Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Polyamoria ja läheisyys/seksi

Lähettäjä: Affen 
Päivämäärä:   10.12.24 21:18:21

Koska en tiedä niin kysyn. Itselle asia ei ole siis vaihtoehto, mutta kuinka polyamorisessa suhteessa seksi ja kanssakäyminen menee? Siis jos naisella on vaikka 4 miestä, niin kuinka hitossa sitä jaksaa? Samoin jos miehellä 5 vaimoa niin kuinka ihmeessä se mies jaksaa.

T. Tynnyrissä elävä.

Re: Polyamoria ja läheisyys/seksi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 22:04:36

Kaikki panee keskenään, miehet panee myös keskenään ja naiset keskenään. Ideana että kaikki on suhteessa eikä että 4 miestä suhteessa sen naisen kanssa. Eli yhden ei tartte tyydyttää kaikkia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 22:05:55

Ei kaikki polyamoriset suhteet mene kuten piste sanoo. Ei kaikki ole välttämättä suhteessa keskenään, vaan voi olla että jollain on poikaystävä ja tyttöystävä, ja nämä eivät ole suhteessa keskenään.

Seksin sujuminen riippuu ihan täysin suhteesta ja sen osapuolista, ei ole mitään yleistä sääntöä. Voit mennä selaamaan polyjen foorumeja jos haluat vähän kuvaa siitä millaista meno on.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.12.24 22:47:45

Anni asuu Maken kanssa ja he harrastavat keskimääräisen määrän seksiä parisuhteessa. Lisäksi Annikka on toinen kumppani, Pentti, jonka kanssa hänellä on treffi-iltoja pari kertaa kuussa. Seksiä tulee harrastettua jos tulee. Makella on tyttöystävä Jenni, jota hän näkee välillä. Annikka ja Makella on kolmenkimppakaverina Liisa pari kertaa vuodessa ja Kari aina kun Karin työmatka osuu paikkakunnalle. Karilla ja Liisalla on omat kuvionsa, jotka myös tietävät näistä reissuista.

Esimerkiksi näin. Tai sitten Miia, Piia ja Kiia seurustelevat kaikki tasapuolisesti keskenään. Esimerkiksi.

Mutta se ajatus, että yksi kumppani täyttäisi kaikki yhden kumppanin tarpeet, useista puhumattakaan, on se, mikä polyamoriassa ensin karistetaan.

Lähettäjä: Affen 
Päivämäärä:   10.12.24 23:25:34

Polyamorian käsitän tässä kysymyksessä, että koko jengi asuu samassa osoitteessa. Ei siis vapaa suhde minkä 3pisteen selvitys omaan korvaan kuulostaa.

Lähettäjä: Einyttodomalla 
Päivämäärä:   11.12.24 00:33:26

Minulla on lähipiirissäni polyamorinen mies, jolla on kaksi tyttöystävää. Aiemmin oli kolme, ja yhdellä heistä toinen poikaystävä ja vielä kolmas pelkkä seksikumppani jonkin aikaa.

Tämä mainittu mies viettää tyttöystäviensä kanssa aikaa vain eri aikoina, eli tytöt eivät pääsääntöisesti tapaa toisiaan. Kalenterit on jotenkin kasattu tosin niin, että tietävät milloin kenelläkin on aikaa kenellekin tms. (en tiedä onko siis joku yhteiskalenteri vai mitä). Jossain kohtaa mies vietti myös aikaa samaan aikaan tyttöystävänsä ja tämän toisen poikaystävän kanssa, mutta tietääkseni ei seksimielessä vaan ihan vain illanviettona.

Lisäksi yksi tuttu eli jonkin aikaa pari suhteessa saman katon alla miehen ja naisen kanssa, eli kolmen kimpassa ja ymmärtääkseni olivat kaikki keskenään yhdessä. Sittemmin yksi jäi kuviosta pois, liekö ei toiminut pidemmän päälle.

Mutta ratkaisuja varmasti on ihan laidasta laitaan niin kuin vain kaikille osapuolille sopii.

Lähettäjä: Mi 
Päivämäärä:   11.12.24 06:46:59

En edes halua lukea tällaisia trendikkäitä suhteita

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   11.12.24 12:44:02

Hyi hitto täältäkin

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   11.12.24 12:46:28

Mitä polyjen foorumia kannattaisi lueskella?

Lähettäjä: MieVaan 
Päivämäärä:   11.12.24 14:11:26

Täällä yksi poly, ollut jo 20 vuotta.
Olen ollut naimisissa 17v vuotta ja asumme mieheni kanssa yhdessä.
Minulla on myös miesystävä ja naisystävä (molemmat ollut +5v) ja tapaan heitä 0-4 krt viikossa, aivan miten meidän aikataulut osuu yhteen.
Miehelläni taas on miesystävä (ollut jo melkein 10 vuotta), jota tapaa sitten kun hänelle sopii.

Mutta keskenään meidän seurustelusuhteet eivät pane toisiaan, aikaa kyllä vietämme isommassa porukassa toisinaan ja nyt jouluksi sovittu, että kaikki tulee meille viettämään aikaa ja syömään.

Paljonhan tämä vaatii aikataulutusta ja kommunikointia, mutta toimii meillä oikein hyvin.

Lähettäjä: Unpopular opinion 
Päivämäärä:   11.12.24 14:23:58

Itsekin käsitän polyamorisyyden siten, että kumppaneiden kanssa jaetaan eri tavalla aikaa ja tunteita kuin avoimissa suhteissa. Itse en pystyisi siihen, vaikka olen avoimessa suhteessa.

En ole mustasukkainen seksistä vaan sydämestä, ja käsittääkseni polyamorisessa suhteessa jaetaan myös se sydän - jos sitä tavallaan on samalla tasolla edes annettavana. Ympäriinsä pirstaloitu sydän kuulostaa minusta vähän siltä, ettei sitä lopulta anna oikein kenellekään paitsi itselleen. Kun puolestani itse rakastuneena rakastan tasan sitä yhtä ihmistä.

Avoin suhde tarkoittaa omalla kohdallani sitä, että minulla ja miehelläni on satunnaisia kumppaneita, joita tapaamme tahoillamme kerran pari kuussa emmekä tiedä toistemme kuvioista sen enempää. Nämä saattavat elämässä tulla ja mennä, ja dynamiikka perustuu seksuaaliseen kanssakäymiseen ja mukavaan ajanviettoon ilman syvempiä tunteita. Miehet, joita olen tavannut, ovat olleet samanlaisessa tilanteessa, ja puhuvat kumppaneistaan keskimäärin paljon kauniimmin kuin monet perinteisessä suhteessa olevat.

Arjen, juhlan ja elämän haluan jakaa vain kumppanini kanssa, ja olenkin todennut, että sillä sekunnilla jos hän itse haluaa jotain enemmän jonkun toisen kanssa, poistun kuviosta. Mutta ei hänelläkään ole kuulemma aikaa, intoa eikä energiaa polyamoristen suhteiden pyörittämiseen. Haluaa, että minä olen hänen rinnallaan, ja muut vain vaihtelua ja kokemuksia siinä rinnalla.

Sen verran eri asioita polyamorisuus ja avoin suhde tosiaan ovat, että itse en kuuna päivänä tuohon ensimmäiseen pystyisi, kun taas jälkimmäinen ei yöuniani vie.

Lähettäjä: Unpopupar opinion 
Päivämäärä:   11.12.24 14:43:16

Ja triplapisteen kuvaus ei kuulosta omaan korvaani polyamorialta vaan kattotermin "eettinen monisuhteisuus" alle sopivilta ei-monogaamisilta suhteilta. Polyamoria ja avoin suhde kuuluvat tämän saman kattotermin alle, vaikka vähän eri asioita ovatkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.