Lähettäjä: xx
Päivämäärä: 4.12.24 09:59:05
"Vähän karehduin ja soitto yrityksen jälkeen laitoin viestin, että on kohteliasta ilmoittaa jos ei halua olla tekemisissä, koska olen vidduuntunut sellaisiin ihmisiin jotka vain häviää elämästä selittämättä mitään. Siihen vastasi ja pahoitteli että on tuonut esiin minun vanhoja traumojani, MINUN?! Halusi rakastaa ihmisiä etäältä ja parannella itseään.
En ymmärrä."
Tämä sinun reaktiosi oli erittäin huono. Ystävälläsi ei ole kaikki hyvin. Ei normaali ihminen vaan yhtäkkiä eristäydy maailmasta ja lakkaa pitämästä yhteyttä kehenkään. Jotain on tapahtunut: ehkä ystävä on tippunut salaliittoteorioiden kaninkoloon, on masentunut tms.
Se, että sinä SUUTUT hänelle koska hän ei vastaa, ei taatusti auta yhtään mitään. Ystävä on aika selkeästi osoittanut, ettei halua olla yhteydessä ja siitä huolimatta kun hän ei ole yhteydessä, suutut hänelle. Se nyt on ihan vihoviimeinen reaktio, mitä kukaan kaipaa.
Olisi ehkä voinut auttaa, jos olisit laittanut asiallista viestiä. "Hei, olen huomannut että olet viime aikoina ollut tosi etäinen. Minusta meillä oli aina mukavaa yhdessä ja haluaisin vieläkin olla ystäväsi. Onko sinulla kaikki hyvin? Voisimmeko tavata joku päivä ja vaihtaa kuulumisia?"
Nimenomaan tuo suuttuminen kertoo, että sinulla on itselläsi jotain traumoja siitä, että ihmiset hylkäävät. Et ajattele tilannetta lainkaan ystäväsi kannalta, vaan näet vain oman tilanteesi: et halua menettää kaveria, joten suutut hänelle kun hän ei ole riittävästi yhteyksissä. Nyt kuitenkin tilanne pitäisi nähdä nimenomaan kaverin näkökulmasta. Ymmärtää, ettei terve ihminen vaan tuolla tavalla eristäydy, vaan jotain on sattunut ja kaveria ehkä vielä pystyy auttamaan (tai sitten ei, jos on esim. salaliittoteorioiden ihmemaassa, silloin voi olla tosi vaikea auttaa).
|