Lähettäjä: ejia
Päivämäärä: 8.12.24 16:03:41
Oireet voivat tosiaankin olla pelkkää masennusta, plösötystä, henkistä kuormitusta ja tylsistymistä lisättynä fyysiseen lösötykseen ja kropan jumitukseen.
Minulla oli yläasteella ja parikymppisen kahden puolen jatkuva migreeni. Vähintään joka toinen päivä päivä meni pilalle jo puolen päivän aikaan ja vahvat lääkkeet naamaan ja kotiin koomaamaan. Sitten jotain tapahtui, migreenikohtaukset loppuivat, kunnes nyt nelikymppisenä tänä vuonna alkoivat uudelleen ja on ollut useampi kohtaus. Silloin parikymppisenä olin luovuttanut verta useamman kerran ja olin lopulta aneeminen, mutta muutaman kuukauden rautalisällä + hemirautapitoisella ruokavaliolla tilanne korjaantui ja migreenikohtaukset vähenivät niin, että niitä oli enää 2-3 vuodessa, sitten 1 vuodessa ja melkein 20 vuoteen ei yhtään.
Minulla on masennusta, henkistä kuormitusta, ahdistusta yms. perhetilanteeseen ja elämään liittyen. Vanhemmat kuolleet tai kuolemassa, sisarus sairastanut syövän, opinnot jumissa ja kela hönkii niskaan. Lisäksi kroppa on vino ja jumissa kun lösötän epäergonomisesti.
Kun pötkötän lattialla ja hieron lihaksia niska, kaula, hartiat, selkä, jalat, ihan mikä tahansa kohta kropasta, niin jumissahan minä olen ihan kauttaaltaan. Olen käynyt fyssarilla muutamaan kertaan kuulemassa, mten perseestä olen ja pitäisi yrittää olla ergonomisemmin. Ja siis fyssari ei minua haukkunut, vaan itse sanoin, että olen ihan perseestä kun vaikka kuinka paljon jumppaan ja teen, niin silti pilaan kaiken lösöttämällä, olemalla vinossa, istumalla jalat ristissä, jne.
Ihan varmasti aiheutan migreenikohtaukseni ainakin osittain itse ja ne mgreenikohtaukset ovat todella invalidisoivia, koska pää on kipeä, en näe kunnolla, en voi olla juuri missään asennossa. Mitään suurempaa syytä tai laukaisevaa tekijää en ole keksinyt, koska joskus migreeni iskee jo ennen kuin saan itseni aamulla sängystä keittiöön ja joskus vasta iltapäivällä klo 18 kun olen ollut esim. tietokoneen äärellä. Lisäksi jumissa oleva kroppa aiheuttaa kipuja ja jumeja ja puutumista ja ja ja ja....
Eli nyt ala itse miettiä mikä kaikki on omaa syytäsi, mihin voit vaikuttaa itse, mihin tarvitset ammattilaisen apua, jne. Sitten vasta kannattaa mennä lääkäriin, kun kaikki muut syyt on suljettu pois.
Työttömänä sinulla on aikaa hieroa ja jumpata itseäsi niin, että saat kropastasi suoremman ja vetreämmän, joka saattaa hyvinkin vaikuttaa niin, että oireesi vähenevät tai poistuvat kokonaan. Ei se välttämättä päivässä tapahdu, mutta viikossa tai parissa voi tulla isokin vaikutus esille.
|