Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kun pitäisi itse hoitaa aivan kaikki

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   9.12.24 14:33:22

Olen ollut viime aikoina tosi turhautunut siihen, ettei arjessa tunnu enää sujuvan oikein mikään ilman että itse sekaannun joka asiaan. Kaikki mikä vain voi mennä pieleen, menee pieleen.

Jokaisen tilauksen/varauksen perään pitää kysellä, koska ei tule vahvistusta/tavaraa/laskua. Toimitetaan vääriä tuotteita ja oho, osoitekin oli väärin.

Ihmiset eivät vastaa viesteihin.

Mies ei hoida kotona sovittuja asioita.

Töissä joudut korjailemaan muiden tekemisiä.

Ravintolassa sulle tuodaan väärä annos.

Hevosesi vuokraaja unohtaa tehdä puolet siitä mitä oli sovittu.

Viikonloppuna meinaat rentoutua, käydä konsertissa, syödä hyvin ja nukkua hotellissa. No, mies onkin varannut aivan vääränlaiset liput konserttiin. Seisoskelet pitkien miesten takana etkä näe mitään koko aikana. Ravintolassa on juuri se ruoka loppu, jota olisit ottanut. Hotellissa on likaista ja seinän takaa kuuluu melua. Ketuttaa entistä enemmän kun kotiudut tuolta.

Näitä voisi jatkaa aivan loputtomiin. Itse pitäisi melkeinpä vahtia kaikkea ja kaikkia, ja tuntuu että aina kun poistuu kotoa ja yrittää tehdä jotain kivaa, vastassa on pelkkiä pettymyksiä.

Onko muillakin tällaista? Mitä tehdä?

Re: Kun pitäisi itse hoitaa aivan kaikki

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   9.12.24 14:47:41

Kuulostaa siltä, että sekä piposi että nutturasi ovat liian kireitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.24 14:50:44

Potki jokainen pettymyksenaiheuttaja pois elämästäsi.

Jatka asiointia tai elämää vain sellaisen kanssa, jota ei tarvitse vahtia ja joka ei aiheuta jatkuvaa pahaa mieltä.

Päivämäärä:   9.12.24 14:51:08

Ei ole aloittajalla pipo kireällä. Itsellä ihan samat ajatukset. Kaikki pitää tehdä itse, mihinkään ei voi ammatilaista palkata koska kukaan ei osaa mitään. Helpompi tehdä kaikki itse kuin ensin maksaa ja korjailla tekemiset sitten.

Päivämäärä:   9.12.24 14:57:15

En oikein ymmärrä, miten näihin auttaa mikään nutturan löysääminen. Koska kyllähän nämä asiat tapahtuvat silti. Minullako menee paremmin, jos korjailen päivät kaikkea mutta siinä samalla naureskelen että onpa hauskaa? Vai en välitä enää mistään ja annan kaiken mennä päin mäntyjä? Mitä ihan konkreettisesti tarkoittaa tuo että pitäisi höllätä nutturaa?

Päivämäärä:   9.12.24 14:58:57

"Potki jokainen pettymyksenaiheuttaja pois elämästäsi."

On kieltämättä käynyt mielessä muuttaa yksin keskelle metsää :)

Päivämäärä:   9.12.24 15:03:07

Sinulle on sattunut vahingossa jonkinlainen suma epäonnisia asioita ja sen jälkeen olet alkanut ajatella "minulle aina käy näin, mikään ei ikinä onnistu, tämäkin tilaus menee varmaan pieleen". Näin ollen omilla ajatuksillasi houkuttelet lisää samanlaisia asioita elämääsi ja kierre on valmis. Kyse on vetovoiman laista, suosittelen tutustumaan Rhonda Byrnen teokseen Salaisuus. Pystyt myös ilman sitä katkaisemaan tuon kierteen kun etsit netistä tietoa aiheesta manifestointi. Kuulostaa hullulta mutta toimii ja alunperin sain täältä hötölästä itse vinkin siihen :)

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.12.24 15:05:31

Moniin noista kertomistasi asioista voi vaikuttaa itse muuttamalla suhtautumista.

Onko vakavaa, jos ruokaa, jota haluaisit ravintolassa ei ole? Ota joku toinen.

Pääsit konserttiin, miksi väärä paikka pilaa kokemuksen?

Hotellihuone ei ole täysin siisti. Naapurista kuuluu melua. Sulla on mahdollista olla hotellissa ja saada irtiotto arjesta, miksi pahoittaa mielensä epäoleellisesta ja kiinnittää siihen liikaa huomiota. Nuku korvaturpat korvissa.

Lähettäjä: Monituinen 
Päivämäärä:   9.12.24 15:06:33

Teet omasta elämästäsi kurjaa ja ilotonta, jos näet vain kaikki pieleen menneet asiat ja pettymykset. Joskus vaan on hyvä löysätä sitä nutturaa ja antaa asioiden mennä sekä luottaa myös muiden ihmisten kykyyn hoitaa asioita.

Lähettäjä: Ahaa 
Päivämäärä:   9.12.24 15:16:39

Olet kontrollifriikki ja pilkunnussija.

Päivämäärä:   9.12.24 15:22:26

Kai te nyt ymmärrätte että kun ihminen on ihan lopussa, kaikki vastoinkäymiset tuntuu entistä suuremmilta? Ja kun niitä kasautuu niin on tosi vaikea olla ajattelematta niitä.

Tietysti positiivisiin asioihin keskittyminen varmaan helpottaisi oloa, mutta se mitätöi aloittajan tuntemuksia ja on siten toksista positiivisuutta. Se ei palvele ketään.

Aloittaja, en osaa auttaa sinua. Voitko suunnitella itsellesi jonkun lepoloman ihan itse? Tietty se on taas yksi kuormittava asia lisää, mutta se lepolomahan voi olla sitä että etsit hyviä herkkuja itsellesi, kasvonaamion, kynttilöitä, hyvää musiikkia ja kirjan. Siis aika pienen vaivannäön ja epäonnistumispotentiaalin juttu.

Tietysti varmasti hyötyisit siitä jos yrittäisit oikein kaivamalla kaivaa paperille niitä asioita jotka on menneet hyvin viime aikoina, ihan pieniäkin, mutta minusta on ihan normaalia kokea tuollainen ehdotus tällaisen vuodatuksen jälkeen puhtaana vittuiluna.

Lähettäjä: ,, 
Päivämäärä:   9.12.24 15:32:14

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 9.12.24 15:22:26

Kai te nyt ymmärrätte että kun ihminen on ihan lopussa, kaikki vastoinkäymiset tuntuu entistä suuremmilta? Ja kun niitä kasautuu niin on tosi vaikea olla ajattelematta niitä."

Ei nää superihmiset sellasia tajua!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.24 15:37:13

Kai te nyt ymmärrätte että kun ihminen on ihan lopussa, kaikki vastoinkäymiset tuntuu entistä suuremmilta? Ja kun niitä kasautuu niin on tosi vaikea olla ajattelematta niitä."

Kyllä. Ja kun on kaikkeen tyytymätön, niin sitten on sellainen kurttuturpa kierre ettei mistään väliä. Ku mikkään ei kelepaa ja mikkään ei ole tarpeeksi hyvin.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   9.12.24 15:39:40

Muuta vaikka vuodeksi jonnekkin pakolaisleirille, jossa puute vedestä ja ravinnosta.Sen jälkeen varmaankin huomaa ettei asiat täällä olekkaan niin huonosti.

Päivämäärä:   9.12.24 15:39:43

"Näin ollen omilla ajatuksillasi houkuttelet lisää samanlaisia asioita elämääsi ja kierre on valmis. Kyse on vetovoiman laista"
Mielenkiintoista.

"Onko vakavaa, jos ruokaa, jota haluaisit ravintolassa ei ole? Ota joku toinen."
No mulla ei ole muutenkaan liikaa vaihtoehtoja kun en syö lihaa. Ja sitten olen löytänyt jonkun ihanan kuuloisen annoksen niin sitä ei juuri sinä päivänä ole :(

"Pääsit konserttiin, miksi väärä paikka pilaa kokemuksen?"
Joo, pääsin konserttiin mutta nyt oli seisomapaikat ja tietty jotain 2-metrisiä äijiä heilumassa edessä ja poukkoilemassa päälle. En nähnyt mitään ja kaljat lensi päälle.

"Teet omasta elämästäsi kurjaa ja ilotonta, jos näet vain kaikki pieleen menneet asiat ja pettymykset. Joskus vaan on hyvä löysätä sitä nutturaa ja antaa asioiden mennä sekä luottaa myös muiden ihmisten kykyyn hoitaa asioita."
Ymmärrän kyllä tämän ajatuksen. Uskokaa tai älkää, en mielestäni edes jää mitenkään ylenmäärin kiinni näihin epäonnistuneisiin juttuihin (vaikka niistä nyt teinkin tänne aloituksen). Mutta kun tämä on koko ajan tätä, että suunnilleen kaikki menee jollain lailla pieleen. Jos joku onnistuu, iloitsen siitä ja ihmettelen että menipä hyvin. No, seuraava juttu meneekin sitten taas pieleen :D

"Voitko suunnitella itsellesi jonkun lepoloman ihan itse? Tietty se on taas yksi kuormittava asia lisää, mutta se lepolomahan voi olla sitä että etsit hyviä herkkuja itsellesi, kasvonaamion, kynttilöitä, hyvää musiikkia ja kirjan. Siis aika pienen vaivannäön ja epäonnistumispotentiaalin juttu."
Tällainen pitää suunnitella tulevalle viikonlopulle :) Kiitos. Onneksi on joulukin tulossa.

"Tietysti varmasti hyötyisit siitä jos yrittäisit oikein kaivamalla kaivaa paperille niitä asioita jotka on menneet hyvin viime aikoina, ihan pieniäkin, mutta minusta on ihan normaalia kokea tuollainen ehdotus tällaisen vuodatuksen jälkeen puhtaana vittuiluna."
Monena iltana olenkin ajatellut hyviä asioita, joita päivän mittaan tapahtui. Kyllä niitäkin aina on, mutta mieleen jäävät parhaiten kaikenlaiset epäonnistuneet hommat.

Minua kyllä ihmetyttää tämä ajatus, että itse jotenkin "hankkisin" itselleni näitä negatiivisia kokemuksia. Ei kai se nyt minusta johdu jos ympärillä ei mikään pelaa? Muista ihmisistä ja hommien toimimattomuudestahan se johtuu.

Lähettäjä: jap 
Päivämäärä:   9.12.24 15:42:55

"Minua kyllä ihmetyttää tämä ajatus, että itse jotenkin "hankkisin" itselleni näitä negatiivisia kokemuksia. Ei kai se nyt minusta johdu jos ympärillä ei mikään pelaa? Muista ihmisistä ja hommien toimimattomuudestahan se johtuu". No nyt tuli kyllä varsinainen narsistin aivopieru.

Päivämäärä:   9.12.24 15:48:00

Voin laittaa teille esimerkin yhdestä illasta viime viikolta.

Tapasin kahta kaveriani, ja ihan jo tuon tapaamisen järjestäminen oli ollut aivan todella vaikeaa ja vienyt viikkoja. Ei meinannut löytyä ravintolaa, koska molemmilla kavereilla oli useampi inhokki lähistöllä. Päädyttiin paikkaan X, ja kun oltiin sen edessä, paljastui että juuri sinä iltana siellä oli joku tapahtuma eikä ollut ruokatarjoilua. Tämä on ravintola jonne ei tarvitse varata pöytiä koska tilaa on aina.

Mentiin toiseen paikkaan. Siellä olisi ollut tosi hyvän kuuloinen pasta-annos. No se oli loppu. Otin toisen annoksen joka oli pettymys, ei maistunut oikein miltään. Tuolla on yleensä erinomaiset ruuat. Jälkiruokia tilatessa paljastui että kaksi kolmesta haluamastamme oli loppu. Lähtiessä korttimaksut eivät toimineet. Lähdin kotiin junalla, joka jäi puoleksi tunniksi seisomaan keskelle peltoa.

Kyllä kun tällaista on koko ajan, tulee jo sellainen olo että mitä olen tehnyt ansaitakseni tämän kaiken??? =/

Päivämäärä:   9.12.24 15:50:52

"Minua kyllä ihmetyttää tämä ajatus, että itse jotenkin "hankkisin" itselleni näitä negatiivisia kokemuksia. Ei kai se nyt minusta johdu jos ympärillä ei mikään pelaa? Muista ihmisistä ja hommien toimimattomuudestahan se johtuu."

herranen aika mikä kommentti! Todellakin johtuu myös sinusta, jos mikään ei toimi.

Päivämäärä:   9.12.24 15:54:06

Noita asioita tapahtuu kaikille ihan jatkuvasti. Suurin osa vain ohittaa ne olankohautuksella ja jatkaa elämäänsä sen kummempia miettimättä.

Päivämäärä:   9.12.24 15:57:18

Minä en voi huolehtia kaikesta enkä tehdä koko ajan asioita muiden puolesta. Jos ravintolassa, hotellissa jne. ei hommat pelaa niin se ei ole kyllä minun vikani. Toki voin pysyä kotona, siihen voin tietysti itse vaikuttaa.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   9.12.24 15:57:27

Joskus vaan sattuu kausi, että jonkun tyypin ympärillä kaikki kosahtaa kerralla. Kyllähän kaikkia Nordean asiakkaita ketuttaa kun verkkopankki sekoilee, mutta jos samalla henkilöllä sekoilee kerralla pankki, puhelin, auto, työt ja mies, niin kyllä se on ihan todellista ja perseestä, eikä todellakaan kerro siitä, että on jotenkin poikkeuksellisen negatiivinen ihminen ja aiheuttaa huonoilla viboillaan sen että kaikki hajoaa :D

Todellakin aloittajalle joku vapaaviikonloppu ilman odotuksia! Jos luotat mieheen sen verran, pyydä häntä varaamaan joku kylpylä tms. matkoineen niin helpottaa suunnittelutaakka. Toisaalta joskus ihan itse tekeminenkin vähentää stressiä, tietääpähän ainakin että kaikki on tehty kunnolla. Mutta pariksi päiväksi kaikki vastuut veke ja jonnekin lojumaan, tekee hyvää!

Lähettäjä: huoh 
Päivämäärä:   9.12.24 16:01:32

No näinhän se on ollut maailman sivu, jos haluaa että jokin asia tulee kunnolla tehdyksi tai ylipäätään tehdyksi, niin itse joutuu tekemään. "Kaikki pitäis tehä ite" ei ole sanonta, joka tulee ihan tyhjästä...

Päivämäärä:   9.12.24 16:03:41

Kiitos, .-. :D

Ja huoh, tosiaan!

Päivämäärä:   9.12.24 16:07:57

"Minä en voi huolehtia kaikesta enkä tehdä koko ajan asioita muiden puolesta."

Sitten et huolehdi, go with the flow. Jos sinä et halua huolehtia kaikesta, niin sitten et voi myöskään olettaa, että kaikki menee mielesi mukaan. Se ei ole väärin tehty, jos joku tekee niin kuin tekee, kunhan asia vain tulee tehtyä. Jos sillä on iso merkitys, että asia tehdä just kuten sinä haluat, niin sitten sinun todellakin pitää huolehtia siitä.

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   9.12.24 16:17:10

"Minua kyllä ihmetyttää tämä ajatus, että itse jotenkin "hankkisin" itselleni näitä negatiivisia kokemuksia. Ei kai se nyt minusta johdu jos ympärillä ei mikään pelaa? Muista ihmisistä ja hommien toimimattomuudestahan se johtuu."

Kyllähän sinä nyt tavallaan hankit, jos kaikki menee pieleen juuri aina sinun kohdallasi. Vai oliko muka niin, että kaikki saivat väärän tavaran väärällä osoitteella, väärän annoksen ravintolassa, joutuivat kyselemään tavaroiden ja laskujen perään jne.

Kyllä se oikeasti menee niin, että se mihin ajatuksiasi keskität, lisääntyy elämässäsi eli siinä suhteessa saat kyllä juuri mitä tilaat. Alapa vaikka sen sijaan pitää kiitollisuuspäiväkirjaa, listaa joka ilta vaikka kymmenen asiaa, joista olet kiitollinen elämässäsi (samoin kuin nyt näemmä listaat petymyksen aiheita!) Silloin alat saada elämääsi lisää kiitollisuuden kokemuksia, et pieleen meneviä.

Päivämäärä:   9.12.24 16:20:19

Jätä nuo hörhöt huomiotta.

Päivämäärä:   9.12.24 16:26:38

"Jätä nuo hörhöt huomiotta."

Ihan vapaasti sitten siitä vaan, aloittaja saa toimia ihan miten haluaa. Ja todeta, että itse pitää taas tämäkin asia hoitaa, kun toisten neuvotkin ovat vääriä.

Päivämäärä:   9.12.24 16:29:49

Kiitos, sain näistä vastauksista oikein kunnon naurukohtauksen :D
Että olen ihan ajatusteni voimalla saanut tietyt raaka-aineet loppumaan ravintolassa, firman X työntekijän kirjoittaaman väärän osoitteen jne. :D Ai jestas! xD

Päivämäärä:   9.12.24 16:37:29

Ei nyt ajatusten voimalla, sattuuhan noita samoja asioita vaikka kenelle. Sinä vain jäät siihen syvään suohon uimaan, muut jatkavat eteenpäin.

Päivämäärä:   9.12.24 16:39:38

"Kyllähän sinä nyt tavallaan hankit, jos kaikki menee pieleen juuri aina sinun kohdallasi. Vai oliko muka niin, että kaikki saivat väärän tavaran väärällä osoitteella, väärän annoksen ravintolassa, joutuivat kyselemään tavaroiden ja laskujen perään jne.

Kyllä se oikeasti menee niin, että se mihin ajatuksiasi keskität, lisääntyy elämässäsi eli siinä suhteessa saat kyllä juuri mitä tilaat."

Päivämäärä:   9.12.24 17:27:56

"Että olen ihan ajatusteni voimalla saanut tietyt raaka-aineet loppumaan ravintolassa, firman X työntekijän kirjoittaaman väärän osoitteen jne. :D Ai jestas! xD"

Aloittaja lue se kirja niin ymmärrät. Nyt näyttää siltä ettei sinulla ole hajuakaan asiasta.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   9.12.24 18:33:49

Ei oo hotelliongelmia kun ei käy hotelleissa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   9.12.24 18:36:00

Aloittaja on sielunsisareni. :)

Olen jo kauan sitten todennut, että mitä vähemmän minkään asian hoitamiseen täytyy sekoittaa muita ihmisiä, sen paremmin asiat hoituvat. En kuitenkaan ole joka alan ammattilainen vaan joskus on yksinkertaisesti pakko esim. ostaa muiden palveluja, ja se ahdistaa joka kerta, koska harvemmin asiat hoituvat ja sujuvat. Eikä kyse ole siitä, että asiat täytyisi hoitaa juuri minun tyylilläni, vaan siitä, ne ylipäätään täytyisi hoitaa ja pitää kiinni yhdessä sovituista asioista. Tai edes vaivautua ilmoittamaan, jos ei onnistu.

En millään saa väännettyä sitä asiaa niin, että olen vain itse liian vaativa nipottaja, jos esimerkiksi tavara, jonka olen vienyt korjattavaksi, tulee takaisin rikkinäisempänä kuin se alun perin oli, ilman että edes ilmoitetaan, että näin nyt kävi. Mielestäni tätä ei voi tulkita muuten, kuin ettei toinen ole saanut hommiaan hoidettua.

Olen alkanut tietoisesti vältellä monen palvelujen käyttämistä ja koetan hoitaa itse pitkälti nekin asiat, joiden hoitamiseen ei ole riittävää ammattitaitoa. Tämä johtuu siitä, että vaikken ehkä saa asiaa itsekään hoidettua, niin vältyn ainakin siltä h*lvetin moiselta sotkulta ja säätämiseltä, jonka muut yleensä saavat aikaan.

Olen sitä mieltä, ettei ihmisillä ole nykyään mitään kunniantuntoa tai selkärankaa. Ei lainkaan koeta, että esim. lupauksista tarvitsisi pitää kiinni, eikä monillakaan ole mitään ammattiylpeyttä. Sählätään ja sohlataan sen verran, kuin viitsitään, eikä oteta mitään vastuuta mistään. Jos menee pieleen ja joku huomauttaa asiasta, kiukutellaan kuin pikkulapset ja syytetään toista hankalaksi nipottajaksi.

Saa haukkua, mutta näin minä asian näen. :)

Päivämäärä:   9.12.24 18:46:52

Miksi korjailet töissä muiden tekemisiä vai oletko esihenkilö, jonka työnkuvaan se kuuluu?
Ravintoloissa myydään monesti ei oota ellet mene sitten Michelin ravintolaan. Viestin tulva on loputon nykyvälineillä, ei ihme ettei niihin muista vastata. Hevosen vuokraaja on myös ihminen ja voi unohtaa jotain. Kuten myös mies.

Päivämäärä:   9.12.24 19:02:00

Sillä, että ihmiset joskus unohtavat jotain, ei selity se, että nykyisessä toimintakulttuurissa voi melkein valmiiksi ennakoida, ettei mikään hoidu kunnolla.

On eri asia, unohtaako vuokraaja tai mies joskus tehdä jotain, vai onko ihan selvä juttu, että vähintään puolet sovituista asioista jää hoitamatta.

Ihminen, joka satunnaisesti unohtaa jotain mutta haluaisi hoitaa asiat kunnolla, myös reagoi tietyllä tavalla. Pyytää anteeksi. Korjaa virheensä, jos se on mahdollista. Ottaa opikseen. Näin itsekin teen, jos unohdan tai mokaan jotain, niin kuin toki minullekin joskus käy. Tässä on räikeä ero siihen, miten moni muu toimii. On yleistä, ettei edes ilmoiteta, jos asiaa ei saada hoidettua. Kun mokataan, ei puhuta mitään saati pahoitella, eikä varsinkaan yritetä korjata virhettä. Jos tulee sanomista, loukkaannutaan ja suututaan ja syyllistetään toista. Ei näin.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.12.24 19:03:58

Tiedän niin tuon tunteen!

Lähtökohtaisesti pitäisi mielestäni voida olettaa, että esim. kokenut ammattilainen osaa asiansa paremmin kuin ensimmäistä kertaa asiaa kokeileva asiakas, mutta ehei... Samoin pitäisi voida olettaa että junan penkkiä tai hotellihuonetta ei ole asiakkaana tarpeen siivota, mutta ehei...

"Potki jokainen pettymyksenaiheuttaja pois elämästäsi."
-Eihän tämä ole edes teoriassa mahdollista. Vaikka miten erakoituisit, niin on tiettyjä asioita joita et vaan pysty itse yksin hoitamaan. Ihan jo kävelymatkaa pidemmän matkan taittaminen: olet joko riippuvainen julkisen liikenteen palveluntarjoajasta tai auton kanssa korjaamoista ja huoltoasemista. Vaikka opettelisit itse korjaamaan auton, joutuisit asioimaan ensin alan oppilaitoksen kanssa ja varaosatoimittajien kanssa. Ei ole käytännössä mahdollista omasta kaivoksesta louhia ja pumpata, jatkojalostaa ja viimeistellä käyttöön kaikkea tarvitsemaansa materiaalia yksin.
Ei minulle pettymyksiä aiheuta itse valittu seura, vaan palveluntarjoajat ja työelämän yhteistyökumppanit.

Hörhöt voi tunkea sen manifestointinsa petolinnun peräpäähän...

Päivämäärä:   9.12.24 19:04:19

Jos sovittuja asioita on kerralla liikaa, on selvää että kantokyky voi tulla vastaan ja jotain unohtuu. Jos to do-lista on vaikka 20-kohtainen.

Päivämäärä:   9.12.24 19:13:51

"Jos sovittuja asioita on kerralla liikaa, on selvää että kantokyky voi tulla vastaan ja jotain unohtuu. Jos to do-lista on vaikka 20-kohtainen."

Jos sovittuja asioita on kerralla liikaa, silloin ihminen on ilmeisesti sopinut asioita kerralla liikaa, mikä sekin on hänen omalla vastuullaan. Aikuisen voi olettaa tunnistavan omat rajansa ja pystyvän ilmoittamaan esim. että en nyt voi ottaa tätä tehtävää vastaan tai en nyt lupaa hoitaa tätä asiaa, koska on muutenkin liikaa hommia. Tämäkin on yksi merkki siitä, että löytyy se selkäranka.

On ihan OK ilmoittaa, ettei onnistu. Sen sijaan ei ole OK luvata mutta sitten tehdä päin h*lvettiä tai jättää kokonaan tekemättä ja vielä mahdollisesti anteeksipyynnön sijaan haukkua ja syyllistää ihminen, jolle on tullut tehtyä tällainen kiva temppu.

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   9.12.24 19:40:50

Olen itsekin lyhyt ja kasvissyöjä. Ihan perus, etten näe keikoilla pidempien takaa mitään ja että ruuan kanssa saa tehdä kompromisseja. En jää edes ajattelemaan tuollaisia jälkikäteen.

Päivämäärä:   10.12.24 09:59:53

Kiitos *** hyvistä teksteistäsi :) Näköjään on olemassa myös sellaisia ihmisiä, jotka saivat kiinni pointistani.

"Olen alkanut tietoisesti vältellä monen palvelujen käyttämistä ja koetan hoitaa itse pitkälti nekin asiat, joiden hoitamiseen ei ole riittävää ammattitaitoa. Tämä johtuu siitä, että vaikken ehkä saa asiaa itsekään hoidettua, niin vältyn ainakin siltä h*lvetin moiselta sotkulta ja säätämiseltä, jonka muut yleensä saavat aikaan.

Olen sitä mieltä, ettei ihmisillä ole nykyään mitään kunniantuntoa tai selkärankaa. Ei lainkaan koeta, että esim. lupauksista tarvitsisi pitää kiinni, eikä monillakaan ole mitään ammattiylpeyttä. Sählätään ja sohlataan sen verran, kuin viitsitään, eikä oteta mitään vastuuta mistään. Jos menee pieleen ja joku huomauttaa asiasta, kiukutellaan kuin pikkulapset ja syytetään toista hankalaksi nipottajaksi."

TÄMÄ!

"Sillä, että ihmiset joskus unohtavat jotain, ei selity se, että nykyisessä toimintakulttuurissa voi melkein valmiiksi ennakoida, ettei mikään hoidu kunnolla.

On eri asia, unohtaako vuokraaja tai mies joskus tehdä jotain, vai onko ihan selvä juttu, että vähintään puolet sovituista asioista jää hoitamatta."

No juuri näin. Kun tämä sama söhlääminen ja unohtelu jatkuu kaikki päivät töissä, kotona, harrastuksissa ja muulla vapaa-ajalla, kyllä minulle ainakin tulee sellainen olo että mitä hemmettiä, voisiko edes joku asia kerrankin sujua ja toimia ja miksi tämä on nykyään tällaista. Ei elämä ole ollut näin rasittavaa ja turhauttavaa vaikkapa 5 vuotta sitten tai sitä aiemmin. Mielestäni koronan jälkeen on mennyt tällaiseksi säätämiseksi.

Sitten kun olet menossa ravintolaan, konserttiin tms. jotta saisit edes jonkun kivan kokemuksen näiden arjen pelleilyjen keskelle, jotenkin sekin onnistutaan pilaamaan. Joko on raaka-aineet loppu tai jotain muuta hämminkiä. Näitä ei kukaan edes pahoittele. Voi voi, oma ongelmasi kun et pystynyt nukkumaan hotellihuoneessa josta maksoit hyvän hinnan, miksi SINÄ olet niin hemmetin vaativa?! Laita sinä korvatulpat, ei muiden tarvitse lopettaa keskellä yötä huutamista! SINÄ olet tässä se ongelma, ei kukaan muu. Näinhän tämä ilmeisesti menee täällä suurimman osan mielestä. Ihan jo naurattaa nämä teidän jutut.

Lähettäjä: Jumankekka 
Päivämäärä:   10.12.24 10:07:16

Ymmärrän aloittajaa. Aloittaja on tyyppiä joka saa aikaan mellakan vaikka asuisi metsässä yksin ja kaukana lähimmästä asutuksesta.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   10.12.24 10:12:10

Juu minäkin olen varmaan manifestoinut, että työnantajalla on YT:t ja taloyhtiö on ulkoistanut huollon huonommalle firmalle ja parkkipaikan vielä huonommalle, joten nyt minulla on liesituuletin rikki eikä autopaikkaa ole vieläkään, vaikka kuukausi sitten luvattiin että tyhjiä on, antavat minulle yhden heti kohta! Ja isännöitsijään ei saa yhteyttä myöskään.

Voisi kuvitella, että joku tässä taloyhtiössä ehkä manifestoisi positiiviseenkin suuntaan vastapainoksi, vai onko tämä talo joku @!#$ esikartano, jossa kaikki on niin negatiivisia että ansaitsevat sen, että mikään ei toimi? :D

Päivämäärä:   10.12.24 10:20:31

Fiilaan jossain määrin. Olen yrittänyt karsia ja järjestää omaa elämää niin, että siinä on kahdenlaisia asioita: 1) Minulle tärkeitä asioita, jotka hoidan ja huolehdin itse, esim hevosen kaikki asiat. Oman jääkaapin sisältö tai auton säännölliset huollot ja tarkastukset. Näiden osalta asennoidun siihen että asioiden onnistuminen vaatii omaa aktiivisuutta. 2) Asiat joilla ei ole väliä, esim ravintolaillallinen. Menen paikalle ja ainoa mitä voin hallita on oma asenteeni. Jos ei ole ruokaa niin ei ole, jos juna menee rikki niin sitten menee. Kaikki on vaan voivoi ja ihan sama.

Päivämäärä:   10.12.24 11:06:59

Osa aloittajan saamista vastauksista on kieltämättä niin käsittämättömiä, että on vaikea olla epäilemättä, että äänessä on juuri niitä sählääjiä ja sohlaajia, joilta ei mikään hoidu. :)

Ymmärrän aloittajaa kritisoineiden pointin siinä mielessä, että totta kai esim. negatiivisiin asioihin takertuminen vaikuttaa siihen, miten näkee ympäröivän maailman ja muiden toiminnan. Jos jokaiseenkin pikkuasiaankin suhtautuu niin, että aina minulle käy näin ja eikö kukaan osaa mitään, niin totta kai se tekee elämästä aika kurjaa. Minusta ei vain mitenkään voi tulkita, että kyse olisi tästä, jos esim. ammattilainen ei saa työtään hoidettua ja jos monien palvelujen käyttämistä saa suunnilleen pelätä, kun tietää, että suurella todennäköisyydellä tilanne muuttuu vain huonommaksi.

Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että jos vie ammattiliselle rikkinäisen tavaran korjattavaksi ja se tulee takaisin vielä enemmän rikkinäisenä, mitään ei selitetä eikä pahoitella ja yritetään vielä laskuttaakin väärin, niin kyse on vain omasta asennevammasta? Miten tuollaiset tilanteet voi tulkita muulla tavalla kuin siten, ettei homma hoitunut?

Päivämäärä:   10.12.24 11:14:54

"Vai väittääkö joku ihan oikeasti, että jos vie ammattiliselle rikkinäisen tavaran korjattavaksi ja se tulee takaisin vielä enemmän rikkinäisenä, mitään ei selitetä eikä pahoitella ja yritetään vielä laskuttaakin väärin, niin kyse on vain omasta asennevammasta? Miten tuollaiset tilanteet voi tulkita muulla tavalla kuin siten, ettei homma hoitunut?"

Minä väitän. Siihen asiaan tulee ikään kuin "kirous" juuri sen negatiivisen ajattelun ja hermoilun takia, koska se alkaa vetää puoleensa huonoa energiaa, siitä aiheutuu monenlaista haittaa.

Missä luuraavat ne kaikki muut manifestoinnin hehkuttajat joita oli aiemmin se topikki täynnä? Se oli ihan mielettömän inspiroiva ketju, sen avulla löysin sairauteeni hoidon, unelmieni hevosen, urani lähti nousuun ja parasta on että myös läheisteni elämä on parantunut mitä ihmeellisimmillä tavoilla.

Päivämäärä:   10.12.24 11:59:49

On sattunut minullekin vastaavaa. Ei auta vaikka mitä tekisi, nykyään jo osaan puhallella ja ottaa rauhallisesti. Välillä kummastuttaa miksi aina kaikkea omituista sattuu juuri minulle.
Vieraat ihmiset ovat kyllä hyvin huvittuneita harmeistani, sekin ketuttaa välillä mutta joillekin osaan itsekin nauraa vähän ajan päästä.

Päivämäärä:   10.12.24 12:00:30

.: No, ei tuollaisia sekoiluja ehkä pitäisi lainkaan kommentoida, mutta kommentoidaan nyt silti. :)

Miten te "manifestoijat" selitätte esim. sen, etten minäkään ole suinkaan alun perin ajatellut, ettei mikään kuitenkaan hoidu? Päinvastoin olen kyllä aikoinaan suorastaan lapsen uskossa ja vuorenvarmana asioiden hoitumisesta kääntynyt ammattilaisten puoleen. Mieli asian suhteen on muuttunut vuosien varrella, kun on käynyt ilmi, ettei uskolla ammattilaisten osaamiseen ole ollut mitään katetta. Jos siis väitätte, että minä manifestoin esim. sen, etteivät muut osaa työtään, niin miksen ole alun perin onnistunut manifestoimaan muille päinvastaista eli osaamista, kun olen siihen kuitenkin joskus lujasti uskonut ja ollut hyvin positiivisin mielin liikkeellä?

Päivämäärä:   10.12.24 12:53:05

"Ymmärrän aloittajaa kritisoineiden pointin siinä mielessä, että totta kai esim. negatiivisiin asioihin takertuminen vaikuttaa siihen, miten näkee ympäröivän maailman ja muiden toiminnan. Jos jokaiseenkin pikkuasiaankin suhtautuu niin, että aina minulle käy näin ja eikö kukaan osaa mitään, niin totta kai se tekee elämästä aika kurjaa. Minusta ei vain mitenkään voi tulkita, että kyse olisi tästä, jos esim. ammattilainen ei saa työtään hoidettua ja jos monien palvelujen käyttämistä saa suunnilleen pelätä, kun tietää, että suurella todennäköisyydellä tilanne muuttuu vain huonommaksi."

Juuri tätä minäkin tarkoitan. Kyllä minäkin ymmärrän, että negatiivinen asenne vaikuttaa omaan elämään eikä jokaiseen pikkuasiaan voi jäädä kiinni. Mutta ihan oikeasti, jos koko ajan kaikki hommat kämmätään muiden toimesta, ei kyllä paljoa enää naurata enkä osaa suhtautua huumorilla tällaiseen jatkuvaan sössimiseen. Joku raja nyt ihan oikeasti. Ja sitten pitäisi vielä ajatella, että tämä kaikki on oma vikani :D

"On sattunut minullekin vastaavaa. Ei auta vaikka mitä tekisi, nykyään jo osaan puhallella ja ottaa rauhallisesti. Välillä kummastuttaa miksi aina kaikkea omituista sattuu juuri minulle."

Siellä kohtalotoveri!

"2) Asiat joilla ei ole väliä, esim ravintolaillallinen. Menen paikalle ja ainoa mitä voin hallita on oma asenteeni. Jos ei ole ruokaa niin ei ole, jos juna menee rikki niin sitten menee. Kaikki on vaan voivoi ja ihan sama."

Näin kai se pitäisi tehdä. Eli ei voi enää odottaa eikä vaatia mitään. On tämä vaan surullista. Sitten on kyllä melkeinpä parempi pysyä kotona...

Päivämäärä:   10.12.24 16:03:39

Sehän tässä on kaikkein uskomattominta, että jotkut tosiaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että on ihan OK, ettei mikään suju, eikä siitä saisi edes sanoa mitään - ei sittenkään, vaikka olisi esim. maksanut toiselle asian hoitamisesta. Mikä ihmeen pyhä asia se saamattomuus, kyvyttömyys ja välinpitämättömyys nykyään on? Aika pitkälle on tosiaan viety tämä "mistään ei saa sanoa mitään" -meininki, kun sillekin pitäisi vain hymyillä ja kohautella olkapäitä, että toinen sotkee kaikki asiat ja aiheuttaa sinulle haittaa sillä.

Yksi parhaista kokemuksista oli, kun eräs suuri yritys yritti laskuttaa moninkertaisen summan käyttämästäni palvelusta. Minulla meni _tunteja_ siihen, että sain yrityksestä kiinni sellaisen asiakaspalvelijan, joka koki, että asian korjaaminen on hänen hommansa. Hänkin tosin katsoi tarpeelliseksi veetuilla minulle siitä, että onko tämä nyt hei oikeasti noin iso asia. En siis edes huutanut enkä muutenkaan ollut asiaton, mutta varmasti kävi ilmi, että olin aika kypsä asiaan ja vaadin, että se nyt vihdoin saadaan jotenkin korjattua. Mutta ilmeisesti näin ei olisi saanut asennoitua, vaan olisi pitänyt olla ihan vain iloinen, että sain kaupanpäälliseksi tuhlata elämästäni muutaman tunnin kyseisen yrityksen työntekijän tekemän virheen selvittelyyn ja vielä maksoin tästä ilosta. :)

Kertoo aika paljon nykyajasta, että jos joskus löytää jostain sellaisen ammattilaisen, jonka kanssa asiat oikeasti hoituvat ja siihen voi luottaa, niin se alkaa olla jo niin harvinainen kokemus, että tällaisesta ihmeestä pitää kiinni kynsin hampain.

Päivämäärä:   10.12.24 16:31:19

"Sehän tässä on kaikkein uskomattominta, että jotkut tosiaan tuntuvat olevan sitä mieltä, että on ihan OK, ettei mikään suju, eikä siitä saisi edes sanoa mitään - ei sittenkään, vaikka olisi esim. maksanut toiselle asian hoitamisesta. Mikä ihmeen pyhä asia se saamattomuus, kyvyttömyys ja välinpitämättömyys nykyään on? Aika pitkälle on tosiaan viety tämä "mistään ei saa sanoa mitään" -meininki, kun sillekin pitäisi vain hymyillä ja kohautella olkapäitä, että toinen sotkee kaikki asiat ja aiheuttaa sinulle haittaa sillä."

Juuri näin. Toisaalta sanotaan, että pitää sanoa jos ei ole tyytyväinen johonkin asiaan, mutta jos sanoo, saa itse valitukset tai kettuilua =/

Olen kirjoittanut tänne joskus aiemmin työkavereistani, joilta ei onnistu mikään. Ei olisi saanut olla siitäkään asiasta pahalla päällä, ei tyyliin ollut ihmisten mielestä ollenkaan minun asiani eikä ongelmani vaikka omat hommat vaikeutuvat sen takia jatkuvasti. Selvä.

"Eikä yksikään asia ratkea yhdellä viestillä. Aina, ai-na se vaatii sitä vääntöä. Viestitolkulla samojen asioiden hokemista."

No näinhän se on nykyään! Ihmiset vastaavat yhteen asiaan ja kaikki muu jää huomaamatta tai ainakin käsittelemättä. Aivan kammottavaa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   10.12.24 16:41:16

Olen pahoillani aloittajan ja kaikkien muidenkin niiden puolesta joilla on tunne siitä että kaikki menee pieleen. Ei kaikki kuitenkaan mene pieleen, asia vaan tuntuu omasta näkövinkkelistä siltä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   10.12.24 17:24:32

Seurausta kivijalka liikkeiden katoamisesta. Juuri tuon takia vältän minkään tilaamista. Tavarat ostan niin että se on hypisteltävissä ja voin syyttää vain itseään jos ei miellytä.
Teen kaiken itse tai ainakin olen läsnä tekemisen aikana.
Supistaa elämäsi ulottuvuutta niin että asiat on peukalosi alla ja tiedät mihin ryhdyt. Kun teet enemmän jää aikaa vähemmän turhiin haihatuksiin.

Päivämäärä:   10.12.24 17:42:34

Tuo viestiasia on muuten ihan käsittämätön.

Joku ylempänä taisi kirjoittaa, ettei viesteihin vastata, kun joka tuutista tulee viestejä. Juu, voi olla, mutta joku tolkku siinäkin pitäisi olla, mihin jättää vastaamatta. En minäkään välttämättä reagoi, jos somessa tulee aamuyöllä tuntemattomilta outoja yhteydenottoja. Muttei sitä silti voi mielestäni oikeuttaa mitenkään, ettei esim. asiakkaiden tai kollegojen yhteydenottoihin vastata lainkaan, ei edes tärkeissä asioissa. Pahimmillaan olen ollut suoranaisesti kusessa, kun minulla on jonkun kanssa puolittain sovittu asia, jonka hoitaminen loppuun olisi edellyttänyt jonkinlaista keskusteluyhteyttä, ja vieläpä niin, että asialla on jokin deadline. Sitten puhelimeen ei vastata eikä viesteihin reagoida, vaikka toisen pitäisi tietää asian kiireellisyys yhtä hyvin kuin minunkin. En osaa pitää tuota muuna kuin ksipäisenä vastuuttomuutena.

Vastausviestien sisältö on tosiaan sitten vielä oma lukunsa. Olen jo ajat sitten omaksunut tavan merkitä viestin sisältämät kysymykset allekkain ranskalaisilla viivoilla aina, kun se on mahdollista, jotta saisin kaikkiin kysymyksiin vastauksen. En saa silti. :D Voidaan ihan pokkana vastata viestissä olleista kolmesta kysymyksestä yhteen. Jos haluat vastauksen loppuihinkin kysymyksiin, se voi vaatia vielä useamman viestin.

Vaikea tässä on olla ajattelematta, että kuinka h*lvetin vaikeaa se voi olla hoitaa edes alkeelliset asiat kunnolla? Jos ei aikuisilta ihmisiltä voi odottaa edes sitä, että he osaisivat lukea ja jaksaisivat keskittyä johonkin asiaan sen aikaa, että saisivat kolmeen yksinkertaiseen kysymykseen vastattua, niin mitä heiltä voi odottaa?

"Olen pahoillani aloittajan ja kaikkien muidenkin niiden puolesta joilla on tunne siitä että kaikki menee pieleen. Ei kaikki kuitenkaan mene pieleen, asia vaan tuntuu omasta näkövinkkelistä siltä."

Kertokaa nyt, millainen sen näkövinkkelin pitäisi olla, että huollossa tai korjauksessa vielä enemmän rikottu esine muuttuisi ehjäksi tai että vastaamattomat kysymykset muuttuisivat vastatuiksi? Hoitamaton homma hoidetuksi?

Päivämäärä:   10.12.24 17:55:25

"Seurausta kivijalka liikkeiden katoamisesta."

-Olen siirtynyt kivijalkaliikkeistä netistä tilaamiseen juuri siksi, ettei kivijalkaliikkeissä useinkaan ole tarjolla mitään ostettavaa, eikä myyjät tiedä hyllyssä olevasta tuotteesta mitään. Joka tapauksessa joutuu netistä selvittämään kaikki ominaisuudet. Samoin itse ompeleminen on vähentynyt, kun kangaskaupat on osa lopettanut ja osa myy pelkkää muovikangasta eri muodoissaan.

Enemmän kyse lienee kaikesta säästämisessä, jonka seurauksena kellään ei ole koskaan riittävästi aikaa hoitaa omaa hommaansa ja kun koskaan et kuitenkaan ehdi tekemään asioita kunnolla, ei kukaan lopulta enää edes osaa työtään. Ei ole oppinut koulussa mitä pitäisi, ei ole saanut perehdytystä, ei ole saanut päivääkään kokemusta kunnolla asioiden hoitamisesta. Hektisen ja kiireisen tyhjän touhottamisen jälkeen kaikki on ylikuormittuneita vapaa-ajallaankin.

Päivämäärä:   11.12.24 11:56:58

"Vastausviestien sisältö on tosiaan sitten vielä oma lukunsa. Olen jo ajat sitten omaksunut tavan merkitä viestin sisältämät kysymykset allekkain ranskalaisilla viivoilla aina, kun se on mahdollista, jotta saisin kaikkiin kysymyksiin vastauksen. En saa silti. :D Voidaan ihan pokkana vastata viestissä olleista kolmesta kysymyksestä yhteen. Jos haluat vastauksen loppuihinkin kysymyksiin, se voi vaatia vielä useamman viestin."

Tästä on muuten ollut täällä aiemmin joku topikki. Joku ihmetteli miten ihmiset eivät enää osaa vastata useampaan kuin yhteen kysymykseen kerralla, ja vastaukset olivat tyyliin et osaa itse kirjoittaa kysymyksiä selkeästi senkin idiootti :'D Nämä saadaan kyllä aina käännettyä hienosti muiden syyksi. Tuskinpa on mitään väliä onko viestissä kolme kysymystä peräjälkeen tekstissä vai allekkain numeroituina, kun ihmisillä ei ole enää minkäänlaista keskittymiskykyä. Mutta hei, tämäkin on totta kai sen vika, joka kehtaa ihmetellä asiaa ja jopa valittaa että omaa työaikaa menee viikkotasolla tunteja hukkaan ;)

"Vaikea tässä on olla ajattelematta, että kuinka h*lvetin vaikeaa se voi olla hoitaa edes alkeelliset asiat kunnolla? Jos ei aikuisilta ihmisiltä voi odottaa edes sitä, että he osaisivat lukea ja jaksaisivat keskittyä johonkin asiaan sen aikaa, että saisivat kolmeen yksinkertaiseen kysymykseen vastattua, niin mitä heiltä voi odottaa?"

Niin. Tätä minäkin ihmettelen nykyään ihan päivittäin.

"Enemmän kyse lienee kaikesta säästämisessä, jonka seurauksena kellään ei ole koskaan riittävästi aikaa hoitaa omaa hommaansa ja kun koskaan et kuitenkaan ehdi tekemään asioita kunnolla, ei kukaan lopulta enää edes osaa työtään. Ei ole oppinut koulussa mitä pitäisi, ei ole saanut perehdytystä, ei ole saanut päivääkään kokemusta kunnolla asioiden hoitamisesta. Hektisen ja kiireisen tyhjän touhottamisen jälkeen kaikki on ylikuormittuneita vapaa-ajallaankin."

Tässä oikein osuva analyysi tilanteesta! Surkeaksi on mennyt.

Päivämäärä:   11.12.24 12:02:32

Mihin täältä hävisivät nyt kaikki kertomasta miten nuo teidän manifestoinnit ei toimi niin päin, että aiheuttaisivat positiivisia asioita???

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   11.12.24 13:00:55

Olisiko tällä ylenmäärääräisellä sähläämisellä osuutta siihen, että suomen talous ei kasva?
Todellakin tuttua on tuo, että jos meinaa teettää maksusta jonkun homman, pitäisi kyetä olemaan tekjän esimihenenä ja perehdyttäjänä - jolloin ei k.o tekijää edes tarvitsisi palkata. Pienimmän riesan tie on opetella ja tehdä asiat itse.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   11.12.24 13:24:20

"Enemmän kyse lienee kaikesta säästämisessä, jonka seurauksena kellään ei ole koskaan riittävästi aikaa hoitaa omaa hommaansa ja kun koskaan et kuitenkaan ehdi tekemään asioita kunnolla, ei kukaan lopulta enää edes osaa työtään. Ei ole oppinut koulussa mitä pitäisi, ei ole saanut perehdytystä, ei ole saanut päivääkään kokemusta kunnolla asioiden hoitamisesta. Hektisen ja kiireisen tyhjän touhottamisen jälkeen kaikki on ylikuormittuneita vapaa-ajallaankin."

Tämähän se tuntuu olevan. Lisäksi vielä tähän yhä lisääntyvä itsekeskeisyyden ajatusmaailma. Kaikki pitäisi olla itselle mukavaa ja helppoa. Kaikki vaatimukset (esim. vaatimukset siitä että olet ajoissa töissä ja hoidat työsi) on liikaa eikä näitä kestetä. Jo peruskoulusta lähtien kaikkiin ongelmiin on etsitty ns ulkopuolista syyllistä tai etsitään syytä esim. mielenterveysongelmista. Koskaan ei ole vaihtoehto, että ihminen vain on vähän laiska ja mukavuuden haluinen ja pitäisi vaan vähän ottaa itseä niskasta kiinni. ON kyllä olemassa oikeitakin ongelmia, mutta joskus silti ratkaisu on vain se, että oikeasti yrittää.

--

Itse tein just remppaa ja tämä oli kyllä todellinen ongelma.

- isännöitsijää ei saa kiinni, asioiden selvittämisessä menee tuhottoman kauan eikä mitään väliaikatietoja saa
- isännöitsijän nettisivujen yhteydenpitolomake ei mennytkään ilmeisesti perille
- sähkömies ghostasi: ei tullut paikalle sovitusti eikä hänestä sen koommin kuulunut mitään
- putkimies unohti useampaan kertaan työkaluja paikalle ja piti näitä sitten kuskata hänelle/ juosta avaamaan ovea että sai ne haettua (kämpässä ei asuttu, joten ei ollut ketään aina paikalla antamassa työkaluja)
- puuseppä leikkasi tilatun kaapin vinoon & väärän kokoiseksi. Kahteen kertaan. Myönsi siis itsekin virheensä, ei ollut kyse siitä että ohjeet olisi olleet epäselvät.
- sähkömies numero kakkosen (se joka saatiin paikalle kun edellinen hävisi) tekemät raportit ei täyttäneet vaatimuksia

Kaiken sekoilun jälkeen remontti viivästyi 2 kuukautta siksi, että jouduttiin odottelemaan näitä ihmisiä paikalle, sopimaan asioita uudestaan, tilaamaan asioita uusiksi... Ja siis vain siksi, että ihmiset eivät voineet hoitaa työtään kerralla kunnolla.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.12.24 13:48:15

Terveisiä Keski-Euroopasta, täällä ollut ihan samanlaista viimeiset vuodet! Mitään et saa hoidettua järkevästi, joka paikkaan soittelet perään, mikään ei toimi.

Ihmiset eivät osaa ammattejaan. Yksinkertaiset toimistotyöt eivät onnistu. Jos nykyihmisen pitää tehdä tarjous, johon laitetaan tuote, kappalemäärä, hinta ja toimitusaika ja lähettää se asiakkaalle, ei onnistu. Tuote on väärä, hinta on väärä, toimitusaika puuttuu, unohtui lähettää se sähköposti jossa tarjous oli. Joku näistä melkeinpä joka kerta kun pyydät jostain tarjouksen. Oikeasti miksi ei voi tehdä itselleen vaikka muistilappua jos on ylivoimaista muistaa tuon verran asioita.

Ilmeisesti se oma puhelin piippaa joka välissä ja päästä katoaa kaikki mitä oli tekemässä. Puolet työpäivästä menee kun soittelet joka paikkaan että nyt tästä puuttuu tämä ja tämä. Kyllä muuten alkaa v.tuttaa pitemmän päälle. Tämä tilanne on pahentunut jatkuvasti viimeisen 10 ja erityisesti viimeisen 5 vuoden sisällä. Ennen naureskeltiin että nyt on mennyt tarjous päin prinkkalaa, nykyään ei naureskella vaan soitellaan jatkuvasti joka paikkaan ja pyydetään korjaamaan. Virheellisyydestä on tullut melkeinpä normi, ja olen tosi yllättynyt jos joku asia on tehty kerralla hyvin.

Sellainen on jäänyt erityisesti mieleen, että firmalle piti tehdä yksi virallinen asiakirja. Paperi saapui, ja siinä oli saatu henkilön nimeen mahdutettua 3 virhettä. Jos nimi olisi ollut vaikka Niittykumpu niin siinä olisi lukenut Neetykupu. Tätenhän koko paperi on mitätön kun ei meillä ole tuon nimistä henkilöä täällä. Valitettiin tästä paperin tehneelle taholle, ja TADAAA saatiin itse kauheat valitukset koska paperin tehneelle henkilölle tuli paha mieli! Tosiaan nykyään ei ole mitään vastuuta tehdä työnsä kunnolla, ja jos jostain huomautat olet itse syyllinen ja inhottava ihminen. Ihan kammottavaa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.12.24 13:49:00

Mä olen itse asiassa haaveillut että Suomessa olisi asiat paremmin mutta ei siltä vaikuta :(

Päivämäärä:   11.12.24 13:49:54

"Mihin täältä hävisivät nyt kaikki kertomasta miten nuo teidän manifestoinnit ei toimi niin päin, että aiheuttaisivat positiivisia asioita???"

Toimiihan, siis ideahan just on saavuttaa sillä hyviä asioita. Ylempänä luettelin listan mitä itselle olen houkutellut, etkö lukenut sitä?

Lähettäjä: n 
Päivämäärä:   11.12.24 13:55:20

Jokaiselle varmaan tulee vastoinkäymisiä elämässä, mutta jos niitä tulee ihan satelemalla ja oikeasti osuu sellainen vaihe elämään, että lähes jokainen ihanakin juttu, jonka yrittää järkätä, menee jollain tavalla vikaan, niin KYLLÄ, se kuormittaa ja oikeasti alkaa tuntua siltä, että kohtalolla on jotain juuri sinua vastaan.

Ymmärrän todellakin aloittajaa. Itselle on sattunut viime vuosina oikeasti ihan järjettömän paljon vastoinkäymisiä, osa toki sellaisia suurempia ja harvinaisempia, kuten terveyteen liittyvät, mutta myös arkisempia onnettomuuksia, pettymyksiä ym on tullut ihan mieletöntä tahtia. Olen oikeasti siinä pisteessä, että tunnen esimerkiksi ihan naurettavaa kiitollisuutta, jos olen sopinut kaverin kanssa treffit naapurikaupungin ravintolaan ja a) kaveri ei peru b) autoni ei hajoa c) varauksemme ravintolaan on mennyt läpi d) haluamaani ruokaa on tarjolla. Monella nuo ovat itsestäänselvyyksiä, mutta itselle on käynyt niin monet oharit/viime hetken perumiset, auton sun muiden härveleiden hajoamiset, se että joku tilaus/varaus ei olekaan mennyt sun muuta, että oikeasti olen jo nykyään ihan ihmeissäni, jos joku asiaa sujuukin :D

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   11.12.24 14:15:23

Mulla myös elämä kulkee jaksoissa, hyvällä jaksolla sujuu ja huonolla samalla viikolla auto hajoaa, puhelin hajoaa, hevonen sairastuu, töissä tulee lomautus ja lähiomainen joutuu sairaalaan. Kuormitus on aika kova ja en ymmärrä miten olisin itse tämän aiheuttanut. Elämä on kummallista.
Työn laatu melkein joka alalla on heikentynyt, se on sitten toinen juttu..

Päivämäärä:   11.12.24 16:13:32

Minulla se, jos joku jossain oikeasti osaa hommansa ja hoitaa sen kunnolla, vaikuttaa olennaisesti jopa ostopäätökseen. Laitoin kerran kyselyn neljään eri firmaan eräästä kalliinpuoleisesta tuotteesta. Kaikista tuli sentään - oho! - vastaus ja melko nopeasti, mutta vain yhdessä viestissä oli vastattu kaikkiin esittämiini (taas kerran ranskalaisin viivoin merkittyihin :D) kysymyksiin. Ostin kalliin tuotteen sitten sieltä, ihan sen vuoksi, että asioita osattiin hoitaa. En toki vieläkään tiedä, oliko tuo oikeasti paras hinta-laatu-suhteeltaan vaan olisiko joku muu ollut parempi, mutta siinä mielessä se oli paras, että asia hoitui eikä ollut v*tun moista säätöä.

Joskus olen miettinyt, että jos olisin oikeasti ikävä ihminen, laittaisin yrityksille palautetta näistä työntekijöistä, jotka eivät tunnu osaavan mitään. Siis laittaisin johtoportaaseen viestiä, että kaupat olisivat ehkä syntyneet, mutten vain jaksa säätää näiden työntekijöidenne kanssa, joilta saa lypsää viiden viestin verran vastausta kolmeen kysymykseen. Että ehkä jatkossa löydätte jostain luku- ja kirjoitustaitoisia sekä keskittymiskykyisiä työntekijöitä? Kiitos ja hei.

"Tämähän se tuntuu olevan. Lisäksi vielä tähän yhä lisääntyvä itsekeskeisyyden ajatusmaailma. Kaikki pitäisi olla itselle mukavaa ja helppoa. Kaikki vaatimukset (esim. vaatimukset siitä että olet ajoissa töissä ja hoidat työsi) on liikaa eikä näitä kestetä."

No juuri tämä. Olen itsekin miettinyt sitä, että jopa ammattitaidon puute olisi usein pelastettavissa, jos olisi kuitenkin vähän selkärankaa ja edes halu hoitaa työnsä hyvin. Mutta ehei... Kun kaiken pitäisi olla koko ajan helppoa ja kivaa eikä minkään eteen viitsitä pinnistellä yhtään. Ei edes sen verran, että voitaisiin muutama minuutti keskittyä siihen, mitä ollaan tekemässä.

Sama itsekeskeisyys näkyy reaktioissa, kun jokin sitten menee pieleen ja siitä saa kuulla. Sitten kiukutellaan, että muut vain nipottavat turhaan ja onhan se nyt ihan liikaa vaadittu, että jostain pitäisi suoriutua ja vieläpä kerralla kunnolla.

Päivämäärä:   11.12.24 16:50:15

"vaikuttaa olennaisesti jopa ostopäätökseen."

-Näinhän sen pitäisi olla ja tämä on ainoa tapa saada mitään muutosta parempaan. Olen asiakkaana todella vaativa ja jätän ensisijaisesti ostamatta koko tuotteen, jos palvelussa tai tuotteessa on huomauttamista. En halua omalta osaltani tukea huonosti tekemisen kulttuuria.

Työntekijänä täytyy myöntää, etten ole vuosiin jaksanut pinnistellä yhtään. Aikataulut ja ajalliset resurssit on viety niin olemattomaksi verrattuna siihen, mitä asian kunnolla hoitaminen vaatii, että on ihan turha edes yrittää. Työnantajaa ei kiinnosta, asiakasta ei kiinnosta, loppukäyttäjät vähän kitisee keskenään, mutta ostaa silti. Työn hektisyys on vienyt kaiken keskittymiskyvyn, kun työ on hyvin pitkälti tuota ylempänä mainittua samojen kysymysten perään kyselemistä päivästä toiseen. Mihinkään ei pääse rauhassa paneutumaan, kun aina homma tyssää jonkun muista riippuvan tiedon puuttumiseen.

Päivämäärä:   12.12.24 12:02:09

"Olisiko tällä ylenmäärääräisellä sähläämisellä osuutta siihen, että suomen talous ei kasva?"

Varmasti.

"Kaiken sekoilun jälkeen remontti viivästyi 2 kuukautta siksi, että jouduttiin odottelemaan näitä ihmisiä paikalle, sopimaan asioita uudestaan, tilaamaan asioita uusiksi... Ja siis vain siksi, että ihmiset eivät voineet hoitaa työtään kerralla kunnolla."

Ihan kammottavaa. Mutta muista nyt, että olet itse manifestoinut kaikki nämä ongelmat! :'D

"Jokaiselle varmaan tulee vastoinkäymisiä elämässä, mutta jos niitä tulee ihan satelemalla ja oikeasti osuu sellainen vaihe elämään, että lähes jokainen ihanakin juttu, jonka yrittää järkätä, menee jollain tavalla vikaan, niin KYLLÄ, se kuormittaa ja oikeasti alkaa tuntua siltä, että kohtalolla on jotain juuri sinua vastaan."

Juuri näin.

"Olen oikeasti siinä pisteessä, että tunnen esimerkiksi ihan naurettavaa kiitollisuutta, jos olen sopinut kaverin kanssa treffit naapurikaupungin ravintolaan ja a) kaveri ei peru b) autoni ei hajoa c) varauksemme ravintolaan on mennyt läpi d) haluamaani ruokaa on tarjolla."

Joo. Ei ole normaalia enää tällainen, vaikka moni niin väittääkin.

Päivämäärä:   12.12.24 12:50:49

Kaikki on niin suhteellista. Itse kun kieriskelee enimmäkseen pienten ongelmien kanssa pl. läheisen menetys, kuulin juuri että kaverilla on rintasyöpä, sisko kuollut ja äiti myös sairaalassa. Että suhteellisen hyvin menee itsellä kuitenkin, ei pitäisi pienistä hermostua.

Lähettäjä: tina 
Päivämäärä:   13.12.24 02:13:20

lukematta kaikkia kommentteja: siivoton hotellihuone - en tykkää valittamisesta, mutta joko menisin respaan ja valittaisin ja vaatisin siivottua huonetta tai en menisi nukkumaan ja kärsisin kiukusta ja pettymyksestä ja unettomasta yöstä vähintään viikon. jos olisin liikenteessä autolla, niin menisin autoon nukkumaan. omia sotkuja siedän, mutten muiden. varsinkaan jos joudun maksamaan.

Lähettäjä: Mei 
Päivämäärä:   13.12.24 19:45:56

Voi, niin samaistun aloittajaan! Olen jopa jossakin määrin toteuttanut "Potki jokainen pettymyksenaiheuttaja pois elämästäsi. Jatka asiointia tai elämää vain sellaisen kanssa, jota ei tarvitse vahtia ja joka ei aiheuta jatkuvaa pahaa mieltä" -neuvoa, jonka joku oli jakanut, mutta koska minulla on enää vain kaksi ystävää jäljellä ja joudun käyttämään joitakin palveluja joihin en itse pysty (esim. autohuolto) niin se on vain purtava hammasta ja muistuteltava sovituista tapaamisista ja vahdittava vieressä että tapahtuu kuten sovittu.

Lähettäjä: Ikävää 
Päivämäärä:   13.12.24 20:15:10

"Kaikki on niin suhteellista. Itse kun kieriskelee enimmäkseen pienten ongelmien kanssa pl. läheisen menetys, kuulin juuri että kaverilla on rintasyöpä, sisko kuollut ja äiti myös sairaalassa. Että suhteellisen hyvin menee itsellä kuitenkin, ei pitäisi pienistä hermostua."

Erittäin ikävää. Mutta tämä ketju ei koske tällaista. Vai kuuluuko aloituksen manaamaan nykymenoon juuri tällaisista todellisista ikävyyksistä pohjautuva " noi on pikkujuttuja, mitä välii ". Koska lähipiiri sairastaa, naapuri sairastaa, koira sairastaa - mitä väliä miten työt ja muut asiat tehdään koska maailma pyörii muutenkin.

Alkaa olla ihan täys kommunistiasenne töihin ihmisillä. Ei puutu kuin sama palkka kaikilta enää.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.12.24 20:31:56

Kuulostaa ainakin osittain asennevammalta, ehkä myös loppuun palamiselta.

Aloittajako itse on täydellinen eikä koskaan, ikinä tee virheitä tai ylipäätään muiden mielestä väärin?

Päivämäärä:   13.12.24 20:37:11

Tottakai aloittaja on täydellinen, ei tee ikinä virheitä eikä mitään muutakaan väärin.

Miten kaiken luisuminen huolimattomuuteen, välinpitämättömyyteen ja ala-arvoisiin käytöstapoihin olisikaan vaikea estää kun suomalaisten lukutaito ja luetun ymmärtäminenkin on kolmipisteen luokkaa.

Päivämäärä:   13.12.24 20:42:48

Ja miten ikävää on että suomalaisista iso on on nykyään ikävän kaltaisia itsekeskeisiä prinsessoja, jotka ei näe itsessään mitään vikaa tai ymmärrä kuinka rasittavaa tuollainen aloituksen kaltainen narina muista ihmisistä on.

Hankikaa oikeita ongelmia, niin ei tarvitse valittaa.

Päivämäärä:   13.12.24 20:45:43

Juu juu, kolmipiste, juu juu. Oikeita ongelmia kun on itselleen hankkinut, ei tarvitse kantaa vastuuta mistään tekemisistään eikä hoitaa velvoitteitaan tai pitää sovitusta kiinni. Ei edes vaikka siitä saa palkkaa. Juu juu!

Päivämäärä:   13.12.24 21:47:29

"Kaikki on niin suhteellista. Itse kun kieriskelee enimmäkseen pienten ongelmien kanssa pl. läheisen menetys, kuulin juuri että kaverilla on rintasyöpä, sisko kuollut ja äiti myös sairaalassa. Että suhteellisen hyvin menee itsellä kuitenkin, ei pitäisi pienistä hermostua."

No miten sen nyt ottaa. Totta kyllä, että jos pitelee isoäitiään kädestä kiinni tämän kuolinvuoteella, niin siinä hetkessä ei ehkä paljon mieti sitä, että harmi, kun auton huolto möhlittiin ja töissä yhteistyökumppani ei vastaa viesteihin.

Jos jätetään laskuista pois se, mitä jonkin akuutin hädän tai suuren surun hetkellä miettii, niin muuten en allekirjoita sitä, että isot murheet tekisivät pienemmistä helpompia kestää. Päinvastoin jos kaikki on elämässä muuten yhtä päivänpaistetta, on helpompi sietää muiden epäpätevyyttä ja jaksaa korjailla muiden virheitä ja jälkiä. Mutta eivät ainakaan minulla isot murheet ja ongelmat tee helpommaksi kohdata sitä, että sitten vielä joka s**tanan pikkujuttu, jonka muut voivat möhliä, myös möhlitään. Ehkä se teillä sitten menee toisin ja isot ongelmat kuten sairaus, työttömyys, avioero yms. saavat teidän hymyilemään iloisesti sille, että kaiken pskan keskellä kukaan ei vastaa viesteihinne, ei laskuta mitään palvelua oikein ja rikkoo silloin, kun pitäisi korjata. Onko todella näin?

Muistuttaisin myös siitä, etteivät ne isotkaan ongelmat ole muiden möhlimisen ulottumattomissa. Sitten se kuulkaa vasta kivaa onkin, kun teillä on niitä Oikeita Ongelmia eli vaikkapa hengenvaarallisesti sairas läheinen, jonka hoidossa siinäkin tietysti sählätään ja sohlataan niin, että itsestä tuntuu lopulta siltä, että pitäisi koko ajan istua vieressä vahtimassa, ettei läheinen kuole muiden epäpätevyyteen. Been there. :)

"Aloittajako itse on täydellinen eikä koskaan, ikinä tee virheitä tai ylipäätään muiden mielestä väärin?"

En ole aloittaja, mutta olen tätä asiaa ylempänä kommentoinut. Jos nykymaailmassa täytyy jo suorastaan pelätä esim. ammattilaisten palvelujen käyttämistä, kun melkeinpä todennäköisemmin asiat menevät pieleen kuin onnistuvat, niin se ei kuulkaa sillä selity, että jokainen voi joskus tehdä jonkin virheen. Kyse on selvästi isommasta ja syvemmällä olevasta ongelmasta.

Tunnustin jo ylempänä, että itse ainakin teen toisinaan virheitä - mutta kovin yleisiä ne eivät kyllä ole silloin, kun edes yrittää hoitaa hommansa kunnolla. Lisäksi sekin vaikuttaa lopputulokseen, miten siihen virheeseen suhtautuu. Kun minä teen virheen, koetan korjata sen, pahoittelen asiaa, ja jos asia on sellainen, että se tulee kysymykseen, tarjoan hyvitystä. Tämä ei kuitenkaan näytä olevan kovin yleinen toimintamalli, vaan mieluiten virhettä yritetään peitellä ja vähätellä, ja jos se ei onnistu, niin haukutaan virheen kohteeksi joutunut henkilö, ikään kuin todellinen ongelma ei olisi omassa möhlimisessä vaan siinä, että toinen on "hankala".

"Ja miten ikävää on että suomalaisista iso on on nykyään ikävän kaltaisia itsekeskeisiä prinsessoja, jotka ei näe itsessään mitään vikaa tai ymmärrä kuinka rasittavaa tuollainen aloituksen kaltainen narina muista ihmisistä on."

Niin kyllähän tämä on ilman muuta näkökulmakysymys. Jostain näkökulmasta on ikävää, ettei pidetä sovitusta kiinni, ei hoideta kunnolla edes sitä, mistä otetaan maksu, ja vielä haukutaan toinen osapuoli päälle. Siitä toisesta näkökulmasta on tietenkin päinvastoin ikävää, jos tällainen käytös pannaan merkille eikä siitä tulekaan kiitosta. Itsekeskeistä narinaa ilman muuta. ;)

Päivämäärä:   13.12.24 22:44:42

Onhan tuolla lueteltu ihan naurettavia pikkuharmeja jotka vaan kuuluvat elämään: Kaveri peruu tapaamisen, autoon tulee vika, ravintolsvarauksessa on jotain häikkää tai juuri sitä ruokaa mitä välttämättä haluat ei ole juuri nyt saatavilla.
Hemmotellut prinsessat, sellaiseksi päädytään nykyajan curling-kaverivanhemmuudella.

Päivämäärä:   13.12.24 23:14:48

Huolehdi riittävästä unesta ja tarkista estrogeenitasosi, jos olet 35v tai yli. Huonot yöunet ja estrogeenin vajaus lisäävät ärsyyntymistä.

Päivämäärä:   14.12.24 08:33:57

?: Et ilmeisesti tajua nyt lainkaan sitä, että "naurettavat pikkuharmit, jotka kuuluvat elämään" eivät ihan samalla tavalla naurata enää sitten, jos tuntuu, että lähes kaikki, mihin liittyy muita ihmisiä, on niiden pikkuharmien ja vähän isompienkin kuorruttamaa. On esimerkiksi vähän eri juttu, peruuko kaveri joskus tapaamisen, vai voiko olla varma, että ihan kaikesta sovitusta tulee aivan varmasti jotain säätöä ja vääntöä. Samoin on eri juttu, onko ravintolavarauksessa joskus jotain häikkää, vai onko toimintakulttuuri sellainen, että voi melkein valmiiksi odottaa siinä ja viidessä muussa asiassa olevan jotain häikkää, jolloin on itse asiassa mukavampi vaikka jäädä kotiin syömään puuroa kuin maksaa muiden sähläämisestä ja siitä, ettei mikään toimi kuitenkaan.

Minusta vaikuttaa siltä, ettet kaiken kaikkiaan ole lukenut etkä ymmärtänyt aloitusta tai muutakaan keskustelua kovin hyvin. Mutta ei se mitään, pääsetpä haukkumaan muita hemmotelluiksi prinsessoiksi, ja se on kai pääasia. :)

Päivämäärä:   14.12.24 17:08:44

"Onhan tuolla lueteltu ihan naurettavia pikkuharmeja jotka vaan kuuluvat elämään: Kaveri peruu tapaamisen, autoon tulee vika, ravintolsvarauksessa on jotain häikkää tai juuri sitä ruokaa mitä välttämättä haluat ei ole juuri nyt saatavilla."

-Noiden pitäisi nimenomaan olla satunnaisia pikkuharmeja, ei vakiintunut toimintakulttuuri! Aloittajan kritiikki koskee nimenomaan sitä, että ihmisten toiminnasta on kadonnut kaikki selkäranka sovitusta kiinni pitämiseen. Ei ole kyse hemmotellun prinsessan tyhjästä kiukuttelusta, jos jokaisen sosiaalisen tilanteen perus lähtökohta alkaa olla se, että vastapuoli puhuu lämpimikseen vailla mitään aietta toimia sovitusti. Ihan parhaistakin ystävistä on paljastunut näitä tapauksia, jotka sopii itse tapaamisen, mutta ajankohda ollessa käsillä ovatkin kokonaan toisessa kaupungissa ilmoittamatta edes mitään suunnitelman muutoksesta. Tai kutsuuvat ravintolaan, mutta häipyykin kesken ruokailun(!) toiseen tapaamiseen. On ihan eri asia, jos lentoon pääsy viivästyy myrskyn takia (=asia, jolle kukaan ei mahda mitään) kuin jos lentoon pääsy viivästyy ylibuukkauksen takia, kun kaikille ei olekaan paikkaa koneessa (=tahallinen vaikutuksista piittaamaton toimintaperiaate).

Lähettäjä: Maalainen 
Päivämäärä:   14.12.24 17:41:46

Allekirjoita, että hälläväliä-tyyli on levinnyt kaikkialle.

Se joka vetoaa Rhonda Byrneen on pimeä. Suurinta skeidaa mitä on kirjoitettu. Muija sanoo, että sairaudetkin on ihmisten oma syy.

Olen itse äärettömän positiivinen ja ymmärrän miten oma psyyke vaikuttaa asioihin. Mutta tuommoiset on äärettömän vastuutonta puhetta. Ihminen ei todellakaan voi vaikuttaa kaikkeen. Omaan asenteeseen toki, mutta rajansa silläkin.

Päivämäärä:   14.12.24 17:48:15

"Noiden pitäisi nimenomaan olla satunnaisia pikkuharmeja, ei vakiintunut toimintakulttuuri! Aloittajan kritiikki koskee nimenomaan sitä, että ihmisten toiminnasta on kadonnut kaikki selkäranka sovitusta kiinni pitämiseen. Ei ole kyse hemmotellun prinsessan tyhjästä kiukuttelusta, jos jokaisen sosiaalisen tilanteen perus lähtökohta alkaa olla se, että vastapuoli puhuu lämpimikseen vailla mitään aietta toimia sovitusti."

Tämä! On ihan eri juttu, tekeekö joku joskus virheen jossain vai onko koko toimintakulttuuri sellainen, että vain sohlataan menemään ja virheet ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, koska kukaan ei edes yritä tosissaan eikä ota vastuuta mistään.

Päivämäärä:   14.12.24 18:28:26

Ymmärrän aloittajaa täysin. Mulla mennyt kaikki asiat pieleen mihin liittyy muita ihmisiä, oli kyse remonteista terveydenjoidosta tai tloyhtiön asioista, siännöinti ja huolto...
En ymmärrä eikö kukaan enää välitä laadusta mitään, kun kaiken saa perseillä ihan vapautuneesti.

Päivämäärä:   14.12.24 18:32:45

Faloyhtiön asioista isännöinti....

Lähettäjä: :-D 
Päivämäärä:   14.12.24 19:31:56

Satutäti vauhdissa missä on anoppi, sukulaiset, väärät lahjat ja joko on joulu pilalla ;-D

Päivämäärä:   14.12.24 19:42:28

Oikeinkirjoitus ainakin on todella laadukasta ###.

Päivämäärä:   14.12.24 19:53:52

Tämä:
Lähettäjä.

Päivämäärä9.12.24 14:50:44

Potki jokainen pettymyksenaiheuttaja pois elämästäsi.

Jatka asiointia tai elämää vain sellaisen kanssa, jota ei tarvitse vahtia ja joka ei aiheuta jatkuvaa pahaa mieltä.

Piposi ei ole liian kireällä, sulla ei vaan ole oikea laisia ihmisiä ympärilläsi. Kun ärsyttää kaikki saat vaan lisää huonosti asiansa hoitavia tyyppejä ympärillesi

Päivämäärä:   14.12.24 20:17:48

"Lähettäjä: ?
Päivämäärä: 14.12.24 19:42:28

Oikeinkirjoitus ainakin on todella laadukasta ###."

Joo anteeksi vallan kauheesti, kaihi haittaa ja terveydenhoito ei kerkiä leikata, eikä ole kuulemma rahaa ostopalveluun.

Päivämäärä:   14.12.24 20:18:22

Mutta maailma on rikki. Kukaan ei osaa enään mitään. Meistä tulee turkki tai joku muu vastaava kulttuuri.

Oma nenä

Lähettäjä: Maria 
Päivämäärä:   15.12.24 08:11:14

Ihan oikeasti aloittaja. Ei kaiken tarvii olla aina täydellistä, kunhan kasvat ja ikää tulee niin ymmärrät ettet itsekkään kaikkea täydellisesti järjestämään.

Lähettäjä: hhh 
Päivämäärä:   15.12.24 08:19:14

Älysikö Maria lukea, että kyse on tosiaan vakiintumaan päin olevasta kulttuurista.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   15.12.24 08:28:15

No jaa, minusta aloittaja vaikuttaa kontrollifriikiltä ja silloin on tosiaan paras tehdä asiat itse. Pakko myöntää,vetä härjestän ison osan kaveriporukan reissuista jne ja on kaksi ihmistä, joiden annan hoitaa asioita itseni lisäksi. Toinen on paras ystäväni ja toinen mieheni. Jos mikään ei käy, niin hoida itse. Aika kiittämätöntä nurista asioista, jotka ei käy oman mielen mukaisesti.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   15.12.24 09:53:51

Kyllä näihin voi suhtautua myös järjellä, ja se onnistuu, kun pilkkoo vähän asioita. Esim:

- Mies tekee kyllä asiat x ja y, mutta asia z ei onnistu. Antaa miehen yhä tehdä asiat x ja y, ja teet itse asian z.

- Sama hevosen vuokralaiseen. Jos on enemmän harmiksi kuin hyödyksi, vaihda vuokralaista.

- Sama töissä. Katsot, että tiina ja pekka hoitavat hommansa, ja irtisanot mirkun, tai siirrät sen helpompaan tehtävään.

- Ravintolassa pyydät vaihtamaan oikean annoksen. Jos viimeksi sait hyvän tryffeliannoksen ja nyt ei ole tryffelikausi, tyydyt muuhun.

- Hyväksy, että nykymaailmassa kaikki eivät vastaa kaikkiin viesteihin. Jos tämä on pullonkaulana omille tekemisillesi, yritä soittaa tai jopa tavata hemmo, tai hoitaa hommat ilman kyseistä tyyppiä.

Ei ole magiaa. On arkea. Aloittajalla on monta palloa ilmassa, ja silloin useampi voi pudota kerralla.

- Ensi kerralla kokeilet toista hotellia.

Lähettäjä: Reissu 
Päivämäärä:   15.12.24 11:33:02

"Muista ihmisistä ja hommien toimimattomuudestahan se johtuu."

Kiitos tästä lauseesta. Exä jaksoi tuota hokea ja muistan taas miksi hän on exä.

Päivämäärä:   15.12.24 11:43:52

Minä ainakaan en ole mikään nuori tyttö enää, enkä tiedä, kuka minua tässä olisi kauheasti prinsessana hemmotellut. :) Silti kummasti sylettää, jos toinen ei esim. osaa tai viitsi lukea tai palvelujen ostaminen aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä tai iloa. Ja tosiaan: nimenomaan se sylettää, kun nämä eivät ole mitään satunnaisia vahinkoja vaan enenevissä määrin vallitseva toimintakulttuuri.

Mutta ilmeisesti jotkut tässä keskustelussa todella koettavat sanoa, että kun vain elää tarpeeksi vanhaksi tai hankkii elämäänsä oikeita ongelmia ja lakkaa nipottamasta, niin sitten on ihan OK kysyä samoja kysymyksiä viiden viestin verran. Ehkä sitten myös lakkaa harmittamasta, jos korjattavaksi viety puhelin, astianpesukone tai auto tulee takaisin entistä rikkinäisempänä ja hyvällä tuurilla saa kaupan päälle vttuilua. Mutta voisiko joku nyt epäsuoran syyttelyn ja silmien pyörittelyn sijaan suoraan sanoa, että kyllä, kuvattu toiminta on teidän mielestänne täysin ok ja otatte sen ilolla vastaan? Entä kuinka vanhoiksi teidän tarkalleen ottaen piti elää, ennen kuin lakkasitte odottamasta muilta ihmisiltä mitään, edes lukutaitoa tai oman työnsä hoitamista? :)

Päivämäärä:   15.12.24 11:46:44

nomadi: Totta kai voi suhtautua järjellä. En minä ainakaan jää tuleen makaamaan vaan tietysti alan miettiä ratkaisuja ja ulospääsyä tilanteesta, jossa joku muu on taas vaihteeksi möhlinyt kaiken. Mutta vaikka osaankin tämän tehdä, ei se muuta miksikään sitä, että kyllähän juuri se muiden sotkujen siivoaminen ja muiden aiheuttamien ongelmien ratkominen tekee elämästä vähän raskasta, vaikka sen osaisikin tehdä. Juuri siitähän se tunne tulee, että kaikkiko pitää oikeasti itse hoitaa.

Päivämäärä:   15.12.24 12:08:44

"- Sama töissä. Katsot, että tiina ja pekka hoitavat hommansa, ja irtisanot mirkun, tai siirrät sen helpompaan tehtävään."

-Harva on työelämässä siinä roolissa, että voi noin vaan irtisanoa mirkun, vaikka se olisi miten kyvytön. Siinä vaan joutuu toimimaan ongelman ympärillä. Asiakkaana taas et voi edes tietää sattuuko se osaava tiina vai osaamaton mirkku omalle kohdalle.

"Aika kiittämätöntä nurista asioista, jotka ei käy oman mielen mukaisesti."

-Mielestäsi sovitusta kiinnipitämättömyys, väärän tuotteen toimittaminen ja siivoton hotellihuone on asioita, joista pitäisi osata olla kiitollinen?

Lähettäjä: Action 
Päivämäärä:   15.12.24 13:24:08

Ei tarvi itse hoitaa kaikkea vaan hyväksyä että maailma muuttuu ja sinun täytyy muuttua myös!
Tottakait kiukuttaa niinkuin lasta, kun asiat ei mene niinkuin MINÄ haluan... näen kasvun paikan aloittajalle

Päivämäärä:   15.12.24 13:35:02

"Ei nyt ajatusten voimalla, sattuuhan noita samoja asioita vaikka kenelle. Sinä vain jäät siihen syvään suohon uimaan, muut jatkavat eteenpäin"

Tässähän se. Kaikille sattuu vastoinkäymisiä, itsestä riippuu miten niihin suhtautuu. Uppoaako sinne suohon vai jatkaako eteenpäin.

Päivämäärä:   15.12.24 14:24:30

Juu aloittajan kuvaama on ihan liian tuttua. Työkavereiden jäljiltä pitää korjailla asioita, pitää varmistella monesti, että asiat tulee hoidetuksi jne. En ole aikuisten ihmisten lapsenvahti, hyvä luoja. Ainakaan en ole yksin tämän kanssa...

Viimeisin mieleen tuleva juttu. Virallisissa tiedoissani oli virhe järjestelmässä. En saa itse sitä korjattua. Sivuilla ei ole siihen mahdollisuutta, ei nappia ei mitään.

Menin hoitamaan asiaa ihan kasvokkain. Siellä käskettiin hoitamaan asia itse siellä nettisivulla, vielä sen jälkeenkin kun kerroin, että se ei onnistu, ei ole mahdollisuus, järjestelmä ei anna tehdä sitä. Eipä tullut korjatuksi sen henkilön kanssa.

Onneksi kohdalle osui seuraavalla kierroksella työnsä osaava ihminen, joka virheen tiedoista korjasi. Virheestä olisi voinut tulla taloudellista haittaa, luojan kiitos ei ehtinyt...

Päivämäärä:   15.12.24 18:23:42

"
Ei tarvi itse hoitaa kaikkea vaan hyväksyä että maailma muuttuu ja sinun täytyy muuttua myös!
Tottakait kiukuttaa niinkuin lasta, kun asiat ei mene niinkuin MINÄ haluan... näen kasvun paikan aloittajalle"

Hei nyt ihan oikeasti: henkilökohtaisen kasvun paikka, jos hotellihuone on siivoton?? Siis siivottomat hotellihuoneet olisi joo ihan ok, jos jo varatessa ilmoitettaisiin, että meillä ei sitten oikeasti siivota ja tarjolla olisi erikseen ne hotellit, jotka on asiallisesti siivottuja. Niin kauan kun olisi tarkoitus luottaa hotellin lähtökohtaisesti olevan yöpymiskelpoinen, niin tuo nyt vaan ei ole millään mittapuulla ok.

Päivämäärä:   15.12.24 18:27:58

No @!#$ soikoon, jos se huone on siivoton, niin sitten kääntyy kannoillaan ja takas respaan asiasta juttelemaan. Ei sitä jäädä itsekseen jupisemaan ja nettiin kirjoittelemaan.

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.