Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tuhoaako raskaus ja lapsiperhearki seksielämän?

Lähettäjä: JA parisuhteen 
Päivämäärä:   10.12.24 22:04:11

Ja sitä kautta parisuhteenkin?

Re: Tuhoaako raskaus ja lapsiperhearki seksielämän?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.12.24 22:04:55

Riippuu tapauksesta. Meillä ei ole tuhonnut ja olen nytkin raskaana.

Lähettäjä: Gynevaivanen 
Päivämäärä:   10.12.24 22:05:02

Joillain tuhoaa, joillain ei.

Siihen voi myös itse(yhdessä) vaikuttaa.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   10.12.24 22:11:19

Meillä on kyllä seksi vähentynyt huomattavasti, lapsi täyttää nyt vuoden. Ei vaan jaksa kaiken arjen pyörittämisen ja työn päälle. Meillä tosin koirienkin kanssa vähän spessutilanne ja se hankaloittaa kahdenkeskistä aikaa ja syö haluja.

Parisuhde taas on kyllä siitä huolimatta ihan yhtä hyvä kuin ennen lastakin, ellei parempikin.

Lähettäjä: kyrsä 
Päivämäärä:   10.12.24 22:15:44

Meillä loppui imetyksen ajaksi lähes kokonaan (hormonit).

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.12.24 22:32:49

Ei.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.12.24 22:35:34

Ei.

Seksielämä oli hyvää läpi raskauksien ja lapsiperhearjen. Parisuhteen loppuun saakka. Parisuhteen tuhosi ihan muut asiat.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.12.24 22:44:02

Ei. Sen tuhoaa ihan muut asiat.

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   10.12.24 23:02:32

Kyllä

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.12.24 23:04:47

Ei. Ajatukset saattaa olla lapsessa aika tiukasti ja se vähensi kohdallani halukkuutta hetkellisesti, mutta ei missään nimessä pilannut. Nyt lapsi 2v ja meillä menee seksin saralla paremmin kuin koskaan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 23:09:44

No tietysti, juuri tuon syyn vuoksi en aio hankkia lapsia.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   10.12.24 23:36:31

Ei. Totta kai se voi väliaikaisesti vähentää seksiä ja väkisinkin niin käy. Mutta ei se sitä pilaa, jos kumpikin asennoituu oikein. Pitää osata latsoa vähän pidemmälle kuin muutaman kuukauden päähän.

Ihan kuten sekään ei pilaa pysyvästi seksielämää, jos jostain muusta syystä (esim toisen sairauden takia) seksi ei tilapäisesti onnistu.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.12.24 23:45:15

Ei pilaa mutta muuttaa. Niistä ajoista on jo kauan aikaa ja näin pitkän ajan päästä katseltuna se oli lyhyt ajanjakso.

Päivämäärä:   11.12.24 00:52:10

Just nyt oon raskaana ja ollaan oltu miehen kanssa yhdessä vähän vajaa 7 vuotta. Yksi yhteinen lapsi entuudestaan. Pelkästään tänään on harrastettu seksiä kahdesti. Tää vaihe vaikuttaa olevan siis enemmän kuin hyvä. Mut pitkässä suhteessa tilanteet vaihtuu, eikä siitä kannata tehdä ongelmaa. Kunhan halu kulkee yhteisissä sykleissä ja sen eteen voi tehdä paljon, on kaikki hyvin.

Päivämäärä:   11.12.24 07:23:17

Minulla ainakaan seksin vähyys ei pilaa seksielämää vaan mahdollisesti toisen itsekkyys tai puhumattomuus. Raskaus ja vauva-aika on myös hyvin lyhyt tietty ajanjakso. Jos se pilaa mitään, ei suhde kovin kummoinen ollut alun alkaenkaan.

Lähettäjä: ,.,. 
Päivämäärä:   11.12.24 22:07:32

Ei ja ei

Päivämäärä:   11.12.24 22:14:53

Saa nähdä. Vauva kohta 9 kk, eikä itseä kiinnosta seksi yhtään.

Lähettäjä: …… 
Päivämäärä:   11.12.24 22:23:51

No ei tietenkään. Suhteessa on jotain vikaa jos seksielämä ja parisuhde ei toimi elämän eri tilanteista läpi. Eli kumppani on väärä sillon. Ei siitä voi lapsia syyttää.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   11.12.24 22:42:23

Sain tänä vuonna esikoisen ja oman kokemuksen pohjalta sanoisin, että ei pilaa. Energiaa ja yhteistä vapaa-aikaa toki vähemmän ja lapsen tulo mullistaa elämän kertaheitolla, mutta uusi elämäntilanne normalisoituu ajan kuluessa.

Itse ajattelen niin, että vauva itsessään ei pilaa mitään, mutta hän voi nostaa suhteen ongelmakohtia ja osapuolten heikkouksia esiin ja siten luoda konflikti- tai ristiriitatilanteita.
Ns. "Hyvää" suhdetta toivottu vauva ei mielestäni voi pilata, mutta jo valmiiksi ns."Huonossa jamassa" oleva suhde tulee vaatimaan osapuolilta enemmän töitä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.24 22:48:31

No ei varmaan tuhoa, mutta muuttuu ihan varmasti.
Lue kokemukset yllä.
Mutta jos silti hommaat sen vauvelin; älä tule tänne kitisemään, että parisuhde ja seksielämä ja kaikki muuttui ja buhuu.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.12.24 23:48:05

Ei.. tietenkin aikaa ottaa että synnytyksen jälkeen halut palailee normaaliksi hormonimylläköiden jäliltä. Ekat puoli vuotta aika hiljasta ollu meillä siinä vaiheessa mutta se on ollut molemmille ok. Mutta omalla kohdalla kävi myös niin, että toisen synnytyksen jälkeen seksielämä parani rutkasti ja alkoi homma tuntumaan aivan eri leveleillä ku aiemmin, eli täällä positiivisia kokemuksia vaan.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   12.12.24 00:03:41

Kyllä. Jotkut parit sietää, toiset ei. Mutta turha väittää ettei missään vaiheessa lapset tuhoaisi suhdetta, ennemmin tai myöhemmin niin käy.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   12.12.24 02:30:47

”Kyllä. Jotkut parit sietää, toiset ei. Mutta turha väittää ettei missään vaiheessa lapset tuhoaisi suhdetta, ennemmin tai myöhemmin niin käy.”

Ei välttämättä ollenkaan näin. Meillä ei vaikuttanut seksielämään muuta kuin ihan ne pari viikkoa synnytysten jälkeen. Suhde myös parani lasten myötä, mutta kaatui silti lopulta syistä jotka eivät liittyneet mitenkään lapsiin, ja jotka tosiaan olivat lasten myötä paremmassa jamassa ja esim riideltiin vähemmän lasten syntymisen jälkeen.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   12.12.24 07:51:21

Vauva kohta 11kk.

Ei pilaa. Muuttaa sitä, mutta ei missään nimessä pilaa, kun on oikea kumppani sitä vauva-arkea ja uutta jakamassa.

Kolme kuukautta meni synnytyksestä ennen kuin teki mieli, mies sanoi koko ajan, että mun tahtiin mennään, ei ole kiirettä. Sitten seksi palautui pikkuhiljaa arkeen, ja nyt ollaan suorastaan kiimaisia :D Siihen auttoi sekin, kun ei tartte enää sohvalla väkertää, kun saatiin oma sänky takaisin (vauva siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan ja sen vuoksi mm. kaikki nukkuu meillä nyt hyvin!).

Nyt alkaa myös ekaa kertaa raskauden jälkeen oma keho tuntua oikeasti omalta, joten sekin palauttanut sitä omaa kiinnostusta seksiin.

Mutta oikean kumppanin se vaatii, ei mitään mulkeroa, joka painostaa tai loukkaantuu, jos ei jaksa tai aina kiinnosta.

Päivämäärä:   12.12.24 07:56:07

Nin, ja se piti vielä sanoman, että seksi tuntuu nyt paremmalta ja toimii paremmin nyt kuin ennen vauvaa, että täähän meni meillä oikein nappiin.

Ja läpi raskaudenkin se kesti, muuttui sekin toki kasvavan mahan myötä. Mutta vielä synnytyksen käynnistymistä edeltävänä iltanakin touhuiltiin :) Yöllä heräsin, kun lapsivedet meni.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   12.12.24 17:48:27

Ei tuhoa seksielämää, mutta kyllä meillä seksi väheni ihan logistisista syistä, kun vauva/taapero ei pitkiä aikoja suostunut nukkumaan yksin.
Parisuhde ei ole kärsinyt, vaikka itseäni seksin väheneminen onkin häirinnyt, miestä ei ole häirinnyt sitäkään vertaa, kuin minua, hänellä on näissä asioissa paljon enemmän ymmärrystä ja kärsivällisyyttä. Kaikesta huolimatta, siis synnytyksestä ja useista keskenmenoista, meidän pisin seksitauko on ollut kaksi viikkoa. Läheisyys on vuosien aikana vain lisääntynyt.

Olen nyt uudestaan raskaana ja minun huonosta olosta ja hirveästä väsymyksestä huolimatta minulla on ihan törkeät halut, mikä on kyllä aika ristiriitaista, kun en jaksa tehdä oikein mitään muuta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.12.24 17:51:51

Meillä se vei mieheltä halut. Mun osalta ei olisi tuhonnut.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   12.12.24 17:55:38

Ei ja kyllä. Vaikka kauhealta kuulostaako niin jos nyt saisin valita niin jättäisin lapset tekemättä

Päivämäärä:   12.12.24 18:45:38

Tuhoaa.

Meillä yksi lapsi. Lapsen syntymän jälkeen seksi loppui kuin seinään. Lapsi on nyt 5-vuotias, enkä sen jälkeen ole seksiä saanut missään muodossa. Minulla olisi valtavat halut, mutta miehellä ei. Torjuu kaikki yritykset, tulee nukkumaan vasta kun minä olen nukahtanut, ei kosketa hellästi. Joskus halaa ja suukon saan ohimennen kerran kuukaudessa.

Ihanaa.

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   12.12.24 19:07:19

Joo ja ei. Onhan se pitkä aika kun lapset hankaloittaa seksielämää. Eli ne vuodet, jos monta lasta, niin vuosikymmen/kymmenet on pilalla.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.12.24 19:52:43

Tuhoaa jos antaa tuhota. Ihan vain ja ainoastaan vanhemmista itsestään kiinni. Meillä ei ole ikinä ollut mitään ongelmia seksin ja parisuhteen kanssa lasten takia.

Lähettäjä: Done that 
Päivämäärä:   13.12.24 00:55:42

Tuhoaa, kun nainen muuttuu äidiksi, eikä ole enää nainen. Tätä tapahtuu valitettavan paljon.

Lähettäjä: Hops 
Päivämäärä:   13.12.24 02:27:11

Mitä tarkoittaa, että äiti ei ole enää nainen?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   13.12.24 06:01:17

Mulla kävi niin, että sain kyllä orgasmeja aiemminkin, mutta synnytysten jälkeen saan niitä vielä helpommin, ja olen alkanut saada niitä myös ilman klitoriksen koskettelua eli ns. emätinorgasmeja. On kyllä ollut huippua.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   13.12.24 07:32:04

Eniten seksielämän tuhoaa se, että puolisot alkavat nähdä toisensa vain isinä ja äitinä ja pahimmillaan jopa kutsuvat toisiaan niillä nimillä.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   13.12.24 07:39:42

Hmm:me kutsumme toisiamme isäksi ja äidiksi lapsille ja perheen kesken mutta meillä on se toinen elämä keskenämme. Miksi haittaa jos vanhemmat kutsuvat toisiaan isäksi ja äidiksi lasten kesken ? No meillä oli helpot lapset - ei koliikkeja ja turhia valvottamisia. Ehkä siksi meidän parisuhde vaan parani vaikka emme päässeet edes mihinkään kaksistaan kun ei ollut lapsille hoitopaikkaa.

Lähettäjä: E 
Päivämäärä:   13.12.24 08:06:01

Ihme ettei kukaan ole maininnut sitä, että alapää vähän muuttuu lastensaannin jälkeen...

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.12.24 09:31:46

Yksilöllistä. Melko vähän puhutaan niistä naisista jotka synnytys vammauttaa loppuelämäksi, tavalla tai toisella. Ei ehkä ole seksi ensimmäisenä mielessä, jos joutuu käyttämään vaippoja ja tulee ulosteet housuun, yhtenä esimerkkinä.

Päivämäärä:   13.12.24 09:33:48

Ei meillä tuhonnut. Oli niinkin tehokasta, että tulin raskaaksi vielä kolme kertaa sen jälkeenkin. Nyt esikoinen on jo 21 ja vielä intohimoa riittää.

Päivämäärä:   13.12.24 09:41:17

Heistä puhutaan vähän, koska onneksi heitä on suht vähän. Raskaus ja lapsiperhearki ei ole sama kuin synnytys.

Päivämäärä:   13.12.24 09:56:19

Ja siis kyllä asiasta voisi puhua enemmän, mutta on aivan eri asia puhua siitä, kuinka vammautuminen muutti tai jopa tuhosi seksielämän kuin siitä, mitä raskaus aiheutti.

Päivämäärä:   13.12.24 10:18:29

"LähettäjäHops 

Päivämäärä13.12.24 02:27:11

Mitä tarkoittaa, että äiti ei ole enää nainen?"

Tässä oli kai vähän tönkösti yritetty selittää sitä, että äiti unohtaa olevansa muutakin kuin äiti. Esim. vaimo.

"Onhan se pitkä aika kun lapset hankaloittaa seksielämää. Eli ne vuodet, jos monta lasta, niin vuosikymmen/kymmenet on pilalla."

Se, että jokin on hankalampaa, ei tarkoita, että olisi pilalla. Onhan se hankalaa löytää sitä aikaa sille seksille, mutta ei se pilaa mitään. Ehkä jos asennoituu sillä tavalla.

Lähettäjä: Kaulin 
Päivämäärä:   13.12.24 10:21:15

"Ihme ettei kukaan ole maininnut sitä, että alapää vähän muuttuu lastensaannin jälkeen..." joo tosiaan! Aivan mahtavaa! Jotenkin se tunto muuttui niin että seksi tuntuu vielä paremmalta. Synnytin siis alateitse, että en tiedä kuinka sektiolla synnyttäminen vaikuttaa, mutta kuulemma vaikuttaa sekin, hormonien kautta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.12.24 11:46:19

"LähettäjäDone that

Päivämäärä13.12.24 00:55:42

Tuhoaa, kun nainen muuttuu äidiksi, eikä ole enää nainen. Tätä tapahtuu valitettavan paljon."

Ei hätää, näinhän käy vain jos mies muuttuu siaksi eikä hoida isän roolia.

Jos äidille jää aikaa olla myös nainen, niin äitirooli ei jää päälle.

Miehet siis isänroolia hoitamaan. Valitettavan yleistä taitaa vaan tosiaan olla että miehet muuttuu tai jää sioiksi.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   13.12.24 11:53:35

Aika vähän puhutaan myös siitä, että osa miehistä on luonnostaan vähäseksisiä (ja varmaan on tällaisia naisiakin). Kerta viikossa riittää, ja on jopa paljon. Eka seurusteluvuotena tsemppaavat ehkä vähän enemmän, sitten hiipuu.

Tämmöisille lapset on hyvä tekosyy luopua seksistä, mutta lapsettomissakin pareissa näitä yhtä lailla on.

Lähettäjä: Monkey 
Päivämäärä:   13.12.24 12:08:03

Minä olin raskausajan niin huonovointinen ja heikko, että en olisi kyennyt mihinkään lemmen tekoihin, vaikka sängyn pohjalla suurimman osan raskausajasta vietinkin. Synnytyksessä minulla meni asioita pieleen ja paikkoja meni rikki. Toipuminen siitä oli kivulias, rankka ja pitkä, joten taukoa tuli. Silloin itse todellakin koin että tuhosi. Koin pilanneeni seksielämämme ja kannoin siitä aivan järkyttävää syyllisyyttä ja epäonnistumista naisena. Vaikka siis mieheni oli aivan ihana, ei todellakaan painostanut tms sekä tuki ja auttoi vauvan kanssa parhaansa mukaan. Ja lapsemme oli todella ns helppo vauva (ja yhtä helppo nyt vähän vanhempanakin), sen puolesta tilaisuuksia ja jaksamistakin olisi löytynyt. Yritin tarjota miehelleni noina vauva-aikoina eri tavalla kosketusta ja läheisyyttä heti kun jaksoin, mutta ihan pelkkä alakertaan koskemisen ajatuskin sai minut todella pitkään melkein panikoimaan, koska kivut ihan vain olemassa ollessani oli niin kamalia. Kun paikat alkoi lopulta kuntoutua, niin pikkuhiljaa otettiin hommia taas osaksi arkea. Mutta sen huomaan, että kehoni on varmaan lopullisesti muuttunut. Hommat ei vaan fyysisesti tunnu enää samalta eikä samalla tavalla nautinnolliselta kuin ennen synnytystä. Se on hassua, koska halua minulla on, mutta kosketus ei vaan tunnu enää samalta. Nykyään seksi tarjoaa minulle oikeastaan vain läheisyyden tunteen mielihyvän, kaikki muu tuntuu nykyään ikään kuin vain miehen tarpeiden täyttämiseksi tehdyltä asialta, minä en saa siitä muuta irti. Ja en halua tulla ymmärretyksi väärin - teen sen mielelläni kun näen toisen osapuolen nauttivan, vaikka oma nautinto kehosta onkin menetetty.

Lähettäjä: JAS 
Päivämäärä:   15.12.24 20:20:11

Up

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   15.12.24 20:34:43

Nomadi: mulla on just tuommoinen mies, jolle se kerta viikkoonkin seksiä on välillä liikaa. Alkuaikoina oli sentään 2 viikossa, tosin sekin oli mulle liian vähän.

Lähettäjä: Ooski 
Päivämäärä:   16.12.24 17:26:16

Monkey: sun kroppa on ehkä kuntoutunut mutta pää ei, suosittelen terapiaa, jotta saat mielesikin mukaan seksiin :)

Meillä ei mikään ole tuhonnut mitään, lapset nyt 3,5v ja 1v 2kk. Seksi on vain parantunut, olen jotenkin enemmän sinut kroppani kanssa ja avoimempi. Ja joka iltahan ne lapset menee nukkumaan vähän aikuisia aiemmin ;)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.