Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ketipinorista kokemuksia?

Lähettäjä: Turtunut 
Päivämäärä:   9.12.24 14:44:29

Olen käyttänyt n 6vuotta tätä 3-4 25 mg tablettia iltaisin. Unen saannin kanssa ei niin suuria vaikeuksia mutta lääkäri määräsi opamoxin tilalle. Kamalia juttuja ollut elämässä, mutta en niitä nyt avaa. Huomasin silloin kun olin jonkun aikaa niitä käyttänyt että en ollut enää niin ahdistunut. Nykyisin on vaan niin ihana ottaa tätä iltaisin kun tiedän että tunnin päästä pääsen unen lepoon.

Vuoteen en ole ollut töissä. Tänään oikein oivalsin että olen todella useimmat päivät aivan tokkurainen ja teen vain kaikkein pakollisimmat asiat. Voi olla masennusta mutta voisikohan ketipinor vaikuttaa näin paljon.

Pari vuotta sitten lopetin vähäksi aikaa, mutta tein sen liian nopeaan ja oksensin monta päivää. Muutama uneton yö oli, mutta aloin taas nukkumaan. Sitten taas aloin uudestaan kun stressiä.

Olen kyllä käsitellyt asioita ja löytänyt keinoja.

Nyt haluaisin taas töihin mutta tässä tokkurassa se olisi haastavaa. Katsoin juuri että jäljellä on 61 tablettia, riittäisikö se lopettamaan tämä.

Onko kellään kokemusta ketipinorin pitkäaikaiskäytöstä? Kyllähän se vaan kertyy ja kertyy elimistöön.

Re: Ketipinorista kokemuksia?

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   9.12.24 15:03:00

Ja sitä he määrää innoissaan lapsille. Hyvä Suomi!

Lähettäjä: Nuunuu 
Päivämäärä:   9.12.24 15:30:13

Minulle määrättiin Ketipinor kun olin 17, lievittämään syömisen aiheuttamaa ahdistusta. Olin jo pienellä annoksella kävelevä zombi, napin otettuani voinut nukahtaa missä vaan minne vaan eikä se uni virkistynyt. En jaksanut mitään ja olin ihan tokkurassa, mutta silti yhtä ahdistunut syömisestä, lääkkeen kanssa vaan uninen ahdistunut. Minulle ei sopinut yhtään.

Lähettäjä: On 
Päivämäärä:   9.12.24 16:06:15

Otan joskus vain puolikkaan illalla aikaisin unilääkkeeksi, mutta seuraava päivä töissä menee aivan harakoille! Tästä aineesta en todellakaan haluaisi tulla riippuvaiseksi.

Päivämäärä:   9.12.24 16:08:56

Ketipinorista sanotaan ettei aiheuta riippuvuutta... miten taitaa olla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.24 16:12:22

Ei se aiheuta varsinaista riippuvuutta, muuta lopetus on tuskaa kun nukkuminen loppuu siihen eikä saa enää millään unta ilman lääkettä. Lopetusoireet ovat kyllä kamalat.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.12.24 16:21:48

Mulla on ketipinor ollu vuosia ja nyt annos on 300mg illalla. Mitään sivuvaikutuksia ei ole eikä mitään vieroitusoireita ole vaikka en ottas ollenkaan.

Päivämäärä:   9.12.24 16:28:03

kyllä, lopetus oli karmea tilanne. Itselle tuli järkyttävät vieroitusoireet. Sekavuutta, unettomuutta, enkä ollut työkykyinen puoleen vuoteen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.12.24 16:28:23

Miksi aloittaja kokee, että 6 vuotta käytetyn lääkkeen lopettamisesta on parempi keskustella ht.netin kuin lääkärin kanssa?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.12.24 16:57:55

Käytän puolikasta 25 mg tablettia unen saantiin. Ei tee tokkuraa, eikä haittaa vaikka välillä unohtuu ottaa.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   9.12.24 16:58:10

Mulla on 800mg depot tällä hetkellä, useamman vuoden ollut ja annos vaihdellut 600-1000mg. Olen täysin työkykyinen, itse asiassa Ketipinor on ollut just toisen lääkkeen kanssa se sopiva lääkeyhdistelmä mulle. Aiemmin olin jonkun aikaa poissa työelämästä ja nyt siis ollut jo monta vuotta täysipäiväisesti työelämässä ja edennyt uralla ja perustanut perheen. Mulla ei myöskään ole tullut vieroitus- tai muita oireita, kun annosta on laskettu tai nostettu enkä myöskään ole lihonut tämän lääkkeen takia. Tää lääke vaan sopii mulle niin hyvin. Joten en lähtisi tuomitsemaan lääkettä täysin surkeaksi yksittäisten kokemusten perusteella. Toki kannattaa lääkärin kanssa miettiä tilannetta, jos haluat lääkettä lopettaa. Niin ja ennen kuin mulla aloitettiin nää isommat depot-annokset niin käytin just samalla tavalla 1-2 kpl iltaisin unen tueksi, siitäkään ei koskaan tullut mitään ongelmaa.

Päivämäärä:   9.12.24 16:59:14

Ehkä haluan kuulla muiden kokemuksista. Tämä on keskustelupalsta.

Lähettäjä: Else 
Päivämäärä:   9.12.24 17:21:03

Tekee hyvinkin tuota, itse ollut psykan osastolla ja ketipinoria syövät joko ihan sekaisin lääkkeen oton jälkeen (lähinnä zombeja, ei kunnolla hereillä tai vastaa mitään vaikka kävelivät) tai sitten nukkuivat koko päivän. Muutamalla se siellä lopetettiin ja oli tosi suuri ero. Sitä vaan ei saa nopeasti lopettaa, eli jos alat lopettamaan sitä, niin yhteys ehdottomasti omaan lääkäriin, itsellä kaikki mt lääkkeet lopetettu joka toinen päivä vähentäen puolikkaaseen, mutta omalääkärisi tietää parhaiten ja muutenkin hyvä tietää jos lopetat lääkkeen.

Lähettäjä: Op 
Päivämäärä:   9.12.24 18:53:40

Otan 6x 25 mg iltaisin unettomuuteen ja yölliseen heräilyyn. Ei aiheuta minulle mitään olotiloja seuraavana päivänä, ihan normi työkyky aamusta alkaen. Vuosia olen käyttänyt.

Päivämäärä:   9.12.24 19:01:08

Koska ne lääkärithän eivät useinkaan puolla lopetusta eivätkä ainakaan tuo esille vieroitusoireita kertoen, miten pahoja ne voivat olla. Vain käyttäjä pystyy sen kertomaan. Tämä kyseinen lääkehän oli aiemmin nimellä Seroquel, vaikuttava ainesosa sama, ja siitä on Usassa nostettu useita oikeusjuttuja kuinka tuhonneet aivoja. Kannattaa vähän googlailla jos enää löytyy näitä. Jossain vaiheessa googlesta oli poistettu tietoa.

Lähettäjä: Pino 
Päivämäärä:   9.12.24 19:01:44

Otan 1x25mg unen saantiin. Päivällä ihan normaali olo.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   9.12.24 19:08:17

hyvin auttoi nukahtamaan. lopetin nukahtamisannokksella muistaakseni kerralla, jolloin muutaman yön ajan oli huonot yöunet, mutta sitten helpotti. Ei sen suurempia ongelmia.

Päivämäärä:   9.12.24 19:12:05

Kyseinen lääke on enemmin psyykelääke kuin unen saantiin. Lääke vaikuttaa aivoreseptoreihin. Pitkäaikaiskäytön haittoja ei ole tutkittu. Kannattaisi vähän myös itse hakea tietoa,englanniksi löytyy paremmin. Ei välttämättä ole hyväksi aivoille, mutta tätähän missään ei suoraan sanota. Itselle, kun koitin lopettaa ja sain hirveät vieroitusoireet, lääkärit selittivät niitä, että psykoosisi palaa ja tarvitset lääkettä loppuelämäsi. Näin satuiltiin. No en ole tarvinnut kahteenkymmeneen vuoteen sitä kuraa. Psykoosini ei palannut enää eikä ahdistus. Kun vieroitusoireet hävisivät, mitään oireita eikä unettomuutta enää ollut. Mutta tähän meni puoli vuotta. Lääkärin mukaan vieroitusoireiden olisi pitänyt mennä viikossa. Toki pahimmat menivät varmaan kuukaudessa,mutta en pystynyt palaamaan töihin kuin vasta puolen vuoden kuluttua.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   9.12.24 21:48:42

Saako ketipinor In puolittaa?

Lähettäjä: Va 
Päivämäärä:   9.12.24 21:55:08

Itse oon puolittanut 25 mg ketipinoria jo viisi vuotta. Toimii mahtavasti, ei aamutokkuraa. Voin välillä olla päiväkausia ilman, eikä tule oireita. Ja lääkärit uusii aina kyselemättä kun käyttö on puolittelun vuoksi niim vähäistä. 100 kpl kestää mulla reilu 200 päivä. Jos on tilanne, että pitää saada varmasti nukuttua, niin otan kokonaisen. Silloin nukahdan vaikka ois elämän pahin stressi päällä. Ja tällä ei ole aamuyön heräily ongelmaa, se on monen nukahtamislääkkeen ongelma, että vaikutus loppuu aamusta

Lähettäjä: Sunflower 
Päivämäärä:   9.12.24 22:06:36

Mulle ketipinor sopii hyvin.
Oon syönyt kaikkea välillä 12.5mg-1200mg.
Nyt menee 700-800mg.
Paino on noussut kyllä mutta muut hyödyt on niin suuret että jatkan ketipinorin syöntiä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.