Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paras sienisalaatti - reseptiä vailla?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   3.12.24 11:53:45

Omani olen hukannut vuosien varrella, joten nyt haussa se ylivoimaisesti paras sienisalaatin resepti. Sienet on, en halua kermavaahtopohjaista, vaan ennemmin ranskankerma/kermaviili. Parhaat reseptit jakoon, kiitos, niin ehdin vielä testata ennen joulua.

Re: Paras sienisalaatti - reseptiä vailla?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.12.24 11:54:57

Pieni sipuli, pieni omena, suolasieniä, smetanaa: valkopippuria ja etikkaa teelusikallinen tarvittaessa. Anna maustua muutama tunti ja maista.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 12:03:09

Smetanaa, jota kyllä itse "laimennan" kermavaahdolla. Sipuli, suolasienet. Eikä muuta tarvita!

Kermaviilistä tai pelkästä kermavaahdosta tulee vetistä. Ranskankerma varmasti kyllä toimii smetanan sijalla, mutta molemmat yksinään hieman liian tuhteja. Sienet saa olla sitten reilusti suolaisia!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 12:44:04

Salottisipuli pilkotaan pieneksi, laitetaan siivilään, siivilä syvään kulhoon ja kiehuvaa vettä päälle. Annetaan kypsyä hetki.

Huuhdellut suolasienet kippoon, päälle smetanaa. Mausteiksi valkopippuri ja suolaa, jos sieniä tuli huuhdottua liikaa. Sipulit päälle, kaikki sekaisin ja jääkaappiin maustumaan.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   3.12.24 12:44:16

"Kermaviilistä tai pelkästä kermavaahdosta tulee vetistä."

Sitten se on tehty väärin jos kermavaahtoisessa on yhtään vettä !

Suolaista salaatin kuuluu olla, mutta ei niiden sienten. Varastosuola huuhdotaan hyvin pois, annetaan valua KUNNOLLA kuivaksi ja sitten lähdetään rakentamaan se salaatti (mikä suolataan ja pippuroidaan). Hyviä sieniä, sipulia, kermavaahtoa (näissä on sitten eroja eli oman maun mukaan ! Itse tykkään kevytkermasta ja tietyistä merkeistä, joku toinen tykkää rasvaisemmasta), suola ja pippuri. Jos lähtee pelailemaan smetanalla, creme fraichella kermavaahdon sekaan niin kannattaa tehdä se seos ensin ja saada omaan makuun maistuvaksi, sitten sienten sekaan.

Lähettäjä: voiMua 
Päivämäärä:   3.12.24 13:54:31

Haapasientä täytyy olla jos oikein hyvää halluaa

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   3.12.24 13:56:53

Rosepippuri on salainen ase

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.24 14:00:54

Eihän kevytkerma vaahtoudu, miten Hmmm.... tekee siitä kermavaahtoa?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   3.12.24 14:07:37

Kuten sanottua, metsäsienet kerättynä ja suolassa, enkä pidä kermavaahdosta sienisalaatissa. Eiköhän näistä sopiva yhdistelmä löydy, kiitos!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.