Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kokemuksia rei'istä hampaissa

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   6.12.24 15:07:20

Sattuuko reiän paikkaus? Ja mitä tarkoittaa pysähtynyt reikä? Onko muita kokemuksia?
Kertokaa kaikki!

Re: Kokemuksia rei'istä hampaissa

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.24 15:09:35

Riippuu reijän koosta ja sen sijainnista. Jos kauhistuttaa, niin pyydä puudutus.

Lähettäjä: Ehdottomasti 
Päivämäärä:   6.12.24 15:15:31

Jos olet yhtään herkkä kivulle, niin ehdottomasti puudutus!!!!! Se puudutus sattuu tasan sen piikin laittamisen verran, ihan max 3 sekuntia. Hampaan paikkaaminen ilman puudutusta sattuu 3 minuuttia. Kumman valitset?

Mulla on ollut niin saakelin monta reikää hampaissa ja varmaan kaikkia hampaita on paikattu 1-3 kertaa kutakin. Usko tai älä. Parodontiitti vaivana eli reikiä tulee helposti vaikka mitä tekisi.

Nyt viime kesänä, ekaa kertaa IKINÄ, tarkastuksessa ei ollut yhtään reikää. Oli todella uskomaton tunne.

Se hampaan paikkaus ei satu puudutuksella, tai jos sattuu, niin pyydät lisää ainetta heti ja pitää antaa vaikuttaa tarpeeksi kauan! Lähinnä siinä poraamisessa ärsyttää se äänimaailma. Voi kunpa saisi kuulokkeet. :D

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.12.24 15:15:35

Maanantaina taas hammaslääkäri, kun poskihampaiden välissä reikä.
Toinen reikä hampaassa koko ikänä ja ikää 46.
Edellisellä kerralla mentiin ilman puudutusta, mutta nyt ehdottomasti pyydän.
Hittojako siellä paita märkänä kärsimään, kun piikki ei tunnu juuri missään.
Viikko sitten poistettiin viisaudenhammas ja ei se puudutuspiikki juurikaan tunnu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.24 17:11:28

Pysähtynyt reikä tarkoittaa sitä mitä sanookin, eli hampaassa on ollut reiän alku joka sittemmin on lakannut etenemästä, eikä vaadi toimenpiteitä.
Ja kyllä, hampaan paikkaaminen voi sattua tosi paljonkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.24 17:15:05

Sinua on varmasti porattu lapsena et vaan muista.

Ilman puudutusta ei enää koskaan. Minulla neulakammo ja ajattelin pelon vuoksi jättää puudutuksen kokonaan pois, vaikka lääkäri moneen kertaan kysyi ja suositteli ottamaan. Elämäni pahimpia kipuja koskaan. Vuosia muistin sen kivun. Puudutuksen kanssa ei paha ollenkaan. Antavat lisää puudutusta jos ei riitä.

Päivämäärä:   6.12.24 17:24:20

"Sinua on varmasti porattu lapsena et vaan muista."

Miksi olisi varmasti porattu?

Päivämäärä:   6.12.24 17:50:35

Riippuu kuinka syvä reikä. Olen kokemusasiantuntija, reikiä ollut lapsesta asti paljon. Kaikki tuntemukset täysin kestettävissä, enemmän henkisestä puolesta kiinni. Itse esim ala-asteikäisenäkään en ottanut puudutuksia. Joo joskus sattui mutta se on vain tunne. Ei mitään hirveää kidutusta, otsa korkeintaan vähän rypistyy. Paljon helpottaa kun vain miettii muuta. Ne ajat on niin lyhyitä. Piikki sattuu usein enemmän, toki reikäkohtaista. Enemmän se puudutus on ärsyttävä kun jatkuu tuntikausia niin mielummin ilman.

Pari juurihoitoakin tehty jotka kokemuksina erilaiset. Toisessa puudutettiin, hammas oli vielä elossa, ja siinä oli ihan kipuakin, mutta jälleen, otsa rypistyy -tason kipua ja välillä kovempia vihlaisuja. Toisessa juurihoidossa hammas oli kuollut eikä puudutettu enkä tuntenut yhtään mitään.

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   6.12.24 18:02:28

Kun puudutetaan, niin ei satu. Juuri hoidettava hammas oli niin huono puuttumaan, että se sattui puudutuksesta huolimatta, mutta peiän paikkaukset kivuliain vaihe on tosiaan se puudutuspiikki.

Lähettäjä: Läpi 
Päivämäärä:   6.12.24 19:07:39

.//Sehän riippuu ihan ihmisestä kuinka kivun kokee ja millaista kipua kestää. Esim. Itse en siedä yhtään hampaan paikkauksesta tulevaa vihvovaa kipua. On vaan jotain ihan karseaa. Siihen verrattuna minun synnytyskivut ovat olleet pientä, vaikka ovatkin kestäneet huomattavasti pidempään kuin joku hampaan paikkaus. En vaan siedä vihlovaa kipua ja minulla se tulee osittain puudutuksenkin läpi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.