Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Moni on nyt kipeenä ?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.24 21:31:29

Ihan ihmeellinen tämä tauti. Tuli maanantaina hirvee kurkkukipu ja päänsärky. Mut ei nuhanen yhtään. Siitä selvittiin. Mutta nyt iskee taas uudestaan päälle joku.. taas on kurkkukipua, mut nyt niistää sitkeetä limaa ja muutenki olo ei ole hyvä

Re: Moni on nyt kipeenä ?

Lähettäjä: HK 
Päivämäärä:   7.12.24 21:41:35

Mulla on kans ollu yli viikon. Ei oo ollu kuumetta enkä oo kunnolla kipeä, mutta oon ihan hirveän väsyny, pää on semmonen "pöhnäinen", vähän kuin humalainen olo. Korviin sattuu ja niistää on pitäny.

Lähettäjä: Mjuu 
Päivämäärä:   7.12.24 21:44:23

Meille tuli joku ihme tauti, yhtäkkiä nosti kuumeen yli 39 asteeseen ja kamala lihassärky. Sitten jatkui kurkkukivulla ja yskällä. Koko perhe sairastui ja ovella käynyt sukulainen myöskin, vissiin hyvin tarttuvaa sorttia.

Lähettäjä: no 
Päivämäärä:   7.12.24 21:46:54

Moni on, kun nyt jyllää monta virusta ja bakteeria samaan aikaan.

Päivämäärä:   7.12.24 21:52:12

Hirveä räkätauti ja palelee. Tulin ma ulkomailta ja sieltä sain taudin tuliaisina.

Lähettäjä: Hilda 
Päivämäärä:   7.12.24 21:55:32

Minulla myös eilen nousi aivan yhtäkkiä 39 kuume ja räkää valuu. Lisäksi koko eilinen oli ihan julmettu särky hampaissa, poskissa ja silmissä. Kuume jatkui vielä tänään mutta nyt on parempi olo ja kuume laskenut. Edelleen räkää tulee. Toivotaan että selviäisin näin vähällä.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.12.24 22:01:51

Mä olin jo viikko-pari sitten vähän kipeenä. Nyt tuli tauti uudestaan. Kamala kurkkukipu ja pää täynnä räkää. Eipä oikein mitään jaksa tehdä.

Lähettäjä: Täällä 
Päivämäärä:   7.12.24 22:35:23

Sitkeää limaa, lihassärkyä, päänsärkyä kurkkukipua. Vuorollaan palelee hulluna tai kuuma. Ei kuumetta. Kuoleman väsynyt. Nyt viikko takana ja edelleen niistän ja yskin limaa. Muutoin ok. Työkaverilta sain koronan.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   7.12.24 23:08:50

Tänäaamuna heräsin nokka tukossa ja kurkku kipeänä. Ei niinkään muuten kipeä, mutta nielaistessa sattuu. Pääkin tuntuu jotenkin oudosti tukkoiselta, vaikea selittää. Ajoittaista lievää päänsärkyä, ei niin kovaa että olisin viitsinyt edes särkylääkettä ottaa. Ei kuumetta tai muita oireita, ainakaan vielä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   7.12.24 23:59:36

Meillä koko perhe ollut flunssassa ja itse luulin välttyneeni siltä mutta tänään vähän kumma olo kurkussa, ei ole kipeä mutta sellainen että onkohan vähän tulossa. Lisäksi vähän tuntuu että toinen sierain menisi tukkoon. Jos alkaa niin saisi luvan alkaa nyt kunnolla kun viikonloppuna pitäisi olla jo reissun päällä. Paras toki olisi jos välttyisi kokonaan. Mutta tuntuu kyllä että yksi sun toinenkin esim tallilta on nyt kipeänä.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   8.12.24 00:07:10

Meillä myös jylläsi yli kuukauden.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   8.12.24 01:35:28

Nämä lentsut leviää varusmiehistä päiväkodeista ja kouluista, joista ne sikiää reppujätkiin ja siten koko kansaan.
Meillä oltiin koko firma sairaana noin kuukausi sitten.
Kaksi oli sairaalassa asti, kun meni keuhkoihin.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   8.12.24 08:41:27

Otitteko korona rokotteet aikanaan?

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   8.12.24 08:47:20

Oon ottanut 7 koronarokotetta, ei ole nuhia ollut vuosikausiin.

Päivämäärä:   8.12.24 08:49:10

Olipas mielenkiintoinen yö, kurkku niin kipee ettei saa nukuttua. Kauhee tarve nieleskellä kokoajan...

Ap

Lähettäjä: Valitettavasti 
Päivämäärä:   8.12.24 08:59:08

Näitä on ollut koko syksyn kiihtyvällä vauhdilla Sairaalojen osastot pullistelee näistä "flunssa"potilaista. Koronaa, influenssaa, sikainfluenssaa, mykoplasmaa, adenovirusta, rsv:tä, mononukleoosia ym. keuhkokuumeineen ym. jälkitauteineen.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.12.24 09:13:37

Minä olin ensin 9 päivää niin kipeänä (kuume, kurkkukipu, yskä, silmätulehdus, oksentaminen pari kertaa, ripuli..) etten töihin päässyt, nyt sen jälkeen olen ollut puolikuntoisena kuukauden verran.

Lähettäjä: Valitettavasti 
Päivämäärä:   8.12.24 09:36:07

Hinkuyskä unohtui listasta.

Lähettäjä: Vilja 
Päivämäärä:   8.12.24 09:38:18

Toista viikkoa kuumeessa, mutta kolme pitää olla että pääsisi edes työterveyteen. Saikkua ei ole saanut kun buranalla ja avaavalla astmalääkkeellä jaksaa tehdä muutaman tunnin päivässä etätöitä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   15.12.24 10:13:19

Samaa täällä saa nähdä miien töihin .rneno huomenna onnistuu

Lähettäjä: Veeras 
Päivämäärä:   15.12.24 10:50:59

Instan kautta oon ihmetellyt, että yllättävän monella tutulla ja kaverilla ollut tänä syksynä keuhkokuume. Osalla ilman edeltävää tautiakin. Ihan perusterveitä kuitenkin kaikki. Myös monella kavereiden lapsista on ollut (ja useamman kerran niin, että perheessä useampi lapsi samaan aikaan keuhkokuumeessa). Ei yhtään kivaa :(

Ei voi kuin toivoa, että pahimmat epidemiat olisi ohi jo jouluksi, mutta ei taida toteutua se toive.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.12.24 00:30:38

Mykoplasma aiheuttaa noita keuhkokuumeita nyt. Itse sairastin sellaisen vuosia sitten ja oli hirveää.

Nyt ollut 1,5vk tauti. Todella sitkeää limaa poskiontelot täynnä, nenäkannulla vähän irtoaa, tulee ihan keltaista edelleen. Nenä aina tukossa ellen käytä Otrivinia. Viime päivinä alkanut keuhkoputkien kutina ja ärsyttävä yskä. Olo on todella väsynyt. Ei kuumetta koko aikana.

Päivämäärä:   16.12.24 07:30:11

Mulla alko viikko sitten sunnuntaina. Heräsin aivan jäätävään kurkkukipuun, aivan kun olisi kaktus tungettu kurkusta alas. Sitten alkoi kuume, mutta oli vain yhden päivän. Hirveä särky nivelissä: selkä, polvet ja ranteet. Seuraavat kolme päivää kamala väsymys, ei jaksanut edes sohvalla istua saatikka kävellä. Sitkeää limaa, sellaista etten ole koskaan niistänyt mitään niin hirveää limakönttiä nenästä.

Sitten olikin muutama päivä suht ok. Ja eilen alkoi taas kurkkukipu.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   16.12.24 07:51:26

Syyskuusta asti ollut yhtenään joku tauti tulollaan tai menollaan, nyt pahempi olo ollut taas viikon verran, mutta ei vieläkään kunnon kuumetta, jonka jälkeen helpottaisi. Kaikki peruskunto kohta mennyttä ja fysiikka lähes vuodepotilaan tasolla, kun flunssien välissä ei ole montaa aidosti tervettä päivää, joina voisi yrittää ylläpitää terveyttä liikunnan avulla. Pelkkä kauppareissu lähikauppaan silloin tällöin ei oikein riitä puolen vuoden liikunnaksi...

Muistelen haikeasti korona-aikaa, kun kaikki sulkeutui kotiinsa pois julkisilta paikoilta tauteja levittämästä ja sai olla terveenä!

"Otitteko korona rokotteet aikanaan?"

-Ihan turha kehitellä mitään foliohattuteorioita: ihan samanlaista sairastamista se oli ennen koronaakin, kun kaikki tuli korvaamattoman tärkeänä lähitöihin buranan voimalla niistämään ja köhimään kuumeessa. Ja vaikka ilmeisen sairaana lähitöissä oleminen on sentään vähentynyt selvästi, niin ei siellä avokonttorissa tarvitse käydä kuin kerran, niin hip hei, taas on jonkun työkaverin päiväkotilapsen nuhakuume kyydissä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   16.12.24 09:14:39

Kuukausi sitten alkoi flunssa joka kaatoi aika nopeasti ihan sängyn pohjalle. Diagnosoitiin keuhkokuumeeksi ja antibiootit siihen. Kun kuuri loppui, tuli tauti lievempänä takaisin. Tähän kuukauteen mahtuu normaalin räkätaudin oireet, kuume, korvasärky, silmätulehdus ja vatsatauti. Sykkeet huitelee yli sadan joten mitään normaalia ei saa tehtyä, saati että tässä olisi ehtinyt jouluun valmistautua.

Lähettäjä: Heps 
Päivämäärä:   16.12.24 09:21:20

Parisen kk kipeänä, muutaman kerran kunnon kuuneessa. Vloppuna sain mykoplasmaan antibiootin, josko se tästä taas elämäksi muuttuisi.

Lähettäjä: pekka 
Päivämäärä:   16.12.24 09:33:36

Luultavasti.

:))

Lähettäjä: Yrittäjä 
Päivämäärä:   16.12.24 09:45:49

Olen ollut 2kk jossain pienessä flunssassa.. ei kuumetta mutta niistelen ja aivastelen. Ei vissiin pitäis painaa duunia ja tehdä fyysistä hommaa kun ei oo täysin kunnossa.

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   17.12.24 23:46:44

Sitkeää limaa on ja yskä vaivaa

Lähettäjä: Jone O 
Päivämäärä:   18.12.24 00:34:59

Nokka vuotanut ja ollu sellanen kiikun kaakun olo. Naisystävä oli kuumeessa, ei tarttunut. Hoidin oksentelevaa tokaluokkalaista eikä sekään tarttunut. Mutta muuten tuntuu että joka kolmas on jossain taudissa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   18.12.24 00:58:55

Mulla oli kurkku kipeä pari tuntia. Nyt olen vuorokauden yskinyt satunnaisesti, mutta sitäkin rajummin. Eikö yskään ole enää lääkkeitä?

Päivämäärä:   18.12.24 02:01:25

Miehelle tuli kurkukivulla ja kuulemma helvetinmoisella päänsäryllä. Kuumetta oli vain ihan vähän aluksi. Ja nuhaoireita. Kurkkukipu palasi kun särky hävisi.

Lähettäjä: Lentsu 
Päivämäärä:   18.12.24 05:15:52

Influenssa kausi alkamassa, siihenhän nuo kuumepiikki oireet viittaa.
THL:
https://tinyurl.com/5n7uzk5s

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.