Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  joulu pilalla

Lähettäjä: ahdistaa 
Päivämäärä:   3.12.24 09:51:51

Onko muita joiden joulu on syystä tai toisesta pilalla?
Olin 3kk sairauslomalla burnoutin ja itsetuhoisten ajatusten vuoksi. Nyt oon pikkuhiljaa palannut töihin 1-2 kertaa viikossa. Rahaa jäi minulle ja koiralle kuukaudeksi lääkkeiden yms jälkeen pari sataa ja tällä pitäisi kulkea töihin jne.

Ei riitä rahat jouluruokaan tai mihinkään ja nyt tunnen itseni ihan paskaksi kummitädiksi kun kummilapset jäävät ilman lahjaa ja tiedän, että mut haukutaan tästä syystä koko lähipiirille.

Saakohan tällaisessa tilanteessa seurakunnalta jotain jeesiä esim että saisi edes sitä jouluruokaa? jotain jouluruokailuja täällä vissiin on mutta ei ole vielä löytynyt niin toimiviä lääkkeitä että pystyisin itseni altistamaan isommalle ihmismäärälle. Toimeentulotukea en saa koska kelan mukaan saan riittävästi rahaa kun ne ei hyväksy kaikkia menoja mitä minulla on yms

Re: joulu pilalla

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.12.24 09:53:20

Jos sinut haukutaan tuosta syystä, niin siinä on hyvä hetki katkoa välit noihin ihmisiin ja haukkujen kera.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 09:55:04

Minkä ikäisiä kummilapsia?

Veisitkö yhdessä keväällä leffaan/hoploppiin/eläinpuistoon tms?

Eli lahjakortiksi omaa aikaa?

Leluja on jokataloudessa tarpeeksi vanhempien mielestä.

Jouluruokaa jos saisi jonkun muun luona jos kutsuttaisi jouluksi syömään?

Tai sitten keität joulupuuron, ja ostat joulun jälkeen alelaputettuja laatikoita ja pienen alekinkun. Voetät joulun siis ruokien puolesta vasta esim 26. pvä

Päivämäärä:   3.12.24 09:56:19

Katkoisin, mutta haluaisin tavata nuoria kummilapsiani ja tiedän etten näkisi heitä ennen kuin ne täyttää 18 jos niiden vanhempien kanssa riitaantuisin. Nytkin olen yhden niistä mielestä vain laiskuuttani ollut sairauslomalla ja nyt osasairauslomalla. Viis siitä että olen kolmesti ollut sairauslomalla viimeisen neljän vuoden aikana :D

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   3.12.24 09:56:55

Ota selvää miten lähelläsi jaetaan ruokakasseja.Niissä yleensä joulun lähestyessä myös jouluruokia.Yleensä jako kerta viikossa eli tuurilla kerkeet saada muutaman kassi ennen joulua.

Päivämäärä:   3.12.24 09:59:37

Alle 10 vuotiaita molemmat, voisin kyllä kokeilla jos järjestäisin niille jonkun spessun viikonlopun yökyläilyineen. Jospa vanhemmat olisivat tähän tyytyväisiä kun saavat myös omaa aikaa.

Muiden luona ahdistuksen takia en pysty syömään mutta tuo oli hyvä idea,että viettäisin joulun vasta pari päivää myöhemmin.

Kiitos ideoista, niin simppelit ratkaisut mut jotenkin tässä paniikissa ja ahdistuksissa en nähnyt mitään ratkaisua tähän tilanteeseen

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   3.12.24 10:02:16

Pyydä apua vaan sieltä seurakunnasta. Sieltä saa rahaa ruokaan ihan terveet työssäkäyvätkin jos tiukka tilanne on.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   3.12.24 10:02:25

Ei jouluruoka ole sen kalliimpaa kuin tavallinen ruokakaaan. Syöthän sinä jouluna joka tapauksessa jotain, ihan sama, meneekö se raha makaronilaatikkoon vaiko lanttulaatikkoon.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   3.12.24 10:03:01

Kyllä se siitä <3

Omalta ahdistuksesta on välillä vaikea nähdä ratkaisuja. Pikkuhiljaa ja olet itselle armollinen. Joulumieltä saa ilmaiseksi myös kiertelemällä hyvällä ilmalla kaupungin jouluvaloja katselemassa tai esim hautausmaa on kaunis jouluna.

Päivämäärä:   3.12.24 10:05:10

Ja jos sinulla on tv, niin sieltä tulee hyviä ohjelmia! Ja kadut ovat tyhjillään, kiertele koiran kanssa. Ensin jouluruuhka, sitten se tyhjyys.

Lähettäjä: joups 
Päivämäärä:   3.12.24 10:13:21

Onhan sulla ap joku jonka kanssa jutella kun siltä tuntuu? Joko virallinen taho eli joku terapeutti tai hyvä kaveri, vanhempi, sisarus tms. Jos ei ole rahaa niin kirkon kautta saa keskusteluapua. Eikä ne todellakaan tyrkytä uskontoa joka käänteessä, kuuntelevat vaan. Usein jopa pahassa tilanteessa oloa helpottaa kun voi jutella asioista ja saa omat ajatukset selkeytettyä. Tsemppiä, pimeinkin yö kääntyy aina valoon ja uuteen aamuun.

Päivämäärä:   3.12.24 10:22:05

On mulla yksi tuttu joka jonkun verran tietää miltä tuntuu kun oma pää antaa periksi eikä vaan jaksa. muille "läheisille" turha puhua kun ne hokee vaan, että ajattele positiivisesti, negatiivinen ajattelu aiheuttaa sun pahan mielen jne. Perhe ja lapsuus muutenkin suurin syy siihen miksi oon henkisesti ihan rikki.

työterveyden kautta sain pari psykologi ja terapiakäyntiä ja nyt pitäisi etsiä terapeutti omakustanteisesti mutten siihen rahallisesti pysty ennen kuin pää on siinä kunnossa että pystyn tekemään täyden määrän töitä ja saan täyttä palkkaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.24 10:28:46

Tsemppiä aloittaja.
Vietä tosiaan joulu vähän myöhässä ja hae ruuat alesta.
Kävele koiran kanssa jouluna jouluisia maisemia katsellen.
ja nuo lahjakortit on hyvä idea, eli tosiaan järjestät ne myöhemmin.
Ole armollinen itsellesi ja onpa hyvä juttu että olet edes vähän pystynyt palaamaan töihin.
Oikein mukavaa joulunaikaa.

Päivämäärä:   3.12.24 14:30:39

Voitko sanoa lapsien vanhemmille tilanteesta? Tai sanoa että lahja tulee myöhemmin. Meillä välillä lahjoja tullut myöhässä esim. postin jumittuvuuden takia että tullut jopa tammikuun lopulla välillä. Ei kai sillä niin kiirettä ole milloin lahjoja saa! Läsnäolo on tärkein!!

t. itse samassa tilanteessa oleva

Päivämäärä:   3.12.24 15:25:10

Osta lahjat kirpparilta? Lastenvaatteita varsinkin on ihan uudenveroisina myynnissä ihan parilla eurolla ja sanot vaan, että pesit valmiiksi hajusteettomalla pesuaineella niin saa heti käyttöön niin ei tule vanhemmiltakaan niin urputusta välttämättä. Voi löytyä myös hyväkuntoisia kirjoja ja leluja. Lapsille olisi kyllä hyvä muutenkin ymmärtää, että kaikkea ei aina kannata tai pidäkään hankkia uutena.

"
työterveyden kautta sain pari psykologi ja terapiakäyntiä ja nyt pitäisi etsiä terapeutti omakustanteisesti mutten siihen rahallisesti pysty ennen kuin pää on siinä kunnossa että pystyn tekemään täyden määrän töitä ja saan täyttä palkkaa."

Ota yhteyttä julkiselle puolelle että pääset sinne jonoon ja saisit sitä kautta kelakorvattavana sen terapian.

Lähettäjä: Euro 
Päivämäärä:   3.12.24 15:43:03

Hakeudu seurakunnan kautta puhumaan, heillä on ilmaista apua.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.