Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Iäkkäät auton ratissa

Lähettäjä: Kortti pois 
Päivämäärä:   10.12.24 17:28:07

Taas yksi esimerkki siitä, miten vaarallisia liikenteessä seniorikansalaiset ovat. Näitä on ollut niin paljon,että herää kysymys, että hankitaanko lääkärintodistukset Temusta?

"Koiraa kävelyttänyt nainen kuoli suojatiellä Uudessakaupungissa
Onnettomuudet|Naiseen törmäsi noin 75-vuotiaan miehen kuljettama pakettiauto.
Pakettiauton kuljettaja, noin 75-vuotias mies, kertoi ettei ollut havainnut jalankulkijaa ennen kuin vasta törmäyshetkellä. Hänen ajonopeutensa oli ollut noin 30 kilometriä tunnissa."
https://www.hs.fi/suomi/art-2000010893053.html

Re: Iäkkäät auton ratissa

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.12.24 17:52:18

Olen minäkin tänä syksynä/talvena useamman kerran vasta melkein kohdalla huomannut ihmisen tiellä, kun porukka ei käytä heijastimia!!!!
Ja ikää 34v

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 17:53:47

Ajonopeudella 30 km/h pitäisi havaita jo hiirikin maassa.

Lähettäjä: Autokoulu 
Päivämäärä:   10.12.24 18:02:56

Mitenkäs se tieliikennelaki velvoittaa autoilijaa lähestymään suojatietä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.24 18:05:04

Heijastinta olisi kova sana.
Mustat vaatteet ja musta asfaltti, ja pimeää.
Ei ole iästä kiinni tuo.

Eniten kuolee liikenteessä nuoria, vasta kortin saaneita kuljettajia.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   10.12.24 18:19:05

Ennen puoltapäivää Uudellamaalla ei kyllä ole niin pimeää etteikö 30kmh vauhdissa näkisi suojatiellä kävelevää ihmistä pimeyden takia.

Jutussa ei myöskään lukenut mitään siitä, etteikö kuolonuhrilla olisi ollut heijastinta.

Uhri oli iäkäs nainen, joten johtopäätöksenä voisin olettaa ettei ainakaan juoksuvauhtia pakun alle hypännyt.

Lähettäjä: kuzi 
Päivämäärä:   10.12.24 18:19:46

vanhat ukot ovat röyhkeitä puolisokeita piereskelijöitä, joilta TODELLAKIN pitäisi ajokelpoisuus tutkia 3kk välein

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   10.12.24 18:34:25

Sukulaiseni jäi kaupungin keskustassa auton alle keskellä päivää kun autoilija oli kääntymässä risteyksestä. Kuski oli nelikymppinen nainen. Pitääkö nelikymppisiltä naisilta nyt ottaa kortti pois?

Päivämäärä:   10.12.24 18:39:12

Suojatiet on vaarallisia. Ne pitäisi mielestäni aina olla korotettuja tai valollisia. Suojatie antaa kuvitelman siitä, että autoilija aina väistäisi.

Lähettäjä: Autokoulu 
Päivämäärä:   10.12.24 19:25:13

"Heijastinta olisi kova sana.
Mustat vaatteet ja musta asfaltti, ja pimeää.
Ei ole iästä kiinni tuo."

Kova olisi käydä autokoulu uudestaan jos ei enää ole tiedossa miten tieliikennelaki velvoittaa autoilijaa lähestymään suojatietä.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.12.24 19:30:38

Uudessakaupungissa klo 11 tuskin on ollut kovin pimeetä tänään. Jos ei 30 kilsan vauhdissa havaitse ihmistä koirineen niin kortti pois.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.12.24 20:02:06

Itse pelkään kyl enemmän näitä nuoria bemari ja audikuskeja. Tullaan valtavalla ylinopeudella ja täälläpäin ollut ikäviä onnettomuuksia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   11.12.24 00:48:03

Mitä sille koiralle kävi?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   11.12.24 02:15:54

"Uudessakaupungissa klo 11 tuskin on ollut kovin pimeetä tänään."

Hyvinkin valoisaa, aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta täälläpäin maata. Toki on sitten voinut paistaa suoraan kuskin silmiinkin, matalalla kun kuitenkin on.

Lähettäjä: Snipper 
Päivämäärä:   11.12.24 17:31:58

Itseasiassa suojatiellä jalankulkijan on lupa olettaa että autoilija väistää, kun autoilijan väistämisvelvollisuus koskee suojatielle astumassa olevaa jalankulkijaa, suojatiellä olevaa jalankulkijaa ja polkupyörää taluttava henkilö on jalankulkija. Erillisellä liikennemerkillä väistämisvelvollisuus ulottuu koskemaan myös pyöräilijöitä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.24 17:48:59

Minulle on tänä syksynä jo kahdesti käynyt niin että olen kävelemässä risteyksessä suojatien yli, kun kääntyvä auto millä on väistämisvelvollisuus on siis suoraan sanottuna ajanut ylitseni ja jatkanut matkaa ihan hissukseen. Molemmilla kerroilla kuskina vanha papparainen. Kerran olin lähtemässä siis ylittämään suojatietä kun auto ajoi suoraan naamani edestä ja jalkani yli. Huusin ja pamautin autoon, mutta eihän se papparainen ilmeisesti kuullut tai nähnyt mitään. Ei jestas.

Lähettäjä: pingo 
Päivämäärä:   11.12.24 19:10:15

Meidän kylällä on pari vanhusta, joilla ei pitäisi olla korttia ja yksi joka ajaa viikottain edelleen, vaikka kortti on jo lähtenytkin. Ovat todellakin vaaraksi muille. Saattavat ajaa surutta kolmion takaa muiden autojen alle, välillä autot heittelee aivan keskellä tietä omalta kaistalta tai voivat jopa esim pysähtyä suojatien eteen ja yhtäkkiä kiihdyttääkin vauhtiin jalankulkijoiden ollessa suojatiellä. Ei tahallaan, ajan höperyyttään. Kaikki jotka tunnistavat autot osaavat jo kaukaa varoa. On iso ihme ettei mitään pahempaa ole vielä sattunut :(

Päivämäärä:   11.12.24 20:11:59

On niitä vanhoja mummojakin auton ratissa, vaikka oikea kulkuväline olisi rollatoori,

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   11.12.24 20:14:59

75 ei ole edes vanha. Tänään olin 91 kyydissä. Keltä vain voi joskus jäädä jotain näkemättä. Miten sattuu sokeat kulmat jne. Toivottavasti kaikkivoipat saa tuta itsekin vajavaisuutensa joku päivä. Lapsellista tuomita sivusta. Pilkka saattaa osua vielä omaan nilkkaan. Karma.

Lähettäjä: Heh 
Päivämäärä:   11.12.24 20:19:12

Tuossa iässä kaihi voi vaivata niin, ettei kirkkaassakaan valossa havaitse enää mitään. Aikoinaan olin ukkini kyydissä kun hän meinasi törmätä keskellä kesäpäivää jalankulkijaan. Oli kuulemma niin hämärässä kohdassa. Se jälkeen laitettiin ukki kaihileikkaukseen.

Pahimmat läheltä piti tilanteet on omalla kohdalla olleet vanhojen tai tosi nuorien kuskien aiheuttamia.

Lähettäjä: ironia 
Päivämäärä:   11.12.24 20:40:22

Pohjoiseen ajellessa valtatie 5:lla kerran ajoi joku mummo väärällä kaistalla vastaan. Joutui minun lisäkseni aika moni menemään penkan kautta ohi.

Lähettäjä: kuzi 
Päivämäärä:   11.12.24 20:53:28

Papi
Päivämäärä: 11.12.24 05:58:41

Suksi sinä kuzi v.ittuun."

^buahhahhaahaa menikö tunteisiin pölvästi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.