Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jatkuva väsymys-jotain pielessä?

Lähettäjä: Muumi 
Päivämäärä:   3.12.24 18:15:39

Tuntuu, kun herään, että olisipa jo ilta ja pääsisi nukkumaan. En jaksa innostua oikein mistään. On vain tunne, että pääsisipä nukkumaan, ei ole mitään tekemistä. Olen ollut kipeä, mutta silti yleinen ajatus mielessäni on vain nukkuminen. En ymmärrä, miksi pitäisi herätä päivä toisensa jälkeen pimeään ja sitten takaisin nukkumaan taas.

Re: Jatkuva väsymys-jotain pielessä?

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   3.12.24 18:16:53

Masennus? Raudanpuute? Joku muu puutostauti?

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.12.24 18:30:13

Uniapnea? Loppuunpalaminen? Vitamiininpuute?

Pahempana vaihtoehtona syöpä? Kuulemma joillakin se jatkuva, selittämätön väsymys voi olla ainoa oire.

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   3.12.24 18:59:37

Raudanpuute

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 19:06:50

Millä se syöpä sitten selvitetään? Ei lääkärit ala tutkia väsymystä, varsinkaan naisilta. Hemoglobiini ja kilpirauhastestit otetaan ja kun ne on vaikks just ja just rajoissa niin kiinnostus loppuu. Oon ite todella väsynyt ollut jo vuosia ja varmaan kuolen siihen syöpään mitä ei edes tutkita.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   3.12.24 19:13:36

En tiedä miten syöpää tutkitaan, se ei ole tullut esiin oikein missään. Työterveydenkautta voi päästä verikokeisiin missä otetaan laaja verenkuva (18 eri arvioa) tai menemällä yksityiselle lääkärille joka antaa lähetteen, tai sitten voi hankkiutua suoraan labraan omakustanteisesti.

Lääkäreitä on moneen lähtöön, jotkut sanovat kaikkiin vaivoihin vain että ota burana, mutta toiset ottavat asiat tosissaan ja pyrkivät aidosti selvittämään mistä on kyse.

Päivämäärä:   3.12.24 19:41:57

Diabetes

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.24 19:44:42

Mä olen ainakin tuollainen. Mulla on kroonisena sairautena endometrioosi, on kilpparivajis joka kyllä hoidossa ja rautavarastot nyt on nollissa. Hemoglobiini kuitenkin oikein hyvä eli kyllä rautaa pitäis toimintoihin riittää.

Kaikki krooniset sairaudet kuitenkin on stressitila keholle joka kuormittaa pysyvästi. Uskon että ainakin itse tulen olemaan väsynyt loppuikäni. Tällaista se elämä on. Lisänä päälle vielä siihen tämä ihmiseläimelle epäluonnollinen elinympäristö pimeässä ja kylmässä.

Päivämäärä:   3.12.24 19:55:48

Huoh..... se hemoglobiini, olkoon kuinka hyvä tahansa, EI KERRO raudasta suurinpiirtein MITÄÄN!! Hemoglobiini voi olla vaikka 150, ja rautavarastot loppu. Tuossakaan tilanteessa se hemoglobiini ei paljoa korjaa mitään, vaan tarvitaan varastorautaa.

Päivämäärä:   3.12.24 19:57:37

Menkää Puhtiin, Fimlabiin tai vastaavaan ilman lähetettä mittaamaan kaikki mitä haluatte. Suomessa ei julkisella saa hoitoa, niin on hoidettava ja tutkittava itse itsensä.

Lähettäjä: 67 
Päivämäärä:   3.12.24 20:52:50

10 vuotta ollut ferritiini alle 10. En voi harrastaa liikuntaa. Hengästyn hetkessä. Lihakset särkee pitkään. Käytän sokeria ja kofeiinia selvitäkseni työpäivistä. Vasta nyt on ensimmäisiä lääkäreitä tullut vastaan jotka ovat halukkaita asiaa selvittämään.

10 vuotta elämästä. Hiukset lähtee. Olisinpa saanut apua.

Päivämäärä:   3.12.24 21:13:46

Sama, paitsi että alkaa 20 vuotta tulla täyteen. Onneksi on ollut vanhaa rahaa, töitä en ole kyennyt tekemään kun en jaksa olla koko päivää edes hereillä. Aamulla kofeiinia kunnon annos niin pystyy muutaman tunnin toimimaan. Suurin osa ajasta menee makuulla lopen uupuneena. Mutta tosiaan verikokeet on hyvät.

Lähettäjä: Jepulis 
Päivämäärä:   3.12.24 22:18:06

Mulle riittää ihan tämä pimeys

Lähettäjä: *#* 
Päivämäärä:   3.12.24 22:25:08

Uniapnea? Ei edellytä liika lihavuutta vaan voi olla myös hoikilla ja normaalipainoisilla.

Lähettäjä: Dina 
Päivämäärä:   3.12.24 23:01:07

Rauta-arvoja ehdotan minäkin. En tiedä mitä oma ferritiini on kun ei ole ollut syytä mitata lääkärien mukaan. Hemoglobiini ollut ala-kanttinen. Aloin useita vuosia sitten syömään oma-aloitteisesti pari kertaa vuodessa rautakuurin. Näiden juurien ansiosta minusta on ihan oikeasti tullut ihan eri ihminen. Minua ei itketä, jatkuvasti väsytä ja jotenkin vaan porskutan eteenpäin vaikka kaikkea tapahtuu.

Olen nyt kohta vuodeksi jättänyt raudan syönnin ja seuraan miten tilanteeseen vaikuttaa. Mikäli olo alkaa huononemaan, varaan ajan verikokeisiin hemoglobiini mittaukseen. Mikäli arvot ovat ala-kanttiin, täytyy selvittää mistä se johtuu. Itselläni yksi vaihtoehto voisi olla diagnosoimaton keliakia, koska suvussa myös on. Siedän kuitenkin jotenkin viljoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.