Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ynähdän nukahtaessa, herään siihen ja en saa...

Lähettäjä: Miia 
Päivämäärä:   7.12.24 23:28:37

...enää unta.
Onko muilla tuota, että juuri nukahdettua sanoo ynähdyksen? Ikäänkuin lyhyt "Äää". Olen tosi huono nukkuja ja sitten uni on poissa. Ärsyttävää!

Re: Ynähdän nukahtaessa, herään siihen ja en saa...

Lähettäjä: Säpsy 
Päivämäärä:   9.12.24 02:39:09

En ääntele, mutta usein juuri kun nukahdan, näen unta, että olen lapsuudenkodissani ja olen kävelemässä eteisestä olohuoneeseen. Jo kävellessäni eteisessä tiedän, että olohuoneen ovella tulen kompastumaan ja kaatumaan mahalleni olohuoneen lattialle. En kuitenkaan unessa pysty esim. pysähtymään tai välttämään kompastumista. Kun sitten pääsen ovelle, kompastun. Sillä kompastumishetkellä sekä jalkani että käteni oikeasti nytkähtävät. Sellainen refleksi, mikä tulee, jos jotain (esim. pallo) lentää päin. Kun kompastun unessa, olen kaatumassa lattialle joten tavallaan lattia ”lentää päin”. Herään aina siihen nytkähdykseen ja sen jälkeen on vaikea nukahtaa.

Nytkähdykseen herääminen ei ole samanlaista ”väsynyttä heräämistä” kuten esim. herätyskelloon herääminen. Jos torkutan kelloa, nukahdan uudelleen. Nytkähdykseen heräämisen jälkeen ensimmäinen tunne on jonkinlainen pelko. Olen täysin hereillä ja valmiina toimimaan. Vähän sama, kuin heräisi siihen, että joku huutaa ”tulipalo”. Todella vaikea nukahtaa uudelleen, jos on nytkähdykseen herännyt.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.