi alkaa yhtään normi elämää sen enempää elelemään.

Lähettäjä: Daalia 
Päivämäärä:   11.12.24 08:04:42

Mulla oli kova kuume +42 keuhkokuumeessa, kesti 3viikkoa ja vasta 3 antibiootti kuuri alkoi vaikuttamaan.
Makasin vaan ja yskin...nukuin sen mitä pystyin
Yskä kesti älyttömän kauan, peruskunto laski älyttömän paljon. Meni varmaan puoli vuotta ennenkuin jaksoin esim.urheilla normaalisti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.12.24 08:19:48

Mulla oli vaan tolkuton väsymys ilman muita oireita. Sitten viikkoa myöhemmin nousi 40C kuume ilman muita oireita. Katselin viikonlopun yli ja kun ei sunnuntaina enää Buranalla laskenut, niin lääkäriin maanantaina: CRP yli 150, toisessa keuhkossa pesäpallon kokoinen märkäpesäke ja toisessakin jotain tummentumaa. Antibiootille, vaihdettiin 3pv jälkeen toiseen kun ei sopinut. 2vko päästä uusi kuuri, kun keuhkokputken tulehdus jälkitautina. Meni kaikkiaan varmaan 4kk toipumiseen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.