Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Taistelemaan. Itsetuhoisuus...

Lähettäjä: Väsynyt 
Päivämäärä:   4.12.24 06:53:47

Olen sairatellut vuodesta kohta 13v eikä parannuksesta ole toivoakaan. Olen vaihatnut kevyempään työhön josta olisin päässyt heittämällä eläkkeelle vähän yli 40 vuotiaana työkyvyttömyyden vuoksi ja parantumattoman sairauden vuoksi. Tuntui siihen aikaan hullulta niin nuorena. Ja päädyin opiskelemaan uutta ammattia johon en myöskään pystynyt. Nyt toimin muutaman tunnin kuukaudessa vapaa-ajan avustajana joka sekin vie kaikki voimat ja olen aivan lopou monta päivää jo 2h työtunnin jälkeen. Olen odottanut jo keväöstä saakka että pääsisin lääkärille työkyky arviointiin ja ei toivoakaan että saisi aikaa, luvattiin ensin elokuulle, sitten marraskuulle, sitten joulukuulle ja tammikuulle mutta aikoja ei ole ollut saatavilla. Mä oon ihan loppu ja kohta etsin jostakin sellaiset lääkkeet että pääsen tästä ahdingosta. En jaksa enää. Ja kaikki keinot kokeiltu eikä ole masennusta sekin tutkittu monet kerrat, siihenhän aina ensimmäisenä tartutaan. Aiemmilla työterveysajoilta erityislääkärin diagnooseilla kun ei näy olevan mitään arvoa tänä päivänä. Ihmettelen kovasti. Onko yksityisen lääkärin hihaan tartyttava? Varaa ei olisi tässä köyhyydessä. EmTyökyvytön eläkekuntoinen olen ollut todella kauan.

Re: Taistelemaan. Itsetuhoisuus...

Päivämäärä:   4.12.24 06:56:26

Paljon kirjoitusvirheitä. Toivottavasti saa selvää. En jaksa korjata.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   4.12.24 08:13:52

Ensinnäkin, olen pahoillani että olet tuollaisessa tilanteessa. En ole ihan varma, ymmärsinkö tekstisi oikein, mutta haluatko siis pyrkiä työkyvyttömyyseläkkeelle hankkimalla tuon työkyvyn arvioinnin lääkäriltä? Siihen käy kyllä myös yksityisen lääkärin lausunto. Saatko jotain tukia nyt Kelasta tai muualta? Onko kuntoutusta yritetty kohdallasi?

Päivämäärä:   4.12.24 14:23:52

Työttömyyskorvausta saan joka on se reilu 500€kk käyn osa-aika työssä ja saan n. 3-400 € kk riippuen työtunneista. Se syö työttömyskorvaksesta lähes puolet. Pois en voi työstä jäädä jossa nytkin käyn yli voimavarojeni. Silloin menetän kaiken tulon. Kuntoutuet ja kaikki tuet ja sairaspäivärahat käytetty jo aikoja sitten. Pitänee hankkiutua yksityiselle sektorille kun kunnallisella ei mikään etene. Kuula kalloon aika lähellä.

Lähettäjä: Doh 
Päivämäärä:   4.12.24 14:47:15

Ei se eläkkeen kriteeristö mihinkään muutu oli lausunnoksi kirjoittaja privassa tai julkisella. Yksityinen varmaan mielellään kyllä tekee lausuntoja sillä ne laskutetaan erikseen, julkisella usein kyllä tiedetään että jos lausunto ei ole menossakaan läpi. Toki saat lausunnon hakea privasta, mutta mitään parempaa hakemuksen käsittelyä se ei takaa.

Päivämäärä:   4.12.24 14:48:35

Pitkät jonot julkisella.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.12.24 18:13:08

Ootko ottanut varmuudenvuoksi kilpirauhas arvot? Vajaatoiminnasta voi tulla hirveä sumu, masennus, väsymys ja toivottomuus. Ystävälläni diagnosoitiin masennus ja sai lääkkeet, sitten kun mikään ei auttanut ja olo vaan paheni hän lopulta vaati kilpirauhastestejä ja sieltä löytyi vajaatoiminta. Elämänlaatu parani muutamassa päivässä täysin noin 10v jälkeen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   4.12.24 18:43:32

Itsetuhoisuus lasketaan myös masennukseksi. Sillä pääsee jopa jonon ohi lataamoon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.