Lähettäjä: Plösö
Päivämäärä: 5.12.24 11:12:56
Tiedän ettei minusta ole laskemaan kaloreita tai syömään vain ennelta määrättyjä ruokia määrää x, koska elämäni on hyvin epäsäännöllistä ja usein tulee syötyä muualla kuin kotona.
Aloin lisäämään joka ruualle kasviksia paljon ja pienensin muun ruuan osuutta, vähäensin herkkujen syöntiä, mutta en ole lopettanut niiden syömistä kokonaan. Esim ennen tuli syötyä töissä kahvitauolla suklaapatukka niin nyt olen varannut pienen jogurtin ja vähän pähkinöitä tai kaksi suolakeksiä välipalaksi. Aamupalalla söin ennen vatsan täyteen juustovoileipiä, nykyään syön yhden ohuen ruisleivän ja täytän vatsani loppuun hedelmillä ja jogurtilla missä on marjoja päällä. Jos otan omat eväät lounaalle niin mukaan lähtee pussi tai rasia kasviksia. Söin myös ennen aika harvoin ja kerralla paljon. Nykyään olen koittanut syödä pieniä välipaloja aina kun tulee nälkä enkä kasvata nälkää tuntikausia. Tällöin välipalakin on järkeväpi. Ennen esim minulla saattoi olla nälkä niin lähdin kauppaan, ostin kaikkea hömppää ruuaksi ja kotimatkalle ison suklaapatukan. Nykyään syön ennen kauppaan lähtöä esim banaanin ja muutaman pähkinän jos on vähänkin nälkä. Töissä syön pullan tai suklaan jos joku tarjoaa kaikille, mutta en osta niiden lisäksi mitään. Ennen minulla oli aina salmiakkipussi kotona laatikossa mistä napsin ohimennen. Jokin aika sitten ostin taateleita joissa on salmiakkijauhetta päällä. Nämä ovat niin salmiakkisia, että yksi kerrallaan riittää enkä edes joka päivä syö sitä yhtä taatelia kun karkkeja tuli napsittua pussista monta kertaa päivässä ja useampi kerrallaan.
Pieniä juttuja eikä mitään nopeaa painonpudotusta, mutta näköjään toimii minulle.
|