Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi mukavat ja fiksut ihmiset eroavat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 22:57:23

Miksi mukavat ja fiksut ja korkeasti koulutetut ihmisetkään eivät saa sovitettua elämiään yhteen?

Re: Miksi mukavat ja fiksut ihmiset eroavat?

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   4.12.24 23:00:24

Älä ny taas jaksa.

Päivämäärä:   4.12.24 23:44:31

Koska ei ole pakko.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.12.24 23:48:00

Mukavat ja fiksu ihmiset päätyy eroon järkisyistä ja jatkavat elämää edelleen tahoillaan mukavina ja fiksuina ihmisinä.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   4.12.24 23:49:08

Taas vaihteeksi keskustelu johon vedetään koulutus. Vaihtakaa jo aihetta.

Päivämäärä:   5.12.24 00:02:27

Maailma on täynnä mukavia ihmisiä. Ei niiden kanssa silti ole pakko olla parisuhteessa. Ei edes vaikka on kerran aloittanut.

Päivämäärä:   5.12.24 00:23:27

Koulutus joskus takaa sivistyksen ja taloudellisen riippumattomuuden. Siksi myös ero voi olla perusteltu yhteinen päätös, jossa käytetään järkeä ja harkintaa, vaikka itkettää.

Lähettäjä: mirri 
Päivämäärä:   5.12.24 05:50:10

Kaikki me olemme mukavia, kunnes emme enää olekaan.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   5.12.24 06:48:28

Koska enää ei olla agraariSuomessa, jossa säännöt tulivat pitkälti kirkolta ja hyvinkin nurkkakuntaiselta yhteisöltä.
Harva nainen oli kykynevä elättämään edes itseään, saati avioliitossa syntyneitä lapsiaan. Varsinkaan, kun eron jälkeen nainen oli hylkiö, oli syy mikä tahansa ja naista ja lapsia kuului nimitellä julkisesti kaupassa ja koulussa. Aika tekijä sai olla, jos pystyi perustamaan esim yrityksen silloin, lainaa ei koulutetullekaan naiselle annettu. Parempi oli olla vaan, tehdä hommia tilalla tai miehen firmassa, hoitaa koti ja lapset.

Nyt saa lähteä, et ole hylkiö eikä tulotaso koulutetulla, vakaassa työssä olevalla naisella edes notkahda. Toki ero maksaa, joudut hankkimaan uuden kodin, mutta saat lainaa.
Miksi pitäisi jäädä pahaan oloon, puhumattomuuteen, tylsään intiimielämään; kun on yrittänyt omasta puolesta puhua ja kertoa, miltä tuntuu?
Saati, jos parisuhteessa on edes mustasukkaisuuden, kontrolloinnin tai väkivallan juonne, vaikka se olisikin syvällä, piilossa, mutta nousee esiin esim naisen lähtiessä työmatkalle kerran, kaksi vuodessa…

Päivämäärä:   5.12.24 07:09:51

Itseasiassa tunnen monta tohtoria ja tutkijaa, jotka eivät kykene parisuhteisiin. Yhden vaimo kyllästyi ettei ukkoa koskaan näy ja kotonakin istui läppärillä yökaudet. Vaimo sitten lähti ja mies itki perään pitkän aikaa. Miehellä on upea ura, hyvät tulot ja oma yritys tutkijan työn lisäksi mutta hän itse sanoi että työ maksoi hänelle kaiken.

Olen itse tällä hetkellä samanlainen: on kiire, älyttömästi deadlineja näköpiirissä ja paine rahoituksen puolesta tehdä tulosta. En jaksa enkä osaa tässä hullun pyörässä pyörittää rinnalla yhtään parisuhdetta. Ehkä jos löytää samanlaisen tutkijan kuin olen itse, joka ymmärtää tätä elämän tyyliä tai sitten kun siirtyy johonkin normitöihin missä ne työt jää töihin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.12.24 07:15:38

Koska ei ole pakko. Nykyään elämme onneksi yhteiskunnassa, jossa ei ole pakko olla parisuhteessa.

Lähettäjä: tietäjä 
Päivämäärä:   5.12.24 07:59:58

Ihmisillä, jotka pitävät työtä elämänsä tärkeimpänä asiana on usein jollain tavalla turvaton kiintymyssuhdetyyli, mikä aiheuttaa ongelmia parisuhteissa.

Lähettäjä: Zn 
Päivämäärä:   5.12.24 08:27:22

Valitettavasti ihmiset muuttuvat, ei kaikki mutta usein. Kymmenen vuoden liiton jälkeen toinen ei ehkä olekaan enää se sama ihminen, kenen kanssa on mennyt naimisiin. Tai sitten itse ei ole.

Päivämäärä:   5.12.24 14:34:36

Miksi ei eroaisi? Ollaan nykyään siitä onnellisessa asemassa Suomessa, että jokaisella on laillinen oikeus valita kumppaninsa tai olla ilman.

Ei ero ole epäonnistuminen. Tai negatiivinen asia, lähes poikkeuksetta ero on positiivinen asia.

Miksi pitäisi pysytellä kimpassa? Suhde voi toimia, mutta silti siitä voi jotain puuttua tai huomataan, että ei enää tulevaisuudensuunnitelmat sovi yhteen. Esimerkiksi toinen alkaakin kaivata perhe-elämää ja toinen sen mieluusti, toki surren suokin ja päästää toisesta irti jos ei itse lapsia halua elämäänsä. Tai toinen haluaa elää jotenkin eri tavoin kuin toinen. Tai sitten useimmiten vaan huomataan, että ei se rakkaus riitäkään yksinään, ihan yhtälailla voi rakastaa kämppistä tai ystävää kuin sitä kumppania ja usein siinä päädytään eroamaan koska halutaan jotain enemmän.

Lähettäjä: niih 
Päivämäärä:   5.12.24 15:41:03

Onneksi mukavat ja fiksut (täysin koulutuksesta, tulotasosta ja yhteiskunnallisesta asemasta riippumatta) ihmiset pystyvät sentään eroamaan asiallisesti, kun sen aika on, ja jopa pysymään ihan kohtalaisissa väleissä eksiensä kanssa. Ei tarvitse katkoa kaikkia välejä täysin ja tehdä ihmisestä loppuikänsä veristä ihamiestä no. 1 vain sen takia että oli hänen kanssaan suhteessa, joka ei sitten syystä tai toisesta toiminutkaan.

Päivämäärä:   5.12.24 15:48:39

"Itseasiassa tunnen monta tohtoria ja tutkijaa, jotka eivät kykene parisuhteisiin. Yhden vaimo kyllästyi ettei ukkoa koskaan näy ja kotonakin istui läppärillä yökaudet. Vaimo sitten lähti ja mies itki perään pitkän aikaa. Miehellä on upea ura, hyvät tulot ja oma yritys tutkijan työn lisäksi mutta hän itse sanoi että työ maksoi hänelle kaiken."

Minä ottaisin oikein mielelläni miehekseni jonkun tutkijan tai yrittäjän, jonka elämä pyörii työn ympärillä. Tarvitsen itse paljon tilaa ja omaa aikaa, joten tällainen järjestely sopisi minulle paremmin kuin hyvin. Tosin itse en ole suorittajatyyppiä ja viihdyn parhaiten sohvannurkassa hyvän kirjan kanssa kissa kainalossa, joten joku uraohjus ei taas välttämättä ollenkaan ymmärtäisi minun elämäntyyliäni.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   8.12.24 09:28:25

Koska myös mukavat ja fiksut muuttuu elämän varrella. Myös he saattaa nuoruudessa kokea painetta kumppanin löytämiseen ja tyytyä yksilöön, joka ei täysin sopiva koskaan ollutkaan.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   8.12.24 09:33:49

Mukavat ja fiksut ei aina nekään ole kotona sitä mitä muut luulee. Narsisti hyvä esimerkki.

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   8.12.24 10:18:15

Koska naisen jatkuvasti paheneva itsekeskeisyys, mielenterveyden haasteet ja kyvyttömyys käsitellä omia tunteitaan ei näy ihmisille ulospäin. Terapian kesken lopettaminen oli viimeinen pisara.

Ulkoisesti olimme ns ihannepari ja meillä meni näennäisesti todella hyvin. (Talo, kaksi uutta autoa, hyvät työt, mökki Lapissa, lomamatkoja ja kiiltokuvaa somessa)

Kotona asiat oli yhtä @!#$ä. Katselin touhua noin 5v liian pitkään. Olisi pitänyt lähteä jo paljon aiemmin, mutta uskoin että saadaan asiat korjattua.

Lähettäjä: Personal tr 
Päivämäärä:   8.12.24 10:28:59

Se että joku on käynyt Yliopistoa tai jotain Korkeakoulua ei kerro ihmisen sivistyksestä yhtään mitään, sivistynyt voi olla vaikka olisi tavan amiksen käynyt duunari tai ihan kotona oppinut maanviljelijä. Paljon on lukeneita tutkinnon suorittaneita jotka ei osaa eikä tajua käyttää sitä oppimaansa. Paperit on saatu mutta siihen se jää.

Päivämäärä:   8.12.24 10:39:44

Koska mukavan ja fiksun on helppo löytää uusi puoliso, ja vaihtelu virkistää.

Lähettäjä: r 
Päivämäärä:   8.12.24 11:53:02

"Koska naisen jatkuvasti paheneva itsekeskeisyys, mielenterveyden haasteet ja kyvyttömyys käsitellä omia tunteitaan ei näy ihmisille ulospäin. Terapian kesken lopettaminen oli viimeinen pisara."

Tämä on ihan sukupuolesta riippumatta.

Lähettäjä: Hoh hoijaa 
Päivämäärä:   8.12.24 14:50:18

En lukenu kun aloituksen, vastaan silti.
Eivät ole olleet toisiaan kohtaan mukavia ja fiksuja, siihen ei tartte edes korkeakoulutusta.

Päivämäärä:   8.12.24 16:31:45

fiksu ymmärtää ettei saa suhteesta sitä mitä haluaa. erotaan.
tyhmempi pari jää sitten hakkaaman ja haukkumaan toisiaan.

Lähettäjä: Bot 
Päivämäärä:   8.12.24 16:36:42

Koska fiksut ja mukavatkin tekevät virheitä (mm. parin valinnassa)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.