Lähettäjä: .
Päivämäärä: 3.12.24 17:21:19
Ei ole ok. Mutta toki hieman tilannekohtaista ja tärkeää luottaa omaan tunteeseen. Jos toisen käytös pelottaa, se ei ole ok. Ja se on hyvä syy erota. Pelon ei tarvitse olla luokkaa "tappaako se minut?" Vaikka pelkäisi vähän, on sekin liikaa.
Itse lasken itseni tasapainoiseksi ja en "säikähdä vähästä". Minua pelotti kun yksi ex huusi minulle riidan aikan kirosanoja käyttäen, potkaisi ovea ja läimäisi oven kiinni. En pelännyt että hän tekisi minulle mitään. Pelkäsin milloin hän saa uudelleen raivokohtauksen. Huutaminen pikkuasiasta minulle tuntui hyvin epäkohteliaalta ja siitä tuli arviton olo. Pelkäsin sitä arvotonta oloa.
Toinen ex ei riidassa antanut minulle suun vuoroa. Hän saattoi kääntää herkät ja luittamuksella kerrotut asiat aseeksi minua vastaan. Pelkäsin häntä. Pelkäsin milloin hän satuttaa sanoilla ja tekee oloni arvottomaksi. Pelkäsin milloin hän sanoo jotain mikä todella loukkaa minua.
Kerran riidan aikana istuin vessassa ja mietin etten halua tulla ulos. Tajusin että pelkäsin miestä ja hänen kanssaan riitelyä. En pelännyt että hän olisi minua lyönyt tai mitään. Siksi pelko oli vaikea tajuta. Erosin.
Nykyisen kanssa ei ikinä ole tarvinnut pelätä. Riidellään, voidaan korottaa ääntäkin, mutta ikinä ei kohdella toista huonosti ja aina ja joka hetki rakastetaan ja arvostetaan.
|