Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lähtisitkö treffeille miehen kanssa, joka...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 14:43:22

...kertoisi, että mulle parisuhde ei sitten ole mikään pysyvä sitoumus, vaan olen siinä vain sen aikaa kuin hyvältä tuntuu.

Re: Lähtisitkö treffeille miehen kanssa, joka...

Päivämäärä:   5.12.24 14:44:04

Joo. Noin ajattelen itsekin.

Päivämäärä:   5.12.24 14:45:26

Voi olla joko vihreä tai punainen lippu. Jos meenaa että kun näkee paremman naisen niin sitten ei tunnu enää hyvältä ja lähtee niin en. Jos meenaa et ei jää suhteeseen väkisin joka ei enää hyvältä tunnu ja uskaltaa mainita eikä niinkuin useat miehet että hyväksyy vain tilanteen niin vihreä lippu.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   5.12.24 14:48:04

Pitäisi tietää, mitä tuolla tarkoitetaan. Tietenkään kenenkään ei pidä olla suhteessa jos ei halua olla, mutta osalle se "sen aikaa kuin hyvältä tuntuu" on pelkkä alkuhuuma ja osalle lähtökohtaisesti kuitenkin loppuelämän sitoumus ja avioliitto, ellei käy niin että suhde kuitenkin muuttuu huonoksi tai kaikki tunteet kuolevat.

Päivämäärä:   5.12.24 14:49:34

Riippuu mitä sillä tarkoittaa. Jos tarkoittaa sillä olevansa sitoutumiskyvytön ja lähtevänsä jatkamaan matkaa kun sattuu jotain kiinnostavaa kohdalle niin red flag.

Sitten taas jos on henkisesti vähän kehittyneempi ihminen ja ymmärtää kaiken ohimenevyyden eikä pidä ihmissuhteita itsestäänselvyyksinä, eikä jää roikkumaan tavan vuoksi suhteeseen jossa molemmat eivät huolehdi suhteen hyvinvoinnista niin hyvä juttu. Näin meilläkin mennään, että ollaan yhdessä niin kauan kun hyvältä tuntuu, ja pyritään siihen että tuntuu hyvältä ihan loppuun asti. Tiedostetaan, että yksin ei kumpikaan tervettä ihmissuhdetta saa ylläpidettyä vaan se vaatii molemmilta töitä. Otetaan toinen huomioon ja pyritään siihen, että sekä itsellä, että toisella on hyvä olla siinä suhteessa eikä kummallakaan ole tarvetta jatkaa matkaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.24 14:50:20

"parisuhde ei sitten ole mikään pysyvä sitoumus, vaan olen siinä vain sen aikaa kuin hyvältä tuntuu."

samoin itsekin ajattelen.

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   5.12.24 14:50:45

Mielipide sinänsä on ihan ok, koska ei kai kukaan halua olla suhteessa, joka ei tunnu enää hyvältä.

Mutta se, että katsoo asiakseen alleviivata asiaa jo ennen kuin on tavattu, viittaa siihen, että miehestä tuntuu hyvältä noin pari kuukautta, enkä jaksa ruveta säätämään niin lyhyen ajan takia.

Päivämäärä:   5.12.24 14:57:28

Toivottavasti kukaan ei ole parisuhteessa enää sitten, kun se alkaa tuntumaan psk:lta.

Eri asia on se, kuinka herkästi parisuhde alkaa tuntumaan huonolta, ja kuinka herkästi antaa periksi. Tuleeko huono fiilis heti ensimmäisestä poikkisanasta?

Lähettäjä: Dina 
Päivämäärä:   5.12.24 15:01:28

Mulla särähtäisi korvaan että se pitää juurikin alleviivata heti suhteen alussa. Koskaan ei kukaan minulle ole heti alkanut toitottamaan tuollaista. Itselleni tulisi jostain syystä epävarma olo, tuntuu että minun pitäisi pitää huolta että miehellä on hyvä olo. Ex mies lähti kun halusi kuulemma tuntea uudelleen alkuhuuman. Jos olisin tämän tiennyt heti suhteen alussa, en olisi siihen ryhtynyt.

Suhteet eivät kuitenkaan aina ole helppoja. Jos kaipaa pitkää suhdetta, siihen kuuluu ylä- ja alamäkiä, eli joskus saattaa vuodenkin tuntua huonolta. Eli siis todella vaikeaa nyt tietää mitä mies on tarkoittanut.

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   5.12.24 15:02:48

Mulle tuo olisi red flag. Se kuulostaa siltä, että ei jakseta nähdä vaivaa suhteen eteen ja halutaan vain, että toinen on varpaillaan yrittäen olla mahdollisimman helppo. Ei jakseta keskustella suhteesta tai sen tilasta, tutustua toiseen kunnolla, otetaan vain kermat kakun päältä ja mitään muuta ei hyväksytä. Huonoa suhdettahan kenenkään ei pidä jäädä katselemaan, mutta itsellä nousisi tuollaisesta lauseesta karvat niin pystyyn, että jäisi menemättä treffeille. Tokihan aina voi kysyä, mitä hän sillä oikein tarkoitti tai mitä se hänelle tarkoittaa käytännössä.

Lähettäjä: niih 
Päivämäärä:   5.12.24 15:08:21

No siis näinhän se on tyypillisesti aina kaikille, sitä ei vaan ole tapana sanoa ääneen. En sitten tiedä minkävärinen flag se on, jos joku kokee tarpeelliseksi sen ihan erikseen mainita. Miksi ihmeessä kenenkään pitäisi jäädä parisuhteeseen, joka ei enää tunnu hyvältä?

Päivämäärä:   5.12.24 15:11:02

Ynmärrän ajatuksen mutta tökerösti ilmaistu. Tökerön tyypin kanssa elämä on jatkuvaa mielipahaa kun kaikki töksäytellään päin naamaa miten sattuu. Varmaan löytyisi treffeille joku hienovaraisempikin mies.

Lähettäjä: tietäjä 
Päivämäärä:   5.12.24 15:14:24

Samoilla linjoilla monen muunkin kanssa. Tuo on se mitä itsekin ajattelen mutta pitääkö tuollaista edes sanoa ääneen. Mielestäni tuon pitäisi olla itsestäänselvyys.

Haluan miehen joka sitoutuu minuun, on turvallinen ja luotettava, jossain määrin ennalta arvattavakin.

En luota miehiin, jotka eivät osaa muodostaa ja/tai pitää yllä yhteyttä. Ja tosiaan, tuleeko ero sitten siinä kohtaa kun ensimmäisen kerran tulee vastaan jotain miehen mielestä epämukavaa?

Päivämäärä:   5.12.24 16:05:56

Asian näkökulmasta uskoisin, että tuo on totta suurimman osan ihmisistä näkökulmasta. Miksi roikkua suhteessa jossa et ole onnellinen ja ei ole pakko?

Mutta, riippuu siitä miten ja miksi tälläinen asia on sanottu edes ennen kun olette menneet treffeille? Minä ajattelisin tuon niin, ettei mies ole minusta kovin kiinnostunut ja haluaa siksi jo alussa sanoa "ettei lupaa mitään" ja kun tapaa kiinnostavamman niin vetoaa siihen ettei ole onnellinen. Eli luultavasti en lähtisi koska mietin mikä on motiivi sanoa tuollaista edes ennen ekoja treffejä?Aidosti kiinnostunut mies ei heittele tuollaisia lauseita ilmaan jos haluaa lähteä kanssasi ulos.

Lähettäjä: Talli 
Päivämäärä:   5.12.24 16:24:16

En lähtisi. Tulisi sellainen olo, että mies lähtee alkuhuuman jälkeen tai kun tulee ensimmäinen vastoinkäyminen tai alavireisempi jakso suhteessa.
Ei parisuhde ole mikään ikuinen sitoumus ja lähteä pitää, jos on ihan paskaa. Haluan kuitenkin kumppanini sitoutuvan suhteeseen niin, että siihen panostetaan ja sen voimin mahdollisesti päästään niistä haastavammistakin ajoista yli.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.12.24 16:37:34

Ei ainakaan eka trehveillä kantsi saada pahoja raivareita.

Päivämäärä:   5.12.24 16:46:30

En. Ja tosiaan itsekin ajattelen, että erota voi, mutta sitä ennen tulisi tehdä kaikkensa ja antaa aikaa. Jos nyt vaikka pari vuotta vielä keskustelujen jälkeenkin on onnetonta, niin joo. Mutta tulisi turvaton olo, jos toinen on valmis hylkäämään mistä tahansa ratkaistavissa olevan kiistan takia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.12.24 11:08:33

Ja kyllä!

Miksi pitää aina olla parisuhteita ja naimisiinmenoa?

Eikö voida hengailla muuten vaan ihan vapaaehtoisesti ja nauttia toisen seurasta?

Mä olen tapaillut yhtä miestä yli 5 vuotta, asutaan omillamme, vietetään viikonloput ja lomat yhdessä. Me ei olla parisuhteessa vaan ollaan kumpikin vapaaehtoisesti toisen seurassa, tehdään kivoja juttuja yhdessä, matkustellaan ja ollaan toisillemme parhaat ystävät, seksi on hyvää ja intohimoista. Ei olla ikinä riidelty ja kunnioitetaan toisiamme. Näin me halutaan viettää loppuelämämme. Ei mitään parisuhdedraamoja avioliitosta puhumattakaan! Kumpikin ollaan oltu pitkään naimisissa tahoillamme eikä ikinä enää sitä pskaa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   6.12.24 11:23:34

En lähtisi. Kuulostaa mieheltä, joka heti ensimmäisen pikku ongelman jälkeen nostaa kytkintä.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.12.24 11:25:36

Mielipide sinänsä on ihan ok, koska ei kai kukaan halua olla suhteessa, joka ei tunnu enää hyvältä.*

L; Ai ei vai? Kuule aika hemmetin elää huonossa suhteessa.

Päivämäärä:   6.12.24 11:27:34

Tarkoittaako tuo sitä, että mies ei halua sitoutua ja jatkaa uuden etsimistä meidän "seurustellessamme"? Ja lähtee sitten heti kun jotain uutta kivaa tulee vastaan, eli mitään lämpimiä tunteita minua kohtaan ei ole koskaan ollutkaan?

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   6.12.24 12:44:56

"Mielipide sinänsä on ihan ok, koska ei kai kukaan halua olla suhteessa, joka ei tunnu enää hyvältä.*

L; Ai ei vai? Kuule aika hemmetin elää huonossa suhteessa."

Tuskin kukaan huonossa suhteessa oleva HALUAA että suhde on huono. Ei ole voimia lähteä, taloudelliset asiat estää eron, lapset ja toivevsiitä että kumppani muuttuu, siksi suhteeseen jäädään.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   6.12.24 13:44:18

Eiköhän 99% länsimaalaisista ajattele noin, mutta sen sanominen mahdolliselle treffikumppanille on vähän outoa.

Minulle tuli mieleen, että eihän alottaja ole alkanut tenttaamaan mitään aiempien erojen syitä tai muuta vastaavaa?

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   6.12.24 13:53:26

” Pitäisi tietää, mitä tuolla tarkoitetaan. Tietenkään kenenkään ei pidä olla suhteessa jos ei halua olla, mutta osalle se "sen aikaa kuin hyvältä tuntuu" on pelkkä alkuhuuma ja osalle lähtökohtaisesti kuitenkin loppuelämän sitoumus ja avioliitto, ellei käy niin että suhde kuitenkin muuttuu huonoksi tai kaikki tunteet kuolevat.”

Tämä. Red flag tuossa on vain se, että sanoo sen ääneen, tulee mieleen että haluaa varoittaa, ettei voi tai halua sitoutua. Koska minusta ”kunnes kuolema meidät erottaa” on jo vähän vanhahtanut ajatus. Toki toisen vierellä ollaan ylä- ja alamäissä, mutta esim. jos toinen alkoholisoituu eikä yritä tilannetta korjata, en jäisi katselemaan. Olisin vain mahdollistaja ryyppäämiselle.

Lähettäjä: niin 
Päivämäärä:   6.12.24 14:04:40

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 6.12.24 12:44:56

"Mielipide sinänsä on ihan ok, koska ei kai kukaan halua olla suhteessa, joka ei tunnu enää hyvältä.*

Tuskin kukaan huonossa suhteessa oleva HALUAA että suhde on huono. Ei ole voimia lähteä, taloudelliset asiat estää eron, lapset ja toivevsiitä että kumppani muuttuu, siksi suhteeseen jäädään.""

Haluaahan ne jos yksin oleminen on niin sietämätöntä että ollaan mielummin huonossa suhteessa. Kukaan ei kuole jos elää yksin eikä lapset siihen että vanhemmat eroaa. Harvoin ihminen kivaksi muuttuu idiootista. No voimien puutteeseen uskon ettei "jaksa" erota.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.12.24 14:15:01

Rehellinen mielipide ja noin ajattelen itsekin mutta.
Voi myös kertoa miehestä joka nostaa kytkintä heti kun vähääkään on ei niin kivaa ja sekin kuuluu joskus parisuhteeseen. Millainen parisihdehistioria hänellä on?
Paljon lyhyitä vai pari pitkää esim.?

Lähettäjä: Sei 
Päivämäärä:   6.12.24 14:49:14

En lähtisi ennen kuin tietäisin tarkalleen mitä tämä lause miehelle merkitsee. Lähtökohtaisesti minulle tuo olisi red flag.

Mitä aloitukseen tulee, niin ei hyvältä kuulosta sen takia, ettei aloittaja tuossa hetkessä kysynyt asiaan tarkennusta, vaan arvuuttelee asiaa nyt meidän kanssa. Se antaa aloittajasta kuvan, että välttää ns ikäviä aiheita ja se ei ole koskaan hyvä asia parisuhteessa. Aloittajan kaltainen ihminen päätyy herkästi miellyttäjäksi ja munankuorilla kävelijäksi, koska tuo miehen lause kummittelee aina hänen takaraivossaan.

Lähettäjä: Hyi 
Päivämäärä:   6.12.24 16:08:20

En lähtisi. Pitäisi olla ihan itsestäänselvä asia ettei huonossa suhteessa halua elää joten turha siitä erikseen mainita. En myöskään kaipaisi sen enempää mitään selityksiä asian suhteen, sillä en haluaisi treffailla miestä jolla on noin onneton ulosanti ja tilannetaju.

Lähettäjä: d.a. 
Päivämäärä:   6.12.24 21:02:18

Eli siis tavallaanhan tämä ilmoitus voidaan nähdä myös positiivisena, proaktiivisena ja rohkeana kannanottona; toisin kuin moni muu mies ei aio jäädä roikkumaan huonoon suhteeseen joka ei tunnu enää hyvältä, vaikka siihen olisikin taloudellisia yms. "järkisyitä", tai yksin jääminen ja turvallisuuden tunteen menettäminen pelottaisikin. Ja tämähän on vain hyvä asenne, eikö olekin?

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   6.12.24 21:16:38

Itseasiassa, tästä ei ole kauaa kun lehdessä oli juttua siitä, että moni valitsee / päätyy suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla. Siis ihan jo alkujaankin.
Aika karmiva ajatus

Lähettäjä: Eh 
Päivämäärä:   6.12.24 21:24:29

Minulle tuo sanonta ei näyttäydy mitenkään positiivisena, vaikka kaikessa yksinkertaisuudessaan se onkin selviö kaikille. Minusta sanonta huokuu jostain syystä sellaista, että toinen lähtee heti kun tulee ongelmaa, oli se sitten sairaus, taloudellinen ahdinko tai joku muu tyypillinen parisuhteen välien kiristäjä. Jokainen tietää, etrei alkuhuuma kestä ikuisesti ja arki astuu kuvioihin. Tänä päivänä on paljon sellaista kertakäyttökulttuuria, että halutaan vain rusinat pullasta, kaiken pitäisi aina vaan olla mukavaa. Olen samaa mieltä kuin tuolla edellä joku kirjoitti, että tuolla pyritään pitämään toista osapuolta vähän varpaillaan. Vastuutetaan se toinen parisuhteen onnen ylläpitämiseksi. Pieni kiristysviba tuosta tulee.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   6.12.24 22:01:06

En lähtisi. Vaikka ajatuksena tuo onkin ihan ok, en silti haluaisi kuulla tuota ensitreffeillä. Minulle tuo antaisi sellaisen kuvan, ettei mies pidä minua alkuunkaan tarpeeksi viehättävänä parisuhteeseen.

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   7.12.24 07:26:03

"tästä ei ole kauaa kun lehdessä oli juttua siitä, että moni valitsee / päätyy suhteeseen, jossa ei ole hyvä olla."

Ihmiset toimii yllättävän paljon oman parhaansa vastaisesti.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.12.24 09:29:59

'Minulle tuo sanonta ei näyttäydy mitenkään positiivisena, vaikka kaikessa yksinkertaisuudessaan se onkin selviö kaikille. Minusta sanonta huokuu jostain syystä sellaista, että toinen lähtee heti kun tulee ongelmaa, oli se sitten sairaus, taloudellinen ahdinko tai joku muu tyypillinen parisuhteen välien kiristäjä. Jokainen tietää, etrei alkuhuuma kestä ikuisesti ja arki astuu kuvioihin. Tänä päivänä on paljon sellaista kertakäyttökulttuuria, että halutaan vain rusinat pullasta, kaiken pitäisi aina vaan olla mukavaa. Olen samaa mieltä kuin tuolla edellä joku kirjoitti, että tuolla pyritään pitämään toista osapuolta vähän varpaillaan. Vastuutetaan se toinen parisuhteen onnen ylläpitämiseksi. Pieni kiristysviba tuosta tulee.'

Mä oon kyllä eri mieltä koska on pidetty huolta ettei se arki astu kuvioihin. Minä olen sekä sairastunut ja sen myötä kokenut taloudellisen ahdingon eikä minua ole jätetty kuin nallia kalliolle, vaan on autetaan kotihommissa ja tuetaan taloudellisesti vaikka en olekaan aina sitä parasta seuraa kun vastoinkäymiset painaa päälle.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   7.12.24 09:30:41

En lähtisi.

Lähettäjä: Glfl 
Päivämäärä:   7.12.24 19:06:57

Lähtisin, mikäli hän tajuaisi, että voin itse käyttäytyä täysin samoin ja jättää hänet koska vain. Tai ihan muuten vain tehdä mitä haluan enkä ole sitoutunut häneen millään tavoin.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   7.12.24 19:09:51

Treffeillä voisin käydä ja tapailla. Mutta jos etsisin parisuhdetta niin ei.

Lähettäjä: Miksei 
Päivämäärä:   7.12.24 20:53:07

Ihan samalla lailla tuollaiset voi johtaa pitkähköstikin pysyvään parisuhteeseen kuin mitkä tahansa muut tapailujutut. Eli lähtisin. Vttuako sitä tietää muuten miten natsaa.

Jos ei mies minusta ole kiinnostunut niin kyllä sen niin nopeasti huomaa, että ei tästä mitään tule, ja jos mies itse on tylsä niin äkkiäkös sen heivaa.

Lähettäjä: Mkä 
Päivämäärä:   8.12.24 08:47:43

"Mä oon kyllä eri mieltä koska on pidetty huolta ettei se arki astu kuvioihin. "
Vaikka kuinka pidetään huolta niin kyllä se tietty alkuhuuma väistyy arjen tieltä. Tai sitten sitä ei ollut alkujaankaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.