Lähettäjä: EGM
Päivämäärä: 5.12.24 03:42:28
Mä en osaa enää puhua mitään univelasta, kun tämä tilanne on kestänyt viikkoja. Oikeampi termi on mielestäni univajaus.
Mulla on jostakin syystä nukkuminen käynyt ihan kummalliseksi. Illalla menen nukkumaan väsymystilasta riippuen joskus jo kuuden aikaan kun en vain pysy hereillä ja joskus olen hereillä klo 22 saakka. Mutta menin sitten mihin aikaan tahansa, ei se unen määrä muutu kun se on poikkeuksetta 3-4h ja joskus harvoin yli mutta aivan ehdoton maksimi on 6h, en edes muista milloin olisin sitä enempää nukkunut. Mutta tuo 6h on tajuton saavutus.
Nytkin oli siten, että edellisyönä olin nukkunut noin 3h enkä päikkäreitä tai mitään. Tulin rättiväsyneenä sänkyyn noin klo 20.30 ja nyt heräsin noin klo 23.30 enkä olekaan sitten taas sen jälkeen nukkunut. Täällä maannut ja ihmetellyt kun ei kykene nukkumaan. Nyt sitä sitten jo tuijottaa kelloa että tunnin päästä herätys soittaa.
Toisinaan nukahdan päivällä joksikin tunniksi, mutta se on max 2h kun silloinkaan unta tulee ja sekin saattaa olla sellaista "koiranunta", että heräilen vähän väliä.
Nyt ollaan siinä pisteessä että valveilla ollessa säpsähtelen usein sellaisia parin sekunnin lyhyitä "unipätkiä" joissa välähtää jotakin, enkä heti sitten tajua oliko se näkemäni totta ja meinaan alkaa puhumaan siitä. Pitää hetki jäädä pohtimaan ja sitten tajuan ettei se ollut totta. Joo sanomattakin selvää etten tällä hetkellä ole ajokuntoinen.
Mulla on joskus menneisyydessä kokeiltu unilääkettä muttei sillä tehnyt mitään. Millaisia määriä jotain melatoniinia pitäisi kiskoa, että siitä olisi varmasti hyötyä.
Onko sennuilla kokemusta univajauksesta ja miten siitä selviää menettämättä järkeään lopullisesti?
|