Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Laatat pienen kylpyhuoneen seiniin

Lähettäjä: onko liian isot? 
Päivämäärä:   9.12.24 08:08:18

Kylpyhuoneen koko on vain 1,51mX2,07m.
Onko 30x60 laatta liian isoa? Olen tuota kokoa kerran aiemmin käyttänyt, mutta silloin kh pituus oli vähän enemmän, 2.4m. Siinä näytti hyvältä, mutta onko tuohon auttamatta liian leveää...?

Re: Laatat pienen kylpyhuoneen seiniin

Lähettäjä: Däa 
Päivämäärä:   9.12.24 11:45:16

Riippuu laatan kuviosta mielestäni. Tuolle lyhyemmälle sivulle mahtuu yksi kokonainen laatta ja kaksi palasta sen molemmille puolille, jos laatta tulee vaakatasoon, mieti miltä se näyttää sen laatan kuvion kanssa?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.12.24 12:20:21

Itse laitoin pieneen wc tilaan yhdelle seinälle 150 x 50cm leveitä laattoja (seinä ja laatta saman pituiset). Muille seinille 60x60 laattoja. Erittäin hyvältä ne näyttää. Eli ihan hyvin voit laittaa vaikka koko seinän kokoisen laatan jollekin seinälle. Isot laatat toimii ihan hyvin pienissäkin tiloissa.

Lähettäjä: koo 
Päivämäärä:   9.12.24 12:21:41

Makuasia mutta mun mielestä iso laatta pienessä tilassa näyttää hassulta.

Lähettäjä: Netta 
Päivämäärä:   9.12.24 12:23:41

mulla on lattiaa 30*60 ja seinissä siltä osin kun laattaa on, 25*70. ei ollenkaan paha.
ite en tykkää pienistä laatoista oikeen missään.

Päivämäärä:   9.12.24 12:27:04

Nopealla googletuksella sanoisin, että sisustussuunnittelijat ovat myös aika lailla yhtä mieltä siitä, että isot laatat ja pienet tilat sopivat erinomaisesti yhteen kunhan saumojen paikat on mietitty hyvin. Pienet laatat pienessä tilassa tekevät sen helposti ahtaamman tuntuiseksi.

https://www.varisilma.fi/inspiraatio/nain-valitset-
kylpyhuoneen-laatat-lue-ammattilaisen-vinkit

"Pitääkö pieneen kylpyhuoneeseen valita pienet laatat?
Ei pidä! Päinvastoin näyttää piperrykseltä, jos pieneen tilaan valitsee pienet laatat. Pieneen kylpyhuoneeseen voi hyvin käyttää isoa laattaa, mutta täytyy pelata niiden asennuksessa oikein ja sijoittaa ne seinälle järkevästi keskittämällä laattajako oikein. Pieneen kylpyhuoneeseen kannattaa sijoittaa laatat niin, että kokonaiset laitetaan keskelle seinää ja vajaat laatat nurkkiin."

Päivämäärä:   10.12.24 06:34:54

Lähinnä siis mietityttää, että mitenb ne laatat jakaa , siis miten lyhyet laatat esim. tuon pidemmän sivun (207 cm) reunoihin tulee. Joas tulisi keskelle 3 täyttä laattaa niin reunoille tulisi vain reilu 13 cm leveät... Vai olisiko parempi, että toisesta päästä alkaisi täysi täydellä laatalla ja toiseen päähän 27 cm?

Lyhyet sivut on 1,51 cm ja molemmilla lyhyillä sivuilla on ovi (toinen saunaan, toinen eteiseen). Oven vieressä on vain nippa alle 80 cm tilaa.

Päivämäärä:   10.12.24 06:36:29

Ja ovien yläpuolella vajaa 40 cm. Laatan korkeus jos 30 cm niin tulisi alle 10 cm kapea soiro yläpuolelle.

Päivämäärä:   10.12.24 06:46:30

Ei aina tarvitse lähteä täydellä laatalla. Pienissä tiloissa voi tulla molempiin reunoihin vajaat laatat, jotta kumpaankaan päähän ei jää mitään olematonta soiroa.

Lähettäjä: Nonni 
Päivämäärä:   10.12.24 16:27:37

Mä ehkä tekisin tossa tilassa ennemmin sillä 20x45 laatalla.

Lähettäjä: Tadaa 
Päivämäärä:   10.12.24 17:21:52

Laita Fibo-levyä

Päivämäärä:   10.12.24 17:24:35

"Laita Fibo-levyä"

En kyllä lähtisi tätä laittamaan. Ihan hirveää kuraa koko kama ja jos valmiiseen tilaan lähdet näitä laittamaan, niin jotenkin pitäisi ratkaista miten koolauksen tasoero hoidetaan lattialaatan seinänoston kanssa. Jos siis et halua pykälää seinän alaosaan.

Päivämäärä:   11.12.24 07:26:29

Taidan kallistua 25x40 laattaan. Kyllä tuosta isommasta tulee noille pitkille sivuille muuten aika rumat soirot. Ikävä vaan, että kaikki kivoimmat laatat mitä olen katsonut, on ollut koossa 30x60...

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.