Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Töihin kyllästyminen

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   4.12.24 18:15:32

Onkohan mussa jotakin vikaa, kun kyllästyn töihini aina n 5 vuoden välein? Oon vaihtanut paikkaa 5-8 vuoden välein, mutta aina samalla kaavalla; ensin kova innostus ja perehtyminen asiaan, sitten alkaa pikku hiljaa hiipiä kyllästyminen ja tylsistyminen ja sitten totaalinen bore out. Ja sitten olisi taas lähdettävä uusiin haasteisiin. Nyt on jo koko ala koettu kyllästymiseen asti ja mieli haluaisi uutta. Onko muilla tällaista?

Re: Töihin kyllästyminen

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 18:20:03

Mitä vikaa on että kaipaa uusia haasteita ja kokemuksia? Kyllä olet positiivisesti erikoislaatuinen kun et jää vanhaan ja turvalliseen niinkuin monet muut ja pääset kokemaan niin paljon uutta ja availet eri ovia elämässä. Minusta teet vain hyvin!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.24 18:35:02

Minä olen samanlainen. Viihdyn niin kauan kun on uutta opittavaa ja haasteita. Jos niitä ei tarjota, tylsistyn. Jos työpaikka (palkka ja ympäristö) itsessään on ihan ok ja työn seassa on paljon vapaata aikaa - > työn määrä siis sama olit tehokas tai ei, saatan viihtyä pidempään ja tehdä vapaahetkinä omia hommiani / opiskella lisää ja kun olen "valmis", siirryn seuraaviin haasteisiin.

Itseänikin on välillä mietityttänyt että olenko jotenkin viallinen, mutta muut ihmiset näkevät tämän hyvänä asiana. Saan usein kehuja siitä, että suhtautuminen uuteen on aina positiivista ja innostunutta.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   5.12.24 13:13:27

Feel you ;) Kestäisinkin 5 vuotta, yleensä kyllästyn 2-3 vuodessa. Samalla työnantajalla olen kyllä ollut pitkäänkin, jos vaan toimenkuvaa on ollut mahdollista vaihtaa.

Nykyisessä pestissä olen ollut pari vuotta ja huomaan kyllästymisen merkkejä. Iän myötä vaan tuo vaihtaminen ei vain ole enää niin helppoa, ainakaan toiselle työnantajalle. Keski-ikäinen nainen ei ole työmarkkinoilla se ykkösvalinta, jos täysin uudelle työnantajalle hakee. Talon sisällä voi toki aueta uusia mahdollisuuksia, jos olet kyntesi näyttänyt.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   5.12.24 13:22:02

Eikä millään työpaikalla olisi ollut mahdollisuutta edetä vaativampiin tehtäviin tai esimieshommiin?

Onhan se puuduttavaa jos työ on aina täsmälleen samanlaista.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   5.12.24 13:27:08

Minulla menee noin vuosi ja alan kyllästyä saman toistamiseen tai siihen, että tulee koko ajan liikaa yllätyksiä :D Kultainen keskitie vaihtelua olisi paras. Nyt tosin olen työpaikassa, jossa sinänsä kannattaa olla pitempään, ainakaan täällä ei burnoutiin kuole vaikka boreoutin saisikin. Koitan keksiä itselleni työpäiviksi muutakin tekemistä. Tunnit ei täyty muuten koneen ääressä, kun tässä on silti oltava.

Lähettäjä: Dina 
Päivämäärä:   5.12.24 19:49:43

Olen samanlainen. Työn pitäisi olla todella monipuolista ja mahdollisuus nähdä koko työn kirjo yhdessä työpaikassa, mikä saisi minut ehkä jäämään. Toisaalta kokemusta ja oppia pitää kerätä kun se vielä on mahdollista työpaikkaa vaihtamalla. Sitten joskus vanhemmalla iällä voi ehkä sitoutua.

Päivämäärä:   5.12.24 20:08:23

Joo, olin jo vaativimmissa mahdollisessa asemassa mihin noissa paikoissa on mahdollisuus päästä. Nyt totaalikypsyminen alaan, jolla ollut 20 vuotta. Monen unelmatyö, mutta rutiinit vaan kyllästyttää, mitään uutta ei ole alalle tullut aikoihin jne.

Lähettäjätassu 
Päivämäärä:   5.12.24 20:16:25

Mulle työterveyshoitaja sanoi, että on aika normaalia että työ alkaa tympäistä 5-7 vuoden jälkeen. Riippuu sitten ihmisestä, auttaako siihen vain työpaikan tai alan vaihto vai riittääkö töiden uudelleenjärjestely pitämään mielen virkeänä.

Päivämäärä:   5.12.24 20:18:34

Olen ollut esimiestöissä näissä hommissa, never again! Ihan karmeaa hommaa!

Lähettäjä: kardemumma 
Päivämäärä:   6.12.24 15:32:12

Mulla kestää kiinnostuminen vuoden. Mutta mulla onkin adhd, joka selittää. Yleensä vaihdan siis töitä tai lähden opiskelemaan ja muutan vuoden välein.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.