Lähettäjä: reppu
Päivämäärä: 9.12.24 10:07:46
Mä samaistun fiilikseesi. Ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen en ole oikein hallinnut tunteitani epäonnistumisiin liittyen, aika pienikin ”virhe” tuntuu pahalta. Kaikenlaiset konfliktitkin tosi vaikeita, esim vuokrahevosen omistaja kun luuli, että olisin ajanut hevosen karvoja/harjaa (hevonen oli hinkannut itseään), sai minut aivan tolaltani, vaikka ei siis ollut edes minun tekemisiäni ja ihan mukavasti hän enemmänkin mainitsi, että älä pliis enää tee tuollaista, eikä ollut mitenkään suuttunut.
Olen siitä onnekkaassa tilanteessa, ettei minun ole vielä lapsen syntymän jälkeen tarvinnut palata työelämään, joten pystyn minimoimaan stressin elämässäni. Työelämässä tämä herkkyys saisi minut kyllä palamaan loppuun todella nopeasti. Olen aina ollut huono vastaanottamaan kritiikkiä (onneksi sentään tiedostan tämän), mutta nyt jos joku epäreilu pomo tai kollega kritisoisi, niin en kyllä tiedä, miten sen osaisin ottaa vastaan, en voi kuvitella, että erityisen hyvin…
Vähitellen yritän palata täältä kuplastani oikeaan maailmaan, mutta nautin kyllä kiireettömästä elämästä jokaisen sekunnin, mitä sitä vielä kestää. Täytyy sitten vähitellen siedättää itseäni, jotta kykenen taas hallitsemaan tunteeni. Minulla kyse ei ainakaan ole siitä, ettei elämässä olisi ollut vastoinkäymisiä tai epäonnistumisia, tod näk enemmänkin siitä, että kapasiteetti on käytetty loppuun ja pää vaatii nyt tälläistä rauhallisempaa elämää..
|