Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vihdoin vaaka näytti alle 70 kg

Lähettäjä: Plösö 
Päivämäärä:   5.12.24 10:11:16

Jostain tuli se viimeinen pisara ja ajattelin laihduttaa hiiljalleen normaaliin painoon tai ainakin lähelle normaalia painoa bmi:n mukaan. En edes muista montako vuotta oma paino on ahdistanut kun kaikki tekeminen on hankalaa, ei tee mieli ostaa uusia vaatteita vaikka tarve olisi kun mikään ei istu päälle, näytän kuvissa ihan kamalalta turvonneelta pallolta muiden rinnalla, hävettää nähdä ihmisiä joita näen harvoin kun kuvittelen heidän ajattelevan, että jestas kun tuo on päästänyt itsensä kamalaan kuntoon jne. Kalliiksikin tämä tulee kun olen joutunut jo monta vuotta ostamaan esim uuden talvitakin vähintään kerran talvessa kun edellinen takki on jäänyt pieneksi ja samoin muitakin vaatteita ja kevyemmän takin joka syksy tai kevät vähintään. Osittain ehkä siksikin oma ulkonäkö on ahdistanut kun joudun kausittain syömään kortisonia isoilla annoksilla ja se saa minulle kunnon turvotuksen päälle ja tekee mieli ihan hulluna mitä vain rasvaisia ja makeita syömisiä. Eli ei ole pelkkää turvotusta painonnousuni vaikka sekin tekee osuutensa. Turvotus saa todennököisesti olon vielä tukkoisammaksi ja ulkonäön kamalammaksi kun simäni turpoavat kapeiksi viiruiksi kun silmäluomet ovat niin turvoksissa.

En kuitenkaan ole aikaisemmin saanut aikaiseksi tehtyä asialle mitään vaan olen jatkanut entiseen malliin ja paino on vain noussut hiljalleen vaikka asia on ahdistanut. Nyt on niin ihana huomata kun saan painoa pikkuhijaa alaspäin.

65 kg on minulla vielä ylipainoa koska olen 160 cm, mutta ei paljoa joten jos edes siihen pääsisi ja vielä parempi jos saisi painon 62kg. Tämään vaaka näytti vihdoinkin alle 70 kg. Noooo 69,8 kg mutta kumminkin ensimmäistä kertaa moniin vuosiin luku oli alle 70 kg ja tämä tuntui jotenkin merkittävältä. En ole kertonut tästä projektistani kenellekkään, mutta johonkin oiti päästä jakamaan tuntemuksiaan.

Re: Vihdoin vaaka näytti alle 70 kg

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   5.12.24 10:31:47

Mikä mahtoi olla lähtöpaino? Tsemppiä jatkossakin pudotukseen. Saispa omankin painon samoihin lukuihin. Lähtöpaino 120kg, pituus 175cm.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   5.12.24 10:33:14

Mulla paino 82 ja tavoitteena 70kg.

Miten pääsit tavoitteeseesi? Itsellä ei ole kiire, joten kitukuurille en aio lähteä.

Lähettäjä: 87/165 
Päivämäärä:   5.12.24 10:40:54

Minulla ollut lapsesta asti vaikeaa kun on aina nälkä. Muistan että ihan pienestä asti varastin ruokaa nälkääni.
Olen saanut suurin ponnistuksin pidettyä painon alle 90kg mutta kyllähän se paino haittaa elämää ja liitännäissairauksia on roppakaupalla vain diabetes puuttuu.

Haluaisin kokeilla jotain lääkettä mutta eipä taida semmoista saada kun muutenkin on vaikeaa saada lääkäriltä aikoja. Ehkä yksityislääkäriltä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 10:41:28

Loistavaa, että olet onnistunut painonpudotuksessa. Pitäisi myös saada otettua itseään niskasta kiinni ja ryhtyä samanlaiseen projektiin. Pudotettavaa ei olisi kuin 6 kiloa, mutta motivaatio nollassa. Aina mahtavaa kuulla, että joku on saavuttamassa tavoitteitaan.

Lähettäjä: Plösö 
Päivämäärä:   5.12.24 11:12:56

Tiedän ettei minusta ole laskemaan kaloreita tai syömään vain ennelta määrättyjä ruokia määrää x, koska elämäni on hyvin epäsäännöllistä ja usein tulee syötyä muualla kuin kotona.
Aloin lisäämään joka ruualle kasviksia paljon ja pienensin muun ruuan osuutta, vähäensin herkkujen syöntiä, mutta en ole lopettanut niiden syömistä kokonaan. Esim ennen tuli syötyä töissä kahvitauolla suklaapatukka niin nyt olen varannut pienen jogurtin ja vähän pähkinöitä tai kaksi suolakeksiä välipalaksi. Aamupalalla söin ennen vatsan täyteen juustovoileipiä, nykyään syön yhden ohuen ruisleivän ja täytän vatsani loppuun hedelmillä ja jogurtilla missä on marjoja päällä. Jos otan omat eväät lounaalle niin mukaan lähtee pussi tai rasia kasviksia. Söin myös ennen aika harvoin ja kerralla paljon. Nykyään olen koittanut syödä pieniä välipaloja aina kun tulee nälkä enkä kasvata nälkää tuntikausia. Tällöin välipalakin on järkeväpi. Ennen esim minulla saattoi olla nälkä niin lähdin kauppaan, ostin kaikkea hömppää ruuaksi ja kotimatkalle ison suklaapatukan. Nykyään syön ennen kauppaan lähtöä esim banaanin ja muutaman pähkinän jos on vähänkin nälkä. Töissä syön pullan tai suklaan jos joku tarjoaa kaikille, mutta en osta niiden lisäksi mitään. Ennen minulla oli aina salmiakkipussi kotona laatikossa mistä napsin ohimennen. Jokin aika sitten ostin taateleita joissa on salmiakkijauhetta päällä. Nämä ovat niin salmiakkisia, että yksi kerrallaan riittää enkä edes joka päivä syö sitä yhtä taatelia kun karkkeja tuli napsittua pussista monta kertaa päivässä ja useampi kerrallaan.

Pieniä juttuja eikä mitään nopeaa painonpudotusta, mutta näköjään toimii minulle.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 11:40:33

Peukku!

Lähettäjä: Power 
Päivämäärä:   5.12.24 11:44:02

Ihana kuulla onnistumisen iloa! :)
Itse tuskailen oman projektin kanssa. En ole ylipainoinen, mutta kiristettävää useampi kilo (~6 olisi hyvä) olisi, en koe oloani yhtään mukavaksi näin isona mitä nyt olen. Vaikka fyysisesti kuntoni on parempi kuin koskaan urheiluharrastuksen myötä, niin se toi mukanaan myös isomman ruokahalun. Ja massaa on kertynyt… Sitkeässä on, mutta pikkuhiljaa.

Lähettäjä: Pulla 
Päivämäärä:   5.12.24 12:53:15

Hieno onnistuminen!

Mä olen aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen, mutta mun ongelma on se, että kun muut puhuu, että ylipainoisena on hankalaa, ahdistaa, näyttää kamalalta jne niin itse en tunnista näitä ollenkaan. Ei mulla ole hankala olo olen sitten minkä painoinen tahansa. Jaksamisessa ei ole eroa ja yhtä susirumakin olen. Vaatteitakaan ei tarvitse usein ostaa kun hyvin voi käyttää samoja vaikka olisi 10 kg eroa.

Välillä harmittaa, kun noista ei saa mitään motivaatioita, koska hyvähän se olisi olla normaalipainoinen tai ainakin lähellä. Terveyskin priimaa, eikä mitään kremppoja. En siis painoa juurikaan ajattele vaan viilailen elämäntapoja ja jos paino putoaa niin se on plussaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.