Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Matkavakuutus, korvaako seuran matkan?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   5.12.24 08:20:23

Liukastuin ja olkapääni meni pois paikaltaa, viikonloppuna piti lähteä lentopalloseuran matkalle yhteen höntsätapahtumaan, jossa siis piti pelata.

Olen maksanut matkat, hotellit ja osallistumismaksun.

Tein tapaturmailmoitusta niin matkavakuutuksessa on tälläinen pieni präntti: Matkan aihe: loma

Varsinainen loma nyt ei ole vaan harrastustoimintaa, lasketaanko se lomaksi? Vai suljetaanko tällä pois esim. työmatka?

Re: Matkavakuutus, korvaako seuran matkan?

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.12.24 09:08:40

No onhan se nyt loma

Lähettäjä: siis 
Päivämäärä:   5.12.24 09:11:42

Mikä estää kysymästä tätä vakuutuksen antajalta?

Päivämäärä:   5.12.24 09:12:32

Kellon aika estää, aspa aukeaa klo 10 ja tein siis tuon ilmoituksen jo, huomasin siinä tuon pienen präntin.

Lähettäjä: ja 
Päivämäärä:   5.12.24 09:17:08

Mitä tapahtuu, jos et saa vastausta ennen kello kymmentä?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.24 09:17:58

Heppanetin aspan puolesta vastaan, että voit tarkentaa matkan aiheen lisätietoja- kohtaan tai laittaa vakuutusyhtiölle erillisen sähköpostin tarkentamaan tietoja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.12.24 09:29:37

Lueppa aloittaja sun viesti uudelleen. Siitä ei käy mitenkään ilmi, mihin toi "Matkan aihe: loma" liittyy. Jääkö se siis vakuutusehtojen mukaan korvauksen ulkopuolelle? Mikäli kyllä, on aika @!#$ erikoinen matkavakuutus. Jos ei, niin kysymyksesi on aika erikoinen, eikä sun tarvitse mitään seuran matka-asiaa korvaushakemukseen eritellä edes.

Päivämäärä:   5.12.24 09:46:36

Kysymykseni siis on: jos matkavakutuuksessa lukee, että matkan aiheena tulee olla loma niin käsittääköhän se turnausmatkan? Itse ajattelen, että koska ei ole kyseessä työmatka niin kaikki matkat on lomia, mutta vaikeaa sanoa mitä muuta tässä voidaan tarkoittaa... Siksi kysyn kokemuksia, mutta turha näemmä täältä kysyä mitään taaskaan.

Siellä ehdoissa on siis vain tuollainen yksi rivi:
Matkan aihe: loma.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.24 10:03:40

Eikö tuohon ole sitten seuran puolelta joku ryhmävakuutus?

Päivämäärä:   5.12.24 10:13:23

- aika suorasukaisesti sanottiin, että omasta vakuutuksesta menee. Jos oma vakuutus ei kata, niin selvittelen sitten lisää.

Lähettäjä: Hui 
Päivämäärä:   5.12.24 10:59:04

Ei olkapään sijoiltaanmeno ole sellainen syy että matkavakuutus korvaisi lomamatkan kulut. Kyllä sen kanssa voi lomalle lähteä jos on hoidettu.

Jos taas on urheilumatka niin pitää olla oma tai seuran urheiluvakuutus. Ja jos on vaikka joku turnaus niin vielä kilpaurheiluvakuutus.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   5.12.24 11:09:14

Miten ihmeessä kuvittelit, että hötölä tietää tämän asian paremmin kuin oma vakuutusyhtiösi? Ei täällä kukaan tiedä millaiset ehdot juuri sinulla on matkavakuutuksessasi.

Lähettäjä: Vapaa-aika 
Päivämäärä:   5.12.24 11:26:41

Onko aloittajalla vain määräaikainen, tietyn lomamatkan kattava matkavakuutus?

Minulla on jatkuvasti voimassa oleva vapaa-ajan matkat kattava matkavakuutus, joka on voimassa, jos matkakohde on vähintään 50 km:n päässä kotoani. Jos käyn 100 km:n päässä olevassa Ideaparkissa jouluostoksilla ja matkalla sattuu jotain, matkavakuutus korvaa, vaikka kyseessä on vain muutaman tunnin ”matka”. Jos taas käyn vanhempieni luona 10 km:n päässä ja matkalla sattuu jotain, matkavakuutus ei korvaa.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   5.12.24 11:32:19

Vakuutus ei korvaa välillisiä vahinkoja, mutta aloituksen perusteella on huono sanoa juuta eikä jaata.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   5.12.24 11:34:38

Onhan se nyt loma, kun ei ole työmatka, etkä ole mikään ammattiurheilija. Ihan hupiurheilua. Eri asia sitten, onko olkapään sijoiltaan meno mikään syy jättää lomaa väliin, jos jättää menemättä vain, koska et voi pelata. Mutta muuten voisit matkalle ihan hyvin mennä ja ”lomailla”.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.12.24 11:47:24

"Minulla on jatkuvasti voimassa oleva vapaa-ajan matkat kattava matkavakuutus, joka on voimassa, jos matkakohde on vähintään 50 km:n päässä kotoani."

Minä taas olen käyttänyt luottokorttini matkavakuutusta, joka ei kata matkoja Suomessa, vain ulkomailla. Lisäksi matkakuluista on pitänyt maksaa, olikohan 75% kyseisellä kortilla, että vakuutus on voimassa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.12.24 13:47:32

Kyllähän tuo matka on loma, koska et ole ammattiurheilija tms. Seuralla ei ole vakuutusta tuollaista varten tai ylipäätään osallistujia kattavaa vakuutusta. Tosiaan ainut mikä saattaa korvata on oma matkavakuutus tai luultavasti ei sekään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.12.24 14:15:50

Tarvitseeko sinun kertoa matkan sisältöä? Eiköhän harrastusmatkakin ole ihan lomamatka.

Lähettäjä: Hella 
Päivämäärä:   7.12.24 22:59:01

Kyllä meillä ainakin matkavakuutus korvasi kulut, kun lapsi ei voinut lähteä turnausmatkalle loukkaantumisen takia.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.12.24 23:09:52

Harrastusmatkat on lomamatkoja.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   8.12.24 10:50:15

Onko sinulla lääkärintodistus, joka kieltää matkustamisen?

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   8.12.24 12:24:46

Tuo on sikäli harmaata aluetta, koska vamma estää pelaamisen mutta ei estä lomamatkalle lähtöä sinänsä. Saattavat korvata tai sitten ei

Päivämäärä:   19.12.24 13:40:20

Tänään tuli päätös ja kyllä korvasi.

Tuo matkan aihe tarkoitti sitä, että jos olisin matkalla loukkaantunut niin sitten olisi ollut liiton vakuutuksen heiniä. Ja omalla lomalla voimassa tapaturmavakuutus.

Mutta koska loukkasin omalla vapaa-ajalla, niin meni omasta vakuutuksesta tuo peruuntuminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.