Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko yleistä käytöstä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.24 11:54:24

Lasten isästä kyse. Mulla oli sovittu autokaupat (myin). Auto sijaitsi 1km päässä mun kotoa mun työpaikalla. Oltiin sovittu, että saan hoitaa kaupat rauhassa ilman lapsia eli lasten isä tulee siksi aikaa mun luokse lapsia katsoo. Ostajat tuli noin 2h matkan päästä ja ajankohta ei ollut ihan tarkkaan sovittu vaan että ilmoittavat sitten kun lähtevät ajamaan. Sovittiin lasten isän kanssa, että tulee hyvissä ajoin että ehdin kävellä autolle (mun kotona oleva auto jäi lasten isälle kun se ainoa, jossa turvaistuimet ja lasten isä sanoi lähtevänsä lasten kanssa jonnekin, joten mun oli pakko kävellä). Soitin lasten isälle heti kun sain tiedon että ostajat on lähteneet ajamaan. Hänen luotaan ajaa mun luokse 15min. No ei kun sai matkaan kulumaan sen 1,5h (taisin herättää soitollani silloin klo 10). Suutuin, koska oli tarkoitus että hieman vielä siivoan nopeasti autoa ennen ostajien tuloa. Lasten isä suuttui takaisin ja sanoi ettei ole mikään juoksupoika. Ihan en ymmärtänyt, että mikä juoksupoika kun ihan omia lapsiaan tuli katsomaan ja asiasta oli sovittu hyvissä ajoin monta päivää aiemmin ja edellisenä päivänä asia oli vielä ok. Jouduin hirveässä kiireessä kävelemään ja olen raskaana, joten siitä tuli hirveä heikotus ja huono olo. Ja en tietenkään ehtinyt enää siivota autoa. Olinko minä tässä taas jotenkin kohtuuton ja enkö olisi saanut suuttua myöhästymisestä? Juoksutinko jotenkin lasten isää? Minulla ei IKINÄ ole mitään omia menoja eikä nytkään kyse ollut mistään kivasta menosta. Lasten isällä sen sijaan on melkein joka päivä omia menoja ja minä joudun aina joustamaan, jotta ehtii omiin menoihinsa.

Re: Onko yleistä käytöstä?

Päivämäärä:   8.12.24 12:08:18

Ei ole, on hedelmöityshoidoilla saatu aikaan, ei siis isää uudella.

Lähettäjä: Ano 
Päivämäärä:   8.12.24 12:11:30

Ainoa mistä voit itseäsi syyttää on, että jätit auton siivoamisen viimetippaan ja ettet osannut sopia edes suuntaa-antavaa kellonaikaa.

Kannattaa myös ehkä harkita ehkäisyn käyttöä jatkossa.

Vähän lapsellista käytöstä itse kultakin. Tuskin voit vaatia miestä istumaan autonsa ratissa ja odottamaan tulisilla hiilillä, koskahan hänen olisi hyvä saapua.

Päivämäärä:   8.12.24 12:12:35

"ajankohta ei ollut ihan tarkkaan sovittu vaan että ilmoittavat sitten kun lähtevät ajamaan. Sovittiin lasten isän kanssa, että tulee hyvissä ajoin että ehdin kävellä autolle"

Kyllä juoksutit. Ajankohtaa ei ollut etukäteen sovittu ja isä jätti silti puoli tuntia sinulle aikaa kävellä kilometri autollesi. Toki olisit voinut pyytää häntä heittämäänkin autollasi tuon kilometrin, jos kerran tuli kiire.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.12.24 12:15:10

"Ei ole, on hedelmöityshoidoilla saatu aikaan, ei siis isää uudella."

Minkä maailman ihmeen takia !? Jos turvaverkot ja rahatilanne kerran ovat niin hyvät, että itselliseksi äidiksi on mahdollista alkaa jo olemassaolevien lisäksi niin pitäisi lasten hoitamisen ja autokauppojen hoitua ilman tuollaista raahattavaa exää.. Koska varmasti jo tiedät minkälainen hän on, jos hänen varaansa jotain asioita lasket niin kannattaa varmaan ottaa se tunnin-parin ennakko jne. En kyllä ymmärrä kuinka kukaan tuollaisen varaan laskisi ja kuten alussa sanoin niin oletettavasti avut ja turvaverkot ovat jotain muuta kuin jo mäelle dumpattu luuseri.

Toivottavasti ei ole julkisilla varoilla tehty tämäkin lisääntyminen............

Päivämäärä:   8.12.24 12:19:28

Suuntaa-antava kellonaika oli sovittu ostajien kanssa. Edeltävänä päivänä sovittiin että lasten isä on minun luona klo 10. Ja painotin vielä monta kertaa, että oikeasti saapuu kymmeneltä. Soitin klo 10, siitä hänellä kesti 1,5h saapua. Eli oli 1,5h myöhässä. Olen syyllinen joo, että joustan jatkuvasti, mutta mitä muutakaan voin kun ei lapsia voi yksinkään jättää. En halunnut ottaa lapsia mukaan, koska näin opettaisin lasten isälle, että hän voi myöhästyä/jättää tulematta/perua sovitun mitenkään ilmoittamatta eikä siitä seuraa mitään.

Päivämäärä:   8.12.24 12:22:43

Aiheetta suutuit. Sulle jäi hyvin aikaa kävellä autolle. Et voi vaatia toiselta ajastusten lukukykyä vaan sun pitää itse sanoittaa selkeästi, mikäli odotat että saapuu x aikaa ennen, että ehdit siivota auton.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   8.12.24 12:25:57

Oliko sovittu mikä on ”hyvissä ajoin”?
Jos olitte sopineet että mies tulee paikalle hyvissä ajoin jotta ehdit rauhassa kävellä, niin siihen 30min oli aivan riittävä aika. Jos ette olleet sopineet että sinun pitää ehtiä myös siivota autoa, silloin et voi olettaa että mies olisi sen tiennyt.

Päivämäärä:   8.12.24 12:27:17

Miten voisi vielä selkeämmin sanoittaa, jos sanon että pitää olla minun luona klo10? Tein joo sen virheen, että sanoin haluavani vielä siivota autoa eli lasten isällä oli tiedossa, että ostajat ei saavu silloin kymmenen jälkeen eli laskelmoi tuloaikataulunsa niin etten myöhästynyt tapaamisesta, mutta en ehtinyt siivota autoa ja jouduin ison mahan kanssa kiirehtimään. Nyt muuten pistää vatsaan...

Päivämäärä:   8.12.24 12:27:35

"En halunnut ottaa lapsia mukaan, koska näin opettaisin lasten isälle, että hän voi myöhästyä/jättää tulematta/perua sovitun mitenkään ilmoittamatta eikä siitä seuraa mitään."

Tosi surkeaa jotenkin, että tässä puhutaan aikuisesta. Ja vielä exästä. Jota ei todennäköisesti kiinnosta sinun "opetukset" enää oikeastaan lainkaan.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   8.12.24 12:28:23

Jos kerran klo 10 oli sovittu aika ja miehellä kesti 1.5 h tulla, eli patistelun jälkeen oli siellä vasta 1130, niin ihan aiheestahan sinä suutuit.

Päivämäärä:   8.12.24 12:28:38

Ja siis kertomushan nyt vähän muuttui matkalla. Aloitusviestistä sai käsityksen että aikaa ei ollut sovittu ja soitit miehelle kun ostajat lähtivät, eli 2h etukäteen. Tokassa viestissä sanot, että olikin sovittu, että mies tulee klo 10.

Nämähän on kaksi ihan eri asiaa. Mitä siis oli sovittu?

Päivämäärä:   8.12.24 12:31:41

30min ison mahan kanssa ei ole mikään riittävä aika 1km matkaan. Kävelytiet ihan jäässä ja kaatuminen olisi voinut olla todella huono juttu, joten jouduin varomaan. Noin 20min taisi kestää. Lähtemään en päässyt ihan samalla sekunnilla kun lasten isä ovesta astui vaan pukemisessakin meni pari minuuttia ja toinen lapsi ei meinannut päästää minua lähtemään joten piti halia häntä hetken.
Hyvä tietää, että monen mielestä tuollainen käytös on ihan ok, olen siis onnellisesti sinkku, ei huvita ainakaan toista samanlaista ukkoa ottaa.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   8.12.24 12:31:48

Aloittaja oli selkeästi sanonut, että isän pitää olla paikalla kello 10. Miten sen voi enää selkeämmin ilmaista? Ottamalla kello seinältä ja näyttämällä kellotaulua, vääntämällä viisarit kello kymmeneen ja selittämällä kuin pikkulapselle, että kun viisarit ovat tässä asennossa sinun pitää olla täällä?

Voi hyvää päivää...

Aloittaja ei todellakaan suuttunut turhasta! Lasten isä tiesi tarkkaan milloin oli sovittu että hänen pitää olla paikalla, muttei vaivautunut siitä piittaamaan.

Päivämäärä:   8.12.24 12:34:49

Olin sanonut lasten isälle, että tulee hyvissä ajoin eli klo 10. Juuri siksi kun ostajien kanssa aikataulua ei oltu tarkkaan sovittu vaan vain suuntaa-antava ajankohta. Näin toivoin varmistavani, että minulla olisi aikaa siivota auto.

Päivämäärä:   8.12.24 12:35:12

Älä nyt heittäydy marttyyriksi. Kertomuksessasi on jo itsessään isoja aukkoja
On ihan eri asia
- ei ole ole sovittu aikaa kun ostajat tulee, soitat silloin miehelle ja miehen pitää tulla sen verran ajoissa että ehdot kävelemään 1km (aloitusviesti)
- miehen pitää tulla klo 10 ja olet ilmoittanut että sinun pitää ehtiä myös siivota auto ennen ostajien tuloa

Lisäksi totta kai sinun olisi pitänyt kertoa miehelle, kauanko kävelyyn menee. Ja jos tiet on oikeasti vaaralliset liukkaat ison mahan kanssa, olisit pyytänyt kyydin sen sijaan että käytät 30min+ kävellen hitaasti.

Päivämäärä:   8.12.24 12:41:08

Luepa xx vielä uudelleen. Ei siinä todellakaan lue, että "soitan miehelle". Mistään soittamisesta ei oltu sovittu vaan soitin siksi kun häntä ei näkynyt sovittuna aikana ja ostajat oli jo tulossa, joten pelkäsin (aiheellisesti) että myöhästyy ja pahimmassa tapauksessa ostajat joutuu minua odottamaan ja että se siivoaminen jää kokonaan välistä.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.12.24 12:52:10

Kai nyt aikuinen mies ja isä tietää kauanko raskaana olevalla naisella kilsan matkaan menee aikaa näillä talvikeleillä. Ja jos kerta oli sovittu klo 10 niin kävelyyn menevä aika ei ollut oleellinen tieto, nainen varmaan on itse osannut laskea että ehtii kävellä, jos vaan suvaittaisiin pitää sovitusta kiinni.
Btw, en yhtään ihmettele miksi niin moni on sinkku, jos teidän mielestä tuollainen käytös toista kohtaan on ihan ok. Henkistä väkivaltaa. Vielä oikein kunnon laskelmointia ja gaslightingia, yrittää saada toisen epäilemään, että itse asiassa hän ei tehnytkään mitään väärin vaan toinen on väärässä. Klassista narsismia. Odottaa varmaan että nainen pyytää anteeksi.

Päivämäärä:   8.12.24 12:56:39

Pyytänyt kyydin mistä? Tarkoitatko lasten isää? Onko sinulla mitään käsitystä, kauanko kestää houkutella pienet lapset pukemaan talvivaatteet, lähtöpissat ja muut, sen jälkeen autolle kävely (matkalla pysähdellään tietysti monta kertaa tutkimaan kaikkea jännää), turvavöiden kiinnitykseenkin menee monta minuuttia kun hihnoja pitää säätää ja lasta harhauttaa istumaan nätisti, tämä kaikki tietysti vain jos lapset ei saa itkupotkuraivareita, jolloin lähtemisestä ei välttämättä tule yhtään mitään. Voin kertoa että puolessa tunnissa ei ehdi saada lapsia autoon. Ja oli ruokailukin kesken.

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   8.12.24 13:01:32

Silloin jos on kiire, niin lapsi pärjää ilman halitteluita, saati lähtiessä ei ihmetellä kaikkea. Mikset mennyt miehen autolla oman autosi luokse? Miksi ihmeessä pitää itseellisesti tehdä lisää lapsia, kun olisi ilmeisesti kädet täynnä muutenkin.

Päivämäärä:   8.12.24 13:04:30

Minulla on ajokortti vain automaattiautoihin, lasten isällä on manuaali.

Päivämäärä:   8.12.24 13:10:33

Niin että lapset kärsiköön isän myöhästelystä? Jos taapero sattuu olemaan sillä tuulella, että hän ehdottomasti haluaa pysähtyä jotain katsomaan niin ne itkupotkuraivarit on taatusti edessä, jos hänet vain pakolla kannetaan autoon. Ja oletko joskus yrittänyt köyttää rimpuilevaa lasta turvaistuimeen? Voin kertoa että ei onnistu. Kerran yritettiin kahden aikuisen voimin onnistumatta. Ja se menee minun mielestä väkivallan puolelle. Tämä kaikki vain siksi kun lasten isä ei tule sovittuna aikana. Otin sen riskin että myöhästyn mieluummin kuin alan raahata lapsia kesken syömisen autoon.

Päivämäärä:   8.12.24 13:24:56

Miten aloittaja kuvittelet pärjääväsi kolmen lapsen kanssa, jos ei kahdenkaan kanssa onnistu?

Lähettäjä: !!! 
Päivämäärä:   8.12.24 13:29:41

Nimenomaan gaslightingia! Juoksuttaa raskaana olevaa naista, mutta syyttää että nainen käyttää häntä juoksupoikana. Eli syytetään toista siitä mitä itse tekee ja yritetään näin sekoittaa toisen pää.

Päivämäärä:   8.12.24 13:32:46

Pärjään lasten kanssa oikein hyvin, kiitos vaan. Missä kerron etten muka pärjäisi? Minulla ei ole ikinä mitään omia menoja, joten onko paljon pyydetty, että saisin edes pari kertaa vuodessa hoitaa jotain omia asioita ilman lapsia ja että lasten toinen vanhempi hoitaisi edes silloin lapsia. En ollut menossa viihteelle tai edes omaan harrastukseen (en pääse tällaisiin) vaan kyseessä oli autokauppa.

Lähettäjä: Täh 
Päivämäärä:   8.12.24 13:43:30

Piste: miten ihmeessä saat tämän käännettyä noin, että kun lasten isä (ilmeisesti tahallaan) myöhästyy, se tarkoittaa että lasten äiti ei pärjää lasten kanssa? En nyt tajua?? Ihan hyvä ettei niitä lapsia ihan joka kerta raahata joka paikkaan. Kyllä mua ainakin ärsyttäisi kysellä autosta, jos lapset rääkyy vieressä. Eli tosi hyvä, että äiti oli sopinut lasten hoidosta kauppojen ajaksi. Jos hoitaja myöhästyy niin miten se on aloittajan vika ja johtaa päätelmään ettei hän pärjää lasten kanssa? Kummallista ajatuksenjuoksua. Ja miten täällä puolustellaan myöhästyjää?? Hän on nukkunut pommiin (kuka nukkuu vielä kymmeneltä?, ainiin, ne poikamieselämää elävät isät), saa silti 15min matkaan kulumaan 1,5h ja sen sijaan että pahoittelisi, suuttuu.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   8.12.24 14:05:19

Jos aloittaja vakavissaan kertoo että kahden kakaran siirtäminen kotoa autoon ei onnistu puolessa tunnissa koska lapset kiukkuaa, niin siitä loistaa äidin pärjäämättömyys riippumatta isän luonteenpiirteitä.Mutta provohan tämä oli, aika huono vielä.Saat 2/5.

Lähettäjä: Nipa 
Päivämäärä:   8.12.24 14:27:43

No "yleistä" käytöstä ei ole puida oman perheen asioita täällä, vaan keskustella kahden kesken!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   8.12.24 14:31:17

Mitään asioita eikä keskustelua ei hoideta suuttumalla. Se ei ole normaalia käytöstä. Jos "suuttumisesi" tarkoittaa sitä että olet käyttäytynyt huonosti, niin älä ihmettele kun ei riennetä auttamaan.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   8.12.24 14:41:16

Itse olisin vastaavassa tilanteessa varmaan mennyt omalla autollani myymään sitä toista. Se on sitten voivoi, jos isä ei oman vitkuttelunsa takia pääse lähtemään lasten kanssa minnekään sinä aikana.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   8.12.24 15:28:53

"Kuka nukkuu vielä kymmeneltä?" Esimerkiksi minä, olen ollut tuolloin unessa ehkä 4 tuntia, eikä se mitenkään riitä.

Aloittajan tarinassa on nyt niin monta mutkaa ja solmua, että ei tähän pysty edes kunnolla vastaamaan. Ehkä siksikin, ettei tässä huushollissa olisi ikinä syntynyt moista tilannetta.

Päivämäärä:   8.12.24 15:31:17

Oikeastiko lapset olisi pitänyt raahata kesken syömisen ulos ja autoon, tarvittaessa pakolla, ja jos näin et tee niin olet huono äiti? :D Ja miehet on jumalasta seuraavia ja saa perseillä miten huvittaa, mutta aina syy on kuitenkin lopulta naisen? Lopetetaan heti tämä keskustelufoorumi, kun tänne ei kerta missään nimessä saa kertoa henkkoht-asioita. Aloittaja on ihan syystä pahoittanut mielensä ja joutuu ilmeisesti olemaan kanssakäymisissä narskun kanssa, mutta te vakuutatte että aloittaja on tässä se joka on toiminut väärin ja naureskelette tilanteelle ja haukutte vielä huonoksi äidiksikin. Ei ihme että niitä masentuneita täällä maassa on. Ja samaan aikaan valitetaan mamuista, mutta suomalaiset ei saisi tehdä lapsia?

Päivämäärä:   8.12.24 15:32:36

No mites Lotta sinä olisit tilanteen hoitanut?

Lähettäjä: Niksnaks 
Päivämäärä:   8.12.24 15:38:34

Mies on eksä joten ei häntä sinun automyynnit tai kävelyt kiinnosta, ei sekään oletko menossa viihteelle tai harrastuksiin, menetkö niihin usein tai harvoin.

Vaikka se olisi tosi kohtuullista että hän hoitaisi lapsiaan siten kun on sovittu niin ei häntä siihen mikään mahti maailmassa voi pakottaa. Se että mekastat aiheesta ei hänen halukkuutta lisää.

Jos miehellä on vaikeutta noudattaa aikatauluja niin lisäisin sinun aikatauluihin aina tunnin lisää, että ehdit tarpeen vaatiessa viedä lapset miehen asunnolle jos se kerta on 15 min päässä. Hän sitten hoitaa loput niinkuin hoitaa.

Lähettäjä: Lotta 
Päivämäärä:   8.12.24 15:44:36

1. Olisin sopinut kellonajan, jolloin myytävällä autolla tavataan. Voisin joustaa 30min suuntaan tai toiseen.

2. Olisin sopinut kellonajan, jolloin isä on lasten luona. (Tässä tuli se ensimmäinen solmu aloittajan stoorissa...)

3. Olisin siivonnut auton jo kun se myyntiin laitettiin.

4. Jos isää ei kuulu sovittuna ajankohtana (mitä meillä ei tapahdu kuin hengenhädässä), niin lapsille vaatteet päälle, koko liuta autoon ja mars tapaamiseen.

Kuten totesin, meillä ei aloittajan tilannetta synny, koska meillä kommunikoidaan selkeästi ja pidetään sovitusta kiinni. Mitään "ehkä joskus, soitellaan sitten" ei meillä tällaisissa asioissa harrasteta.

Päivämäärä:   8.12.24 15:51:51

olisit lähtenyt kymmeneltä niin kuin oli sovittu, mikä ongelma?

Päivämäärä:   8.12.24 15:58:44

2. Klo10 oli sovittu

Päivämäärä:   8.12.24 16:01:33

Eikai pieniä lapsia voi yksin jättää? Olisivat olleet sen 1,5h yksin. Kun näköjään isään ei voi luottaa. Muuten, ei sitten ollutkaan tarvinnut minun autoa eli varasi sen itselleen niin etten voinut sitä itse käyttää, mutta ei jaksanutkaan lähteä mihinkään... Ja, silloin kun kymmeneltä soitin niin sanoi että on ihan just hyppäämässä autoon. Suoraan valehteli. Etkö suuttuisi sellaisesta?

Päivämäärä:   8.12.24 16:09:33

Mä en nyt ymmärrä tästä mitään, miksi järjestit yksinkertaisen asian noin hemmetin vaikeasti? Olisit voinut siivota autoa etukäteen ja samalla ajaa sen kotiisi odottamaan ostajia. Miksi exäsi pitäisi tulla viihdyttämään lapsia noin pienen asian takia? Oletkohan nyt ymmärtänyt, että sitten kun tuleva lapsesi syntyy, niin sinulla ei ole exää pompoteltavana kissanristiäisten takia? Kannustan kyllä naisia ryhtymään itselliseksi äideiksi, siinä ei ole mitään pahaa. Mutta kyllä se vaatii tietynlaista luonnetta tai taitoja, kuten organisointikykyä. Ongelmia on ja tulee ihan muutenkin ilman, että niitä varta vasten itselleen teettää hölmöilyllään. Exäsi tuli kuitenkin hyvää hyvyttään sinun hoitovuorollasi katsomaan lapsia eli turhaa sinä hänelle kiukuttelet.

Päivämäärä:   8.12.24 16:20:57

Auto oli rikki eli ostajat hinauttavat sen pois, en siis olisi voinut ajaa sitä omaan kotiini. Laitoin auton toissapäivänä myyntiin eli en ole ehtinyt aiemmin siivota sitä kun luulin että myynnissä kestäisi jonkin aikaa. Lapset on olleet minulla enkä ole siksi päässyt autoa siivoamaan (lasten kanssa siitä olisi tullut vain sotkuisempi, joten ei vaihtoehto siivota lasten kanssa). Siksi juuri sovin, että lasten isä tulisi hyvissä ajoin tänään. Jotkut asiat on monimutkaisia ja tekstistä tulisi liian pitkä jos kaikkia yksityiskohtia alkaisi selostaa.
Meillä on yhteishuoltajuus eli ei ole mitään minun tai isän hoitovuoroja.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.12.24 16:25:40

Siis oikeesti, mitä järkeä? Aloittajalla on jo 2 pientä lasta ja pitää vielä kolmas tehdä yksinhuoltajana, ei oo totta. Ei riitä kädet eikä aika huolehtia kaikki hyvin.

Lähettäjä: Va 
Päivämäärä:   8.12.24 16:33:55

Aloittajalla edessä parikymmentä vuotta jossa tuollaiset tapahtumat ovat arkipäivää. Kannattaa jo nyt löysätä nutturaa. Opettele pärjäämään ilman muita.

Lähettäjä: Ok 
Päivämäärä:   8.12.24 16:39:06

L, siis sinun mielestä kolme lasta per yksi vanhempi on liikaa? Meidän perheessä on 9 lasta ja kaksi aikuista eli 4,5 lasta per aikuinen. Minun siskon perheessä on 12 lasta. Kolme lasta on tosi vähän ja aika onneton vanhempi pitää olla jos ei pärjää. Aloittaja tuskin olisi kolmatta hankkinut, jos ei pärjäisi. Vanhemmilla lapsilla kuitenkin on myös isä, jonka kanssa yhteishuoltajuus eli ap ei silloin ole yh (muuta kun tulevalle yhdelle lapselle). Sen sijaan toivon, että teillä että ole lapsia, jotka kehotatte jättämään pienen lapsen itkemään äidin perään sen sijaan että aloittaja ihan oikein käytti hieman aikaa rauhoittaakseen lapsen.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   8.12.24 16:45:49

Mihin se sun autoasi tarvitsi jos omakin on?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.12.24 16:58:43

"Kolme lasta on tosi vähän ja aika onneton vanhempi pitää olla jos ei pärjää."
Aloittajalla tuntuu olevan vaikeaa jo kahden kanssa. Lapsia ei saa autoon koska taapero haluaa töllötellä käpyä ja saa raivarit kos ei pääse toteuttamaan itseään eikä siivoamisestakaan tule mitään kun lapset saavat sotkea autoa nopeammin mitä mamma ehtii siivota.

Ex on varmaan aikansa katsellut aloittajan vanhemmuutta ja todennut ettei tuota kukaan kunnioita.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.12.24 16:59:17

Aloittajalle.

Sanot ettei puoli tuntia riitä kilometrin matkalle... En voi uskoa. Itseä supisti ja muuta viimesilläni isolla mahalla ja kävelin 3 kilometriä 40 min...

Lähettäjä: :; 
Päivämäärä:   8.12.24 17:09:58

Automaattilaatikkoista autoa ei voi hinata.

Päivämäärä:   8.12.24 17:12:03

20min kesti matkaan plus pukemiseen ja lapsen rauhoittamiseen käytetty aika. Suurin osa matkasta oli peilijäätä, välillä joutui siis menemään tipuaskelia ettei olisi kaatunut. Keskimäärin ihminen kävelee 4km tunnissa eli 1km 15min, joten suht nopeasti kuitenkin pääsin olosuhteet huomioon ottaen.

Saan lapset kyllä autoon hienosti, mutta on ihan normaalia että lasten kanssa kaikkeen pitää varata reilusti aikaa. Todella ikävää katsella niitä vanhempia, jotka pakolla pukee ja kantaa lapsiaan, minun mielestä se on väkivaltaa ja kertoo huonosta vanhemmuudesta, kun asiat voi tehdä myös lempeämmin (mutta se vaatii ennakointia ja aikataulutusta ettei tule kiire). Lempeä kasvatus ei tarkoita etteikö lasten kanssa pärjäisi tai että antaisi lasten tehdä mitä haluaa. Asiat voi tehdä hyvällä sen sijaan että itkettäisi lapsia.

Päivämäärä:   8.12.24 17:13:21

"Auto oli rikki eli ostajat hinauttavat sen pois, en siis olisi voinut ajaa sitä omaan kotiini. Laitoin auton toissapäivänä myyntiin eli en ole ehtinyt aiemmin siivota"

Miksi rikkinäistä ja hinauskuntoista autoa tarvitsee siivota? Jos joku sellaisen ostaa, niin eipä ne roskat tai hiekat siellä vaikuta.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   8.12.24 17:27:34

Mulla on 2 lasta ja yksinhuoltajaksi jäin kun pienempi oli just täyttänyt 1v ja isompi oli 2v 7kk. Voin sanoa että raskasta oli. Kyllähän se sujuu jos saa yöt nukkua mutta vauva herättää monta kertaa yössä ja aina saa jonku pyllyä olla pesemässä ja vaippoja vaihtamassa, siihen siivous, ruuan laitto, pyykit ja kaupassa käynnit 3 pienen kans. Ei paljon jää aikaa leikkiä ja olla lasten kans. Ja jos on 9 lasta niin ei siellä äidillä ole aikaa lapsille, on tullu käytyä kylässä näissä isoissa perheissä.

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   8.12.24 17:53:25

Aloittaja puhuu niin paljon soopaa, että tulee jo kaikista mahdollisista rei'istä ulos. Kunnioittaisit nyt lukijoitasi edes vähän!

Ostajien kanssa ei ole sovittu tarkkaa ajankohtaa, mutta kuitenkin on. Isän kanssa on sovittu, että tulee hyvissä ajoin, mutta sitten onkin sovittu, että tulee kymmeneltä.
Aloittaja saa ajaa vain automaattia, eikä voi siis ottaa miehen manuaalia, mutta entinen auto onkin manuaali, joka on hinattava pois.
Yhteishuoltajuus, mutta vain äidillä on autossaan turvaistuimet.

Ihan oikeasti nainen, YRITÄ NYT EDES!

Päivämäärä:   8.12.24 18:13:58

Ei ollut sovittu tarkkaa ajankohtaa vaan suuntaa-antava aikataulu. Missä kohtaa väitän jotain muuta?
Lasten isän kanssa sovin, että tulee hyvissä ajoin, jotta ehdin siivoamaan, hyvissä ajoin oli silloin klo10, joka sovittiin. Missä kohtaa väitän jotain muuta?
Myyty auto oli automaatti. En tiedä näköjään autoista paljoakaan, mutta minulle siis ihan sama miten uudet omistajat saa auton omaan pihaansa. Ei puhuttu hinaamisesta, näin oletin ja kiitos infosta ettei automaattia voi hinata, eivät sitten ilmeisesti ainakaan hinauta. Rikki se joka tapauksessa on. Ja kyllä olisin halunnut sitä silti vähän siistiä. Ilmeisesti korjattavissa ja tulee käyttöön.
Lasten isällä ei ole oikeastaan omaa autoa ollenkaan vaan ajaa myös vapaa-ajalla työautolla (paku) eli sinne ei voi istuimia laittaa kun ei työkaluilta mahdu. Lainaa minun autoa silloin kun kuskaa lapsia.

Lähettäjä: Juuna 
Päivämäärä:   8.12.24 18:53:25

No niin tietysti :D

Jatka toki, ehkä tästä kehittyy jollain konstilla mielenkiintoinen tarina...

Päivämäärä:   8.12.24 19:00:13

Täällä on taas pätemässä
-lapsettomat
-lapselliset idiootit
-lapsia tehneet, joiden lapset on aikuisena niitä jotka ei kykene mielenterveysongelmiltaan työelämään, kun on niin pahasti traumatisoituneet vanhempien suorittamasta väkivallasta, jota vanhemmat kutsuu "kasvatukseksi"

Toivottavasti muuten ymmärrätte, että tuo teidän kommentointi ja vänkääminen on pahoinpitelyä. Oikein yritätte saada aloittajan suuttumaan kun ette itse ymmärrä lukemaanne. Se on henkistä väkivaltaa. Eli olette pahoja ihmisiä ja mieleltänne sairaita.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.12.24 19:13:39

Ymmärrän että nainen haluaa lapsen mutta on aivan käsittämätöntä että hedelmöitys hoitoja saa sinkku ja yh äiti jolla jo on 2 lasta. Tärkein päämäärä kuitenkin on että lapsella on ehjä perhe, nythän se lapsi on aivan eri arvoinen suhteessa kahteen muuhun kun lapsella ei edes ole isää. Toivon todellakin että tarina on pelkkää satua eikä hedelmöityshoitoja tuollaisessa tapauksessa tehdä ollenkaan. Sääliksi käy tuo lapsi.

Päivämäärä:   8.12.24 19:27:52

Niin että itselliset äidit lainsuojattomiksi? Vai olisko susta kuitenkin kivempi että sua hoitaa siellä vanhainkodissa suomea puhuva sen sijaan että hoitajana on jotain filippiiniä puhuva hommaan pikakoulutettu, joka ei ymmärrä sinun puheesta sanaakaan?
Ihan voi äidin ja isän perheessäkin tulla ero ja toinen vanhempi muuttaa kauas tai sitten sitä isää ei enää kiinnosta nähdä lapsiaan tai eroakaan ei tarvi jos isä tekee reissuhommia ja käy kerran kuussa kotona, ja pitäiskö ottaa lapset pois sellaiselta jonka kumppani kuolee? Yhden aikuisen perhe on ihan riittävä. Täällähän on pilvin pimein yh-äitejä kun lasten isät lähteneet lätkimään. Ja mistä tiedätte tämän pisteen tilanteen, ehkä vanhempien lasten isä haluaa alkaa tälle uudellekin isäksi, ja sanooko aloittaja muuten jossain olevansa sinkku, vai onko hänellä kumppani, joka on vaikka hedelmätön ja siksi hoitoja on käytetty? Ja miten tämä edes liittyy aloitukseen?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.24 19:35:21

" lasten isä sanoi lähtevänsä lasten kanssa jonnekin, joten mun oli pakko kävellä"

No eikö ne kakarat joka tapauksessa sinne autoon olisi pitänyt saada, niin hyvin olisi voinut isä ja lapset lähteä "jonnekin" ja samalla viedä sinut autolle. Olisitte sopineet noin etukäteen, niin kakarat olis valmiiksi ruokittu, puettu ja mitä lie ja autossa istumassa valmiina. Tai itse asiassa, olisin itse vielä tehnyt niin, että kaikki valmiiksi, ajanut miehen luokse ja sitten käskenyt viemään sinut autolle.

Ei jösses, että kaikesta voi tehdä vaikeaa. Ymmärrän miestä täysin.

Ajattelitko muuten, että ehkä mies ei ollutkaan omassa kodissaan silloin klo 10? Saattoi ollakin juuri hyppäämässä autoon, mutta jossain muualla..

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   8.12.24 19:38:24

Julkisella puolella hedelmöitys hoitoon pääsee jos raskauden mahdollisuus on alle 10 %. Eli ainakaan julkisella puolella lapsi ei ole saanut alkua vaan on käyny yksityisellä klinikalla ja se on kallista.

Päivämäärä:   8.12.24 19:41:45

Kyllä, on huonoa käytöstä ja ppmpottelua tahallaan myöhästyä 1,5 tuntia ja hankaloittaa omien lastensa elämää siinä samalla. On myös huonoa käytöstä pompotella sinua lastenhoitaja kai omien menojensa mukaan vaikka muuta oli sovittu. Ja aloittaja tietää tämän kyllä itsekin ja eiköhän mies ole ex hyvin vastaavista syistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.