Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  30 min kävely + 10 minuutin venyttely

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   3.12.24 11:47:04

Riittääkö päivittäiseksi liikunnaksi 30 min reipas kävely ja 10 minuutin venyttely?

Arkiliikkumisen kanssa askeleet siinä 7000 hujakoilla sisältäen tämän reippaan, yhtämittaisen kävelyn. Lisäksi aamuisin teen ohjatun 10 minuutin joogavenyttelyn.

Joskus käyn ratsastamassa ja pitkällä kävelyllä, sanoisin, että keskimäärin kerran viikossa on joku pidempi rupeama jompaa kumpaa.

Liikunko liian vähän?

Re: 30 min kävely + 10 minuutin venyttely

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   3.12.24 11:48:58

Onhan tuo 7000 askelta tosi vähän. Varsinkin jos se sisältää myös tuon liikunnan.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   3.12.24 11:52:21

Onko sinulla hyvä olo? Fyysistä voimaa löytyy tarpeeksi tarvittaessa? Liikeradat on kunnossa etkä hengästy pienestä rasituksesta? Eiköhän se liikuntapuoli ole kunnossa.

Päivämäärä:   3.12.24 11:54:00

On hyvä ja jaksava olo.

Lähettäjä: nips 
Päivämäärä:   3.12.24 11:56:28

Kaikki kävely on plussaa, ne askelmäärät voi heittää roskakoriin eli liikut sen verran kun tuntuu hyvältä. Pääasia, että liikut.

Toinen on sitten, että liikutko riittävästi? Noh, miltä susta tuntuu itsestäsi? Onko määrä omasta mielestäsi sopiva?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 11:59:23

Hyvin riittää, voit tehostaa vaikutusta esim kävelemällä sauvojen kanssa tai nopeammin (niin että tulee pieni hiki) vaikka joka toinen päivä.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.12.24 12:02:51

Jos ei ole mitään liikunnallisia tavoitteita tai laihtumishaaveita niin tuo on hyvä! Menee päivittäisestä happihyppelystä ja venyttely varsinkin hyvä lisä, väitän että monikaan ei noin aktiivisesti venyttele.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   3.12.24 12:05:54

Kävelymäärä mielestäni ihan OK, mutta lihaskuntotreeniähän tuossa ei ole ollenkaan. Mitä teet liikkuvuudella, jos voimaa ei ole?

Lähettäjä: nona 
Päivämäärä:   3.12.24 12:09:03

Älä tee liikunnasta itsellesi negatiivista stressiä :) Silloin kun liikkuminen on sujuva ja hyvin arkeesi loksahtava osa elämää, niin silloin sitä tulee tehtyä säännöllisesti ja se toimii virkistävänä ja palauttavana. Jos tuo toimii sinulla, niin hyvä!
Saat varmasti kasan vähätteleviä ja haukkuvia kommentteja ht.net tyyliin tänne vielä, mutta muista että elämä ei ole kilpailu eikä toisiin anonyyminä kommentoiviin kannata itseään verrata. Monesti varsinkin se, että rääkkää itseään epämiellyttävältä liikkumisella jaksamisen kustannuksella vain koska on joku yleinen ”pakko” kääntyy vaan itseään vastaan. Tulee joko henkinen tai jopa fyysinen stoppi koko liikkumiselle ja sen ilo häviää. Se ei ole tavoiteltava lopputulos.

Lähettäjä: Kippukyy 
Päivämäärä:   3.12.24 12:26:56

Mulla tulee askeleita päivittäin n. 500-3000, riippuen päivästä.
Istumatyö enkä saa lähdettyä edes kävelylle.

Minulla ei kyllä ole askelmittaria, vaan kännykkä mittaa askeleet eikä se toki joka hetki oo matkassa, mutta liian vähän kumminkin.

En tiedä mikä minulla on, kun mieli tekee ulkoilla, mutta en vaan saa lähdettyä?

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   3.12.24 12:28:11

Mikä tahansa on aina parempi kuin ei mitään!

Jos haluat liikkua suositusten mukaisesti, kävele niin, että hengästyt. Joogaa on monenlaista. Jos et tee muuten mitään lihaskuntoharjoittelua, valitse fyysisempi joogalaji, kuten astanga tai flow.

Lähettäjä: nips 
Päivämäärä:   3.12.24 12:37:02

Kippukyy: tuohon ei auta muu kuin päättää, että nyt lähden. Voit kokeilla vaikka ajastaa itsellesi ulkoilun kalenteriin jos se auttaisi. Tosin nämä marraskuun pimeät illat ja aamut sekä sade, räntä jne. niin ei tietenkään helpota asiaa.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   3.12.24 12:38:15

Olisiko mahdollista lisätä hyötyliikuntaa? Hissin sijasta portaat, auton sijasta pyörä jne. 7000 askelta on vähän alakanttiin.

Mutta tuo 30min kävely päivässä on ihan hyvää arkiliikuntaa.

Lähettäjä: ***** 
Päivämäärä:   3.12.24 12:39:53

Tuo on jo tosi hyvä. Lihaskuntoharjoittelu tuosta tosiaan puuttuu kokonaan, sitä olisi hyvä olla mukana edes vähän. Jos mikään kuntosaliharjoittelu ei nappaa, niin mieti voisitko lisätä edes lyhyen kehonpainoharjoittelun vaikka tuon kävelyn perään. Ihan vaan vaikka pari liikettä ja 5-10min, ja vaikka vähän eri liikkeitä eri kerroilla.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 12:46:00

Minun kännykkä mittaa noin 3000-5000 askelta vähemmän kuin urheilukelloni. Syynä se että en pidä kännykkä useinkaan mukanani.

Lähettäjä: Asl 
Päivämäärä:   3.12.24 12:48:48

Jos nyt haluat jotain nopeaa lisätä, niin tee vaikka kyykkyjä ja punnerruksia kun odotat kahvin tippumista tms. Minulla on myös käsipainot keittiössä, aina tulee jotain tehtyä kun pitää vähän odotella.

Päivämäärä:   3.12.24 12:49:20

Lihaskunto on tosi haastava erittäin vaikean migreenin vuoksi. Ponnistaminen on tosi haastavaa, siitä seuraa usein jäätävät kohtauksen. Toki pienillä painoilla pystyy varmaan jotain tekemään, mutta ihan kyykky ilman painoja tuottaa jo ohimoille tykytyksen, josta tiedän, että kohtaus tulee pian.

Mitä lihaskuntoa pystyy tekemään ilman ponnistusta ja puristusta? Tuleeko mitään mieleen?

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   3.12.24 12:55:08

No ei kannata ärsyttää. Jos tuo on sinulle riittävä niin tee niin. Jos lisätä haluat niin kesällä pyöräily on nättiä millä tulee helposti kilometrejä (kuhan ny ei jopo ole alla).

Päivämäärä:   3.12.24 12:56:31

Jep, reipasta kävelyä viikossa tulee tällä 3,5h ja venyttelyä 1h10min.

Lisäksi se ratsastus tai pitkä kävely päälle.

Lähettäjä: Mietipä ite 
Päivämäärä:   3.12.24 13:12:45

Vanhemmiten olisi hyvä tukea lihaskuntoa tekemällä vaikka punttijumppaa.
Itse kävelen ainakin tunnin verran päivittäin koska koen että puoli tuntia ei tunnu missään. Ikinä en askeleita laske vaan aikaa ja tehokkuutta.Välillä on hyvä rääkätä eli juostakin täysillä niin kehittää hengityselimistöä ja sydäntä hengästymällä
kunnolla.
Venyttely ja pieni jumppa tietysti puoli välissä
lenkkiä ja kunnon puolen tunnin jumppa pari kertaa viikossa vaihtelemalla eri jumppamuotojen välillä niin siinä se mulle riittävä liikunta.
Kukin tavallaan ja iän mukaan.

Lähettäjä: hyvä ap 
Päivämäärä:   3.12.24 13:21:58

No todellakin riittää ja oikein hyvin. Monet eivät liiku lainkaan.

Lähettäjä: Tupsu 
Päivämäärä:   3.12.24 13:28:06

Pilates ja jooga on myös kehoa vahvistavia, joten mikään punttisali ei ole välttämätöntä.
Joogaa voi lisätä vaikka tunnin mittaiseksi.

Lähettäjä: Hicks 
Päivämäärä:   3.12.24 13:38:59

Migreenikolta migreenikolle, toi on ihan hyvä. Turha provosoida kohtauksia. Nämä terveet täällä, jotka huutelee, että eihän tuo ole mitään, ovat terveitä ja heihin et voi verrata itseäsi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.