Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Joulu mökillä?

Lähettäjä: Äxäx77 
Päivämäärä:   7.12.24 14:22:24

Onko täällä muita jotka viettävät joulun mökillä?

Re: Joulu mökillä?

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   7.12.24 14:55:05

Jos vaan päästään niin kyllä. Mökki saaressa, eli kulkeminen on kysymysmerkki. Kertaakaan ei ole päästy, mökki nyt kuudetta vuotta.

Lähettäjä: **** 
Päivämäärä:   7.12.24 14:55:25

Just ollaan mökillä laittamassa paikkoja joulukuntoon eli hep.
22 päivä ajellaan tänne ja 28 päivä palattava kotiin. Oma rauha, lunta ja tunnelmaa riittää. Koirat saa juosta yllin kyllin vapaana ja palju lämpiää saunan kanssa joka päivä. Kotona ei saa samaa tunnelmaa vaikka kuinka yrittäisi.

Lähettäjä: Kettu 
Päivämäärä:   7.12.24 16:40:10

Muutaman kerran ollaan vietetty, ihana tunnelmahan siellä on ollut. Ja ihan jäätävä tiskaaminen käsipelillä sitten seuraavana päivänä.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   7.12.24 17:15:01

Meillä on kahden aikuisen talous ja vuokramökki pohjoisessa tuo ihanaa joulun tunnelmaa, kun ei sitä oikein muuten olisi kahdestaan etelän kerrostalokämpässä. Kummallakaan ei ole isoa sukua/perhettä, jonka kanssa juhlisi.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.12.24 17:18:52

Olis ihanaa jos olisi mahdollisuus. Meidän mökki ei sovellu talvikäyttöön ja tallinpitäjänä ketään ei jouluna saisi tuuraamaan.

Päivämäärä:   7.12.24 17:27:57

Meidänkään mökki ei ole talviasuttava mut ollaan sen verran idiootteja, et täällä nytkin ollaan. Kamiina ja takka lämmittää mökkiä, valopetroolilämmitin huussia.

Tallinpitäjillä tietenkin asia eri, mut ehkä joku tallilainen voi haaveilla tallijoulusta?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   7.12.24 22:38:19

Välipäiviksi mennään, aatto ja joulupäivä kaupungissa perheidemme kanssa. Minä ja mies siis, meillä ei lapsia. Kotiinpaluu vasta ensi vuonna. Täysin talviasuttava mökki, juokseva lämmin vesi tulee sisälle ja saunaan.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   7.12.24 23:05:56

Enää en voi, mutta lapsuudesta ihanat muistot mökkijouluista.

Päivämäärä:   8.12.24 08:23:01

Mitä on kevytrakenteiset mökit?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.12.24 08:28:18

Olis mukavaa lähteä jos joku hoitaisi hevoset . Mutta maalla kun asutaan niin aika idyllistä sekin.
Voi lähteä vaikka rekiajelulle, sauna ajoissa lämpiään kynttilöiden kanssa. Kuusenhavuja saaviin tuoksumaan, sisällä on muovikuusi josta ei joulun tuoksua irtoa.

Lähettäjä: jm 
Päivämäärä:   8.12.24 08:30:52

Juuri eilen tulin ajatelleeksi lapsuuden vaatimattomia jouluja. Siitä tuli mieleen joulunvietto jossakin eräkämpällä. Siis keskellä kairaa sellaisessa, jossa ei ole kuin kamina, lavitsa ja pöytä. Olisi tunnelmallista kynttilän valossa, jouluateria kaminan päällä lämmitettynä vaatimaton. Kuusen sentään saisi varastettua lähimetsästä. Joulusauna jäisi väliin, koska ei niissä yleensä ole saunaa.

Lähettäjä: HH 
Päivämäärä:   8.12.24 10:01:20

Kyllä, ensimmäistä kertaa ikinä mökkijoulu tulossa. Meillä tosin täysin varusteltu mökki, mikä helpottaa järjestelyitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.