Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Huh, nyt luokan toinen lapsi on syntipukkina

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   4.12.24 08:55:09

Kerroinkin aikaisemmin, miten lapseni oli useita kertoja puhuttelussa kun "kiusasi" jotain ekaluokkalaista. Tämän ekaluokkalaisen isoveli masinoi tätä juttua, vanhemmat vain lähettelevät isoveljen mukana terveisiä aina näille "kiusaajille", miten ovat niin huolissaan kun kiusaamista ei saada kuriin ja kohta pitää ryhtyä järempiin toimiin.

Tämä isoveli on ollut kiusaaja mutta lopettanut fyysisen väkivallan ja suoran haukkumisen. Se poika, jota hän kiusasi, oli tämän valehtelun ensimmäinen uhri, kolmanneksi uhriksi valikoitui oma poikani. Poika haettiin aina kesken oppitunnin pyytämään anteeksi kiusaamista ja häntä rupesi ahdistamaan koko kouluun meneminen. Lopulta sovittiin, että anteeksipyyteleminen loppuu nyt ja jääköön vaikka jälki-istuntoon, mutta anteeksi ei enää pyydellä sellaista mitä on tehty, vaikka ekaluokan opettajan mukaan kaikki pääsisi helpoimmalla niin. Siihen loppuivat myös nämä puhuttelut ja kiusaamisväitteet.

Eilen poikani kertoi, että nyt toinen poika hänen luokaltaan on jatkuvasti siellä pyytelemässä anteeksi.

Sinänsä helpottavaa, että oma lapsi ei enää ole ahdistunut kouluun menemisestä, mutta säälittää taas tämä uusi uhri. Lisäksi pelottaa kun tuon veljessarjan yksi veljistä on poikani mielestä kiva ja tänäänkin ovat menossa yhdessä metsään. Entäs jos ekaluokkalainen tai isoveli tulee sinne kiusaamaan?

Re: Huh, nyt luokan toinen lapsi on syntipukkina

Päivämäärä:   4.12.24 08:56:50

Niin ja kotiin ei tullut mitään infoa asiasta, rupesin itse selvittelemään asiaa kun lasta alkoi ahdistaa kouluun meneminen. "Kiusatun" ekaluokkalaisen takana on ollut opettaja, isoveli ja vanhemmat, minun poikani on siellä yksin pyydellyt anteeksi...

Päivämäärä:   4.12.24 09:00:51

Siis "anteeksi ei enää pyydellä sellaista, mitä ei ole tehty:.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 09:08:36

Eikös tuo ole klassinen tapaus, kutsutaan joku johonkin syrjäiseen paikkaan ja selviääkö sieltä elävänä, jää nähtäväksi. Joku muu tapaamispaikka voisi olla turvallisempi.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 10:13:42

En laskis lasta leikkimään veljesten kanssa. Jos vanhemmat ei saa mukuloitaan kuriin, niin olkoot yksinään koko sakki.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   4.12.24 10:38:02

Uskovaisia opettaja ja tämä "kiusattu" perhe?

Päivämäärä:   4.12.24 11:14:04

Luulisin että "kiusattu" perhe on uskovaisia, päättelen sen lasten nimistä ja lukumäärästä. Opettajan uskovaisuudesta en tiedä.

Lähettäjä: Heikki 
Päivämäärä:   4.12.24 14:50:58

Menivätkö metsään?

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   4.12.24 15:26:17

Ei kannata päästää lasta noiden veljesten kanssa mihinkään. Minua kiusattiin peruskoulussa rankasti ja sitten kiusaajat yllättäen heittäytyivätkin kivoiksi minulle. Jonkin ajan päästä tulivat ovelle pyytämään minua mukaan johonkin. Onneksi äitini ei antanut lupaa lähteä. Myöhemmin selvisi että näillä kiusaajilla oli tarkoitus viedä minut johonkin kauas, alueelle jota en tunne, ja jättää minut sinne yksin. Tuohon aikaan ei ollut kännyköitä tai mitään, joten en olisi voinut edes soittaa kotiin tai mitään.

Lähettäjä: Efy 
Päivämäärä:   4.12.24 16:24:46

Joopa joo, metsään, missä kukaan ei näe eikä kuule mitä tapahtuu.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.12.24 16:30:30

Itse ottaisin yhteyden noiden muiden uhrien vanhempiin, ja lähtisin yhdessä viemään asiaa eteenpäin koululla

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   4.12.24 18:50:29

Sairasta simputtamista opettajan taholta. Ei kestä päivänvaloa tuollainen touhu eikä lopu ennen kuin te vanhemmat laitatte sen loppumaan.

Päivämäärä:   4.12.24 19:36:51

Ei se poika tullut metsään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.