Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Tunnetteko curling-vanhempia ?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.12.24 15:13:49

Vai oletteko sellaisia itse?

Minä tunnen yhden. Nimittäin oma mieheni. Kirjoitin tänne asiasta joskus vuosia sitten, en saanut kovin hyvää palautetta, koska olen äitipuoli. Päätin että en puutu asiaan, koska siihen saakka olin taistellut tuulimyllyjä vastaan. Nyt olen katsellut tätä touhua jo aika kauan, ja alan olemaan huolissani, että mahtaako tuo täysi-ikäinen koskaan pärjätä omillaan. Muutaman kerran on käynyt niin, etten ole pystynyt pitämään ajatuksiani sisällä. Mies näkee ongelman, mutta sanoo ettei voi tehdä asialle mitään ”koska on niin mukava olla mieliksi”. Hän ei siis kestä yhtään ”lapsen” pettymystä. Täysi-ikäinen ihminen saa edelleen joka aamu aamupalan sänkyyn ja isä pitää huolen, ettei herätyskelloa tarvitse laittaa soimaan itse. Puoliso tekee etätöitä, joten on mahdolllista passata 24/7. Herätyksen laittaminen itse tosin varmaan olisi turhaa, koska valvoo yökaudet joten kelloon tuskin heräisi. Mitään nukkumaanmenoaikoja ei ole eikä niitä ole ollut. Lapsella ei ole harrastuksia, koska mikään ei huvita eikä hikoilu ole kivaa. Kesätöitä ei ole halunnut hankkia eikä hanki vieläkään. Koulussa sentään käy. Lapsi syödään mitä haluaa eli herkkuja ja noutoruokaa. Raha kasvaa puissa.
Mitään ei tarvitse siivota, ei hoitaa lemmikeitä, ei mitään. Ei voi pakottaa, koska tulee paha mieli.
Lapsihan jumaloi isäänsä, joten kyse ei ole siitä että lapsi olisi hankala. Tai kai sitä kannattaakin jumaloida, kun isä on niin kiva ja mukava aina eikä koskaan sano ei. Äitipuoli on toki aina perseestä.

Olisipa tämä provo.

Re: Tunnetteko curling-vanhempia ?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.12.24 15:22:32

Ai kamala mikä tilanne. Itse olisin varmaan eronnut miehestä tämän takia.

Eikö mies tajua, että hän tekee todella ison karhunpalveluksen lapselleen? Jossain vaiheessahan sen lapsen pitää muuttaa omilleen ja mitäs sitten, kun hän ei osaa huolehtia lainkaan itsestään ja kodistaan? Ja jossain vaiheessa hän todennäköisesti haluaa myös parisuhteen. Tämäkin tulee olemaan todella vaikeaa, koska kukaan järkevä ihminen ei halua katsella tuollaista kumppaninaan. Ja kun elämässä pakosti tulee myös niitä vastoinkäymisiä, niin miten tällainen ihminen pystyy niitä käsittelemään? :(

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.12.24 15:50:07

Näitä curling-vsnhempia on yllättävän paljon.

Yksi yritti tunkea tyttärensä mukaan työhaastatteluun, toinen soitteli tyttärensä puolesta työpaikkaa.
Onpa curling-äityli jopa soittanut vihaisena työpaikalle, kun lapsen työsopimus purettiin koeajalla.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.12.24 21:42:54

Puolisoni on onneksi muuten kympin mies, joten olen kestänyt tätä.

Lähettäjä: Amt 
Päivämäärä:   10.12.24 21:53:31

Tunnen. Erään vanhan asiakkaani äiti. Aivan järkyttävää seurata vierestä, kun teini pyörittää tallilla showta ja äiti vaan myötäilee. Yrittää vaihtaa hevosia ja valmentajia, kun laiska tyttönsä ei muuta tee kun valittaa. Kaikki silotellaan edestä, jottei tytölle tule pettymyksiä. Kysyin kerran miksei tyttö varusta poniaan tunnille vaan äiti niin vastaus oli, että kun sen pitää vielä hetki hengata kavereiden kanssa tallissa. Ja tätä riitti kunnes lopetin. Ei opi tyttö hevostaitoja eikä ratsastusta. Sääliksi käy, kun lompakkokin olisi kunnossa. Kisoihin mennään vaan jos lähtöpaikka on hyvä. Jos ei, niin ei mennä. Valkku kelpaa niin kauan kun kehutaan ja suitsutetaan tämän pershedelmän huonoa ratsastusta ylitsevuotavasti. Jos kritisoit ja pyydät harjoittelemaan, niin vaihtoon menet. Samoin tallipaikka vaihtuu, jos joku asia ei miellytä.
En haluaisi edes tietää millaista heidän elämänsä on tallin ulkopuolella...

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.12.24 08:04:09

Miten voi olla kympin mies, jos aktiivisesti pilaa jälkeläisensä elämän?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.12.24 08:14:51

Tunnen. Ikävä kyllä näissä tehdään lapsillekin karhunpalvelus. Pahin tapaus, jonka tiedän, päätyi lapsen kuolemaan (ajoi aineissa ulos tieltä tuhoisin seurauksin, sivullisia ei onneksi vahingoittunut).

Eikä kovin ruusuisesti mene muillakaan.

Näiden curling-vanhempien pitäisi ymmärtää, että he eivät pysty siloittelemaan kaikkea ja opetukset muuttuvat yhä kovemmiksi, mitä enemmän lapset näitä elämän oppitunteja ignoroivat. Iskät ja äipät eivät voi olla aina siloittelemassa, kuten tuossa ulosajotilanteessa.

Lähettäjä: Haha 
Päivämäärä:   11.12.24 11:42:23

Tulin vain katsomaan, miten rumasti äitejä ja lapsia nimitellään :)

Lähettäjä: Juupa 
Päivämäärä:   11.12.24 11:44:54

Jos pään laittaminen lapsen pään päälle ja "hys" on väkivaltaa, josta pitäisi tehdä lasuilmo, niin miten hitossa kukaan äipsytipäipsytimumpsuti uskaltaisi tehdä yhtään mitään lapsutipapsutilleen vieraiden nähden? Isät tietysti eri juttu, he kun eivät voi väärin toimia <3

Lähettäjä: Sannis 
Päivämäärä:   11.12.24 21:17:43

Meillä tuttavaperhe, jossa lähes 40 vuotias tytär edelleen määrää tahdin. Asuvat äitinsä kanssa kahdestaan, äiti passaa ruuat jne naaman eteen. Herää aamuisin etsimään tyttärelle sukat jalkaan ja tekee aamupalan, siivoaa ja pyykkää. Tytär käy kyllä töissä, muuten sitten äidin passattavana. Kerran olin paikalla, kun äiti esiintyi tyttärenä, kun piti varata hammaslääkäri eikä enää täysi-ikäisen lapsen puolesta muuten voinut sitä tehdä.

Ja kaiken tämän päälle tuo äiti kuuntelee tyttärensä mäkätystä joka asiasta. Milloin on tylsää, nälkä jne. Omaa elämää äidillä ei oo ollut, miehet tms kaikkoaa aika nopeasti. Eikä tuota tilannetta oikein kukaan viitsi katsoa, aikuinen nainen haukkumassa lähes eläkeikäistä äitiään jos ei oo teetä kaapissa tai leivän päältä on unohtunut kurkut

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.