Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Gallup: Mitä päälle pikkujouluihin

Lähettäjä: Mutsi 
Päivämäärä:   3.12.24 12:23:44

Mulla on pari vaihtoehtoa. Ollaan työporukan kanssa menossa piknik-risteilylle ja en tiedä pitäisikö pukeutua bileitä varten vai ehkä business casual.

1. Musta paljetti jumpsuit, mustat sukkahousut ja pitkät maiharit.
https://tinyurl.com/3mxdrm8j

2. Kauteen sopiva vihreä puuvillamekko johon yhdistää patellavyö jotta saa vyötärön esiin. https://www.kekale.fi/culture-mekko-tia-dress-vihrea-kuosi

3. Myös kauden väriin sopiva ruosteenpunainen Ralph Laurenin paitamekko. https://tinyurl.com/54d7x6uk

Olisiko varmempi vaihtoehto mennä business casual lookilla kun en ole varma miten muut pukeutuu...?

Re: Gallup: Mitä päälle pikkujouluihin

Lähettäjä: Mutsi2 
Päivämäärä:   3.12.24 12:29:38

No ei ainakaan 1.

Ne picknic -risteilyt on sellaisia lyhennettyjä päiväristeilyjä, suurin osa ihan perusvermeissä.

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   3.12.24 12:34:57

Jos oot aikuinen niin ei ainakaan mikään new yorkerin rytky :D

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.12.24 12:40:24

Nro 3. Ykkönen ei sovi päivätilaisuuteen ja kakkonen näyttää yöpaidalta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 12:40:42

Työporukalla tuo kolmas.

Päivämäärä:   3.12.24 12:42:03

Arvostan mielipiteitä :) Olen todella sokea mitä tulee tyylitajuun, sitä ei kerta kaikkiaan ole.

Lähettäjä: Kolmas täti 
Päivämäärä:   3.12.24 12:42:46

Kolmonen noista paras olosuhteet huomioiden ja paitamekolle käyttöä varmasti jatkossakin. Menee melkein minkä tahansa kenkien kanssakin ja tarvittaessa saa päälle jakkua tai neuletakkia.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.12.24 13:08:11

Noista aika hirveistä ja tylsistä vaihtoehdoista tuo 3.

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.12.24 13:11:18

Kolmonen paras

Päivämäärä:   3.12.24 13:11:38

*: mitä sä laittaisit päälle? Saa heittää linkkejä!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.24 13:11:47

"Kauteen sopiva vihreä puuvillamekko johon yhdistää patellavyö jotta saa vyötärön esiin."

Tää on kauhea, mutta ilmeisesti tekee taas paluuta muotiin. Näitä oli silloin reipas 20 vuotta sitten kun itse olin parikymppinen...

Lähettäjä: +++ 
Päivämäärä:   3.12.24 13:29:35

Tungen nyt juhlapukeutumisongelmaisena samaan topikiin, onko tämä ihan ok pikkujouluihin?
https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/mekot--hameet/mekot/juhlamekot/388538

Päivämäärä:   3.12.24 13:32:10

"Tungen nyt juhlapukeutumisongelmaisena samaan topikiin, onko tämä ihan ok pikkujouluihin?
https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/mekot--hameet/mekot/juhlamekot/388538"

Näyttää ohuelta lirpukalta, mistä näkyy kaikki alusvaatteiden rajat, lisäksi Materiaali: 5% Elastaani, 11% Metallinen Kuitu, 84% Polyesteri. En laittaisi rahojani tuohon.

Päivämäärä:   3.12.24 13:33:35

"Lähettäjä+++
Päivämäärä3.12.24 13:29:35

Tungen nyt juhlapukeutumisongelmaisena samaan topikiin, onko tämä ihan ok pikkujouluihin?
https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/mekot--hameet/mekot/juhlamekot/388538"

Jos tuollaisesta tykkää ja tuo on omassa kropassa edustavan näköinen, niin on ok :)

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   3.12.24 13:37:14

"Näyttää ohuelta lirpukalta, mistä näkyy kaikki alusvaatteiden rajat,"

Ei tuosta ainakaan kuvissa ja videolla ole mitään alusvaatteita nähtävissä, varsinkin kun on vähän laskosta eikä ihan ihonmyötäinen. Tarviiko sinne alle pitsisiä kohokuvioisia laittaa.

Päivämäärä:   3.12.24 13:37:47

Eikös patellavyöt olleet muotia 90-luvulla?

Aloittajana valitsisin myös kolmosen, siistein ja asiallisin noista.

Päivämäärä:   3.12.24 13:39:10

Ei, kun patellavyöt olikin jo 80-luvulla :-D kuinka aika rientää…

Päivämäärä:   3.12.24 13:41:24

Oli ne vyöt uudelleen muotia 2000-luvun alussa :D Ja taas tekee tuloa!

Päivämäärä:   3.12.24 14:39:39

2. näyttää enemmän kesä- kuin pikkujoulumekolta.

Lähettäjä: Emma 
Päivämäärä:   3.12.24 14:43:03

Eiks se oo tärkeämpää - pikkujouluissa - mitä laittaa alle..

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   3.12.24 15:04:25

Noista vaihtoehdoista laittaisin kolmosen.

Päivämäärä:   3.12.24 15:09:12

Mä varmaan laittaisin tommoiselle pikkujouluristeilylle suorat mustat housut tai mustat farkut ja jalkaan sellaiset sisäkäyttöön soveltuvat korkokengät ettei tule kuuma, laivalla kuitenkin ollaan sisällä. Ja sitten yläosa omalle vartalolle sopiva paita eli itselleni ei mikään makkarankuori vaan esim. vaikka tämä:

https://tinyurl.com/4tc7wjse

Ja sitten musta pikkulaukku ja hymyä huuleen. Mutta mä olenkin 50+

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   3.12.24 15:48:06

Kolmonen paras!

Päivämäärä:   3.12.24 15:56:31

Mutsi, kun olen housuihminen, niin laittaisin siistit housut ja jakun, alle ehkä vähän juhlavampi toppi. Kengät saisivat olla myös tyylikkäät avokkaat, ei kovin korkealla korolla.

Päivämäärä:   3.12.24 16:31:41

"Tungen nyt juhlapukeutumisongelmaisena samaan topikiin, onko tämä ihan ok pikkujouluihin?
https://www.kappahl.com/fi-fi/naiset/mekot--hameet/mekot/juhlamekot/388538""

En usko, että olisi pitkäikäinen hankinta.
1. Leikkaus ei ole kovin imarteleva kenellekään. Tässä se on mallin päällä, jolla täydellinen vartalo. Silti tekee hartioista lirun näköisen ja kadottaa selän kaaren. Jos yhtään on tavallisemman näköinen (vaikka hoikka ja nätti) niin vaate ei imartele. Olkapäiden leikkauksen tulisi olla ryhdikkäämpi ja selästä istuvampi. Kainalot todella alhaalla, mikä vaikuttaa myös siihen miten pystyt nostamaan käsiä ylös. Alas kiinnittyneet kainalot tekee myös rintakehästä lättänämmän.
2. Metallikuitu ei ole useinkaan se mukavin päällä vaan monesti hieman kova ja karkea. Hyvin todennäköisesti alkaa kutittaa ihoa ja tuntuu epämukavalta
3. Kaula-aukko löysä ja saattaa valahtaa miten sattuu.

Aloittajan ehdotuksista 3 paras. Itse laittaisin suorat housut ja kivan juhlapaidan.

Päivämäärä:   3.12.24 16:49:12

"Siistit housut ja juhlava paita" on tylsin ja tätimäisin asu mitä voi olla.

Lähettäjä: rapala 
Päivämäärä:   3.12.24 17:18:23

Ehdottomasti vaihtoehto 3. Ykkönen näyttää hyvin lyhyeltä ja muutenkin vähän halvahko, kakkonen on ennemmin kesämekko. Kolmonen siisti ja monikäyttöinen

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   3.12.24 17:27:39

Ykkösestä näkyy melkein haarukset ja laatu on se mitä New Yorkerilta voi odottaakin. Ei todellakaan noin lyhyttä enkä suosittele noin huonolaatuista muutenkaan. Kakkonen on muodoton ja kesämekkomainen. Kolmonen on tyylikäs käy käy moneen, ei nyt ehkä pikkujouluihin ensimmäisenä laittaisi tuota vaan ennemmin töihin ja kaupungille muuten vaan, mutta ehdottomasti paras noista kolmesta. Ralph Laurenilta kannattaa katsoa muutakin.

Lähettäjä: Muhvi 
Päivämäärä:   3.12.24 17:29:28

Ei kun se olikin piknik-risteily eikä pikkujoulu. No sinne sopii kolmonen sitten vielä paremmin.

Gant on myös toinen merkki, jolta löytyy varmaan monenlaista sopivaa.

Lähettäjä: jooh 
Päivämäärä:   3.12.24 17:37:04

Onko siis kyseessä joku päiväristeily joka ei jatku iltatilaisuudella/baariosuudella? Miksi sellaiseen pitäisi erityisemmin pukeutua? Omaksi iloksi joo mutta muuten luulisi riittävän semi-siistit tavalliset vaatteet. Mikset ap kysy työkavereilta tai pomolta miten porukka yleensä pukeutuu. Vaihtoehdoista 1 ei, 2 on kesämekko ja 3 myös kesämekko.

Tylsä ehdotus mutta aina käyttökelpoinen on mustat suorat housut ja joku kiva toppi. Kaupoissa on juuri nyt paljon esimerkiksi kivoja lyhythihaisia toppeja millä saa vähän pikkujoulutyyliin blingiä asuun mutta ei liikaa. Joku klassinen tummahko mekko sopivilla asusteilla on aina hyvä ja tehokas valinta. Mulla on poistomyynnistä 20v sitten ostettu vähän parempi kevyesti a-linjainen polvipituinen mekko ohutta villasekoitetta. Pienet luyhyet hihat. Sopii niin juhliin, teatteriin kuin virallisiin tilaisuuksiin. Tällä on monet pikkujoulut biletetty :D Jalkaan pitkät saappaat korolla tai ilman, kiva laukku ja muut asusteet.

Päivämäärä:   3.12.24 17:40:45

Kauheat on vaihtoehdot.

Jos ap on hyväkroppainen kakskymppinen, niin ainoa vaihtoehto on ykkönen.
Jos vanhempi, eikä niin hyväkroppainen, niin etsi vielä vaihtoehto nelonen.

T: kuuskymppinen täti.

Päivämäärä:   3.12.24 17:43:12

.: Mulle itseasiassa istuu paremmin kuin tuolle mallille, koska olen sporttinen ja on hartioissa/selässä ja persauksessa lihasta, eikä selän kaari katoa mihinkään. Kaula-aukko ei valahdellut yhtään, pysyy mulla korkeammalla kuin tuolla kapeaolkaisella mallilla. Sovitin siis tuota jo yhtenä vaihtoehtona kaupassa. :)

Päivämäärä:   3.12.24 17:48:01

Minusta +++:n linkkaama mekko on ainakin tuossa videossa kivan näköinen.

Lähettäjä: Mörri 
Päivämäärä:   3.12.24 18:13:44

1. ja 2. kamalia ja kolmonen tylsä.

+++ mekko näyttää teinin rytkyltä ja on kuolettavan tylsä. Mä en ymmärrä, miksi aikuiset ihmiset ei voi panostaa kunnon materiaaleihin. Noista näkee jo kilometrien päähän, että materiaali on ihan kuraa ja antaa kantajasta halvan vaikutelman. Jos kroppa kerran riittää, niin osta joku tyylikäs, kapea mekko.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   3.12.24 18:53:56

1 oli minun suosikki, mutta se sopisi paremmin baariin.

2 ja 3 ei vaikuta minun mielestä mitenkään kauteen sopivalta, mutta jos näistä täytyy valita niin 3.

Minäkin suosittelisin mustia suoria housuja (vero modassa ja hm löytyy halvalla myös kohtuudella kimaltavia) ja bleiseri tai juhlava paita.

Lähettäjä: Hyvä 
Päivämäärä:   3.12.24 18:57:37

Älä aloittaja välitä näistä kommenteista. Eka menee hyvin bilemekkona, toka kiva kesämekko ja viimeisen laittaisin näistä vaihtoehdoista noihin pikkujouluihin.

Se että jollain 180 cm mallilla näkyy melkein haarukset jossain jumpsuitissa tai mekossa pitää harvemmin paikkansa perus suomalaisella naisella joka usein yli 10 cm lyhyempi. Itsellä ainakin mallien vesirajamekot ylettyvät lähes polveen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.24 19:00:39

Mörri - Voitko linkata jonkin tyylikkään mekon, josta ei näy kilometrin päähän, että kantaja on halpa?

Lähettäjä: Hello 
Päivämäärä:   3.12.24 19:07:13

1. Paras, mutta enemmän ehkä tosiaan baarivaate. 2. on ruma ja mauton.
+++:n mekko oli hyvännäköinen.

Lähettäjä: Mörri 
Päivämäärä:   3.12.24 19:30:13

.. en osaa linkittää, mutta Andiatalla on yleensä tyylikkäitä juhlamekkoja. Samoin tykkään Katri Niskasen yksinkertaisesta tyylistä, mutta hänen mekkonsa eivät istu minulle. Olen liian rintava. Näin juuri Stockalla alessa niitä. Suosin kotimaisia merkkejä omassa juhlapukeutumisessa, kuten Vogliaa tai Kaikoa.

Päivämäärä:   3.12.24 19:36:56

Jotenkin en näe järkeä siinä että ostaisin yhden kerran käytettäväksi jonkin kalliin laatumekon. Pikkujoulumekko on mulle kuitenkin aika kertakäyttötuote, kun en muuten pahemmin juhli tai mekkoja talvella käytä. Eri asia jos olisi joku käyttövaate kyseessä, silloin miettisin laatupuoltakin.

Voihan se jonkun mielestä olla tylsä, mutta ajattelisin että kun tuon kanssa laittaa mustat sukkikset, kengät, kivan laukun, korut, meikin ja hiuksiin vähän kiharaa, niin näyttäisi ihan juhlapukeutumiselta.

Päivämäärä:   3.12.24 19:46:16

Mörri on oikeassa, hänen kuvailemansa mummomekot ei varsinaisesti näytä halvoilta, mutta eivät myöskään pikkujoulumekoilta.

Päivämäärä:   3.12.24 20:12:30

Eihän tuossa ykkösessä, JUPSUITISSA, haarukka näy vaikka olisi miten pitkä. Se on nimenomaan jumpsuit, eli haalari.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.24 20:13:50

Mielestäni tuollaiset lyhytlahkeiset jumpsuitit ei sovi kenellekään. Vaikka tuossa ei haaroja näkyisi, niin onhan tuo todella lyhyt.

Päivämäärä:   3.12.24 21:03:58

"hänen kuvailemansa mummomekot ei varsinaisesti näytä halvoilta, mutta eivät myöskään pikkujoulumekoilta."

Ei kun hän sanoi, että vaatteen kantaja näyttää halvalta. Mutta mummonmekko tekee varmasti kantajastaan kalliin näköisen.

Päivämäärä:   3.12.24 21:07:15

Kai pikkujouluissa saa aavistuksen halvalta näyttääkin, ei ole kyseessä mitkään hautajaiset tai linnanjuhlat. :D

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   3.12.24 21:28:58

Eikö jumpsuit ole laivalla tai oikeastaan missä vaan julkisissa vessoissa hankala.

Ajattelin ensin pikkujouluja ja ajattelin, että ykkönen voisi olla ihan ok. Mutta jos on tosiaan päiväristeily, niin sellaiseen ehkä sitten mieluummin 3. Jos nämä ovat ainoat vaihtoehdot. Itselleni en ottaisi noista mitään, vaan minäkin kallistuisin siihen tylsään ja tätimäiseen tummiin housuihin ja juhlavampaan paitaan/jakkuun/bleiseriin.

"Kai pikkujouluissa saa aavistuksen halvalta näyttääkin, ei ole kyseessä mitkään hautajaiset tai linnanjuhlat. :D"

Tästä olen samaa mieltä. Kerran vuodessa on kiva vähän hullutella. Juuri sopiva juhla laittaa päälle jotain ei niin järkevää ja hienostunutta.

Päivämäärä:   3.12.24 21:57:26

Mitä jos ostat vaikka jonkun laadukkaan pikku mustan mekon? Ei tarvitse olla kertakäyttö kamaa ja sitten yhdistät siihen jonkun paljetti boleron tai muun pitkähihaisen, vyön tai jotkut säihkyvät kengät jos haluat jotain lisämaustetta. Tota kertakäyttö p@skaa on turha ostaa kun voi myös pukeutua tyylikkäästi ja ajattomasti. Ps jos olet yli 30v niin osta midi eikä mini hame.

Lähettäjä: Viljelijä 
Päivämäärä:   3.12.24 22:58:54

Ehdottomasti toimari.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   4.12.24 01:18:37

"Jotenkin en näe järkeä siinä että ostaisin yhden kerran käytettäväksi jonkin kalliin laatumekon. Pikkujoulumekko on mulle kuitenkin aika kertakäyttötuote, kun en muuten pahemmin juhli tai mekkoja talvella käytä. Eri asia jos olisi joku käyttövaate kyseessä, silloin miettisin laatupuoltakin"

Valitettavasti näin ajattelee miljardit ihmiset ja maapallo hukkuu kertakäyttöroskaan, joka on tehty orjatyöllä. Tää tekee niin surulliseksi.

Kannattaisi tosiaan panostaa siihen yhteen laadukkaaseen mekkoon ja käyttää sitä usein. Vaatteet eivät ole kertakäyttötuotteita eikä joka juhlassa tarvitse olla uutta päällä. Kun vaate on oikeasti laadukas ja tyylikäs lempivaate, se näyttää hyvältä aina.

Päivämäärä:   4.12.24 05:46:47

Ykkönen on upea koska tykkään kaikesta kimalluksesta. Siitä en tiedä kuinka sovelias se on tuollaiseen tilaisuuteen mutta itse en välitä mistään säännöistä vaan puen päälleni sitä mistä itse pidän.

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   4.12.24 10:15:40

"Jotenkin en näe järkeä siinä että ostaisin yhden kerran käytettäväksi jonkin kalliin laatumekon. Pikkujoulumekko on mulle kuitenkin aika kertakäyttötuote, kun en muuten pahemmin juhli tai mekkoja talvella käytä. Eri asia jos olisi joku käyttövaate kyseessä, silloin miettisin laatupuoltakin"

Juhlavaate voi olla MYÖS käyttövaate. Minusta on niin outoa, että ihmiset ostaa näitä kertakäyttövaatteita, etenkin kun kyse on vain jostain firman pikkujouluista.

Jos et käytä mekkoja yleensä koskaan, miksi et ostaisi housuja. Housut ja kiva paita on erittäin hyvä yhdistelmä. Se voi olla just niin nuorekas, rento tai tätimäinen kuin haluaa. Housujen kanssa voi halutessaan yhdistää esim. avoimemman kaula-aukon ja kunnolla blingiä tai vaikka läpikuultavan paidan, jos haluaa jotain rohkeampaa ja nuorekkaampaa. Tai sitten valitsee peittävämpää, esim. jonkun perinteisen sifonkipaidan.
Niitä samoja housuja voi sitten käyttää myös arkena. Esim. ne samat suorat mustat housut neulepuseron kanssa onkin sitten tavallinen arkinen vaate.

Tai miksi pikkujouluihin ei voisi ostaa mekkoa, jota voi käyttää muulloinkin. Esim. pikkumustamekko käy moneen tilanteeseen kesällä ja talvella. Tai vaikka joku vaalean värinen mekko käy hyvin kesämekoksi ja sitten tummemmilla asususteilla on hyvä pikkujoulumekko. Ja moni mekko toimii arkenakin hyvin, voi vaikka käyttää neulepuseron kanssa.

Vaikka ei pahemmin juhli, en jaksa uskoa etteikö siisteille vaatteille olisi koskaan käyttöä. Etkö muka koskaan käy esim. sukujuhlissa? Siistimmässä ravintolassa?

Päivämäärä:   4.12.24 11:36:55

""Siistit housut ja juhlava paita" on tylsin ja tätimäisin asu mitä voi olla."

Sehän ihan riippuu kantajasta kiinni onko tätimäinen vai ei. Mä en millään ilveellä saa tätimäistä esim. tästä kokonaisuudesta:

https://www.zalando.fi/byoung-housut-black-by221a0ab-q11.html

tai tästä:

https://www.zalando.fi/anna-field-pusero-dark-green-an621e0av-m11.html

Ja itseasiassa tämän paidan tilasin itselleni, sekä pikkujouluhiin että muihin talven juhlaviin rientoihin mihin ei mitään varsinaista juhlapukua tarvita, kuten teatteriin.

https://www.zalando.fi/kaffe-kaasky-pusero-black-silver-cloud-print-ka321e1ub-q11.html

Lähettäjä: santa 
Päivämäärä:   4.12.24 11:57:59

Tähän kommenttiin viitaten. Minä olen menossa jo kolmansiin firman pikkujouluihin Elloksen verkkokaupasta ostetussa mustassa kesämekossa. Malli on sopivalla tavalla vähän boheeminen ja nuorekas olematta naurettava keski-ikäisen päällä. Olen käyttänyt mekkoa ympäri vuoden säästellen, ihan loistohankinta 20e hintaan XD Viralliseen tilaisuuteen en kuitenkaan tätä päälleni pukisi.

"Tai miksi pikkujouluihin ei voisi ostaa mekkoa, jota voi käyttää muulloinkin. Esim. pikkumustamekko käy moneen tilanteeseen kesällä ja talvella. Tai vaikka joku vaalean värinen mekko käy hyvin kesämekoksi ja sitten tummemmilla asususteilla on hyvä pikkujoulumekko. Ja moni mekko toimii arkenakin hyvin, voi vaikka käyttää neulepuseron kanssa."

Päivämäärä:   4.12.24 11:59:37

xx: Sepä juuri, kun töissä päivittäin pukeudun suoriin housuihin, jakkuihin ym. en haluaisi laittaa noita työvaatteita pikkujouluihin, vaan jotain vähän "hauskempaa". Tuntuu muuten että ole töihin menossa.

No kaivelin kaapista yhden minulla jo olemassaolevan pikkumustan, taidan laittaakin sen. :)

Päivämäärä:   4.12.24 12:09:03

Mutsi2: nuo kaikki kolme vaihtoehtoa oikein huokuvat tylsyyttä, mielikuvituksettomuutta ja keski-ikää.

Päivämäärä:   4.12.24 12:20:22

Luulen kyllä että tämäkin on nelikymppiselle epäsovelias, koska on lyhyehkö ja ihonmyötäinen. Mutta tosiaan ei nyt niitä jakkupukujakaan mielellään, koska ovat mulla työvaatteita.

Päivämäärä:   4.12.24 12:21:15

"Mutsi2: nuo kaikki kolme vaihtoehtoa oikein huokuvat tylsyyttä, mielikuvituksettomuutta ja keski-ikää."

No mikä sun mielestä olisi hyvä asu tällaiselle picknic-risteilylle, joka on samalla pikkujoulut? Älä vaan sano, että aloittajan vaihtoehto 1 koska se näyttää jopa nuorella ja kauniilla niin halvalta eikä sovellu tällaisille päiväristeilyille. Asun ymmärrän n. 20-30 vuotiaan päällä yökerhossa.

Päivämäärä:   4.12.24 12:21:35

Ei näköjään tullut linkkiä, toimisiko tämä.

https://aijaa.com/nJSTHq
tai
https://img.aijaa.com/m/00179/15296908.jpg

Lähettäjä: ??? 
Päivämäärä:   4.12.24 12:41:47

Joku kiva mekko, voi olla kimaltavakin.

Päivämäärä:   4.12.24 12:47:10

Katso Zalando, hakuun musta pikkujoulumekko tai musta lyhyt mekko niin löytyy kaikenlaista. Juhlavampaa tai arkisempaa.
Itse valitsisin siistin, lyhyen yksinkertaisen mustan mekon, sen kanssa nilkkurit tai pitkävartiset, sirot saappaat. Tamariksella esim. on yhdet matalakorkoiset ihanat stretch-saappaat.

Lähettäjä: Ville 
Päivämäärä:   4.12.24 14:50:44

StayUp-sukat, ei pikkareita, hame?? Ja vinkki pomolle...

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   4.12.24 15:19:43

^ Hohhoijaa, entä jos on itse se pomo.
Tai jos ei pomo voisi vähempää kiinnostaa. Ja millä perusteella pomo on heteromies, tai lesbo?

Päivämäärä:   4.12.24 15:58:57

Melko vanhanaikaista ajattelua että pomo olisi automaattisesti mies ja vielä hetero :D

Lähettäjä: ::: 
Päivämäärä:   4.12.24 16:07:42

Alottaja voi omalle miehelleen selittää tosiaan että ei se pomo ole naisista kiinnostunut :D

Lähettäjä: Efy 
Päivämäärä:   4.12.24 16:17:39

Ensimmäinen on kiva, muttei sovelias työpaikan pippaloihin, ihan sama missä ne ovat. Toinen on myös kiva, mutta mieleen tuli lähinnä kevät sen väristä. Kolmas sopii monenlaiseen tilaisuuteen, jos vaikka lähdette jatkoille.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   4.12.24 18:10:56

https://leso.fi/product/630/shiny-zipper-leggings-black Linkin Leson leggarit ja supermukavat maiharit.

Paidaksi tunikamainen juhlava ja mukava paita https://www.kriss.de/produkt/tunika-gia-linn/

Hassunhauska joulukoru, jossa joulukuusenkimmelinauhaan pujotettu pieni punainen pehmonalle, kokonaisuus tuunattu patteriledvalosarjalla. Se riittävä hauskuus mun pukeutumisessa.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   4.12.24 20:57:35

+++, tuo musta mekko pitsikoristeella on tosi kivan näköinen päälläsi. Sopii hyvin pikkujouluihin ja voi käyttää muuallakin.

Lähettäjä: Rasta 
Päivämäärä:   4.12.24 23:08:19

https://www.zalando.fi/inwear-vapaa-ajan-mekko-stormy-navy-in321c0ni-k11.html

https://www.zalando.fi/byoung-byperlina-dress-4-kotelomekko-blue-by221c0fs-k11.html

https://www.zalando.fi/inwear-brynn-goriel-vapaa-ajan-mekko-true-red-in321c0n8-g11.html

Harvinaisen mauttomia virityksiä täällä, tuossa teille esimerkkejä tyylistä

Päivämäärä:   4.12.24 23:19:53

Rasta: nimenomaan nuo kiiltävät, muoviset, paksut samettimekot on mauttomia.

Päivämäärä:   5.12.24 08:51:14

Mulle ei ainakaan sopisi Rastan ehdottamat mekot yhtään. Vääränlainen kaula-aukko, materiaali ja kaikki.

Pikkumustasta saa yleensä aina tyylikkään, ellei ole joku tosi outo ja huonosti istuva malli kyseessä.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   5.12.24 09:09:48

Minäkin olen menossa työpaikan pikkujouluihin piknik-risteilylle. Ajattelin pukeutua business casualiin.

Päivämäärä:   5.12.24 09:44:41

^Aika laaja käsite.

Päivämäärä:   5.12.24 10:30:09

Chanel 5

Päivämäärä:   5.12.24 11:39:08

Noissaha on erilaiset kaula-aukot ja materiaalit. Noi samettimekot mustana kyllä tyylikäs ihan kaikilla

Lähettäjä: Nea 
Päivämäärä:   5.12.24 11:44:54

Aloittajan vaihtoehdoista valitsisin nro 3, siihen ne mustat sukkikset ja maiharit. Plus päälle musta bleiseri tms. jonka voi tarvittaessa heittää pois jos tulee kuuma.

Itse laittaisin mustat farkut ja juhlavan, jonkin mustan mutta kimaltelevan paidan ja kengiksi avokkaat tms. Mutta minäkin olen keski-ikäinen tantta, enkä viihdy mekoissa.

Päivämäärä:   5.12.24 11:54:13

"Noissaha on erilaiset kaula-aukot ja materiaalit. Noi samettimekot mustana kyllä tyylikäs ihan kaikilla"

Eka mekko oli kiva, mutta miten niin eri materiaalit samettimekoissa? Molemmat ovat polyesteria ja elastaania. Lisäksi tuo inwearin mekko muistuttaa hieman liikaa aamutakkia, ainakin punaisena.

Päivämäärä:   5.12.24 11:55:53

^Mulle myös tuli punaisesta aamutakki mieleen.

Päivämäärä:   5.12.24 15:36:34

Punanen mekko, kultaiset korvakorut, mustat ohuet sukkikset, maiharit. Ei muistuta enää aamutakkia

Päivämäärä:   6.12.24 12:57:13

Menin kolmosella ja oli aivan oikea valinta! Jestas jos olisin pukeutunut ykköseen :D olin nytkin vähän ylipikeutunut, sillä osa ei ollut panostanut sitten yhtään. Oli alle business casualin hupparia, nyppyyntynyttä neuletta ja kulahtaneita farkkuja. Hui!

Jopa vähän harmitti ettei yhtään oltu ajateltu että on kuitenkin ”juhlat” eikä kauppareissu perjantaikaljojen hakuun. Jos olen ensi vuonna järkkäämässä juhlia niin laitan kutsuun dresscoden joka kertoo kaikille miten pukeudutaan ja saadaan vaikka vähän tiimihenkeä yhteneväisellä pukeutumisella. Esim, dresscode: punainen tms. liikkumavaraa jättävää.

Toi kolmonen on siitä kiva vaate että kangas laskeutuu kauniisti ja on satiinimainen. Erittäin laadukas vaate ja sen näkee kyllä, istuu päälle kuin hanska ja hengittää. Kivaa oli, aikaisin nukkumaan ja pää ei edes ole kipeä :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.