Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuiva nenä, kuin tulessa!

Lähettäjä: apuva 
Päivämäärä:   5.12.24 11:54:11

Mikä ihme auttaa tähän kuivaan nenään?? Vasemman sieraimen "väliseinä" on ollut jo yli viikon tosi kipeä, olen rasvannut sitä ahkerasti vaseliinilla ja A-vitamiinivoiteella, ei auta, aina vaan kipeä ja polttelee, niinkuin tulessa olisi. Aiemmin myös A-vitamiinisuihketta käytin, kunnes siirryin näihin voiteisiin. Nyt myös oikea sierain oireilee.

Töissä on ilmastointi, sehän se suurin syy tähän kuivuuteen on. Kotona yöpöydällä hurisee diffuuseri. Pitääkö vaihtaa työpaikkaa?

Re: Kuiva nenä, kuin tulessa!

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   5.12.24 11:56:09

Ei, vaan heittää se diffuuseri helkuttiin ja ostaa ilmankostutin tilalle. Ilmastointi (=koneellinen ilmanvaihto) on ollut viimeiset 50v joka ikisellä työpaikalla Suomessa ehkä jotain jätskikioskia lukuunottamatta, joten sitä on turha syyttää.

Päivämäärä:   5.12.24 12:57:09

Enpä minä hirveän paljon tehokkaampaa kostutinta hanki, koska tämänkin kanssa kosteus tuppaa tiivistymään ikkunalasin pinnalle, jos liian pitkään on päällä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   5.12.24 13:00:16

Lääkärikäynnin paikka. Entä jos siellä on vaikka jokin antibiootteja vaativa ihotulehdus?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   5.12.24 13:29:31

Kokeile Betaglucan kauravoidetta. Mulla auttoi se. Apteekista saa.

Päivämäärä:   5.12.24 13:55:31

Jep: kiitos vinkistä, kokeilen!

--: tämä alkoi jo viime talvena, kun vaihdoin nykyiseen työpaikkaani. Työpaikan korkea lämpötila ja todella voimakas ilmanvaihto kuivattaa suunkin niin, että pitää olla koko ajan juomassa. Kuivuudesta siis johtuu. Kotona tilanne on hieman helpompi, mutta ei ehdi viikonlopun aikana parantua kokonaan. Ja siis tämä vaiva alkaa näin pakkasilla lämmityksen tohottaessa.

Lähettäjä: Desi 
Päivämäärä:   5.12.24 14:21:04

Hae apteekista kostuttava nenäsuihke (tai käytä sitä A-vitaa jos vielä on)ja nenäöljy. Aamuin illoin laitat ensin sen kostuttavan vesimäisen tuotteen ja 5-10min päästä nenäöljyn. Öljy lukitsee kosteuden ihon sisään.

Lähettäjä: Rewe 
Päivämäärä:   6.12.24 03:57:02

Voita nenään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.12.24 08:13:35

Apteekista saa 100% seesaminsiemenöljyä sisältävää nenäsuihketta. Tai eihän se öljy mihinkään suihkua, mutta niin. Se oli ihan pelastus kun edellisesä kämpässä paahtoi sekä patterit että ilmanvaihto ja puiset sisäseinät vielä kuivattivat ilmaa entisestään.

https://www.yliopistonapteekki.fi/naso-seesamioljy-ratiopharm-nenasumute-10-ml-23128

Nimenomaan tuo 100% niin ei ole mitään kuivattavaa mukana, kuten sitä mentholia mitä noissa usein on.

Tyrniöljykapselit ovat myös sellainen mistä vannovat olevan apua ja auttoikin siksi aikaa kun kestivät, ei minulla ollut rahaa itselläni niihin.

Saisiko sinne töihinkin ilmankostuttimen? Tai kysy saisiko talon puolesta jotain säätöä tai apua tuohon ongelmaan? Tuskin olet ainut joka oireilee.

Minä en mitään kostutinta jaksanut hankkia edelliseen asuntoon vaan suihkuttelin suihkepullolla iltaisin kaikki verhot ja matot niin helpotti, samoin kuin se, että kuivaa pyykit sisällä nukkumatiloissa. Mutta ei toki siellä töissä auta, mutta jos joku muukin kärsii kotonaan kuivasta sisäilmasta. :)

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   6.12.24 09:15:25

parafiiniöljyllä kostutettuja pumpulitukkoja laitettiin lapsena nenään

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.12.24 09:59:16

Vaseliini helvettiin, se tekee vain eristävän kalvon, jonka läpi se A-vitamiinivoide ei tee mitään.

Lähettäjä: emmi 
Päivämäärä:   6.12.24 10:55:14

Hunajaa

Päivämäärä:   8.12.24 17:16:34

.: olen sitä seesamiöljysuihkettakin kokeilut, ei auta. Ei myöskään tyrniöljykapselit. Ilmankostutin töihin ei onnistu, kun ei ole pysyvää työpistettä, eli tulee käveltyä koko päivä paikasta toiseen talon sisällä.

Mutta! Olen nyt pari-kolme päivää laittanut Bepanthenia ja voi veljet, se on auttanut niin, että nyt kärsii jo niistää kivutta! Enää ei nenää kiristä, eikä ole tunnetta, että siellä olisi kuivaa karstaa. Tämä myös vinkiksi muille!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.