Lähettäjä: D
Päivämäärä: 6.12.24 10:14:56
Miten pysäytätte keskustelun, kun toinen vaan puhuu ja puhuu eikä lopetan?
Minulla on työkaveri, jolta aina välillä on tarvetta kysyä työhön liittyviä asioita. Nyt joudun kuitenkin välttelemään pakollistenkin asioiden kysymistä, koska jos huoneen ovelle erehdyn alkaa loputon juttutulva.
Epäilen, että kyseinen henkilö on yksinäinen, ja tämä vaikuttaa siihen että hänen seuran/puhumisen tarpeensa on ihan valtava. Minä haluaisin vain kysyä muutamaa työhön liittyvää asiaa, ja sitten työkaverin ovella meneekin puoli tuntia tai tunti, ennen kuin mitenkään pääsen irrottautumaan.
Olen yrittänyt pysäyttää keskustelun vaikenemalla, sillä että otan askeleita kauemmas, vielä ei pokka ole kuitenkaan riittänyt siihen että yksinkertaisesti kävelen pois vaikka toinen puhuu. Joskus joudun vielä senkin tekemään.
Olisiko mitään hyviä vinkkejä, miten keskeyttää puhetulvaisen ihmisen puhe? Kohteliaat mutta silti riittävän jämäkät keinot olisivat tarpeen. Tämä ihminen on aikavaras ja uuvuttaa puhetulvallaan, työtehokin kärsii kun joutuu monologeihin sitä käyttämään, mutta silti haluan olla hänelle ystävällinen, käyttäytymisen taustalla kun on ilmeisesti tuo toteamani yksinäisyys.
|