Lähettäjä: tukiperheeksi?
Päivämäärä: 7.12.24 17:12:39
Luin yhdestä toisesta keskustelusta kun eräs kertoi ottavansa lapsia hoitoon ja että siitä tienaa reilun tonnin per viikonloppu. Tukiperhetoiminnasta siis kyse. Olen itse jäämässä kohta äitiyslomalle ja samalla haluaisin vaihtaa alaa kun en halua palata entiseen työpaikkaan enää. Minulla on iso omakotitalo, mutta olen yh ja tuleva lapsi on kolmas. Itse siis pärjään yksin eli ei siinä, mutta voiko tällaisessa tilanteessa ottaa tukilapsia hoitoon? En siis vauva-aikana ajatellut vaan sitten kun nuorin on vähintään 1v. Toki omat lapset, ainakin kaksi vanhempaa, voisi näinä viikonloppuina (1-2x/kk) olla isällään. Minulla on muitakin tuloja, joten noin 1000-2000€/kk riittäisi oikein hyvin ja tulo kuulostaa oikein hyvältä kun miettii että tosiaan kuussa tarvisi työskennellä vain 1-2 viikonloppua. Tykkään lapsista ja tekisin mielellään lasten parissa töitä ja kotona työskentelykin olisi kivaa. Osaako joku sanoa, saako jotain extrakorvausta kun minulla on kasvatusalan pätevyys? Pitääkö tuo korvaussumma paikkaansa, vai pitääkö tuosta noin tonnista maksaa lasten ruoka ja mitä muita menoja, täytyykö lasten kanssa vaikka aina käydä jossain esim. uimahallissa vai riittääkö kotiviikonloppu vaikka lähimetsässä marjassa käyden, pihaleikit jne.? Ja summa varmaan riippuu lasten lukumäärästä? Voiko toivoa esim. kolmea lasta vai määrätäänkö minulle randomina vain joku perhe, jossa voi olla 1-8 lasta? Vaikuttaako omien lasten määrä siihen kuinka monta hoitolasta saan? Kaikki muukin info kiinnostaa! Olisi kiva tarjota viikonloppukoti maalta kaupunkilaislapsille <3
|