Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lyricasta kokemuksia?

Lähettäjä: knldfnkfgjm 
Päivämäärä:   10.12.24 00:51:13

Itse en käytä mutta mun paljon vanhempi sisko (59v) käyttää ja käsittääkseni aika paljon, joka ilta ja aamu. Jos hälle soittaa tyyliin kymmeneltä (on työtön) niin vaikuttaa puhelimessa tosi tokkuraiselta. On käsittääkseni käyttänyt jo monta vuotta, suuttuu jos siitä kysyy. Myös kaljaa mene hänellä pari tölkkiä lähes joka ilta, miten se makhtaa toimia yhdessä Lyrican kanssa?

Kellään tietoa/kokemuksia?

Re: Lyricasta kokemuksia?

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   10.12.24 01:59:52

Itsellä on jatkuva resepti lyrikaan hermosärkyjen takia.
Siihen turtuu, mutta pitää säryt poissa.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.12.24 09:50:19

Onhan se päihdyttävä lääke, varsinkin jos pari olutta vetäisee kyytipojaksi. Ja hyvin koukuttava sellainen. Tuo myös kertoo paljon jos ihminen suuttuu asiasta kysyttäessä, yksi riippuvuuden merkeistä.

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   10.12.24 10:15:07

Mulle lääkäri määräsi Lyricaa nivelrikkosärkyyn nousevilla annoksilla 150mg x 2 asti. Kokeilin muutamana päivänä ottaa sen 75mg ja olo oli ihan huumattu, karmea. En halunnut alkaa totuttaa itseäni moiseen, ei vienyt edes särkyä pois kunnolla, tuohan onkin hermosärkyyn alunperin. Burana+Panadol toimii paremmin.

Katsoin juuri YLEltä olikohan viime viikon jossain A-studiossa haastattelu nuorten huumekuolemista. Suurin osa johtuu buprenorfiinin ja joko bentsojen tai pregabaliinin (=Lyrica) yhteiskäytöstä. Eli ei mikään heppoinen lääke.

Lähettäjä: Öh 
Päivämäärä:   10.12.24 10:21:02

Karmivat sivuvaikutukset, itse kipuun ei kummoinenkaan vaste. Lääkärit määrää näitä ihan hirveästi. Sitten ihmisten pitäisi jotenkin pystyä käymään töissä, ajaa autoa ym tuon vaikutuksen alaisena. Töissä tulee haukkuja, kun tulee virheitä. Väsymys on ihan hirveä. Saikkua ei tietenkään kirjoiteta, kestettävä vaan on. Ihan ihmisrääkkäystä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   10.12.24 10:22:51

Öh: jännä että noita edelleen määrätään heppoisesti, luulin että jossain vaiheessa olisi vaikeutunut saanti? Tao noh, jos oikea todellinen syy on mikä todistettavissa niin sitten varmasti.

Lähettäjä: Histamiini 
Päivämäärä:   10.12.24 19:56:50

Jos Lyrica ei sivuvaikutuksien takia sovi, saattaa Neurontin sopia ja toisinpäin. Mulle tuli Neurontinista hirveät sivuvaikutukset, mutta Lyrica on siedettävä. Toimii hermokipuun, mutta ei tosiaan sovi yhtään alkoholin kanssa. Ihan yksilöllistä, millaiset sivuvaikutukset tulee noista lääkkeistä.

Lähettäjä: Titi-U 
Päivämäärä:   10.12.24 20:11:49

Lyricassa tai gabapentiinissä (lyrica johdettu siitä) ylipäätään on haittana, että ko. lääke voimistaa itse itseään ja samalla kaiken muunkin, kuten mm. alkoholin tai muut särkylääkkeet.

Saanti on vaikeutunut, muttei mahdotonta. Lyrican ja jonkin muun lääkeaineen yhteisvaikutuksesta johtuneet kuolemat/yliannostukset lisääntyivät muutamia vuosia takaperin juuricin lyrican buustaavan vaikutuksen takia, esmes. päihdepiireissä haluttua tavaraa.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.12.24 20:25:12

Toimi hermokipuihin ihan hyvin, mutta keräsi painoa aika hyvin (15 kg/6kk). Pelkkä gabapentiini ei auta, niin nyt menee sitten kolme lääkettä sekaisin, että kivut pysyy siedettävinä.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   10.12.24 20:48:58

Hyvä lääke, vie hermokivun ja tasaa mieltä.

Lähettäjä: Tiku82 
Päivämäärä:   10.12.24 21:11:52

Olen kanssa tykännyt Lyricasta. Kärsin ajoittain hermosärystä johon tuo tehoaa paremmin kuin pelkkä meloxikaami ja/tai panadol.

Helpottaa myös ahdistuneisuutta.

Buustaa alkoholin vaikutusta, harvoin kun syö niin tölkki pari olutta ja yksi 150mg lyrica niin nousee päähän, on vielä seuraavanakin päivänä sekava. Vie muistia, ei ole krapulaa mutta on silti saattanut sekoilla oikein huolella.

Huumausaineena toleranssi kasvaa nopeasti ja annosta on nostettava koko ajan. Katukaupassa taisi viimeksi olla 3€/kpl 150mg.

Lähettäjä: niin no 
Päivämäärä:   10.12.24 21:24:19

Pitäiskö laittaa myyntiin omat lääkkeet..no heh heh vitsi vitsi. Mulle työterveyslääkäri myös määräsi ko lääkettä pahaan nivelrikkoon.
En edes aloittanut. Varovaiset evästykset haittavaikutuksista ja loput luin tuoteselosteesta,ei kiitos totesin.
Mun kanssa olis heti aamusta ajettava töihin autolla ja päivä selvittävä erinäisten isojen teollisuus koneiden kanssa.
Ymmärsin kyllä ,että ajan kanssa olo tasaantuisi lääkettä käyttäessä,mutta silti;kolmiolääke joka koukuttaa..ei kiitos. Parempi vaihtoehto mulle oli tekonivel.

Lähettäjä: Hm 
Päivämäärä:   11.12.24 00:22:09

Lyrica toimii hyvin hermokipuihin. Läheinen syönyt yli kymmenen vuotta, koska kun pitää valita toimintayky tai lääkekoukku, niin eipä siinä paljon vaihtoehtoja ole. Mutta ei käytä alkoa ollenkaan. Siskosi sekakäyttö on ihan pahuksen huono homma ja todella vaarallista. Suuttuminen tyypillistä addiktin käytöstä.

Lähettäjä: Juup 
Päivämäärä:   11.12.24 00:27:23

Mä sain Lyricaa hermokipuun. Hyvin auttoi, muuta eipä tarvinnut seuraavana päivänä lähteä autolla töihin eli sekoitti päätä.

Lähettäjä: -77 
Päivämäärä:   11.12.24 01:15:01

Hermokipuun hyvä lääke, rauhoitti samalla mieltä. Hermokivun vuoksi oli psyyke välillä kovilla. Muistiin vaikuttaa paljon ja lääke pitää ajaa huolellisesti alas, jos sen haluaa lopettaa. Ei pidä jättää kerralla kokonaan pois.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.