Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisten vapaaehtoinen asepalvelus 18-29 v?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 19:53:48

Miksiköhän on tuollainen ikäraja? Siis että jos olet 30 vee niin olet jo liian vanha armeijaan. Mun mielestä vähän hölmöä?

Re: Naisten vapaaehtoinen asepalvelus 18-29 v?

Päivämäärä:   5.12.24 20:00:46

Kyllähän tuossa voisi katsoa sitä kuntoa eikä ikää, ihan kuin yli kolmekymppiset olisivat jo ihan rapakunnossa.

Itseäni harmittaa etten ole käynyt, ja nyt olen liian vanha.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   5.12.24 20:32:09

No siis nuo ikärajat on ihan samat kuin miehillä. 18-vuotiaana aikaisintaan voi mennä jos ei itse ano aiempaa aloitusta, ja jos 29 ikävuoteen mennessä taas ei ole suorittanut niin sitten vapautetaan kokonaan. Sen takia lykkäystä saa vuosi kerrallaan korkeintaan tuohon ikään asti ja jos ei siihen mennessä ole saanut kokonaan vapautusta niin sitten on pakko mennä sinä vuonna kun täyttää 29.

Ja upseerit pääsevät eläkkeelle 45-vuotiaina. Rivien välistä voidaan lukea että sotilaallisen palveluksen (ainakin suorittavissa tehtävissä) katsotaan olevan nuorten ihmisten hommaa. Ei sinne kehäraakkeja oteta kiviriipoiksi.

Päivämäärä:   6.12.24 13:40:14

Mielestäni tuollaisen ikärajan saisi poistaa tai ainakin nostaa jonkin verran. Tällaisena aikana ainakin kun mietitään pitäisikö naisten vapaaehtoinen asepalvelus vaihtaa pakolliseen.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   6.12.24 15:21:35

Sama ikäraja on myös miehillä.

Parikymppinen on fyysisesti parhaimmillan ja siinä 3- kympin jälkeen alkaa rappeutua.

Lähettäjä: Pullo 
Päivämäärä:   6.12.24 15:36:04

Taitaisi olla liian vaivalloista, jos yli 29-vuotiaitakin ruvettaisiin ottamaan sisään esim. kuntotestien perusteella. Kyllähän sota-aikana löytyy tehtävää itse kullekin, vaikka ei olisi suorittanutkaan asepalvelusta.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.12.24 15:38:31

Itsehän kuulun sivarin lisävarantoon – ja ylpeä siitä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.