Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten pysäytätte keskustelun, kun toinen puhuu l

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   6.12.24 10:14:56

Miten pysäytätte keskustelun, kun toinen vaan puhuu ja puhuu eikä lopetan?

Minulla on työkaveri, jolta aina välillä on tarvetta kysyä työhön liittyviä asioita. Nyt joudun kuitenkin välttelemään pakollistenkin asioiden kysymistä, koska jos huoneen ovelle erehdyn alkaa loputon juttutulva.

Epäilen, että kyseinen henkilö on yksinäinen, ja tämä vaikuttaa siihen että hänen seuran/puhumisen tarpeensa on ihan valtava. Minä haluaisin vain kysyä muutamaa työhön liittyvää asiaa, ja sitten työkaverin ovella meneekin puoli tuntia tai tunti, ennen kuin mitenkään pääsen irrottautumaan.

Olen yrittänyt pysäyttää keskustelun vaikenemalla, sillä että otan askeleita kauemmas, vielä ei pokka ole kuitenkaan riittänyt siihen että yksinkertaisesti kävelen pois vaikka toinen puhuu. Joskus joudun vielä senkin tekemään.

Olisiko mitään hyviä vinkkejä, miten keskeyttää puhetulvaisen ihmisen puhe? Kohteliaat mutta silti riittävän jämäkät keinot olisivat tarpeen. Tämä ihminen on aikavaras ja uuvuttaa puhetulvallaan, työtehokin kärsii kun joutuu monologeihin sitä käyttämään, mutta silti haluan olla hänelle ystävällinen, käyttäytymisen taustalla kun on ilmeisesti tuo toteamani yksinäisyys.

Re: Miten pysäytätte keskustelun, kun toinen puhuu l

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   6.12.24 10:21:01

Mä sanon tarvittaessa vaikka puhetulvan päälle, että hei kuulepa, olisi tosi kiva vaihtaa kuulumisia, mutta mä en nyt millään ehdi, kun mulla on tän jutun x kanssa niin kiire. Mutta jutellaan paremmalla ajalla! Ja sit vaan pois. Ei siitä tarvitse mitään sanomatta poistua.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   6.12.24 10:25:36

Ihan vain kysyt onko tarina kovinkin pitkä kun olisi noita töitä.
Jotenkin täytyisi hänet saada huomaamaan ikävä tapa. Ehkei sitten tarvitsisi olla niin yksin. Ei näitä kuoliaaksi puhujia jaksa kukaan.
Miehelläni iskee usein päälle loputon jaarittelu. On pitänyt opetella konsteja saada asiat selville puhetulvan keskeltä lyhyesti ja ytimekkäästi. Välillä onnistuu joskus huonommin.
Joskus vaan poistun paikalta. Joskus sanon että jospa oltaisiin vaan hiljaa.
Otan osaa. Diplomatian taidot on koetuksella.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   6.12.24 11:03:22

Sanot heti alkuun että kauhea kiire, ihan vain nopea kysymys... Ja sitten kun olet saanut vastauksen kysymykseen, sanot että sori, nyt pitää jatkaa, kun on kiirettä töissä. Kiität ja hymyilet kun poistut.

Lähettäjä: silleen 
Päivämäärä:   6.12.24 11:21:08

On tullut työelämässä muutamakin jaarittelija vastaan. Ensin oli vaikeaa mutta sitten totesin että ei muuta kun reipas "Hei sori mun on nyt pakko mennä jatkaa edellinen homma loppuun tmv" ja tilanteesta pääsee. Ei kukaan ole pahastunut ja silloin on selvinnyt että osa tietääkin puhuvansa paljon ja ovat sanoneet että joo hyvä kun osaat keskeyttää jää joskus puhetulva huomaamatta päälle.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   6.12.24 13:05:53

Minäkin keskeyttäisin ihan vain puhumalla sen verran kovempaa päälle että hän kuulee.

"Hei kuule, sorry että keskeytän, mutta mulla on tässä nyt töitä sen verran etten oikein ehtis jäädä juttelemaan."

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.12.24 13:07:21

Teams alkaa, asiakas soittaa jne jne

Lähettäjä: stop 
Päivämäärä:   6.12.24 13:54:06

Sun pitää käydä mielessäsi läpi seuraava keskustelun kulku:

Työkaveri vastaa kysymykseesi, mutta jää pölöttämään.
Kuuntelet max 10 sekuntia, sitten vain yksinkertaisesti sanot reippaasti ja vaikka hänen puheensa päälle, että ''SORI mun on nyt pakko jatkaa töitä, moikka!'',
ja sitten vain LÄHDET kävelemään toiseen suuntaan, etkä pysähdy!

Eli tähänkin toimee se, opettele omat rajasi. Jos et ehdi kuunnella, lähde. Älä ole liian kiltti ja huomaavainen, koska toinenkaan ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.