Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko täällä mykoplasman sairastaneita?

Lähettäjä: Vinna 
Päivämäärä:   6.12.24 14:37:34

Mitä oireita oli ja kauan kesti? Saitko lääkitystä?

Itselläni lääkäri epäili mykoplasmaa, mutta testejä ei otettu. Takana viikko jokapäiväistä lämpöilyä (37,4-38,0), todella kipeä kurkku ja erittäin voimakas yskä, joka ei vastaa myöskään keskushermostoon vaikuttaviin yskänlääkkeisiin. Lisäksi ääni täysin mennyt.

Olen nukkunut alle 2h yössä nyt viikon, eikä loppua tunnu näkyvän. Maanantaina täytyy hakea lisää sairauslomaa, jos vointi ei helpota.

Re: Onko täällä mykoplasman sairastaneita?

Lähettäjä: ninja 
Päivämäärä:   6.12.24 14:48:29

Sairastin mykoplasman ja ah niin tutulta kuulostaa nuo oireesi. Minulla tauti kesti 4 viikkoa, lääkkeitä sain mutta ei juuri auttanut. Sängyn pohjalla meni, tosin unettomana pitkälti jatkuvasti herättävän yskän takia. Nyt olen ollut kaksi viikkoa ns ”terve” ja elävien kirjoissa, mutta toipuminen on kesken edelleen. Hyvin heikko olo. Oli kyllä sen verran hurja tauti, että tiesi ainakin olevansa kipeä. Tsemppiä paranteluun! Ota tosi iisisti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.24 15:32:50

Itsellä meni peruskuumeen ja keuhkoputkentulehduksen kautta keuhkokuumeeksi elokuussa ja edelleen koitan saada kroppaa kasaan.
Takaisin aktiivisen treenaamisen pariin elättelen toiveita vuoden vaihteessa.
Pikku hiljaa mutta oli kyllä karu tauti.
Yskin lavan ja selän ihan jumiin ja se yskä oli aivan älytön.

Lähettäjä: uu 
Päivämäärä:   6.12.24 23:23:05

Edellisessä epidemiassa sairastin. Kolme kuukautta meni vaihdellen poskiontelotulehduksissa, niihin antibioottikuureja jotka ei tehonneet, välillä lievempää ja vain vähän kuumetta. Muistelen saaneeni sitten loppuvaiheessa jonkun kunnon antibioottikuurin (oikeaa lajia) joka tepsi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.