Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Parisuhde askarruttaa

Lähettäjä: Pistepiste 
Päivämäärä:   8.12.24 18:17:30

Koitan kirjotta tämän tänne kun kaverit eivät jaksa enää oikeen kuunnella tästä aiheesta. Saisko järkeviä kommentteja asian suhteen?

Olen kolmisen vuotta seurustellut miehen kanssa, joka on pääosin ihana, avulias ja herttainen ihminen. Jossain vaiheessa pari vuotta sitten mies kuitenkin alkoi hengailemaan vanhojen kavereiden kanssa jotka ovat kauniisti sanottuna narkkareita. Saatto valehdella missä on, kadota päiviksi, olla aivan sekaisin, kävi käsiksi kun kehtasin epäillä olipaikkoja, pilas itseltään työpaikkoja ja johti meidät asunnottomaksi. Olin siis 2 kk palkatta kun odottelin kelan sairaspäivärahaa ja mies lupasi hoitaa vuokran - ei hoitanut. Olin ollut onnettomuudessa jonka vuoksi päivärahoilla ja onneksi sain vuokrattua asunnon omiin nimiin mutta rankkaa oli henkisesti. Saattoi siis olla nätisti parikin viikkoa mutta sitten kun lähti näiden ”ystävien” kanssa ulos niin rata kutsui ja millään ei ollut väliä.

Sanoin loppukesästä että valitsee joko heidät ja heidänlaisensa elämän ja jättää minut rauhaan tai jatkaa minun kanssa ja katkaisee noihin kaikki välit ja hoitaa itselleen uuden työpaikan eikä pilaa sitä. On ollut nyt 3-4 kk todella nätisti ja elänyt normaalia elämää. Ystäviä ei tosin kauheasti ole ja minun ystävät ja perhe eivät halua olla MISSÄÄN tekemisissä hänen kanssaan noiden sekoilujen takia. Minua myös ärsyttää kun palkka tulee ja menee, saa samanlaista palkkaa kuin minä ja minä maksan tästä palkasta vielä omat asumiskulut, hevosen kulut ja kalliit auton vero+vakuutusmaksut. Hällä aina rahat loppu vaikka ei ole autoa tai muuta menoa kuin asumiskulut ja ruoka. Sanoo aina vaan että osti työkaluja tai lainasi äitilleen.

Menneisyytensä takia en tiedä mikä puheista on totta ja mitä ei. Aina joudun suhtautumaan vähän sellasella epäilevällä ja ”hällä väliä” asenteella. Pelkään myös kovasti sitä kertaa kun alkaa haaveilemaan vanhoista ajoista ja lähtee taas ulos noiden sekopäiden kanssa ja pilaa kaiken. En usko että hän on huumeaddikti, veikkaan että ryhmäpaineen alla sekoillut menemään.

Onko tässä järkeä? Lapsia en onnensi halua eli ei tarvitse miettiä olisiko hän hyvä isä, mutta olisikohan tuolla joku parempi mies vai pystyykö tämä oikeasti pitään lupauksensa.

Re: Parisuhde askarruttaa

Lähettäjä: —- 
Päivämäärä:   8.12.24 18:19:31

Sinä olet itse itsellesi jo parempi mies kuin tuo maanvaiva jaloissani pyörimässä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.24 18:22:50

"On ollut nyt 3-4 kk todella nätisti ja elänyt normaalia elämää."

"Hällä aina rahat loppu vaikka ei ole autoa tai muuta menoa kuin asumiskulut ja ruoka. Sanoo aina vaan että osti työkaluja tai lainasi äitilleen."

Tästä miehestä ei enää koskaan tule vastuullista ja rehellistä kumppania. Jossain vaiheessa vielä paljastuu mihin ne rahat on menneet, kun peli- tai huumeaddiktio rysähtää ulosoton, poliisi n tai sairaalan kautta sinun syliisi.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   8.12.24 18:45:04

Pistät pihalle vaikka kuinka hankalalta hetken tuntuis. Ei tuosta miestä tule ja kohta taas retkahtaa vanhoihin kavereihin. Arvosta itseäsi nyt sen verran että yksinkin parempi. Ja varmasti löytyy parempia miehiä jos sellaisen haluat.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   8.12.24 18:46:55

Pelkkiä red flageja ilmassa. Se, että rahat mystisesti katoaa johonkin vailla vastuuta, on todella huolestuttavaa. Älä usko selityksiä. Huumeisiin ne menee. Peittää sen vain sinulta. Älä ole naiivi. Tuosta suhteesta kannattaa lähteä mitä pikimmiten.

Lähettäjä: Ei mitään järkeä 
Päivämäärä:   8.12.24 18:54:04

Samaa mieltä edellä olevien kanssa. Arvosta itseäsi ja lopeta tuo suhde. Perheesi on tehnyt ihan okein etteivät halua olla miehen kanssa missään tekemisissä. Olette olleet vain kolme vuotta yhdessä ja siinä ajassa on jo tapahtunut kaikki tuo eikä edelleenkään kykene hallitsemaan rahan käyttöään. Ei mitään järkeä koko suhteessa. Lisäksi narkkarit on ihan oikesti vaarallista seuraa eli vaikka kuinka nyt olisi katkaissut välit niin ei se takaa sitä, että joku jolle mies on velkaa on kohta teidän kodin oven takana vaatimassa maksuja takaisin. Nakkareihin ei kannatta sekaantua. Monet henkirikoskista liittyy huumausaineisiin ja itse olisin potkaissut miehen pihalle heti, kun huumeet tuli kuvioihin yms.

Päivämäärä:   8.12.24 19:05:40

Miten pitkään tunsit miehen ennen seurustelua?

Päivämäärä:   8.12.24 19:07:33

Voi tai ei. Vaikea sanoa. Kyllä voisi olla hyväksi istua alas ja keskustella menot ja katsoa yhdessä syyllistämättä ketään mihin "turhaan" on rahaa mennyt jos ei tosiaan ole mitään ylijäämää miehellä ja suunnittella yhdessä budjettia. Voisi kans olla hyvä parisuhteenne vuoksi miehen näyttää tiliotteet kelle on rahaa lainattu. En tiedä näkeekö mobilepayssa hyvä historia esim nimistä, jos siis sellainen käytössä?

Lisäksi voisi olla hyvä miettiä miehelle ja sinulle yhteinen harrastus. Ex narkkari ja alkoholistit vaatii usein korviketta tyhjälle ajalle ja sellasia harrastuksia jotka kiinnostaa paljon joka vie kaiken sen mielenkiinnon huomion vaikka alkoholista. Mitä enemmän tyhjää aikaa sitä helpommin havittelee taas huumeita.

Olen itse alkoholisti miehen kanssa. Ei tosin sellainen että joka vklp tarvii 6kpl kaljaa mutta miedot kännit kuitenkin, joskus isommat. Hän sai monen kuukauden tauon kun alettiin harrastamaan sähköskootteilla matkustelua, seinäkiipeilyä ja eri uimahalleissa käyntiä. Sai innon uusiin juttuihin eikä jäännyt liikaa aikaa miettiä alkoholia. Halusi siis itsekkin eroon alkoholista eikä jäädä siihen kierteeseen. Sitten jos harrastus tulee tylsäksi niin pitää keksiä uusi tilalle. :) Voisi tepsiä teillekkin?

Päivämäärä:   8.12.24 19:09:42

"joka on pääosin ihana, avulias ja herttainen ihminen"

Tämähän ei ole totta. Mies, joka on edes jollain lailla ihana, avulias ja herttainen ihminen ei harjoita fyysistä ja henkistä väkivaltaa eikä taloudellista hyväksikäyttöä kumppaniaan kohtaan. Kaikesta tästä olet kertonut viestissäsi. Sinulla on mielessäsi kuva aivan toisenlaisesta ihmisestä kuin millainen miehesi oikeasti on. Miehesi ei ole ihana, avulias eikä herttainen, vaan vaarallista seuraa ja hän pilaa elämäsi.

Minkä neuvon antaisit parhaalle ystävällesi jos hän olisi tuollaisessa tilanteessa? Lähde tuosta kun vielä voit.

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   8.12.24 19:41:35

Hei,

Jos mies on kertaakaan fyysisesti käynyt sinuun käsiksi, hänen olisi itse pitänyt katkaista suhde. Nyt tavallaan mahdollistat miehen tarpeettomuuden muuttua. Päihteiden käyttäjän on kyllä mahdollista muuttua ja hankkia onnellinen terve loppuelämä. Yleensä se homma pitää vaan hoitaa itse, eikä ohessa tuhota parisuhdetta ja toisen ihmisen elämää. Mies ottaa siis oman elämänsä haltuun vaikka useamman vuoden kuluessa. Jos teidät on tarkoitettu toisillenne niin voittehan palata yhteen vaikka viiden vuoden päästä. Tosin uskon että jos olet miehestä viisi vuotta erossa, silmäsi avautuvat todellisuudelle, etkä halua olla miehen kanssa enää missään tekemisissä. Joskus menneisyys painaa liikaa ja olet onnellisempi ilman.

Päivämäärä:   8.12.24 19:50:15

Tunsin miehen yhteisen (asiallisen) tutun kautta jotenkuten pari vuotta. Ei ollut tommonen sekoilija tuolloin ja ne narkkarikaveritkin oli silloin normaaleja.

Itselläni on tamma ja kaverin varsa diilillä (okei ”varsa”, on jo 3 v) eli puuhastelua riittää. Lisäksi käyn salilla jonne olen koittanut miestä houkutella mutta ei kiinnostu. Haluaisi alkaa harrastamaan jalkapalloa mutta tekee arkisin pitkiä päiviä niin ei oikein jaksa töiden jälkeen. Viikonloppuisin on käynyt moikkaamassa vanhempiaan tai auttamassa töissä tms.

Sinänsä minua ei hänen rahat kiinnosta, meillä on erilliset rahat ja niin tulee aina olemaan mutta asia ihmetyttää. Ja hieman ärsyttää kun loppukuusta hänen rahat aina loppu. En minäkään mikään mallikansalainen rahojen suhteen ole, kallis auto jota tykkään laitella, heppaan menee ja lisäksi omat kampaaja tms käynnit mutta onnistun silti säästämään joka kk edes pari sataa. Ja lähinnä se epämääräisyys tässä asiassa, ostakoot koko palkalla vaikka perunoita kunhan puhuisi totta :D

Itse uskon siihen että ihmiset voi muuttua mutta se vaatii todella paljon rehellisyyttä ja tuntuu edelleen että joissain kohdissa mennään mistä aita matalin ja valehtelee mielummin kuin käy ehkä vähän ikävänsävyisen keskustelun. On herttainen ja avulias ihminen mutta nuo sekoilut tuntuu ihan siltä kuin piru menisi siihen ihmiseen.

Olen aina sanonut että ensi kerran kun tekee jotain typerää että huomaan asian niin saa lähteä. Arvoisin että onnistun narkkaavan ihmisen tunnistamaan ja hän on kyllä selvinpäin ollut.

Mietin mimmonen tulevaisuus minua hänen kanssaan odottaa. Lähiössä vuokrakämpässä ja taistellaan narkkarien kanssa hengaamisesta vielä nelikymppisinä?

Pitäisi ottaa taas puheeksi että mitä tekee uutenavuotena kun ystäväni ei halua häntä juhliinsa noiden menneisyyden sekoilujen takia…

Lähettäjä: B 
Päivämäärä:   8.12.24 19:50:55

Lapikasta. Heti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.12.24 19:53:20

Kyllä sinä tiedät että mies on huono, oikein erityisen huono onkin, neuvoisit ketä tahansa läheistä jättämään sen. Mutta olet siihen kiintynyt joten keksit vaikka mitä toiveita ja pinkkejä pumpulipilviä mieleesi ettei tarvitsisi jättää. Ymmärrän täysin ettei läheiset jaksa enää tukea tai kuunnella.

Päivämäärä:   8.12.24 19:55:22

Sitähän se on, epäilystä ja menojen sovittelua kun kukaan sinun piireissäsi ei häntä siedä. Tälläistä menoa loppuelämä.

Päivämäärä:   8.12.24 20:00:22

Aloittaja kyse ei ole mistään menneisyyden sekoilusta. Olette seurustelleet vasta 3 vuotta ja mie ollut vain 4 kuukautta kuivilla. Kyse ei todellakaan ole mistään menneisyydestä.

Joo ihminen voi muuttua, mutta mies ei selkeästi halua muuttua ja on sinun kanssasi ylittänyt jo niin monta rajaa ettei sitä tule sinun kanssasi tapahtumaan. Joten edelleen opettele arvostamaan itseäsi ja lopeta tuollainen suhde. Sille on ihan syynsä miksi kukaan sinun läheinen ei halua olla miehesi kanssa missään tekemisissä, koska kukaan järkevä ihminen ei katsele tuollaista toiminta.

Mutta olet aloittaja se tyypillinen sinisilmäinen nainen joka kuvittelee voivansa muuttaa rentun kunnolliseksi ja selittelee kaiken parhain päin. Jos et nyt nosta kytkintä niin tuskinpa tulet sitä myöhemminkään tekemään kunnes olet menettänyt kaikki läheiset ympärilläsi, koska kukaan ei jaksa katsoa sivusta tuollaista suhdetta ja kuulla siitä märinää.

Lähettäjä: Järki 
Päivämäärä:   8.12.24 20:09:22

Varmaan suurin osa ulkopuolisista sanoo sen totuuden, jota et halua millään hyväksyä, että tuosta miehestä ei ole elämänkumppaniksi ja jätä hänet vaikka se vähän hetkellisesti sattuu. Tiedän että jos aloittaja vielä kirjoittaa ketjuun, saamme kuulla että "mies kun on muuten niin ihana" ja pientä vähättelyä ettei mies siis niiii-in paha ole. Ei edes hakkaa...En usko että jätät miestä, vaikka järkisyillä olisi syytä.

Juuri tapasin pariskunnan pienen lapsen kanssa, jossa oli kammottava epäsuhta naisen ja miehen välillä. Nainen oli kunnollinen ja järkevän oloinen, siisti ulkoisesti. Mies taas haisi niin tuoreelta ja vanhemmaltakin viinalta, ulkoasu epäsiisti ja etenkin ne puheet... Ihan laiskan juopon puheita. Mietin vain että kuinkahan sokea naisen täytyy olla että tuon retaleen kanssa jaksaa lasta kasvattaa...

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   8.12.24 20:13:29

Ja kyllä siihen on syy, jos kaikki kaverisikin miestä kaihtaa.Jos kyse olisi oikeasti menneisyyden asioista niin suhtautuminen olisi varmasti erilaista.Nyt taitaa olla niin että tyyliin kaikki muut tietää miehesi huumekuviot paitsi sinä.

Päivämäärä:   8.12.24 20:31:04

"On herttainen ja avulias ihminen mutta nuo sekoilut tuntuu ihan siltä kuin piru menisi siihen ihmiseen."

Mies ei ole herttainen ja avulias. Herttainen ja avulias ihminen ei käyttäydy niin kuin olet kertonut miehen käyttäytyvän. Lue uudestaan kaikki mitä olet miehestä kirjoittanut. Kertovatko ne asiat herttaisuudesta? Vaikka mies osaisi välillä esittää toisenlaista käytöstä, niin sanot itsekin, että hän on kuin piru sekoillessaan. Tämä on se totuus miehestä. Haluatko elää sen pirun pelossa koko loppuikäsi?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   8.12.24 20:32:28

Se mies käy panemassa sinua kun muilta kiireiltään ja perheeltään ennättää

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.24 20:40:00

Sanoisin että miehellä jonkinasteinen adhd tai jotain, tarvisi päästä avun piiriin..valitettavasti tuollainen mies ei omin voimin pysy ruodussa kovin pitkään.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.12.24 20:42:07

Tuo käsiksi käyminen särähti kyllä pahasti korvaan. Se on asia, jota en voisi koskaan unohtaa tai antaa anteeksi.

Päivämäärä:   8.12.24 21:43:27

No joo, järkeähän te puhutte. Sain itselleni sitä järkeä päähän kun mies teki noita ikäviä asioita mutta sitten otin takaisin kun leperteli.

Mulla on myös ihan järkyttävä syyllisyys siitä, että mulla on läheinen perhe ja paljon ihania ystäviä ympärillä ja olen koko aika menossa. Ja sitten mies istuu sillä välin yksin. Ja sitäkään en oikein haluaisi että kun jätän niin hän sitten taas retkahtaa ja päätyy johonkin ojan pohjalle ryyppäämään. Koitin kyllä hänelle selvittää että jos hengailee epämääräsissä porukoissa ja yrittää hyötyä läheisistä niin ei kukaan halua olla kaveri ja varmasti menee hetki kunnes saa järkeviä kavereita. Minulta ei rahaa tai muuta ole onneksi vienyt, olen aika jämpti rahojen kanssa. Minullakin eksyi nuorempana pari kaveria huonoille teille ja kyllähän se kirpasi mutta parempi niin. Osa istuu, osa kuolleita mutta pääasia että osasin nuorena olla menemättä mukaan.

Meillä ei ole edes mitenkään romanttinen suhde. Mies on selvinpäin hauskaa seuraa, hänen kanssa kiva käydä vaikka Lintsillä tms. Ja harvassa on ne ihmiset jotka auttavat kun on hätä, hän on sellainen. Olisi nyt edes kokoaika paska ja vetäisi kamaa, sittenhän tämä olisi helppoa.

Päivämäärä:   8.12.24 21:48:51

Eli siis teitä pitää yhdessä lähinnä sinun syyllisyytesi kiireisestä elämästä ja pelko siitä että mies rällää itsensä kuoliaaksi ja sitten sinulla ei ole enää ketään auttaamassa.

Terve suhde kaikin puolin.

Päivämäärä:   8.12.24 21:53:37

"Mulla on myös ihan järkyttävä syyllisyys siitä, että mulla on läheinen perhe ja paljon ihania ystäviä ympärillä ja olen koko aika menossa. Ja sitten mies istuu sillä välin yksin. Ja sitäkään en oikein haluaisi että kun jätän niin hän sitten taas retkahtaa ja päätyy johonkin ojan pohjalle ryyppäämään. "

Sinä et ole vastuussa miehen päihteidenkäytöstä eikä voi olla niin, että sinun täytyisi luopua perheesi tapaamisesta ja muista sosiaalisista suhteistasi miehen vuoksi. Hän on aikuinen ihminen ja hänen on itse tehtävä se päätös luopua tuollaisesta elämästä, sinä et hänestä ole vastuussa. Nythän sinulta menevät pilalle suhteesi läheisiisi jos alat vain hoivaamaan miestä kotona. Onko se oikein? Mies on aiheuttanut sinulle jo vaikka mitä vahinkoa, miksi hänen pitäisi vain saada ottaa ottaa ja ottaa toiselta kaikkea, mutta sinulle ei kuuluisi edes normaali elämä jossa tavataan perhettä ja ystäviä? Ja nythän se perheesikin kärsii miehen vuoksi jos alat heidän tapaamistaan välttelemään miehen takia.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.12.24 23:48:52

Miten ihmeessä aloittaja ei antanut lapikasta kun mies alkoi kadota päiviksi ja valehdella ja sekoilla???
Jos ukko lähtee kuivilla olon jälkeen takaisin huonojen kaverien kelkkaan niin heti lapikasta.
Ja rahat katoavat todennäköisesti velkoihin.

Lähettäjä: f 
Päivämäärä:   9.12.24 13:05:38

Oletko tosiaan jatkanut seurustelua tuon kanssa, vaikka on käynyt sinuun käsiksi?!
Pelasta nyt itsesi ajoissa!

Tai tee ainakin testamentti.

Lähettäjä: vbn 
Päivämäärä:   9.12.24 13:09:49

Ajattele nyt menneisyyttä, tätä hetkeä ja tulevaisuutta johonkin vuoteen 2050 saakka. Kumpi sinulle on ollut / on / tulee olemaan tärkeämpi koko pitkän elämäsi kannalta, se nykyinen kotona kököttävä mies vai suku ja ystävät?

Etkö itse huomaa mitään kummallista siinä, että SINÄ koet syyllisyyttä siitä, että miehellä ei ole läheisiä ystäviä ja sukulaisia niin kuin sinulla on? Miksi mies ei lähde mukaan, kun lähdet tapaamaan heitä?

Nuorena osasit olla menemättä mukaan, mutta nyt et osaa, vaikka suhteenne ei ole edes mitenkään romanttinen. Toivottavasti edes seksi on hyvää.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   9.12.24 13:14:04

No huh huh. Vapauta luontoon.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   9.12.24 13:14:54

Siis miytä @!#$ä, miksi olet ylipäätään hänen kanssaan???

Päivämäärä:   9.12.24 13:59:42

Mies ei tule mukaan koska ystäväni ja perhe ei halua että hän tulee, varsinkin jos on illanistujaiset tms ja alkoa.

En tiedä miksi olen suhteessa. Se peruselämä ja juttelut on mukavaa, kiva katsella netflixiä yhdessä tai puuhastella autotallissa. On aina joku jota pyytää X paikkaan tai reissuun mukaan. Ja syyllisyys, koen itseni näiden ajatusten takia huonoksi ihmiseksi, onhan mies ”muuttunut.”

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   9.12.24 14:17:58

Mihin se on muuttunut, jos epämääräisiä raha-asioitakin vielä on, ja ties mitä muuta?

Ja olet ilmeisesti eristänyt itsesi jo pitkälti kaikista muista ihmisistä joiden kanssa voisit edes yrittää tehdä jotain, että mies todellakin jäisi ainoaksi vaihtoehdoksesi.

Lähettäjä: sam 
Päivämäärä:   9.12.24 14:20:18

En ihmettele kavereitasi, he tuskin ovat täällä kirjoittajien kanssa eri mieltä eli lapikasta. Ja jos et pysty niin mitä täällä kyselet enempää. Mä en katselisi moista menoa päivääkään, saati ottaisi mitään riskiä, että äijä joku kaunis päivä repsahtaa ja narkkiporukalla tyhjentää asunnon myös sun kamoista, jotta saa raha niihin huumeisiin.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   9.12.24 14:22:13

Pistä pihalle ja kuoleta varuiksi kaikki omat tilisi ja avaa uudet, ilman että kerrot hänelle. Hänellä on kyllä sun tiedot tallessa

Päivämäärä:   9.12.24 14:29:19

Lue nuo viestisi uudelleen. Ja mieti mitä sanoisit jos joku läheisesi kertoisi samanlaiset asiat.

Huomaatko mitä mies on sinulle tehnyt? Hän on saanut sinut uskomaan, että sinun olisi oltava olemassa vain miestä varten. Mieti kuinka vääristynyt tuollainen ajatus on. Et varmasti antaisi kenellekään muulle sellaista neuvoa, että tämän pitäisi olla olemassa vain jotakin ukkoa varten ja jättää kaikki muu. Miksi siis sinun pitäisi niin tehdä?

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   9.12.24 14:35:57

Lapikasta ja vähän äkkiä tuollaiselle. Johan oma henkesikin on tuollaisen kanssa vaarassa ja käynyt jo kerran käsiksi? Yrittäähän tuollainen niljake varmasti luikerrella elämääsi takaisin mutta sun pitäisi pysyä siitä mahdollisimman kaukana. Täällä jo tullut hyviä vinkkejä miten toimia ja ehkä hoitaisin sen eronkin niin ettet ole yksin miehen kanssa.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   9.12.24 14:58:56

Jos et halua perhettä, ja tykkäät teidän suhteesta, niin mikä se ongelma on? Epävarmuus? Sitä on realistilla aina.

Ehkä sun perhe ja kaverit voisivat olla vähän kivempia hänelle. Miksi ei ole tapaamisia ilman päihteitä tuttujen kanssa?

Narkkarit pääasiassa kuolevat tai lopettavat käytön.

Päivämäärä:   9.12.24 21:12:20

Ongelmana on se että jatkuvasti stressaan ja etsin merkkejä jos on retkahtanut. Tai jos sanoo lähtevänsä jonkun kaverin kanssa ulos niin pelkään että repsahtaa. En oikein katso miestä enää vaaleanpunaisten lasien läpi eikä hän ole minusta enää komea tms. Mutta yhdessä vietetty aika (toki poissuljetaan riidat jne) on pääosin mukavaa.

En ole eristänyt itseäni kenestäkään. Nään perhettä ja ystäviäni viikottain ja minulla on arki täynnä askareita.

Joo en tiiä noista raha-asioista. Hällä jää palkkaa vuokran yms kulujen jälkeen n 2300 e ja 1,5 vk ennen palkkapäivää on kaikki mennyt. Sitten kyselee lainaan minulta, toki maksaa. Mulle nyt on se ja sama mihin rahansa laittaa mutta kunhan ei siitä valehtele. Ja ostaisi vaikka jonkun auton itselleen kun aina välillä koittaa havitella minun autoa vaikka itse tarviin sitä päivittäin. Ja vaatteita, ettei tarvisi kulkea noissa rytkyissä.

Voi kumpa voitaisiin erota ja säilyä ystävinä. Mutta olen kuulemma hänen elämänsä rakkaus ja hän ei minusta pääse yli. Tai olisi pitänyt jättää lopullisesti hänet kun sekoili, silloin olisi ollut helpoin.

Päivämäärä:   9.12.24 22:05:20

MINNE HEMMETTIIN VOI IHMINEN HUKATA YLI KAKSI TONNIA RAHAA PARISSA VIIKOSSA?

Tajuatko aloittaja ollenkaan, miten älytön tuo tilanne on?

Päivämäärä:   9.12.24 22:05:38

Ja joka kuukausi. Oikeasti.

Lähettäjä: Hei nyt valot pääl 
Päivämäärä:   9.12.24 22:43:54

"Voi kumpa voitaisiin erota ja säilyä ystävinä. Mutta olen kuulemma hänen elämänsä rakkaus ja hän ei minusta pääse yli. Tai olisi pitänyt jättää lopullisesti hänet kun sekoili, silloin olisi ollut helpoin."

Helpoin? Kenelle? Ei erot koskaan ole helppoja, kun tunteet on mukana. Säälistäkö sinä tuon kanssa olet? Et sinä ole vastuussa hänen tunteistaan. Kaikesta paistaa, että hän o n ihan kelvoton kumppani. Kuinka nopeasti olet unohtanut nuo kaikki sekoilut, jäit asunnottomaksikin hänen takiaan!? Minä en kuuna päivänä katselisi tuollaista keskenkasvuista kumppania, josta saisi koko ajan olla huolissaan. Haluan tasavertaisen ihmisen, johon voin luottaa ja tukee minua vaikeina hetkinä, eikä koko ajan aiheuta niitä vaikeita hetkiä.

Päivämäärä:   9.12.24 23:14:39

Älä ainakaan muuta saman katon alle ihmisen kanssa joka hukkaa noin palkkansa. Voi olla peliriippuvuus tai huumeisiin tai sitten on velkoja.

Päivämäärä:   10.12.24 06:13:58

Aloittaja sille on ihan syynsä, miksi läheiset ei jaksa sinun valitusta parisuhteestasi. Et halua kuunnella järki puhetta vaan mieluummin hakkaat päätä seinään. Jos haluat jäädä miehen kanssa yhteen niin sitten jäät, mutta turha suhteesta on silloin muille valittaa. Ihan itse olet päättänyt jäädä huonoon suhteeseen ja nyt selittelet suhteeseen jäämistä sillä, että sinä olet miehelle jotenkin henkireikä jota ilman mies ei voi elää.

Toisekseen ei ne puheet vaa ne teot. Kuka vaan voi sanoa rakastavansa toista, mutta teoilla on suurempi painoarvo. Mies ei ole teoilla näyttänyt sinun olevan elämänsä rakkaus, joten puheille en antaisi paino arvoa.

Ja mihin raha menee niin tuskinpa vaatteisiin yms. Vaan joko mies yhä käyttää huumeita, on peliriippuvainen tai isoissa veloissa joita yrittää nyt maksella takaisin. Mies ei edelleenkään ole rehellinen sinulle ja tuskinpa tulee sitä koskaan olemaan. Jos valehteleminen on miehelle noin helppoa niin tuskinpa sen rakkaus litanian sanominen ilman sen suurempaa merkitystä on yhtään sen vaikeampaa.

Päivämäärä:   10.12.24 12:13:08

Huumeita tuskin menee, kyllähän sen ihmisestä huomaa onko selvinpäin.

Kaksi tonnia pystyt helposti hukkaamaan viikossa mutta tosiaan kun tuolla ei ole mitään uuttakaan edes :D tivasin eilen mihin tunki rahansa niin kuulemma osti töihin uusia juttuja ja tarvikkeita, tekee siis toiminimellä töitä isommalle firmalle.

En nyt ehkä säälistä hänen kanssaan ole vaan siitä että perus ajanvietto on ihan mukavaa. Toki jos aiheuttaa lisää hankaluuksia niin saa sitten häipyä tiehensä.

Aino mikä hieman harmittaa nykytilanteessa on tosiaan tuo ettei hänellä ole järkeviä ystäviä kuin kaksi joita näkee harvoin. Oli ennen sekoiluja laaja ja asiallinen kaveripiiri.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   10.12.24 12:16:14

"Huumeita tuskin menee, kyllähän sen ihmisestä huomaa onko selvinpäin."

Oletko sinä nyt ihan tosissasi sitä mieltä, että miehellä ei voi sinun kiireisen elämäsi seassa olla aikaa käyttää MITÄÄN huumeita ilman, että hän on aineissa kun olette yhdessä?

Ja joo, kaikki rahat menee töihin, enemmän kuin mitä sieltä tulee... mutta ei mihinkään asiattomaan tietenkään. Miehen täytyy olla tallinpitäjä jos tuollaista logiikkaa harrastaa rahojensa kanssa.

Aloittaja on uskomattoman sinisilmäinen.

Päivämäärä:   10.12.24 12:21:20

Ei ole järkeä. Miksi olet tuollaisen kanssa. Taatusti sast paremmankin.

Oletko läheisriippuvainen tai jotain?

Päivämäärä:   10.12.24 22:34:32

"Kaksi tonnia pystyt helposti hukkaamaan viikossa mutta tosiaan kun tuolla ei ole mitään uuttakaan edes :D tivasin eilen mihin tunki rahansa niin kuulemma osti töihin uusia juttuja ja tarvikkeita, tekee siis toiminimellä töitä isommalle firmalle."

Ja sinä uskot tämän?

Päivämäärä:   10.12.24 22:35:23

Vähintäänkin mies käyttää aloittaja taloudellisesti hyväkseen, kun hukkaa rahansa ja aloittaja elättää aina loppukuun.

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.12.24 23:22:52

Ensimmäisestä "kävi käsiksi" jutusta suhde aina pysyvästi poikki.

Valehtelu, katteettomat lupaukset jne. Mutta on se "herttainen" :D

Miksi edes mietit asiaa??? Tuo on epäluotettava ja väkivaltainen narkki. Käyttää sinua ja rahojasi hyväkseen. Jos kykenee tuntemaan rakkautta, niin se rakkaus kohdistuu aivan muualle kuin sinuun.

Päivämäärä:   11.12.24 07:29:54

Mies on kyllä maksanut minulle velkansa.

Mutta nyt taisi kyllä suhde loppua. Mies ei saanut eilen unta, kävi tupakalla yöllä johon heräsin. Tuli takaisin ja lähti taas. Ja ei oo tullu ton kello yhden jälkeen takasin, mummoltaan lainassa oleva autokin kadonnut pihasta. Laitoin perään viestiä ettei tarvisi enää tulla ja teki nyt päätöksensä lähtemällä.

Ihme hörhö, mihinköhän on lähtenyt. Töitäki olis vielä tänää ollu. Toivottavasti ei koita jäädä tänne asustelemaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.12.24 08:01:32

Sinä olet ysi ja mies nelonen :D
Ihan turha raahata tuollaista painolastia mukanaan.
Sinuna muuttaisin vähän kauemmas miehestä ja erilleen. Tapaile joskus ja jouluna omilla ehdoillasi jos haluat. Mutta pääasia on nyt ymmärtää, että olet aikaansaava, tekevä ihminen ja hän on valehteleva vätys, jonka syöksykierre luultavasti vain pahenee. Ansaitset parempaa. Parin vuoden päästä ihmettelet miksi ikinä katselit moista luuseria.

Päivämäärä:   11.12.24 08:06:16

Taisi huono seura vetää niin paljon että lähti sinne. Älä lipsu päätöksestäsi ja älä ota takaisin vaikka kuinka lepertelee.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.12.24 08:14:32

Luin aloituksen sanaan narkkari asti ja sen perusteella totean, että heitä helvettiin. Kukaan järkevä normaali ei-narkki ei seurustele narkkiksen kanssa, oli sitten olevinaan ex narkki tai vielä käyttävä.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   11.12.24 08:14:44

Voin sanoa, että nyt tuntuu sille, ettet voi erota, kun ”on meillä mukavaakin.” Mutta kun saat erottua ja menee hetki aikaa, alatkin oikeasti miettiä, että ”miksi helkutissa tuhlasin elämääni noin kauan?”.

Been there. Ei ole sun asia pitää miestä hengissä. Sinä olet nyt vain mahdollistaja sille, mitä mies ikinä tekeekin. Hän ei joudu ottamaan itse vastuuta omasta elämästään.

Itse olen kokenut myös sen, kun toinen vanhempi on alkoholisti. Joi rahansa (vanhemmat eronneet jo aiemmin) ja pyyteli rahaa lainaan. En antanut, koska tiesin mihin raha menee, eikä mullakaan ole ylimääräistä. Alkoi sitten juoda kunnolla, eikä kukaan saanut pariin päivään kiinni. Pelkäsin pahinta. Mutta enhän minä sille mitään voi, että aikuinen ihminen kaataa viinaa kitusistaan alas.

Oli sitten vetänyt ihan överit ja kun selvisi, niin ei koskenut alkoholiin enää. Nyt mennyt 4v selvinpäin. Tuntuihan se pahalle jättää oma vanhempi pulaan, mutta jos en ois ollut tyly, ois varmasti jatkanut ”tissuttelua” ja tappanut itseään hitaammin. Tuntuihan se pahalle, kun vaihtoehdot oli että joko juominen vähenee tai juo itsensä hautaan. Mutta itse hän sen päätöksen tekee.

Lähettäjä: lainaa 
Päivämäärä:   11.12.24 08:23:04

Lue ajatuksella omat tekstisi, sinähän olet suhteesi paras asiantuntija.

"Saatto valehdella missä on, kadota päiviksi, olla aivan sekaisin, kävi käsiksi kun kehtasin epäillä olipaikkoja, pilas itseltään työpaikkoja ja johti meidät asunnottomaksi."

"En usko että hän on huumeaddikti, veikkaan että ryhmäpaineen alla sekoillut menemään."

"Hällä aina rahat loppu vaikka ei ole autoa tai muuta menoa kuin asumiskulut ja ruoka. Sanoo aina vaan että osti työkaluja tai lainasi äitilleen."

Ja vielä jaksat uskoa ettei olisi narkkari?

"Onko tässä järkeä?" Kannattaa vakavasti miettiä vain omaa tulevaisuuttaan, hänen tulevaisuuteensa tuskin voit vaikuttaa.

Päivämäärä:   11.12.24 08:25:47

Joo ihan varmasti mennyt jonnekkin sekoilemaan. Tai en ainakaan keksi muuta paikkaa minne mennyt, ei kai kukaan kehtaa mummolleen tms mennä kahden aikaan yöllä ellei ole hätä. Tosiaan nuo sekoilu kaverit asuu tässä 5 km päässä ja nuo loput kauempana joten tuskin on töistäkään kauas mennyt. Ysiltä alkaisi työt. Pitäis jotenkin saada hänen töistä mun auton tarvikkeita ja renkaita mutta pomo on onneksi mukava niin varmasti antaa kun tietää niiden olevan minun vaikka mies koittaisi estää.

Mies siis oleskeli eilen sohvalla eikä sängyssä kun oli kipeä olo. Kävin äsken siirtämässä tyynyt jne pois ja niiden alta paljastui tyhjä iso pullo koskenkorvaa ja limpparia. Mietinkin kun ei ollut ihan selvinpäin eilen.

Kämppä on kyllä molempien nimissä ja tekis kyllä mieli olla aivan kamala ja irtisanoa miehen osuus hänen tietämättään. Muuttamaan en nyt jaksa ruveta.

Ja jotenkin suhtaudun tosi välinpitämättömästi tähän, osasin varmaan jossain sisimmissäni aavistaa ettei asiallista käytöstä kestä montaa kuukautta pidempään. Olin toki aika äreenä yöllä kun ramppasi mutta en nyt usko hänen suuttuneen niin että lähtisi vaikka mummolleen.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   11.12.24 11:06:14

Tämä on niin tyypillinen rage bait -tarina, ettei tosikaan. 2/5 ja vain siksi, että tarinaa jatkettiin aloituksen jälkeenkin.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   11.12.24 11:11:48

Hyvä aloittaja. Jatka isnä kohti aprempaa elämää, äläkä anna miehen jäädä roikkumaan sinuun. Ihan varmasti hän alkaa kärttämään apua kämppäasioissa ja ties missä ja rahaakin on vailla, mutta menkööt sen mummonsa luo täysihoitoon. Mies ei ole sinun vastuullasi eikä hän kuole nälkään eikä pakkaseen vaikka et anna rahaa etkä apua.

Päivämäärä:   11.12.24 17:09:57

No ei varmaan ole suuttunut mutta vanhat kaverit houkutelleet. Alkoholismi on sairaus ja todella vaikea päästä eroon-kaverit varmaan pistää viestiä yms ja houkutus tulee liian suureksi. Jotkut pääsee eroon mutta on päätettävä että ihan oikeasti lopettaa. Älä jää sitä ihmettä odottamaan vaan hankkiudu ukosta eroon ja mene omassa elämässäsi eteenpäin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.