Lähettäjä: Sh
Päivämäärä: 9.12.24 14:15:33
Viivan kanssa samoilla linjoilla. Lähihoitajaksi kouluttautuu nykyään aikuispuolellakin 1,5-2 vuotta. Nopeimmat sairaanhoitajaopiskelijat valmistuu 2-2,5 vuodessa. Opiskelin itse ensin lähihoitajaksi, mutta turhauduin nopeasti työn "yksinkertaisuuden" sekä koulussa opetettiin vain pintaraapaisu asioista. Sairaanhoitajan työ tarjoaa lisää mahdollisuuksia töiden suhteen, lisää haastetta ja tietysti palkkaa. Esimerkiksi vaikka jopa 500e parempi palkka tekee loppuelämän aikana paljon. Jos on yhtään tiedonjanoa tai kunnianhimoa niin käytä se kaksi vuotta opiskelemalla suoraan sairaanhoitajaksi.
Minulla on siis myös lähihoitajana pitkä kokemus kotihoidosta, hoivakodeista ja osastoista. Nykymeininki meinaa olla näissä paikoissa sitä, että jokaisen vuoron jälkeen koet olosi riittämättömäksi sekä asiakkaat huonosti hoidetuksi. On uskomattoman hienoa kyllä jos lähihoitajat jaksaisivat taistella parantaakseen työoloja ja asiakkaiden tilannetta näissä kohteissa. Itse sitä joskus yritin ja minut potkaistiin pihalle. Erikoissairaanhoidossa, minne yleisimmän työllistyy sairaanhoitajat, resurssit ovat valitettavasti ihan erilaiset. Nykyisessä työssäni vastaan aina yhdestä potilaasta kerrallaan ja stressin määrä on tippunut huimasti sitten lähihoitajan työn.
Tsemppiä sinulle uravalintaan ☀️ Hienon alan valitset joka tapauksessa.
|