Lähettäjä: Kuukuna
Päivämäärä: 9.12.24 14:04:31
Minkä verran teidän mielestä on kohtuullista vaatia työntekijää hoitamaan työasioita vapaa-ajalla ja omalla puhelimella/koneella?
Olen osa-aikatyössä opiskelun ohessa ja TA otti käyttöön uuden vuorosuunnittelujärjestelmän, joka on ladattava omalle puhelimelle tai tietokoneelle. Aiempi järjestelmä oli vastaavanlainen, mutta toimi ihan hyvin ja minulle on sinänsä ihan ok käyttää omia laitteita tähän, kun siitä ei mitään kulujakaan ole. Käytössä myös pari muuta pakollista sovellusta joiden käyttö on itselleni myös ok.
No tämä uusi järjestelmä on aivan susi, se kaatuu vähintään kerran viikossa ja tunnukset lakkaavat toimimasta, ja työntekijät joutuvat soittelemaan vähän väliä maksulliseen IT-tukeen ja tappelemaan sen sovelluksen kanssa useita tuntejakin viikossa vapaa-ajallaankin. Ymmärrän kyllä että käyttöönottovaiheessa nuo järjestelmät joskus takkuavat, mutta mielestäni sen kanssa taistelun tulisi olla työaikaa eli palkallista. Lisäksi vuorolistat näkyvät sovelluksessa aivan miten sattuu ja niiden setvimiseen menee meidän vapaa-aikaa aivan liikaa.
Miten on? Luottari ei auta tässä, koska kuulun vielä vuodenvaihteeseen asti eri liittoon edellisen (eri alan) työpaikan jäljiltä.
|