Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevonen yrityksen nimiin?

Lähettäjä: Minkä piikkiin? 
Päivämäärä:   5.12.24 19:07:30

Olen yksityisyrittäjä (OY) ja harkitsen hevosen ostamista.. Yhtiöjärjestys mahdollistaa hepan ostamisen firman laskuun, mutta mitä tapahtuu jos bisnes sakkaa ja yritys ajautuu konkurssiin? Mitä hepalle tapahtuu ja kuka sen hoidosta vastaa...?

Re: Hevonen yrityksen nimiin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 20:09:25

Tota ei kannata tehdä, paitsi jos hevonen on arvoton kuten meillä eikä sitä sen vuoksi huolita velkojen maksuun. Meillä siis hevonen jonka arvo on enemmänkin markkinoinnissa. Tästä on ulosotto samaa mieltä sillä meidän firmalla on kyllä sinnekin velkaa. Mitään hätää ei ole kun velkaa lyhennetään kuten on sovittu joten firman talous tervehtyy koko ajan. Hevosta ei sen arvon takia sinne siis edes huolita.

Mä olen ostanut omani huutokaupasta mutta omistanut sen jo aiemmin ja sen arvo oli silloin kaikkien vikojen takia 500€ jota se siis oikeasti onkin. Myyminen aiheuttaisi isommat kulut ulosotolle tai pesän selvitykseen osoitetulla firmalle joten sitä ei kukaan halua. Paitsi mä joka rakastan hevostani. Ja jos joskus firma alkaisi kaatua, sillä on kyllä koti lähipiirissä siihen sen oikeaan arvoon eli muutamaan sataseen. Tällä hevosella on siis joka jalassa vikaa ja siitä on kunnon lausunnot. Kestää kevyttä käyttöä mutta vain tällä hetkellä eikä mitään ennustetta siitä, kuinka kauan, ole. Tän hevosen arvo ei ole ratsastuksessa. Tästä ei ole myöskään siitokseen. Tää on ennen rakkauspakkaus ja hyvän mielen tuoja joka on toiminut loistavasti yrityksen keulakuvana.

Lisäksi, jotta toi menee läpi verottajalle, hevosen on liityttävä sun yrityksen alaan kuten meillä ja sitä on tosiasiassa käytettävä siihen hommaan kun se on hankittu.

Muutoin tosiaan se ulosmitataan ja myydään. Sä et päätä sen elämästä enää siinä vaiheessa mutta voit tietenkin myydä sen itsellesi ennen kuin firma kaatuu. Siinä on tärkeää että hevonen myydään sen oikeaan arvoon. Et voi siis myydä 10 000€ arvoista hevosta itsellesi satasella.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.