Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parkkipaikkakolauttelija

Lähettäjä: 62520 
Päivämäärä:   9.12.24 19:53:28

Olen huomannut että autoni kylkiin on alkanut ilmestyä pieniä naarmuja ja kolhuja. Meillä taloyhtiön pihassa on ahtaat parkkiruudut ja mulla on iso auto. Peruuttaen auto menee melko ketterästi paikoilleen, mutta nokka edellä parkkeeratessa meinaa ottaa kiinni joko edestä tai kyljestä. Jos sillä on jotain merkitystä, niin kyseessä on pitkällä hytillä varustettu lava-auto. Mun täytyy parkkeerata nokka edellä, koska talvella auto pitää saada lämmitystolppaan. Kesällä peruutan ruutuun. Mun parkkipaikan takana on roskakatos niin, etten meinaa päästä ruutuun jos molemmin puolin on autot parkissa. Tiedän, että parkkeeraan itse tästä syystä hieman vinoon, mutta kuitenkin niin että renkaat on viivojen sisäpuolella.
Tänään parkkeerasin töiden jälkeen auton niin, että toinen takarengas oli hieman viivan päällä, muttei kuitenkaan viereisessä ruudussa. Viereisen paikan auto on pikkuauto, eikä heidän takana ole mitään esteitä parkkeeraamiselle. Parin tunnin päästä lähdin taas liikenteeseen, ja huomasin uuden lommon jälleen kyljessä. Nyt myös viereisen ruudun auton oven reunassa on maalia mun autostani. Otin kuvat ja videon varmuuden vuoksi, mutten tiedä mitä teen asialle. En halua naapurisotaa ja ymmärrän että mun auto on valtava.. Ja parkkeerattu huonosti, mutta kun en vaan pääse ruutuun paremmin. Naapuri puolestaan on pelottava. Uskallankohan kuitenkin kysyä naapurilta asiasta, ja yrittää päästä sopuun varovaisuudesta vai meneekö tämä täysin mun piikkiin, kun kerran mun auto oli vinossa (omassa ruudussa)?

Re: Parkkipaikkakolauttelija

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.12.24 19:56:17

Oma vika on. Et voi pysäköidä liian isoa autoa tuolle parkkipaikalle, mulla ois menny hermot jo aikoja sitten. Jos et parkkipaikkaa voi vaihtaa niin vaihda auto. Kaikki lommot on sun syytä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.12.24 19:57:59

Oma vika kun ry ruutuun saa pysäköintiä onnistumaan

Päivämäärä:   9.12.24 19:58:49

P: Vaihtaisin paikkaa, mutta taloyhtiö määrittelee kuka laittaa mihinkin. Mulla on ollut iso auto 8 vuotta samassa ruudussa, mutta ongelmat alkanut vasta tämän uuden naapurin muutettua yhtiöön. Hänen auto on ihan yhtä vinossa ruudussaan, kun mun auto. Toki hänellä on pienempi auto, eli enemmän tilaa parkkeerata päin p€rsettä, kun mulla. Molemmat ollaan yhtä surkeita parkkeeraamaan.

Päivämäärä:   9.12.24 19:59:34

K: olen siis omassa ruudussa, viivojen sisäpuolella!

Lähettäjä: Salainen osoite 
Päivämäärä:   9.12.24 20:00:16

Aloittajan kannattaa ajaa tästeedesw varovaisemmin.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   9.12.24 20:05:49

Vinkkivitonen, niitä lämmityspiuhoja on eripituisia, jopa 10m, eli ei tarvitse jatkoroikkien kanssa pelata ja voit peruuttaa ruutuun kesät talvet.

Päivämäärä:   9.12.24 20:07:42

2: Kiitos!! Ei tullut mieleenkään!

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.12.24 20:45:43

Te vinoon pysäköijät ette tajua sitä että kaikki muutkin joutuu pysäköimään vinoon teidän takia, vaikka olisikin pienempi auto. Ei ole kovin vaikeeta saada auto suoraan riippumatta siitä onko se iso vai ei

Lähettäjä: Tallipyörä 
Päivämäärä:   9.12.24 21:23:27

... Ei vissiin oo koskaan ajanut isolla autolla :D

Lähettäjä: Tallipyörä 
Päivämäärä:   9.12.24 21:26:36

Ja aloittajalle: jos auto on ruudussa ja naapuri kolauttaa siihen, korvaa naapurin liikennevakuutus. Vaikka auto olisi vinossa, ei se oikeuta sitä tölvimään. Tällä kertaa sait naapurin kiinni, mutta jatkoa ajatellen kannattaa yrittää laittaa auto suoraan, koska ensi kerralla et ehkä saa kolauttajaa kiinni.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   9.12.24 21:42:07

Kolauttajahan on voinut aloittaja itse. Aikaisemmin ei vain ole tajunnut.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.12.24 22:53:33

Jos lava-auto on vinossa ja takarengas on viivalla, niin perä on pommin varmasti viivan yli ihan reilusti. Kuinka vaikeaa on ruutuun ajamisen jälkeen pakittaa vielä kerran pois ruudusta ja suoristaa auto? Tosin provo tämä taitaa olla, kun ei kukaan voi olla näin tyhmä. Jotenkin sinne viereiseen autoon nyt on vaan päästävä sisään. Jos väen vängällä vedät ihan kiinni kuskin oveen, niin ihan varmasti auton ovi osuu avatessa viereiseen.

Päivämäärä:   10.12.24 00:11:36

Noniin täällä aloittaja! Tämä ei ole provo!

Mun autoni on ollut ruudussa niin, että nokka on ollut nimenomaan pois päin kolauttajan autosta, eli etuovet autoista on ollut kauempana toisistaan, mitä ne olisi, jos olisin parkkeerannut suoraan. Kolauttajan pikkuinen auto on myös ihan yhtä vitûrallaan, kun omani. Jos molemmat autot olisi ollut suorassa ja keskellä ruutuja, jäisi tilaa ovien väliin noin 40cm. Eli tila on älyttömän pieni.

Parkkipaikka on kuin kuja talon ja piha-aidan välissä ja minun parkkiruudun takana on roskakatos niin, etten pääse koukkaamaan riittävän kaukaa ruutuun. Parkkipaikalle pääsee vain yhdestä suunnasta, eikä siellä ole tilaa käydä kääntämässä autoa niin, että pääsisi toisesta suunnasta jos ruudut on täynnä, jolloin roskakatoksen vierestä pääsisi koukkaamaan ruutuun. Eli jos ajan parkkipaikan perälle, joudun peruuttamaan pois, ellei jonkun muun ruutu ole tyhjänä, jolloin voin sen kautta kääntää auton. Täytyy alkaa varmaan peruuttamaan kadulta parkkikujalle, jotta saan auton paremmin parkkiin.

Ja kuten sanoinkin jo, tiedän että vika on osittain minun. Mutta vika on myös naapurin. Nyt illalla kun palasin kotiin, hinkkasin auton paikoilleen niin, että koko laitos on ruudun sisällä ja millilleen keskellä. Silti uskon, että aamulla taas kolisee. Toisella puolella oleva autoilija taas peruuttaa autonsa ruutuun, jolloin hänenkin kuljettajan puolen ovi on kohti minun autoa, eli en voi parkkeerata oman ruudun toiseen reunaan. Toki, hyöty siitäkin olisi sen 10cm, joka ei kolauttelijalle todennäköisesti riitä, koska tämä ei ole ensimmäinen kerta.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   10.12.24 08:02:13

Kun kyseessä on oikeasti ongelma ettei meinaa mahtua niin neuvottelisin naapurin kanssa sulassa sovussa. Auttaako että molemmat peruuttaisi? Siinä tapauksessa osta naapurille pitkä roikka. Olen ajanut vastaavalla lavakolla ja koskaan en muita kolhinut. Peruuttamalla menee moneen paikkaan vähemmällä vekslaamisella joten suosittelen. Ihmettelen myös tuota ettei hyvällä syyllä vaihto onnistu.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.12.24 08:32:54

” En ymmärrä miksi nykyään yhä tehdään 70-luvun autojen mittojen mukaan ruudut kaikkialle. Tämä meidänkin yhtiö on rakennettu 2015 ja aivan todella pienet ruudut. Milloin nämä suunnittelijat ymmärtää että nykyautot ovat vähän isompia kuin seiskyt luvulla. Sama näkyy kun on perustettu uusi kauppa, hyvin ahtaat ruudut.”

Tila halutaan optimoida. Nipistetään jokaisesta ruudusta vähän (vaikka 10cm) niin saadaan yksi ruutu enemmän riviin. Pikkuautot menevät edelleen loistavasti, mutta yritäppä laittaa vierekkäin joku iso volvo, audi ja bemari. :D

Ja kyllä, tämä @!#$ itseäkin ison henkilöauton omistajana. Aina pitää peruuttaa ruutuun (tai ajaa ”akkaparkkiin”) ja siltikin saatat huomata, että eihän täältä mahdu enää ulos.

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   10.12.24 08:37:20

Tottakai se naapurin auto on vituroillaan parkissa, koska sinun kärrysi on.

En tiedä mitä MonsterTruckia aloittaja ajaa, Toyotan ja Fordin lava-autoilla ei ole itsellä ongelmia ollut.

Tuskin se naapurikaan onnellinen on autonsa kolhuista...

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   10.12.24 08:46:16

Juuna; esim Gmc on mainitsemiasi isompi ja passaa aloittajan kuvaukseen.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.12.24 09:09:50

Eihän se peruuttaminen tuo yhtään enempää tilaa ruutuun. Saman tilan se auto vie riippumatta siitä kummin päin auto on. Ainoa mikä voi auttaa on se, että toinen peruuttaa ja toinen ajaa keula edellä niin, että hanttarin puolet ajetaan ihan vieri viereen ruutujen reunalle. Tällöin kuskin ovien puolelle jää molemmille vähän enemmän tilaa.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   10.12.24 09:18:26

Jos toinen takarengas on viivan päällä niin auto on väärin pysäköity eikä naapurin autoa voi pysäköidä oikein sillon. Auton on oltava molemmilta puolin viivojen sisäpuolella, näin se vaan on. Aloittaja nyt vaan vaihtaa sen auton pienempään.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   10.12.24 09:21:01

Mikä järki on vaihtaa iso hyvä auto pienempään? Vaihtaa ruutua. Niin ja peruuttamine ei tuo tilaa mutta vähentää vekslaamista.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.12.24 09:23:09

^ Tämä.
Jos monsteriauton rengas on viivan päällä niin itse auto on jo naapuriruudussa.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   10.12.24 09:23:33

“ Nyt illalla kun palasin kotiin, hinkkasin auton paikoilleen niin, että koko laitos on ruudun sisällä ja millilleen keskellä. ”

Eli ei kyse ollutkaan siitä että sitä autoa ei saa ruutuun kunnolla vaan siitä että et normaalisti viitsi sitä tehdä. Kuten huomaat niin mahdollista se toki on.

Peruuttaminen kadulta asti on toki täysi mahdollisuus myös, miksi se on ongelma?

Selkeästi itsekin tiedät että vaihtoehtoja on eli oma vinoon parkkeerauksesi on ollut täyttä k*sipäisyyttä. Oletko koskaan ajatellut että ehkä naapuria ärsytti ja sen takia on päättänyt itse olla ihan yhtä ärsyttävä? Miksi vain sinulla on oikeus minä minä asenteeseen?

Kolauttelijalla toki vastuu, naapurisopu voi mennä tai olla menemättä jos asian otat esille.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.