Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Facebookin kaveriehdotukset

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 20:57:58

Facebook ehdottaa kaveriksi niitä joiden kanssa on yhteisiä kavereita, samat naamat listalla vuodesta toiseen. Lisäksi ehdottaa välillä ihmisiä joiden kanssa olen kirjoitellut jossain ryhmässä. Nyt yhtäkkiä ehdottaa ihastustani jonka profiilissa en itse ole käynyt. Meillä ei ole yhteisiä tuttuja. Onko liikaa toivotti että olisi käynyt profiilissani ja ehdottaa siksi? :D Vai mistä vetää hänet yhtäkkiä ehdotuksiin?

Re: Facebookin kaveriehdotukset

Päivämäärä:   3.12.24 21:02:40

On liikaa toivottu. Jos kyseessä on ihastuksesi, niin olet varmaan tavalla tai toisella jotenkin tekemisissä hänen kanssaan, ja ikävä kyllä fb kerää ja yhdistelee massiivisen määrän tietoa sinusta eri yhteyksistä.

Päivämäärä:   3.12.24 21:05:30

Ei olla oltu puoleen vuoteen missään tekemisissä, ei ole puhelimessa yhteystietoja eikä olla samassa kaupungissa.

Lähettäjä: Kapteeni 
Päivämäärä:   3.12.24 21:11:57

On ehkä liikkunut jossain lähellä kuitenkin. Kyllä puhelin seuraa ketä siellä liikkuu. Niinkuin kaupoissa jne,,

Päivämäärä:   3.12.24 21:15:55

Ei olla myöskään millään voitu olla lähekkäin koska olen ollut itse kotona kipeänä ja miehellä ei taatusti ole ollut asiaa tähän kaupunkiin. Näin voisi ollakin jos olisin käynyt hänen kotikaupungissaan. Ei ehdottanut meitä kavereiksi aikanaan kun nähtiin töiden puolesta.

Lähettäjä: Algoritmi 
Päivämäärä:   3.12.24 21:21:31

Kävin juuri käymssä siellä kaupungissa.

Päivämäärä:   3.12.24 21:27:46

Aika tarkasti tunnut tietävän mitä mies tekee ja mitä mies ei tee, vaikka et mitään kautta etkä mistään yhteydestä saa mitään tietoja hänestä.

Päivämäärä:   3.12.24 21:30:58

Tämä siis sillä mutulla että asun käpykylässä jossa ei ole yhtään mitään joten tänne ei kellään ole mitään asiaa ja aikanaan tuli juteltua ettei mies ole koskaan käynyt :D Tavattiin siis töiden merkeissä kaupungissa jossa mies asuu, itse en ole siellä käynyt pitkään aikaan ja nyt tosiaan maannut täällä korvessa kipeänä.

Päivämäärä:   3.12.24 21:53:53

Minulle Facebook ehdotti kaveriksi Rolf Nordmonia sen jälkeen kun hän oli lööpeissä ja kun luin iltalehden sivuilta pari juttua hänestä tai siis mitä hän oli tehnyt.

Samoin Facebook oli täynnä sähköhammasharja -mainoksia sen jälkeen, kun olin puhunut kaverin kanssa koirien hampaiden pesemisestä sähköhammasharjalla.

Facebook luo kaveriehdotukset käyttäjän omien toimien mukaan. Aina ehdotukset eivät ole tuoreita. Mieti, että sinuakin ehdotetaan kaveriksi aika monelle henkilölle. Kaikki pitävät sinua nyt heidän stalkkaajana....

Päivämäärä:   3.12.24 21:56:05

Eikö se ole todella outoa olla vielä ihastunut henkilöön, josta et ole kuullut mitään ja jota et ole nähnyt puoleen vuoteen?

Joka tapauksessa, onhan teillä ollut yhteinen työpaikka. Voi olla vaikka yhteisiä kiinnostuksen kohteita jne. Ihmiset ovat yksinkertaisia, fbn algoritmit eivät. Esimerkiksi minä en ole fb- kavereita avomieheni kanssa, mutta käyn toisinaan katsomassa hänen suht avointa profiiliaan. En ole hänen kaveriehdotuksissaan, eikä hän minun. Ja me sentään asutaan yhdessä. Sen sijaan fb ehdotti jonkin aikaa sitten kaverikseni neljän vuoden takaista pomoa, joka käsittääkseni asuu noin 600km päässä minusta. Mutta on meillä yhä alan kautta kaukaisia yhteyksiä, vaikka työpaikka on minullakin vaihtunut tässä välissä.

Päivämäärä:   3.12.24 21:58:19

Olemme ihan eri alan töissä. Monen mutkan kautta teimme töitä yhdessä. Oli siis ihastumista puolin ja toisin mutta olosuhteet eivät sallineet muuta. Ihminen jonka muistan varmaan vielä vanhana mummona.

Lähettäjä: zäkä 
Päivämäärä:   3.12.24 22:00:25

No olet jo selkeästi päättänyt asian.

Päivämäärä:   3.12.24 22:03:18

Viime viikolla kyllä töissä puhuttiin kyseisestä ihmisestä mutta vain etunimellä eli tuskin sillä perusteella ehdottaa

Päivämäärä:   3.12.24 22:07:25

Eli sun työkaverit tietää myös kyseisen tyypin? Onhan siellä sitten yhteys sitäkin kautta.

Lähettäjä: Algoritmi 
Päivämäärä:   3.12.24 22:07:31

Sehän riittää jo kun sanoo nimen ja puhelin kuulee. Mitään et salaa voi tehdä. Pierun kuulee myös. Nyt pirasin.

Päivämäärä:   3.12.24 22:16:16

Fb ehdottaa kyllä todennäköisemmin sulle kavereita sun oman käytöksen ja puheiden perusteella kuin jonkun toisen käytöksen perusteella.

Päivämäärä:   3.12.24 22:24:25

Eivät tiedä muuten kuin sen mitä olen hänestä puhunut.

Päivämäärä:   4.12.24 00:17:02

FB on alkanut mulle ehdottamaan tilejä joita oon stalkannut. Joitain tilejä olen stalkannut tyyliin vuosi kaksi sitten. Riittää että kurkkinut kerran pari kauan sitten ja viettänyt hieman aikaa siellä profiilissa. Saatoin säikähtää kun exäni exä tuli ehdotuksiin vaikkei meillä ole mitään yhteyksiä :D

Lähettäjä: Ra 
Päivämäärä:   4.12.24 00:36:23

Exäsi exä eikä mitään yhteyksiä. Aivoni sulivat juuri typeryytesi vuoksi.

Lähettäjä: Vainaja 
Päivämäärä:   4.12.24 09:41:57

Minulle face ehdotti kaveriksi mummini pikkuserkkua (pikkuserkku n. 20v. mummiani nuorempi). Kyseinen pikkuserkku oli myyjänä eräässä kaupassa, jossa kävin paljon. Muuten en olisi tiennytkään, että ollaan kaukaista sukua.

Kaveriehdotus tuli tänä syksynä. Pikkuserkku kuoli syöpään n. 10v. sitten.

Päivämäärä:   4.12.24 09:52:20

Onneksi en ole facessa.

Lähettäjä: Henne 
Päivämäärä:   4.12.24 11:28:32

Kaveriehdotukset toimii muutenkin ihan naurettavan huonosti. Kun klikkaat jonkun ehdotuksen pois, se siirtyy vain sivuun ja on seuraavalla kerralla taas tyrkyllä. Haloo? Mulla on monesti ehdotuksissa sellaisia henkilöitä, joiden profiilia olen vilkaissut kerran aikoja sitten. Ja tosiaan aina nuo samat, jotka olen yrittänyt poistaa ehdotuksista useita kertoja.

Lähettäjä: Toksinen 
Päivämäärä:   4.12.24 12:22:00

Meidän pikku kylällä asui puoli vuotta sitten eräs narkkaripariskunta, joista tiesi koko kylä mitä puuhaavat. Kävin tällöin stalkkaamassa heidän someja.

Pari viikkoa sitten nämä molemmat tulivat kaveriehdotuksiin. Ei tosiaan tämän aiemmin.

Eli voi olla sullakin aiemman toiminnan peruja.

Päivämäärä:   4.12.24 15:06:08

En ole itse koskaan käynyt miehen profiilissa, kerran kaverin puhelimella vain.

Lähettäjä: das 
Päivämäärä:   4.12.24 17:12:41

Fb ehdotti mulle kaveriksi naapurin miestä. Ei olla sen kanssa missään yhteisissä fb-ryhmissä, eikä ole yhteisiä fb-kavereita. Sen sijaan hänen vaimonsa kanssa olen monessakin samassa ryhmässä ja on monta yhteistä kaveria, mutta ei kertaakaan ole tullut tätä vaimoa kaveriehdokkaisiin.

Kesällä mun luona kävi remppamies ja meni muutama päivä, kun tätä remppamiestä ehdotettiin mulle kaveriksi. En ollut etsinyt häntä fbstä.

Uskon, että stalkkaajat tulee kaveriehdotuksiin. Sen takia itse stalkkaan enää vain valeprofiilini kautta :D

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.