Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Olen löytänyt keinon lyhentää kuukautisten kesto

Lähettäjä: Ilman ehkäisyä 
Päivämäärä:   9.12.24 11:37:45

Osasta voi varmasti kuulostaa oudolta aloitukselta, mutta pakko jakaa tämä ja kuulla kommentit. Minulla on siis vuosia ollut säännölliset kuukautiset, joiden kesto melkein vakiona 7vrk. Olen nyt muutaman vuoden tehnyt ns. omaa tutkimusta saanko kuukautisten kestoa lyhennettyä ja kyllä olen saanut ilman minkäänlaista apua hormonaalisista ehkäisyistä. Olen siis todistetusti lyhentänyt kuukautiset 3-4vrk kestäviksi, kun kuukautisten aikana ns. ponnistelen kuukautisverta ulos tai itsetyydytän. Niin, tiedän että kuulostaa huvittavalta. Mikäli jätän nämä asiat tekemättä, kestää kuukautiset taas sen 7vrk. Miksi en ole koskaan kuullut tai lukenut että tällainen voisi olla mahdollista?

Re: Olen löytänyt keinon lyhentää kuukautisten kesto

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.24 11:43:13

Ja sitten joku kertoo sinulle, että naisen kierto ihan normaalistikin lyhenee vuosien karttuessa ja myös vuoto vähenee xD

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.12.24 11:50:08

Juu ei se noin toimi, sori vaan.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   9.12.24 11:52:26

Ällöttävä provo

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.12.24 11:54:25

Kyllä mulla menkat kestää vähemmän päiviä kun jos liikun kun jos makaan päivästä toiseen sängyssä, mitä sitäkin on tullut tehtyä. Liikkeessä se menkkaveri valuu sieltä ulos.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   9.12.24 11:54:34

No minä voin ainakin pisteelle kertoa, että oma vuotoni kyllä lisääntyi vuosien karttuessa ja monelle muullekin niin käy vaihdevuosien lähestyessä. Ja joo, kierto kyllä lyhenee, siinä olet oikeassa, mutta sehän sitten päinvastoin tarkoittaa vuotoa useammin, eikä aloittaja toisaalta kierron lyhenemisestä mitään edes kirjoittanut tuossa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.24 12:44:44

Rautalisä. Väheni sekä määrä että kesto.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   9.12.24 13:53:01

Ibuprofeiinin käyttö auttaa tuossa. Aloittajalla vaan muuten muuttunut kesto.

Lähettäjä: Ilman ehkäisyä 
Päivämäärä:   9.12.24 14:07:10

No kun ei se ole muuttunut. Jätin kokeilun kuukausia sitten ja nyt vuoto on taas vakiot 7vrk. Kierron kesto on myös melkein aina ollut vakio, parilla päivällä on saattanut heittää. Miksi tällainen aloitus olisi ällöttävä jos liittyy naisten kuukautisiin mikä on tärkeä aihe? Tästähän voi joku toinenkin kiinnostua.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   9.12.24 14:34:49

"Rautalisä. Väheni sekä määrä että kesto."

Tämä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   9.12.24 14:37:11

Kyllä munkin menkkojen päivät vähenee liikunnalla! Ettekö muut muka oikeasti huomaa?

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   9.12.24 15:16:43

Teoreettisestihan tuo on täysin loogista. Kuukautisvuoto on kuitenkin kohdun vanha limakalvo joka irtoaa ja tulee ulos niin kaikki kohdun supistelu mahdollisesti irrottaa sitä nopeammin. Ja siellä on kuitenkin vain tietty määrä sitä tavaraa mik pitää tulla ulos. Eli jos sen saa irtoamaan ja tulemaan ulos nopeammin niin sitten on kuulautisetkin ohi nopeammin. Se vaan että ei mulle ainakaan se tiputteluvuoto lopussa ole niin iso ongelma että jaksaisin nähdä kummempaa vaivaa asian eteen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.24 15:18:20

Yllättäen kuukautisten kestoon vaikuttaa eniten kilpirauhanen.

Jos on lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa, tsh korkeahko mutta nippanappa normaalin rajoissa ja t4 matala, hädin tuskin normaali niin silloin ei vielä lääkitä vaikka oireita on. Silloin vuotaa pidempään.

Jos on kilppari kunnossa eli tyroksiinia saatavilla, menkat on lyhyemmät.

Muistan kun mulla oli vielä lievää vajaatoimintaa enkä saanut vielä tyroksiinilääkettä, menkat kesti 7, joskus 8 päivää. Heti ekasta kierrosta kun lääkkeet lopulta sain, lyheni menkat 4-5 päivään ja siinä ovat pysyneet.

Itseasiassa aina kun huomaan että tulee kierto jossa vuoto kestää 7 päivää, osaan mennä verikokeelle ja aina on päässyt tsh nousemaan eli on ollut lääkenoston paikka kilpparilääkkeeseen.

Lähettäjä: Rautarouva 
Päivämäärä:   9.12.24 15:53:22

Rautalisällä väheni vuodon määrä ja kesto, mutta myös kivut. Hommasin siis ihan kokeena tuollaisen suuhun suihkutettavan rautalisän ja nyt mietin, että voinko enää olla koskaan ilman?

Lähettäjä: eko 
Päivämäärä:   9.12.24 16:44:17

Joskus luin jostain, että orgasmit tosiaan voisivat lyhentää kuukautisten kestoa. Ei tehonnut.
Lisäksi kyllä aina wc:ssä "tyhjennän" emättimen verestä, eikä tuokaan kyllä niitä lähennä, silti kestävät viikon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.