Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paha reaktio kuukautissiteestä

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.24 01:39:10

Sain todella pahan allergisen reaktion kuukautissiteestä. Olin käyttänyt kyseistä tuotetta muutaman tunnin, kunnes heräsin yöllä aivan hirveään kutinaan ja poltteluun. Tilanne alkoi rauhoittumaan välittömästi, kun lopetin tuon siteen käytön, vaikkakin edelleen nyt useita tunteja myöhemmin edelleen tuntuu todella epämukavalta. Tuo tunne yöllä herätessä oli aivan järkyttävä. Onko kellään muulla ollut vastaavaa?

Re: Paha reaktio kuukautissiteestä

Lähettäjä: Hajuste 
Päivämäärä:   9.12.24 02:18:11

Always teki joskus (ehkä 10 vuotta sitten) hajustettuja siteitä. Niitä pystyin käyttämään vain muutaman tunnin, ennen kuin oli pakko vaihtaa. Muuten alkoi voinakas kutina. Pystyin kuitenkin käyttämään koko päivän hajustettuja siteitä, jos vaan kävin vaihtamassa uuden n. 2h välein. Yöksi piti etsiä toisen merkin side, jos halusi nukkua koko yön eikä jatkuvasti juosta vessassa.

Lähettäjä: ei omal 
Päivämäärä:   9.12.24 06:49:06

Hajuste, ihan mielenkiinnosta kysyn, että minkä takia käytit siteitä, jotka aiheuttivat allergisenreaktion sinulle? Parin tunnin välein kuitenkin jouduit vaihtamaan.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   9.12.24 07:02:43

ei omal: en ole itse vastaavaan tilanteeseen onneksi koskaan joutunut, mutta lähtökohtaisesti ainakin itse käytän loppuun hankkimani tuotteet, joten olisi todella iso kynnys heittää roskiin siteet käyttämättömänä vain hajusteen takia. Eteenkin kun olen siteitä käyttänyt viimeksi nuorena köyhänä opiskelijana, jolloin haaskuuseen ei olisi ollut rahaakaan.

Lähettäjä: Timjami 
Päivämäärä:   9.12.24 07:14:05

Juu, olen kokenut saman. Se kokemus ei unohdu ihan vähällä… Silloin minusta tuli kerta heitolla vannoutunut pelkkien tamponien käyttäjä.

Lähettäjä: Mansikka 
Päivämäärä:   9.12.24 07:14:09

Mulla!
Kävin läpi liki pitäen kaikki merkit, mutta Vuokkoset cotton on ainoa, jota iho sietää. Siirryin pääasiassa käyttämään menkkapikkareita, jotta välttäisin ihottuman jatkossa.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   9.12.24 07:55:51

nimenomaan Always aiheutti tämän minullekkin joskus muinoin. Joku sanoi että syypää on muovinen pinta, joku syytti hartsia.
Olen kyllä jo ollut vuosia kuukuppilainen, enkä niitä haisevia rättejä enää käyttäisi :)

Lähettäjä: Lilli 
Päivämäärä:   9.12.24 08:35:11

Minulla taas on outo kokemus siteistä, enkä tiedä liittyvätkö asiat oikeasti yhteen lainkaan. Tosin kerran yksi lääkäri sanoi minulle että housusidettä ei kannata käyttää kuin kuukautisten aikana.

Minulla oli siis useita vuosia epämääräisiä välivuotoja ja ovulaation aikanakin saattoi verta tulla enemmän. Käytin myös melkein joka päivä sidettä "varmuuden vuoksi". Lopulta lopetin siteiden käytön ja päätin etten enää käytä vaikka tulisi mitä välivuotoja. No pikkuhiljaa kaikki välivuodot loppuivat ja ovulaation aikana tulee pelkkää kirkasta limaa. Kaikki nämä vuodet olen ollut sinkku ja tilanteeni jopa tutkittiin lääkärissä välivuotojen osalta eikä mitään poikkeavaa löydetty. Itse siis jostain syystä olen melko varma että tilanne liittyi päivittäiseen siteiden käyttöön, en osaa sanoa miksi.

Lähettäjä: rätti 
Päivämäärä:   9.12.24 11:13:20

Minkä merkin siteestä oli kyse?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.12.24 18:02:53

Oliko always-side?
Muistaakseni pari vuotta sitten ostin jotain alwaysin siteitä, ja paketissa vielä luki "hajusteeton". Siltikin niissä oli jotain hajustetta, huomasin kun alapää alkoi kutista ja menin haistamaan (puhdasta:D) sidettä.

Järkyttävää, että hajustettuja siteitä on edes tehty.

Lähettäjä: Bree Vandekamp 
Päivämäärä:   9.12.24 18:17:59

Samaa mieltä, ne hajustetut siteet on karseita. Kenelle tulee edes mieleen tunkea hajusteita sinne? Hajusteet ja siteet erikseen kiitos.
Toivottavasti aloittaja löydät jonkun itsellesi sopivan hyvän merkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.12.24 18:29:07

Side ihan itsessään on tosi huono alapäälle! Sen lisäksi suurin osa sisältää kemikaaleja :/

Hankkikaa kuukuppi, elämä helpottuu n. tuhat prosenttia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.